Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Tył auta ucieka na dziurach
Autor Wiadomość
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 10-02-2013, 00:19   

asec69 napisał/a:
Więc można łatwiej wymontować środek i wcisnąć tuleję bez demontażu wzrotnicy.


Musisz wycisnąć zewnętrzną część tulei.

Wymieniaj wszystko tak jak radzi komarsnk. Tuleje z 98 roku niezależnie od przebiegu to już parchy. Roboty niewiele więcej, a zestaw na cały tył wychodzi sporo taniej. No i powołaj się na MM to będzie zniżka.
 
 
asec69 
Forumowicz

Auto: GALANT V6 2,5, 1998 E95/LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Paź 2011
Posty: 198
Skąd: Z dużego pokoju
Wysłany: 11-02-2013, 08:33   

Zapytam o wahacz prosty zakończony z jednej strony śruba mimośrodową do ustawiania zbieżności, a z drugiej sworzniem. I właśnie chodzi o ten sworzeń, czy można wymienić sam sworzeń, czy w przypadku uszkodzenia elementu, niestety cały wahacz? Jakoś w necie nie znalazłem samego sworznia, albo nie umiem szukać :)
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 11-02-2013, 08:58   

Wahacz jest wykonany w taki sposób ze sworzeń jest wprasowywany tylko jednorazowo przez fabrykę. Każda ingerencja w wymiane tego sworznia skonczy sie raczej niepowodzeniem i obluzowanie sworznia .
Radze zakupic kpl wahacz wraz ze śruba mimosrodowa

Osobiscie mam taki założony i juz smiga dwa lata .

http://moto.allegro.pl/wa...2987250580.html
http://moto.allegro.pl/mi...2999155399.html
 
 
fabryka24 
Forumowicz

Auto: galant 2.5v6 1997 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 296
Skąd: stargard szczecinski
Wysłany: 11-02-2013, 13:24   

Ten sworzeń jest wymienny , http://www.fotosik.pl/pok...4dbb1bd32.html# , http://www.fotosik.pl/pok...e4666f143b.html , http://www.fotosik.pl/pok...c97fe4e104.html , był niedawno nawet na allegro za około 30 zł . wymień cały wahacz nie jest drogi .wymienisz sworzeń a za jakiś czas padnie tuleja i znowu robota .
 
 
asec69 
Forumowicz

Auto: GALANT V6 2,5, 1998 E95/LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Paź 2011
Posty: 198
Skąd: Z dużego pokoju
Wysłany: 12-02-2013, 17:49   

Dzisiaj przygotowałem sobie śruby do demontażu przy wahaczach. Spryskałem ponoć super środkiem z Hameryki o nzwie Kernite i zobaczę jutro na ile pomógł. Niestety mam jeszcze jedno pytanie, o demontaż amortyzatora przy zwrotnicy. Jakoś nie bardzo wiem, jak mam to ugryź? Na jakie trudności jestem narażony? Czy amor wybija się z trzpienia zwrotnicy, czy istnieje inny kruczek?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24342
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 12-02-2013, 19:47   

jak tył to się go zbija - dobrze sobie za pomocą breszki opuścić lekko w dół, to amor powinien dać się zdjąć ręką - w każdym razie tak było u mnie
 
 
asec69 
Forumowicz

Auto: GALANT V6 2,5, 1998 E95/LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Paź 2011
Posty: 198
Skąd: Z dużego pokoju
Wysłany: 13-02-2013, 17:03   

Dzięki Krzyżak, poszło jak po maśle. Nie wiem tylko jak wymontować czujnik ABS ze zwrotnicy? Wykręciłem śrubę, próbowałem podważyć, no ale bałem się coś spartolić.
Udało mi się nawet, bez użycia kanału, wykręcić nakrętkę śruby mimośrodowej, ale samej śruby nie mogę wybić. Po bliższym obejrzeniu wydaje mi się, że śruba jest wygięta przez wahacz i nie wiem, czy to nie jest główna przyczyna latania tyłu z tej strony?
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 13-02-2013, 17:26   

asec69 napisał/a:
Nie wiem tylko jak wymontować czujnik ABS ze zwrotnicy?

Nie demontuj czujnika. Wypnij wtyczkę i zostaw czujnik na zwrotnicy.
Łatwo to połamać.
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 13-02-2013, 19:46   

asec69 napisał/a:
Po bliższym obejrzeniu wydaje mi się, że śruba jest wygięta przez wahacz i nie wiem, czy to nie jest główna przyczyna latania tyłu z tej strony?
Niemożliwe. Jest po prostu zapieczona na amen w tulei, a wydaje Ci się, że jest wygięta, bo są na niej podkładki mimośrodowe regulujące zbieżność. Niestety czeka Cię cięcie, jak każdego kto to ruszał.
 
 
marcinzam 
Mitsumaniak

Auto: ASX 2016 1.6 did ClearTec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1192
Skąd: Dublin
Wysłany: 13-02-2013, 19:55   

asec69 napisał/a:
Dzięki Krzyżak, poszło jak po maśle. Nie wiem tylko jak wymontować czujnik ABS ze zwrotnicy? Wykręciłem śrubę, próbowałem podważyć, no ale bałem się coś spartolić.
Udało mi się nawet, bez użycia kanału, wykręcić nakrętkę śruby mimośrodowej, ale samej śruby nie mogę wybić. Po bliższym obejrzeniu wydaje mi się, że śruba jest wygięta przez wahacz i nie wiem, czy to nie jest główna przyczyna latania tyłu z tej strony?


czyli cudowny środek z US nie pomógł :D
 
 
fabryka24 
Forumowicz

Auto: galant 2.5v6 1997 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 296
Skąd: stargard szczecinski
Wysłany: 13-02-2013, 20:23   

asec69, Zobacz tu , może ci pomoże ułatwi prace , http://www.youtube.com/watch?v=HS07_5Sc4ok
 
 
asec69 
Forumowicz

Auto: GALANT V6 2,5, 1998 E95/LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Paź 2011
Posty: 198
Skąd: Z dużego pokoju
Wysłany: 13-02-2013, 23:10   

Cytat:
czyli cudowny środek z US nie pomógł


Oj, pomógł pomógł, choć do Coca - Coli jeszcze mu daleko, ale WD40 bije na głowę, nie tylko ceną. :wink:

fabryka24, Dzięki, widziałem mam już całość zdemontowaną, łącznie z filmowaną końcówką wahacza. Pozostało mi cięcie śruby na drugim końcu.

Hugo napisał/a:
Jest po prostu zapieczona na amen w tulei, a wydaje Ci się, że jest wygięta, bo są na niej podkładki mimośrodowe regulujące zbieżność


Zgadza się, ale śruba jednak przechodzi przez tuleję wahacza, a właśnie na tej tulei widać załamanie. Jakby ktoś tuleję potraktował tasakiem.

fj_mike napisał/a:
Nie demontuj czujnika. Wypnij wtyczkę i zostaw czujnik na zwrotnicy
Właśnie, tylko nie wiem, gdzie mam szukać wtyczki, bo z zimna już mi się nie chciało. :)
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 13-02-2013, 23:15   

asec69 napisał/a:
Właśnie, tylko nie wiem, gdzie mam szukać wtyczki, bo z zimna już mi się nie chciało.

Idź po kablu :mrgreen:
Leży na tylnej belce (circka).
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
asec69 
Forumowicz

Auto: GALANT V6 2,5, 1998 E95/LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Paź 2011
Posty: 198
Skąd: Z dużego pokoju
Wysłany: 18-02-2013, 11:18   

Zamiast śruby mimośrodowej w wahaczu giętym, miałem wstawiona zwykłą śrubę z podkładkami. Śruba była za miekka nie utwardzana i pewno dlatego się wygięła. Chciałbym dowiedzieć się jaki to fachowiec zakładał? Druciarz nad druciarze, to pewne :? !
Mam pytanie, jak zamontować śrubę? Chodzi o to, po której stronie ma być łeb śruby z podziałką? Od strony kierowcy, czy bagażnika? I jak mniej więcej ją wyregulować jesli się da w dmowych warunkach, aby chociaz dojechać na zbieżność?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 18-02-2013, 12:55   

asec69 napisał/a:
Od strony kierowcy, czy bagażnika?
Od strony kierowcy. Nakrętka od tyłu auta.
asec69 napisał/a:
I jak mniej więcej ją wyregulować jesli się da w dmowych warunkach, aby chociaz dojechać na zbieżność?
Nie da sie, przykręcasz byle jak.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.