[EAxx] Tył auta ucieka na dziurach |
Autor |
Wiadomość |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 10-02-2013, 00:19
|
|
|
asec69 napisał/a: | Więc można łatwiej wymontować środek i wcisnąć tuleję bez demontażu wzrotnicy. |
Musisz wycisnąć zewnętrzną część tulei.
Wymieniaj wszystko tak jak radzi komarsnk. Tuleje z 98 roku niezależnie od przebiegu to już parchy. Roboty niewiele więcej, a zestaw na cały tył wychodzi sporo taniej. No i powołaj się na MM to będzie zniżka. |
|
|
|
 |
asec69
Forumowicz
Auto: GALANT V6 2,5, 1998 E95/LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Paź 2011 Posty: 198 Skąd: Z dużego pokoju
|
Wysłany: 11-02-2013, 08:33
|
|
|
Zapytam o wahacz prosty zakończony z jednej strony śruba mimośrodową do ustawiania zbieżności, a z drugiej sworzniem. I właśnie chodzi o ten sworzeń, czy można wymienić sam sworzeń, czy w przypadku uszkodzenia elementu, niestety cały wahacz? Jakoś w necie nie znalazłem samego sworznia, albo nie umiem szukać |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
|
|
|
 |
fabryka24
Forumowicz
Auto: galant 2.5v6 1997 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Cze 2012 Posty: 296 Skąd: stargard szczecinski
|
|
|
|
 |
asec69
Forumowicz
Auto: GALANT V6 2,5, 1998 E95/LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Paź 2011 Posty: 198 Skąd: Z dużego pokoju
|
Wysłany: 12-02-2013, 17:49
|
|
|
Dzisiaj przygotowałem sobie śruby do demontażu przy wahaczach. Spryskałem ponoć super środkiem z Hameryki o nzwie Kernite i zobaczę jutro na ile pomógł. Niestety mam jeszcze jedno pytanie, o demontaż amortyzatora przy zwrotnicy. Jakoś nie bardzo wiem, jak mam to ugryź? Na jakie trudności jestem narażony? Czy amor wybija się z trzpienia zwrotnicy, czy istnieje inny kruczek? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24342 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 12-02-2013, 19:47
|
|
|
jak tył to się go zbija - dobrze sobie za pomocą breszki opuścić lekko w dół, to amor powinien dać się zdjąć ręką - w każdym razie tak było u mnie |
|
|
|
 |
asec69
Forumowicz
Auto: GALANT V6 2,5, 1998 E95/LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Paź 2011 Posty: 198 Skąd: Z dużego pokoju
|
Wysłany: 13-02-2013, 17:03
|
|
|
Dzięki Krzyżak, poszło jak po maśle. Nie wiem tylko jak wymontować czujnik ABS ze zwrotnicy? Wykręciłem śrubę, próbowałem podważyć, no ale bałem się coś spartolić.
Udało mi się nawet, bez użycia kanału, wykręcić nakrętkę śruby mimośrodowej, ale samej śruby nie mogę wybić. Po bliższym obejrzeniu wydaje mi się, że śruba jest wygięta przez wahacz i nie wiem, czy to nie jest główna przyczyna latania tyłu z tej strony? |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 13-02-2013, 17:26
|
|
|
asec69 napisał/a: | Nie wiem tylko jak wymontować czujnik ABS ze zwrotnicy? |
Nie demontuj czujnika. Wypnij wtyczkę i zostaw czujnik na zwrotnicy.
Łatwo to połamać. |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 13-02-2013, 19:46
|
|
|
asec69 napisał/a: | Po bliższym obejrzeniu wydaje mi się, że śruba jest wygięta przez wahacz i nie wiem, czy to nie jest główna przyczyna latania tyłu z tej strony? | Niemożliwe. Jest po prostu zapieczona na amen w tulei, a wydaje Ci się, że jest wygięta, bo są na niej podkładki mimośrodowe regulujące zbieżność. Niestety czeka Cię cięcie, jak każdego kto to ruszał. |
|
|
|
 |
marcinzam
Mitsumaniak
Auto: ASX 2016 1.6 did ClearTec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Paź 2009 Posty: 1192 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 13-02-2013, 19:55
|
|
|
asec69 napisał/a: | Dzięki Krzyżak, poszło jak po maśle. Nie wiem tylko jak wymontować czujnik ABS ze zwrotnicy? Wykręciłem śrubę, próbowałem podważyć, no ale bałem się coś spartolić.
Udało mi się nawet, bez użycia kanału, wykręcić nakrętkę śruby mimośrodowej, ale samej śruby nie mogę wybić. Po bliższym obejrzeniu wydaje mi się, że śruba jest wygięta przez wahacz i nie wiem, czy to nie jest główna przyczyna latania tyłu z tej strony? |
czyli cudowny środek z US nie pomógł |
|
|
|
 |
fabryka24
Forumowicz
Auto: galant 2.5v6 1997 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Cze 2012 Posty: 296 Skąd: stargard szczecinski
|
|
|
|
 |
asec69
Forumowicz
Auto: GALANT V6 2,5, 1998 E95/LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Paź 2011 Posty: 198 Skąd: Z dużego pokoju
|
Wysłany: 13-02-2013, 23:10
|
|
|
Cytat: | czyli cudowny środek z US nie pomógł |
Oj, pomógł pomógł, choć do Coca - Coli jeszcze mu daleko, ale WD40 bije na głowę, nie tylko ceną.
fabryka24, Dzięki, widziałem mam już całość zdemontowaną, łącznie z filmowaną końcówką wahacza. Pozostało mi cięcie śruby na drugim końcu.
Hugo napisał/a: | Jest po prostu zapieczona na amen w tulei, a wydaje Ci się, że jest wygięta, bo są na niej podkładki mimośrodowe regulujące zbieżność |
Zgadza się, ale śruba jednak przechodzi przez tuleję wahacza, a właśnie na tej tulei widać załamanie. Jakby ktoś tuleję potraktował tasakiem.
fj_mike napisał/a: | Nie demontuj czujnika. Wypnij wtyczkę i zostaw czujnik na zwrotnicy | Właśnie, tylko nie wiem, gdzie mam szukać wtyczki, bo z zimna już mi się nie chciało. |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 13-02-2013, 23:15
|
|
|
asec69 napisał/a: | Właśnie, tylko nie wiem, gdzie mam szukać wtyczki, bo z zimna już mi się nie chciało. |
Idź po kablu
Leży na tylnej belce (circka). |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
asec69
Forumowicz
Auto: GALANT V6 2,5, 1998 E95/LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Paź 2011 Posty: 198 Skąd: Z dużego pokoju
|
Wysłany: 18-02-2013, 11:18
|
|
|
Zamiast śruby mimośrodowej w wahaczu giętym, miałem wstawiona zwykłą śrubę z podkładkami. Śruba była za miekka nie utwardzana i pewno dlatego się wygięła. Chciałbym dowiedzieć się jaki to fachowiec zakładał? Druciarz nad druciarze, to pewne !
Mam pytanie, jak zamontować śrubę? Chodzi o to, po której stronie ma być łeb śruby z podziałką? Od strony kierowcy, czy bagażnika? I jak mniej więcej ją wyregulować jesli się da w dmowych warunkach, aby chociaz dojechać na zbieżność? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 18-02-2013, 12:55
|
|
|
asec69 napisał/a: | Od strony kierowcy, czy bagażnika? | Od strony kierowcy. Nakrętka od tyłu auta. asec69 napisał/a: | I jak mniej więcej ją wyregulować jesli się da w dmowych warunkach, aby chociaz dojechać na zbieżność? | Nie da sie, przykręcasz byle jak. |
|
|
|
 |
|