Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Czerwona Landryna
Autor Wiadomość
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 09-08-2019, 22:44   

Ale cukiereczek 👌😉
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20969
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 09-08-2019, 23:27   

Ja bym jeszcze zrobił coś z przednimi lampami 8) .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 12-08-2019, 12:04   

Bizi78 napisał/a:
Ja bym jeszcze zrobił coś z przednimi lampami 8) .


Co do przednich lamp. Ehhh... tracę już cierpliwość. Mniej więcej co 8 tygodni trzeba je polerować (na zdjęciu stan przed polerką). Tak, robię wszystko "by the book" plus zabezpieczenie. Problem wynika z dwóch czynników (jak mi wyjaśniono na angielskim forum od detalingu):
1. Jakość, albo specyfika japońskiego poliwęglanu. Lampy JDM ulegają szybszej degradacji (również Mazda czy Toyota). Wygląda na to, że skład poliwęglanu jest inny np. u Renault, a inny u Mitsubishi.
2. Drogi w UK pokryte są dość szorstką masą bitumiczną. To raczej grys zespolony asfaltem. W zagłębieniach gromadzi się piach i koła przejeżdżających aut podrywają ten piach. Efekt piaskowania lamp i przodu widoczny gołym okiem po 3 miesiącach użytkowania. Lakier na zderzaku jeszcze wytrzymuje, ale lampy nie dają rady.

Tak więc na jesień planowany zakup nowych kloszy i przekładanie lamp. Trochę szarpnie za portfel.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
apikus 
Mitsumaniak


Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 1919
Skąd: Staniszów
Wysłany: 12-08-2019, 12:57   

swinks_UK napisał/a:
Jakość, albo specyfika japońskiego poliwęglanu. Lampy JDM ulegają szybszej degradacji (również Mazda czy Toyota). Wygląda na to, że skład poliwęglanu jest inny np. u Renault, a inny u Mitsubishi.


Nie chodzi o sam poliwęglan, bo on jest miękki, ale o nałożenie odpowiedniego lakieru utwardzajacego. Jak już ściągniesz lakier polerką, to potem nic nie pomoże na szybkie matowienie.
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2352
Skąd: Lubin
Wysłany: 12-08-2019, 14:35   

Przerabiałem to w Xsarze i Toyocie. Możesz polerować co 3 miesiące. Szkoda czasu i pieniedzy. Zrób to tak:

Jedno matowienie papierem 1000 na sucho. Przemyć IPO i pomalować lakierem 2k na dwie warstwy. Może być spray z Motip jeżeli potrafisz nałożyć dobrze lakier. Będą jak nówki i będzie to trzymało
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 12-08-2019, 22:47   

Nie lakierujcie lamp! Są folie do zabezpieczenia.
Lakier do poliwęglanu jest francowacie drogi, więc wszyscy pryskają zwykłym bezbarwnym najlepiej najtańszym. Potem efekty widzimy na ulicach.
Jak widzicie totanie brązowe całkowicie zmatowiałe lampy to znak, że już je ktoś lakierował.

Olbrzymim błędem jest "matowić na sucho"... potem jest zagwozdka skąd te takie dziwne ryski jak się światła włączy...

apikus napisał/a:
Nie chodzi o sam poliwęglan, bo on jest miękki, ale o nałożenie odpowiedniego lakieru utwardzajacego. Jak już ściągniesz lakier polerką, to potem nic nie pomoże na szybkie matowienie.

Nie do końca. Poliwęglan nie jest lakierowany. Na etapie kształtowania układa się "kanapkę", która stapia się w jedno pod wpływem ciśnienia i temperatury.
Bardziej to folia niż lakier.

swinks_UK napisał/a:
Problem wynika z dwóch czynników (jak mi wyjaśniono na angielskim forum od detalingu):
1. Jakość, albo specyfika japońskiego poliwęglanu. Lampy JDM ulegają szybszej degradacji (również Mazda czy Toyota). Wygląda na to, że skład poliwęglanu jest inny np. u Renault, a inny u Mitsubishi.
2. Drogi w UK pokryte są dość szorstką masą bitumiczną. To raczej grys zespolony asfaltem. W zagłębieniach gromadzi się piach i koła przejeżdżających aut podrywają ten piach.

Z punktem 1 możesz im powiedzieć, żeby myśleli dalej.
Z 2gim pełna zgoda.

Specyfika się zgadza, ale nie poliweglanu japońskiego tylko użytkowania niektórych japońskich pojazdów :mrgreen:
Lampy nienawidzą warsztatów i prędkości.
Smar, płyn chłodniczy, wszelkiej maści rozpuszczalniki zabijają "plastik" w sekundę.
Zwróćcie uwagę, że z reguły proces "matowienia" zaczyna się do góry.
Teoretycznie od góry świeci słońce i takie jest tłumaczenie, ale... jak się przyglądniecie to są to miejsca które cały czas są "macane" brudnymi rękami. Po prostu mechanik się tam bardzo często opiera.

Kosmetyki - temat rzeka. Bez względu czy myjnia jest ręczna, automatyczna czy bezdotykowa wszędzie jest chemia.
Chemia ma różne ceny - pokusa jest duża.
Róznica w cenie pomiędzy APC topowej firmy, a najpopularniejszym Dimerem jest 10krotna. W dodatku Dimer działa 5x szybciej.
Za co więc płacimy? Za bezpieczeństwo materiału.
Jak polejesz Dimerem po lampach to masz je mleczne jak użyjesz czegoś "droższego" masz wymyte.
 
 
apikus 
Mitsumaniak


Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 1919
Skąd: Staniszów
Wysłany: 13-08-2019, 07:48   

mkm napisał/a:
Nie do końca. Poliwęglan nie jest lakierowany. Na etapie kształtowania układa się "kanapkę", która stapia się w jedno pod wpływem ciśnienia i temperatury.
Bardziej to folia niż lakier.


Pracowałem w Valeo Lighting System, więc znam technologię. "Szkło" jest wtryskiwane i następnie lakierowane.
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2352
Skąd: Lubin
Wysłany: 13-08-2019, 08:22   

mkm napisał/a:
Nie lakierujcie lamp! Są folie do zabezpieczenia.
Lakier do poliwęglanu jest francowacie drogi, więc wszyscy pryskają zwykłym bezbarwnym najlepiej najtańszym. Potem efekty widzimy na ulicach.
Jak widzicie totanie brązowe całkowicie zmatowiałe lampy to znak, że już je ktoś lakierował.

Olbrzymim błędem jest "matowić na sucho"... potem jest zagwozdka skąd te takie dziwne ryski jak się światła włączy...



Trochę już tak lamp zrobiłem i po roku wyglądają jak nowe. Nie ma żadnych rysek. Oczywiście trzeba wszystko robić umiejętnie. Akurat ja użyłem tak jak pisałem Motip-a 2k a nie zwykłego bezbarwnego.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24285
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 13-08-2019, 12:33   

Jak kupiłem mazdę to też był syf na lampach, więc papier 1000, 1500, 2000 i na to lakier z utwardzaczem - już rok jest tak samo.
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 13-08-2019, 16:56   

Jak pisałem. Robię "by the book", czyli zgodnie z tu wszelkimi poradami. Jedynie 2K klaru nie stosowałem a klasyczny klar "UV protection". :doubt:
Zobaczę tym razem z lakierem 2K, ale i tak w planach na przyszłość podmianka na nowe lampy z E9 GT :wink:
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 13-08-2019, 17:00   

No dobra Maćku @mkm, nie doczytałem postu. Zobaczymy z folią na początek. Jest u nas dostępna ta 3M o której mi pisałeś.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24285
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 14-08-2019, 23:26   

Cytat:
Zobaczę tym razem z lakierem 2K
dokładnie taki użyłem:
https://allegro.pl/oferta/2k-lakier-bezbarwny-do-lamp-spray-max-250ml-farba-8353726096
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.