Czerwona Landryna |
Autor |
Wiadomość |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 09-08-2019, 22:44
|
|
|
Ale cukiereczek 👌😉 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20969 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 09-08-2019, 23:27
|
|
|
Ja bym jeszcze zrobił coś z przednimi lampami . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 12-08-2019, 12:04
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | Ja bym jeszcze zrobił coś z przednimi lampami . |
Co do przednich lamp. Ehhh... tracę już cierpliwość. Mniej więcej co 8 tygodni trzeba je polerować (na zdjęciu stan przed polerką). Tak, robię wszystko "by the book" plus zabezpieczenie. Problem wynika z dwóch czynników (jak mi wyjaśniono na angielskim forum od detalingu):
1. Jakość, albo specyfika japońskiego poliwęglanu. Lampy JDM ulegają szybszej degradacji (również Mazda czy Toyota). Wygląda na to, że skład poliwęglanu jest inny np. u Renault, a inny u Mitsubishi.
2. Drogi w UK pokryte są dość szorstką masą bitumiczną. To raczej grys zespolony asfaltem. W zagłębieniach gromadzi się piach i koła przejeżdżających aut podrywają ten piach. Efekt piaskowania lamp i przodu widoczny gołym okiem po 3 miesiącach użytkowania. Lakier na zderzaku jeszcze wytrzymuje, ale lampy nie dają rady.
Tak więc na jesień planowany zakup nowych kloszy i przekładanie lamp. Trochę szarpnie za portfel. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
apikus
Mitsumaniak

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 1919 Skąd: Staniszów
|
Wysłany: 12-08-2019, 12:57
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | Jakość, albo specyfika japońskiego poliwęglanu. Lampy JDM ulegają szybszej degradacji (również Mazda czy Toyota). Wygląda na to, że skład poliwęglanu jest inny np. u Renault, a inny u Mitsubishi. |
Nie chodzi o sam poliwęglan, bo on jest miękki, ale o nałożenie odpowiedniego lakieru utwardzajacego. Jak już ściągniesz lakier polerką, to potem nic nie pomoże na szybkie matowienie. |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2352 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 12-08-2019, 14:35
|
|
|
Przerabiałem to w Xsarze i Toyocie. Możesz polerować co 3 miesiące. Szkoda czasu i pieniedzy. Zrób to tak:
Jedno matowienie papierem 1000 na sucho. Przemyć IPO i pomalować lakierem 2k na dwie warstwy. Może być spray z Motip jeżeli potrafisz nałożyć dobrze lakier. Będą jak nówki i będzie to trzymało |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 12-08-2019, 22:47
|
|
|
Nie lakierujcie lamp! Są folie do zabezpieczenia.
Lakier do poliwęglanu jest francowacie drogi, więc wszyscy pryskają zwykłym bezbarwnym najlepiej najtańszym. Potem efekty widzimy na ulicach.
Jak widzicie totanie brązowe całkowicie zmatowiałe lampy to znak, że już je ktoś lakierował.
Olbrzymim błędem jest "matowić na sucho"... potem jest zagwozdka skąd te takie dziwne ryski jak się światła włączy...
apikus napisał/a: | Nie chodzi o sam poliwęglan, bo on jest miękki, ale o nałożenie odpowiedniego lakieru utwardzajacego. Jak już ściągniesz lakier polerką, to potem nic nie pomoże na szybkie matowienie. |
Nie do końca. Poliwęglan nie jest lakierowany. Na etapie kształtowania układa się "kanapkę", która stapia się w jedno pod wpływem ciśnienia i temperatury.
Bardziej to folia niż lakier.
swinks_UK napisał/a: | Problem wynika z dwóch czynników (jak mi wyjaśniono na angielskim forum od detalingu):
1. Jakość, albo specyfika japońskiego poliwęglanu. Lampy JDM ulegają szybszej degradacji (również Mazda czy Toyota). Wygląda na to, że skład poliwęglanu jest inny np. u Renault, a inny u Mitsubishi.
2. Drogi w UK pokryte są dość szorstką masą bitumiczną. To raczej grys zespolony asfaltem. W zagłębieniach gromadzi się piach i koła przejeżdżających aut podrywają ten piach. |
Z punktem 1 możesz im powiedzieć, żeby myśleli dalej.
Z 2gim pełna zgoda.
Specyfika się zgadza, ale nie poliweglanu japońskiego tylko użytkowania niektórych japońskich pojazdów
Lampy nienawidzą warsztatów i prędkości.
Smar, płyn chłodniczy, wszelkiej maści rozpuszczalniki zabijają "plastik" w sekundę.
Zwróćcie uwagę, że z reguły proces "matowienia" zaczyna się do góry.
Teoretycznie od góry świeci słońce i takie jest tłumaczenie, ale... jak się przyglądniecie to są to miejsca które cały czas są "macane" brudnymi rękami. Po prostu mechanik się tam bardzo często opiera.
Kosmetyki - temat rzeka. Bez względu czy myjnia jest ręczna, automatyczna czy bezdotykowa wszędzie jest chemia.
Chemia ma różne ceny - pokusa jest duża.
Róznica w cenie pomiędzy APC topowej firmy, a najpopularniejszym Dimerem jest 10krotna. W dodatku Dimer działa 5x szybciej.
Za co więc płacimy? Za bezpieczeństwo materiału.
Jak polejesz Dimerem po lampach to masz je mleczne jak użyjesz czegoś "droższego" masz wymyte. |
|
|
|
 |
apikus
Mitsumaniak

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 1919 Skąd: Staniszów
|
Wysłany: 13-08-2019, 07:48
|
|
|
mkm napisał/a: | Nie do końca. Poliwęglan nie jest lakierowany. Na etapie kształtowania układa się "kanapkę", która stapia się w jedno pod wpływem ciśnienia i temperatury.
Bardziej to folia niż lakier. |
Pracowałem w Valeo Lighting System, więc znam technologię. "Szkło" jest wtryskiwane i następnie lakierowane. |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2352 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 13-08-2019, 08:22
|
|
|
mkm napisał/a: | Nie lakierujcie lamp! Są folie do zabezpieczenia.
Lakier do poliwęglanu jest francowacie drogi, więc wszyscy pryskają zwykłym bezbarwnym najlepiej najtańszym. Potem efekty widzimy na ulicach.
Jak widzicie totanie brązowe całkowicie zmatowiałe lampy to znak, że już je ktoś lakierował.
Olbrzymim błędem jest "matowić na sucho"... potem jest zagwozdka skąd te takie dziwne ryski jak się światła włączy...
|
Trochę już tak lamp zrobiłem i po roku wyglądają jak nowe. Nie ma żadnych rysek. Oczywiście trzeba wszystko robić umiejętnie. Akurat ja użyłem tak jak pisałem Motip-a 2k a nie zwykłego bezbarwnego. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24285 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 13-08-2019, 12:33
|
|
|
Jak kupiłem mazdę to też był syf na lampach, więc papier 1000, 1500, 2000 i na to lakier z utwardzaczem - już rok jest tak samo. |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 13-08-2019, 16:56
|
|
|
Jak pisałem. Robię "by the book", czyli zgodnie z tu wszelkimi poradami. Jedynie 2K klaru nie stosowałem a klasyczny klar "UV protection".
Zobaczę tym razem z lakierem 2K, ale i tak w planach na przyszłość podmianka na nowe lampy z E9 GT |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 13-08-2019, 17:00
|
|
|
No dobra Maćku @mkm, nie doczytałem postu. Zobaczymy z folią na początek. Jest u nas dostępna ta 3M o której mi pisałeś. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24285 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
|
|
|
 |
|