ASX 2020 |
Autor |
Wiadomość |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24314 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 06-09-2020, 19:22
|
|
|
od dawna to znaczy ile? - jeszcze w 2018 roku w wakacje był...
ponadto sam wygląd suzuki to pokraka - jeszcze stare grand vitara jakoś wyglądało, ale grand już nie oferują od dawna... tylko ten klaustrofobiczny vitara
a silnika 1.6 nie ma - jest 1.4... na szczęście turbo, może jest choć trochę lepiej |
|
|
|
 |
Przemekc1
Nowy Forumowicz
Auto: Suzuki
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2019 Posty: 3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 06-09-2020, 19:36
|
|
|
Wydawalo mi się, ze wcześniej go już wycofali, w każdym razie teraz go już nie ma. Te silniki to jest patrząc na testy na youtubie około 3s różnicy od 0-100. W rodzinie mamy zarówno starszego s-crossa właśnie z tym silnikiem 1.6 jak i nowego ASX. To są podobne samochody, w ASX silnik jest mocniejszy niż suzuki 1.6, ale w porównaniu do 1.4 to jednak wyraźnie gorsze parametry. Nie polecałbym ASX komuś kogo interesuje dynamiczne ruszanie. To nie ten typ silnika, to samochód do płynnej i spokojnej każdy.
Tutaj można zobaczyć start tych samochodów jeden obok drugiego:
https://youtu.be/hqIROzrAp-s?t=782 |
|
|
|
 |
juar_78
Forumowicz
Auto: MitsubishiLancerKombi2.0 2006
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Posty: 461 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 07-09-2020, 17:06
|
|
|
A czy ktoś może napisać coś więcej o prowadzeniu (praca zawieszenia, układ kierowniczy) ASX 2020 (najchętniej 4WD), czyli mam na myśli precyzję prowadzenia, pewność przy większych prędkościach, także w zakrętach itd.
Oczywiście wiem, że to auto wyżej zawieszone, ale jakie są odczucia? Może ktoś przesiadł się z wcześniejszych modeli ASX i ma porównanie. Ewentualnie porównując od innych modeli spod trzech diamentów, np. lancer CS lub CY? W ostateczności odnosząc do innych aut, które mają opinię „dobrze zestrojonych" .
[ Dodano: 07-09-2020, 17:15 ]
Start od zera - pytanie czy CVT samo w sobie takiej próby nie zamula. Bardziej bliższy realiom na drodze to jest raczej test przyśpieszenie od 60 do 100 lub od 80 do 120 (km/h), czyli jadę, chcę wyprzedzić sprawnie i szybko. Przy budzie w podłogą, na tyle na ile czytałem, CVT powinno zareagować natychmiastowym wejściem na najwyższe obroty. Pytanie czy ma to także szybkie przełożenia na to, co się dzieje „na kołach”. Względnie, czy nie pomaga wcześniejszy „strzał” (reedukacja) z łopatki. |
|
|
|
 |
Przemekc1
Nowy Forumowicz
Auto: Suzuki
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2019 Posty: 3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 07-09-2020, 17:40
|
|
|
Co do przyspieszanie to pytanie było właśnie o ten start spod świateł, więc do tego się odnosiłem. W mojej opinii to nie jest jakaś mocna strona ASX i jak ktoś go kupuje w tym celu to może być zawiedziony, brak turbo czuć i tyle. Jak depniesz w podłogę to oczywiście zacznie przyspieszać, to nie jest tak, że ten samochód nie ma mocy, mimo wszystko to 2.0 150km, ale pewnych rzeczy się nie przeskoczy, to wolnossący silnik z CVT. Ja mam najwięcej porówniania właśnie z Suzuki S-cross 1.6 120km (czyli ten starszy wolnossący) i Tipo 1.4 120km z turbo i ASX jest tak pomiędzy. Jak najbardziej wystarcząjacy silnik do jazy nawet we 4 osoby z boxem na dachu, ale sportowych wrażeń nie ma się co spodziewać.
Nie mam odniesienia do samochodów o których mówisz, ale ASX prowadzi się pewnie biorąc pod uwagę wymiary. W mojej opinii prowadzenie jest zauważalnie lepsze niż w S-Crossie przed FL. Trzeba natomiast brać pod uwagę, że to jest wysoki samochód z masywnie poprowadzoną maską. Jest trochę wrażenia jechania czymś znacznie większym, bardziej zachęca to do spokojnej jazdy. Szybkie pokonywanie zakrętów to nie jest to do czego ten samochód jest stworzony - wysokość robi swoje.
Skrzynia biegów sprawdza się bardzo dobrze, ja osobiście lubię CVT za tą super płynność, jeździłem sporo różnymi DSG i tam zdarzają się jakieś małe szarpania, tutaj nie. Natomiast to docenią spokojni kierowcy, jeżeli ktoś lubi jeździć bardzo dynamicznie to moim zdaniem nie jest to najlepszy wybór. Łopatki są, można się moim zdaniem pobawić na początku i to tyle, ta skrzynia nie ma w zasadzie biegów, więc praca łopatkami mało co działa, lepiej wdepnąć gaz.
Zawieszenie powiedziałbym, że jest dosyć sztywne (oczywiście jak na tego typu samochód, to nie jest w żaden sposób "taczka"), natomiast ładnie wybiera nierówności, nic nie hałasuje.
Na tyle o ile się udało sprawdzić napęd na 4 koła to działa on bardzo dobrze, co prawda zima w tym roku była umiarkowana, ale zaliczyłem ASX jeden długi i kręty podjazd z topiącym się śniegiem i samochód porawdził sobie bardzo dobrze. Sądzę, że S-crossem też bym wjechał, ale tutaj dużo komfortu daje automat.
Jeszcze dodam spalanie, nie ma się co tutaj nastawiać na dobre wyniki, ten samochód pali sporo i tyle. Chociaż z drugiej strony sprawdzony i prosty silnik pozwala zakładać, że nie wyda się nic na naprawy. |
|
|
|
 |
juar_78
Forumowicz
Auto: MitsubishiLancerKombi2.0 2006
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Posty: 461 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 17-09-2020, 22:02
|
|
|
Dzięki bardzo za wyrażenie opinii. Widać, że ASX 2020 to nowe auto jeszcze, bo tych opinii (użytkowników) za dużo jeszcze nie ma . |
|
|
|
 |
sla
Forumowicz

Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 27 Mar 2005 Posty: 2882 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
karino3
Forumowicz
Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2019 Posty: 42 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 26-10-2020, 08:32
|
|
|
Witam pozwoliłem sobie o napisanie w tym temacie Jaki jest koszt pierwszego serwisu w ASO ? |
|
|
|
 |
pitt63
Forumowicz pitt63
Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 24 Lut 2020 Posty: 516 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
 |
bob1969
Forumowicz

Auto: ASX MY'19 [4A92]
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Maj 2019 Posty: 123 Skąd: BL
|
Wysłany: 26-10-2020, 17:20
|
|
|
Mam przed sobą fakturę: 447,74 zł brutto, materiały dostarczyłem własne (olej, filtr oleju i kabinowy). |
|
|
|
 |
Vince79
Nowy Forumowicz
Auto: ASX 2020
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2021 Posty: 17 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24-04-2021, 15:36
|
|
|
Może trochę odgrzeję temat. Jestem właśnie miesiąc po zakupie i poznajemy się z Misią😁
Jeśli ktoś ma jakieś pytania przemyślenia to zapraszam. |
|
|
|
 |
em_es
Forumowicz
Auto: ASX'11 1.8DID 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Paź 2018 Posty: 43 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 24-04-2021, 18:05
|
|
|
1) jedź na zabezpieczenie podwozia, póki auto nowe.
2) wygłusz. Bawiłem się trochę drzwiami nowego ASXa w ASO podczas serwisu i to nadal jest blaszana puszka. Vitara i SX4 lepiej wypadają, a miedzy ASXem i Eclipsem jest wręcz przepaść. Nie rozumiem jak w 2021 można taki bubel w aucie za 100k puszczać. |
|
|
|
 |
Vince79
Nowy Forumowicz
Auto: ASX 2020
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2021 Posty: 17 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24-04-2021, 19:30
|
|
|
@em_es dzięki ale rozumiem że nie posiadasz Asx20?
Auto jest świetnie wyciszone. Przed zakupem jeździłem Sx4 S Cross a kolega ma Toyotę i mój Asx to oaza ciszy. Zrobilem 1k km w Bieszczady i czysta przyjemność.
Zabawa drzwiami w aso to nie to samo😁
Co to zabezpieczenia to myślę o tym ale podono jest już dużo lepiej niż było kiedyś. Zresztą dają 12 lat gwarancji na perforacje więc chyba wierzą w poprawę. |
|
|
|
 |
guzzi
Forumowicz
Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lis 2019 Posty: 67 Skąd: 3city
|
Wysłany: 16-07-2021, 13:20
|
|
|
Koledzy, wiecie dlaczego sprzedaz ASX 2020 została wstrzymana na terenie UE? |
|
|
|
 |
Vince79
Nowy Forumowicz
Auto: ASX 2020
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2021 Posty: 17 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16-07-2021, 14:16
|
|
|
Z tego co mówił handlowiec który mnie obsługuje to po prostu się wyprzedały. |
|
|
|
 |
adek
Forumowicz adek
Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 17 Wrz 2019 Posty: 137 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-07-2021, 15:17
|
|
|
A tu nie chodzi o normy spalania Euro w silnikach 2.0 ? |
|
|
|
 |
|