Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Rolka zwrotna paska wieloklinowego
Autor Wiadomość
Pawlacz 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 122
Skąd: Włocławek
Wysłany: 02-08-2013, 19:42   

Widzisz Krzyzak, to jest akurat moja wina. Cenę (chociaż orientacyjną) ustala się przed robotą. Ja tak nie zrobiłem i mam tego owoc. Jedyne co broni tego Pana to wykonanie tulei. Naprawdę nie ma się do czego przyczepić. Żadnego bicia ani nic z tych rzeczy.
 
 
MaciejLiebherr 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant Sedan 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 93
Skąd: Nekla
Wysłany: 03-08-2013, 09:51   

Witam. Mam podobny problem ponieważ jakaś rolka lub koło pasowe w dziwny sposób hałasuje, nie piszczy lecz to jest dźwięk jakby łożysko chodziło na sucho. Słychać je tylko na wolnych obrotach na ciepłym silniku. Nie wiem który element najprawdopodobniej jest do wymiany.
 
 
norbiolo 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5 EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 97
Skąd: On jest
Wysłany: 04-08-2013, 18:27   

Sam możesz to szybko sprawdzić bez rozbierania zerknij na silnik po otwarciu maski (stojąc przy masce po lewej stronie), posłuchaj czy słyszysz szum, hurgot następnie dla upewnienia się posłuchaj przy skręconym kole czy słychać wyraźniej ten dźwięk z wnęki koła.
To daje już jakieś pojęcie jednak dla 100% pewności trzeba poluzować pasek wieloklinowy (1 śruba napinająca około 5 min roboty).
Zakręć ręką rolkę teraz będzie wszystko jasne sprawdź luz boczny (rolka powinna kręcić się bezgłośnie).

Polecam zakup rolki u Japaneze koszt to 90zł + przesyłka około 9 zł. Rolka jest plastikowa i odrobinkę mniejsza, ale wszystko pasuje.
Wymiana to 10 min wraz z naciągnięciem (rolka mocowana jest na 1 śrubę).




Rolka jest widoczna na zdjęciu to to czarne plastikowe ;)
_________________
-------->
 
 
MaciejLiebherr 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant Sedan 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 93
Skąd: Nekla
Wysłany: 04-08-2013, 22:29   

Ok dziękuję. Pojawia się dźwięk tylko na bardzo nagrzanym silniku i przy dłuższej jeździe, tylko na wolnych obrotach a po dodaniu odrobinkę gazu - wycisza się. Jutro sprawdzę te rolkę. Nie lepiej kupić metalową rolkę, plastikowa może się szybciej zjechać?
 
 
norbiolo 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5 EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 97
Skąd: On jest
Wysłany: 05-08-2013, 00:16   

Poszukaj metalowej ;) ja znalazłem, ale cena to około 180 zł, plastikowa ma tę zaletę, że można wymienić łożysko. Dodatkowo jest lżejsza i ma identyczne łożysko jak metalowa.

Jak poluzujesz pasek zakręć też ręką koło od pompy wspomagania ( napędzana tym samym paskiem) w niej też może hałasować łożysko.

U mnie było raczej odwrotnie na zimnym szumiało.
_________________
-------->
 
 
MaciejLiebherr 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant Sedan 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 93
Skąd: Nekla
Wysłany: 05-08-2013, 10:46   

norbiolo : tak dźwięk jest słyszalny z okolic prawego przedniego nadkola, na wolnych obrotach i tylko pojawia się po dłuższej jeździe np w korkach,
 
 
majkii 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant kombi 2.5V6 ,Pajero 2.8
Kraj/Country: UK
Dołączył: 03 Lut 2013
Posty: 27
Skąd: Nakielszczyzna
Wysłany: 13-08-2013, 10:45   

Witam.
U mnie podobne dźwięki dobiegały z łożyska/sprzęgła kompresora klimy. Dopadło mnie to w trssie i na pewien czas straciłem wspomaganie. Wymontowałem kompresor i założyłem krótszy pasek (5pk 925) i wspomaganie zostało przywrócone,niestety mam problem z prawidłowy napięciem paska mimo że rolka jest podsunięta maksymalnie do góry. Pytanie moje jest takie- czy w 2.5 V6 bez klimy było inne mocowanie rolki? A może pasek powinien być krótszy(choć i z założeniem tego mialem problemy). Czy jakaś rolka w o średnicy 120-130 mm by podeszła ? Pozdrawiam
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 13-08-2013, 11:52   

majkii napisał/a:
U mnie podobne dźwięki dobiegały z łożyska/sprzęgła kompresora klimy
Ale tylko na włączonej klimie, tak?
majkii napisał/a:
Pytanie moje jest takie- czy w 2.5 V6 bez klimy było inne mocowanie rolki?
Chyba nie było 2,5 V6 bez klimy...
 
 
majkii 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant kombi 2.5V6 ,Pajero 2.8
Kraj/Country: UK
Dołączył: 03 Lut 2013
Posty: 27
Skąd: Nakielszczyzna
Wysłany: 13-08-2013, 16:16   

Nie Hugo, Klima wyłączona a hałasowała rolka paska na klimatyzatorze. Kulki z ułożyskowania tej rolki sobie powypadały przez co rolka przestała pracować w osi.Do tego same kulki i wnętrze łożyska było pordzewiałe. To w czasie podróży spowodowało spore nagrzanie elementów i pasek po dotarciu do Zabrza sobie pękł.

A czy była wersja Gala z silnikiem 2.5 i bez klimy to nie wiem.
 
 
arturj123 
Forumowicz


Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1299
Skąd: Toruń
Wysłany: 15-11-2013, 20:35   

Czeka mnie wymiana rolki napinającej. Jak się do tego zabrać? Zdjąć lewą poduszkę i podnieś silnik do góry czy w dół aby wymienić?
Mowa o silniku z 2.0.
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 15-11-2013, 21:09   

arturj123, Luzujesz naciąg rolką, odkręcasz jej śrubę, wyjmujesz starą rolkę, wkładasz nową i jazda.
 
 
arturj123 
Forumowicz


Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1299
Skąd: Toruń
Wysłany: 15-11-2013, 22:53   

Nie da się tak prosto... Wydaje mi się, że będzie przeszkadzała podłużnica
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 16-11-2013, 07:53   

Można to zrobić na 2 sposoby:
1. Luzujesz rolke od strony kolektora wydechowego, spuszczasz naciąg, demontujesz pasek, dokręcasz nakretke od strony kolektora, odkręcasz nakrętke od strony podłuznicy, miejsca powinno starczyć aby sciągnąc rolke.
2. Luzujesz rolke, cofasz naciąg, demontujesz pasek, odkręcasz 3 śruby mocujące pompe wspomagania, wysuwasz ją z siedziska, odkręcasz śrubke od osłony rozrządu przy podstawie rolki napinającej, odkręcasz 4 śruby mocujące podstawe do bloku (2 od strony podłuznicy, 2 od strony chłodnicy) demontujesz cała podstawe odpowiednio nią manewrując aby wyszła obok pompy wspomagania.
Przy pompie wspomagania która ma metalowy przewód wysokiego ciśnienia, trzeba odkręcić śrubke na pokryie zaworów obok górnej osłony rozrządu
Minus tej metody, odkrywamy rozrząd i musimy uważać aby nam coś do środka nie wpadło, trzeba zwrócić uwagę na uszczelki osłaniające podstawe na której jest rolka napinająca, powinny być na swoim miejscu, jak ich nie ma a jest świeży ślad to znaczy ze zostały stracone pod osłone rozrządu
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Pawlacz 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 122
Skąd: Włocławek
Wysłany: 16-11-2013, 09:23   

Wymiana rolki napinającej jest bardzo prosta. Potrzebujesz jedynie grzechotki z nasadką 16mm (jeśli dobrze pamiętam). Najeżdżasz prawą stroną na krawężnik, kładziesz się pod samochód. Najpierw luzujesz nakrętkę mocującą rolkę, potem luzujesz naciąg. Zdejmujesz nakrętkę, którą najpierw poluzowałeś. Zakładasz nową rolkę. Naciągasz z odpowiednią siłą, przykręcasz nakrętkę mocującą. Koniec. Niczego nie trzeba demontować przy okazji, wszystko jest na wyciągnięcie ręki.
 
 
arturj123 
Forumowicz


Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1299
Skąd: Toruń
Wysłany: 16-11-2013, 09:29   

Spróbuje pierwszej metody "robertdg". Dzięki panowie za odpowiedzi.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.