Przesunięty przez: Hubeeert 28-05-2007, 17:07 |
[EAxx] Manualna skrzynia biegów ciężko wchodzą biegi |
Autor |
Wiadomość |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21019 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
KsiadzRobak
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 1029 Skąd: ecki
|
Wysłany: 20-05-2015, 10:03
|
|
|
sampler napisał/a: | w F5M42 jest synchronizowany wsteczny synchronizatorem 5 biegu. Patrz manual 22B-0-6 |
no niestety, ale to tylko pokazanie gdzie znajduje się PIASTA(!) synchronizatora 5 biegu; to że jest napisane reverse niewiele tu znaczy
wsteczny jest zapinany przez dołączenie dodatkowej zębatki o prostych zębach - nie ma synchronizacji tego elementu z obrotami wałka |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 20-05-2015, 11:27
|
|
|
KsiadzRobak napisał/a: | sampler napisał/a: | w F5M42 jest synchronizowany wsteczny synchronizatorem 5 biegu. Patrz manual 22B-0-6 |
no niestety, ale to tylko pokazanie gdzie znajduje się PIASTA(!) synchronizatora 5 biegu; to że jest napisane reverse niewiele tu znaczy
wsteczny jest zapinany przez dołączenie dodatkowej zębatki o prostych zębach - nie ma synchronizacji tego elementu z obrotami wałka |
koło zębate wstecznego w F5M42 ma zęby skośne patrz manual 22B2-4-2 pozycja 23 oraz wałek wyjściowy 22B-8-1 pozycja 5
zęby proste są w F5M41 |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
KsiadzRobak
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 1029 Skąd: ecki
|
Wysłany: 20-05-2015, 11:36
|
|
|
masz jakieś zdjęcia może? - bo w serwisie elementem zamiennym była... cała skrzynia, nikt nie bawił się w naprawę
dopiero niedawno miałem okazję kilka skrzyń rozkręcać, ale nie pamiętam różnic
ponadto - pisałem o dołączanej zębatce i braku jej synchronizacji a nie tej na wałku |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 20-05-2015, 11:45
|
|
|
wszystko masz w manualu. Powiększ sobie rysunki. Zebatka o której piszesz to element pośredni (odwracający obroty) oczywiście ona nie ma synchronizacji. Synchronizowane jest koło zębate na wałku wyjściowym (output) ma wspólny synchronizator z umieszczonym obok kołem 5 biegu.
Czy jest synchronizowany wsteczny? A czy zdarzyło Ci się że nie wszedł wsteczny? Mi nigdy a we fiacie czy citroenie co najmniej raz na 4 razy no i oczywiscie hałas na wstecznym jak w kamazie bo zęby proste a w galancie cichutko |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
KsiadzRobak
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 1029 Skąd: ecki
|
Wysłany: 20-05-2015, 12:59
|
|
|
sampler napisał/a: | A czy zdarzyło Ci się że nie wszedł wsteczny? | Nie mam EA - jedynie sporo ich serwisuję i tak się składa, że wszystkie to automaty. Chyba z 2x uczestniczyłem w rozkręcaniu skrzyni od EA ale nie wiem czy to było 41 czy 42, trochę czasu też minęło, więc szczegółów nie pamiętam.
Chyba nie uda nam się tego wyjaśnić - może się jakiś praktyk wypowie? |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 20-05-2015, 14:54
|
|
|
KsiadzRobak napisał/a: | Nie mam EA - |
I tu jest problem
KsiadzRobak napisał/a: | Chyba nie uda nam się tego wyjaśnić - może się jakiś praktyk wypowie? |
Jak nie jak TAK... WSTECZNY JEST SYNCHRONIZOWANY jak sie zagłebiać dalej to jest 6 synchronizatorów w skrzyni galant EA..
Strzałka wskazuje synchronizator wstecznego
[/URL] |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 20-05-2015, 14:57
|
|
|
KsiadzRobak napisał/a: | ponadto - pisałem o dołączanej zębatce i braku jej synchronizacji a nie tej na wałku | Poczytaj manuala do skrzyni F5M4, poprzeglądaj tematy o remontach skrzyń (w tym jeden zamkniety), są tam zdjęcia i opisy. Twoje niesynchronizowane koło nazywa się REVERSE IDLER GEAR - nazwa chyba wyjaśnia, że jest to koło pomocnicze do przekazywania ruchu obrotowego
Sprawdź jeszcze schemat (co prawda grupa chryslera ale ta sama rodzina skrzyń) http://www.factorychrysle...5/MD748014.html |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
KsiadzRobak
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 1029 Skąd: ecki
|
Wysłany: 20-05-2015, 15:16
|
|
|
no jest synchronizator na zdjęciu - prawda, zwracam honor i przyznaję się do niewiedzy
czyli teoretycznie przy jeździe do przodu da się w EA wbić wsteczny? ktoś próbował? |
|
|
|
 |
Witek vel Mysza
Forumowicz Artysta rzeźbiarz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Wrz 2013 Posty: 587 Skąd: Płock
|
Wysłany: 20-05-2015, 15:42
|
|
|
KsiadzRobak napisał/a: | ktoś próbował? | Tak. Wchodzi bez zgrzytów. Jak o tym pisałem dawno temu to sporo osób nie wierzyło. |
_________________ LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 20-05-2015, 20:16
|
|
|
ogolnie skrzynia F5M42 bylaby super gdyby nie nieszczesne lozyska walka sprzeglowego a w zasadzie brak podparcia lozyska tylnego. Caly walek trzyma podkowa i lozysko od strony sprzęgła. Zastanawiałem się kiedyś co by było gdyby pod drugie lożysko podłożyć odpowiedni dystans żeby też trzymało wałek |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 20-05-2015, 20:53
|
|
|
sampler napisał/a: | ogolnie skrzynia F5M42 bylaby super gdyby nie nieszczesne lozyska walka sprzeglowego a w zasadzie brak podparcia lozyska tylnego. |
Tylne łozysko można zastapić łozyskiem stożkowym i zastosować dystans tak jak jest na mechanizmie róznicowym
Wałek pośredni mam na łozyskach stożkowych i tak własnie zdystansowany nie mam juz łozyska wałeczkowego i kulkowego |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 21-05-2015, 07:51
|
|
|
sampler napisał/a: | ogolnie skrzynia F5M42 bylaby super | Bez przesady. A skoki dźwigni jak w Jelczu, wsteczny bieg "u pasażera", 1 nie lepiej. I te gigantyczne skoki dźwigni pomiędzy biegami... |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 21-05-2015, 14:54
|
|
|
Hugo napisał/a: | Bez przesady. A skoki dźwigni jak w Jelczu, wsteczny bieg "u pasażera", 1 nie lepiej. I te gigantyczne skoki dźwigni pomiędzy biegami... |
Może masz już duze luzy i tak sie dzieje
Jak chcesz mieć bardziej precyzyjne wrzucanie biegów skróć lewarek jest o wiele lepiej |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 21-05-2015, 22:11
|
|
|
milo, nie mam i nie będę mieć Galanta w manualu . Znajomi mają, min. jeden, który ma SE 2,0 w manualu z prawdziwym przebiegiem niecałych 120 000 km, skrzynia cichutka itp., ale ta "precyzja" zmiany biegów, hmm... |
|
|
|
 |
|