Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
28-05-2007, 17:07
[EAxx] Manualna skrzynia biegów ciężko wchodzą biegi
Autor Wiadomość
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 20-05-2015, 08:44   

Manual F5M42.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
KsiadzRobak 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 1029
Skąd: ecki
Wysłany: 20-05-2015, 10:03   

sampler napisał/a:
w F5M42 jest synchronizowany wsteczny synchronizatorem 5 biegu. Patrz manual 22B-0-6

no niestety, ale to tylko pokazanie gdzie znajduje się PIASTA(!) synchronizatora 5 biegu; to że jest napisane reverse niewiele tu znaczy
wsteczny jest zapinany przez dołączenie dodatkowej zębatki o prostych zębach - nie ma synchronizacji tego elementu z obrotami wałka
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 20-05-2015, 11:27   

KsiadzRobak napisał/a:
sampler napisał/a:
w F5M42 jest synchronizowany wsteczny synchronizatorem 5 biegu. Patrz manual 22B-0-6

no niestety, ale to tylko pokazanie gdzie znajduje się PIASTA(!) synchronizatora 5 biegu; to że jest napisane reverse niewiele tu znaczy
wsteczny jest zapinany przez dołączenie dodatkowej zębatki o prostych zębach - nie ma synchronizacji tego elementu z obrotami wałka


koło zębate wstecznego w F5M42 ma zęby skośne patrz manual 22B2-4-2 pozycja 23 oraz wałek wyjściowy 22B-8-1 pozycja 5

zęby proste są w F5M41
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
KsiadzRobak 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 1029
Skąd: ecki
Wysłany: 20-05-2015, 11:36   

masz jakieś zdjęcia może? - bo w serwisie elementem zamiennym była... cała skrzynia, nikt nie bawił się w naprawę
dopiero niedawno miałem okazję kilka skrzyń rozkręcać, ale nie pamiętam różnic

ponadto - pisałem o dołączanej zębatce i braku jej synchronizacji a nie tej na wałku
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 20-05-2015, 11:45   

wszystko masz w manualu. Powiększ sobie rysunki. Zebatka o której piszesz to element pośredni (odwracający obroty) oczywiście ona nie ma synchronizacji. Synchronizowane jest koło zębate na wałku wyjściowym (output) ma wspólny synchronizator z umieszczonym obok kołem 5 biegu.

Czy jest synchronizowany wsteczny? A czy zdarzyło Ci się że nie wszedł wsteczny? Mi nigdy a we fiacie czy citroenie co najmniej raz na 4 razy no i oczywiscie hałas na wstecznym jak w kamazie bo zęby proste a w galancie cichutko
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
KsiadzRobak 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 1029
Skąd: ecki
Wysłany: 20-05-2015, 12:59   

sampler napisał/a:
A czy zdarzyło Ci się że nie wszedł wsteczny?
Nie mam EA - jedynie sporo ich serwisuję i tak się składa, że wszystkie to automaty. Chyba z 2x uczestniczyłem w rozkręcaniu skrzyni od EA ale nie wiem czy to było 41 czy 42, trochę czasu też minęło, więc szczegółów nie pamiętam.
Chyba nie uda nam się tego wyjaśnić - może się jakiś praktyk wypowie?
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 20-05-2015, 14:54   

KsiadzRobak napisał/a:
Nie mam EA -

I tu jest problem :mrgreen:
KsiadzRobak napisał/a:
Chyba nie uda nam się tego wyjaśnić - może się jakiś praktyk wypowie?

Jak nie jak TAK... WSTECZNY JEST SYNCHRONIZOWANY jak sie zagłebiać dalej to jest 6 synchronizatorów w skrzyni galant EA..
Strzałka wskazuje synchronizator wstecznego
[/URL]
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 20-05-2015, 14:57   

KsiadzRobak napisał/a:
ponadto - pisałem o dołączanej zębatce i braku jej synchronizacji a nie tej na wałku
Poczytaj manuala do skrzyni F5M4, poprzeglądaj tematy o remontach skrzyń (w tym jeden zamkniety), są tam zdjęcia i opisy. Twoje niesynchronizowane koło nazywa się REVERSE IDLER GEAR - nazwa chyba wyjaśnia, że jest to koło pomocnicze do przekazywania ruchu obrotowego
Sprawdź jeszcze schemat (co prawda grupa chryslera ale ta sama rodzina skrzyń) http://www.factorychrysle...5/MD748014.html
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
KsiadzRobak 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 1029
Skąd: ecki
Wysłany: 20-05-2015, 15:16   

no jest synchronizator na zdjęciu - prawda, zwracam honor i przyznaję się do niewiedzy
czyli teoretycznie przy jeździe do przodu da się w EA wbić wsteczny? ktoś próbował?
 
 
Witek vel Mysza 
Forumowicz
Artysta rzeźbiarz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 587
Skąd: Płock
Wysłany: 20-05-2015, 15:42   

KsiadzRobak napisał/a:
ktoś próbował?
Tak. Wchodzi bez zgrzytów. Jak o tym pisałem dawno temu to sporo osób nie wierzyło.
_________________
LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 20-05-2015, 20:16   

ogolnie skrzynia F5M42 bylaby super gdyby nie nieszczesne lozyska walka sprzeglowego a w zasadzie brak podparcia lozyska tylnego. Caly walek trzyma podkowa i lozysko od strony sprzęgła. Zastanawiałem się kiedyś co by było gdyby pod drugie lożysko podłożyć odpowiedni dystans żeby też trzymało wałek
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 20-05-2015, 20:53   

sampler napisał/a:
ogolnie skrzynia F5M42 bylaby super gdyby nie nieszczesne lozyska walka sprzeglowego a w zasadzie brak podparcia lozyska tylnego.

Tylne łozysko można zastapić łozyskiem stożkowym i zastosować dystans tak jak jest na mechanizmie róznicowym
Wałek pośredni mam na łozyskach stożkowych i tak własnie zdystansowany nie mam juz łozyska wałeczkowego i kulkowego
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 21-05-2015, 07:51   

sampler napisał/a:
ogolnie skrzynia F5M42 bylaby super
Bez przesady. A skoki dźwigni jak w Jelczu, wsteczny bieg "u pasażera", 1 nie lepiej. I te gigantyczne skoki dźwigni pomiędzy biegami...
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 21-05-2015, 14:54   

Hugo napisał/a:
Bez przesady. A skoki dźwigni jak w Jelczu, wsteczny bieg "u pasażera", 1 nie lepiej. I te gigantyczne skoki dźwigni pomiędzy biegami...

Może masz już duze luzy i tak sie dzieje
Jak chcesz mieć bardziej precyzyjne wrzucanie biegów skróć lewarek jest o wiele lepiej :mrgreen:
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 21-05-2015, 22:11   

milo, nie mam i nie będę mieć Galanta w manualu :D . Znajomi mają, min. jeden, który ma SE 2,0 w manualu z prawdziwym przebiegiem niecałych 120 000 km, skrzynia cichutka itp., ale ta "precyzja" zmiany biegów, hmm... :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.