Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Mój pierwszy (i kolejne) samochód.
Autor Wiadomość
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24337
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 29-03-2012, 15:35   

jeśli przyjąć jakąś średnią, to właśnie ok. 200 tkm - dużo zależy właśnie od stylu jazdy i od tego czy auto jeździ głównie długie trasy
komplet Daikin do zwykłego E32/33 to jakieś 500 zł
 
 
Lechfan 
Mitsumaniak
P a w e ł


Auto: Galant E33A 90' & EA5A 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 403
Skąd: Wrocław/Kępno
Wysłany: 29-03-2012, 21:43   

xcracing napisał/a:
Powiem Ci, że lakier na Twoim Galancie wygląda naprawdę świetnie, aż się nie chce wierzyć, że ma tyle lat.

A poza tym to gdzie spryskiwacze lamp zgubiłeś?


Co do lakieru to idealny nie jest, ale staram się żeby wyglądał chociaż w miarę świeżo. :)
Spryskiwacze miałem ze starego zderzaka (jeszcze takiego metalowego z osobną czarną listwą), nowszy z późniejszych roczników kupiłem już bez nich i zabrać się za szukanie i zamontowanie nie umiem. Może to przez to, że silniczek nie działa, także i tak by nie działały... :oops:
Ze sprzęgłem to jeszcze zobaczymy co jest dokładnie, jeśli uda mi się Białego z Bartkiem na randkę umówić. ; )
_________________
Hej! Gość, obczaj mojego Białasa. :jerk: - Galanty: E33A od 1994 i EA5A od 12/2012 -

 
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6102
Skąd: Wrocław
Wysłany: 29-03-2012, 21:56   

Lechfan napisał/a:
jeśli uda mi się Białego z Bartkiem na randkę umówić. ; )


Da sie , tylku powiedz kiedy cie interesuje termin ?
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6102
Skąd: Wrocław
Wysłany: 29-03-2012, 21:59   

Lechfan napisał/a:
jeśli uda mi się Białego z Bartkiem na randkę umówić. ; )


Da sie , tylku powiedz kiedy cie interesuje termin ?
 
 
Lechfan 
Mitsumaniak
P a w e ł


Auto: Galant E33A 90' & EA5A 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 403
Skąd: Wrocław/Kępno
Wysłany: 26-08-2012, 12:04   

No! Na sześćdziesiątą ósmą stronę spadłem, także przydałoby się odkopać.

W kwestii sprzęgła to tarcza była już wyjechana do zera. Wymienione na nowy komplet LUKa. Teraz śmiga elegancko.

Ostatnio coś zaniedbałem trochę Białego, bo i nie jeżdżę za dużo, ale zebrałem się jakoś tydzień czy dwa temu i zrobiłem coś za co zabierałem się już od dwóch lat.
Stara podsufitka była już baardzo zmęczona:


A jako, że jechałem jakiś czas temu ałdi a4 kolegi z czarną podsufitką, która bardzo mi się spodobała to sobie też walnąłem sufit na czarno 8)


Myślałem, że będą problemy z taką operacją, ale Gal po raz kolejny miło mnie zaskoczył.
Demontaż wszystkich plastików itd. potrzebny do wyjęcia podsufitki przebiegł bardzo sprawnie i szybko. Później trochę się namachałem pędzelkiem żeby dobrze skleić nowy materiał, ale jakoś się udało (mam nadzieję, że chociaż z 1-1,5 roku wytrzyma).
Generalnie trochę chęci, niewielkie koszty, a efekt jak dla mnie zadowalający. :)

Przy okazji wybebeszenia środka pomalowałem sobie słupki, bo jeden był obdarty przez próbę włamania dawno temu, a obydwa były już wypłowiałe.


Teraz jest trochę lepiej. :)
_________________
Hej! Gość, obczaj mojego Białasa. :jerk: - Galanty: E33A od 1994 i EA5A od 12/2012 -

 
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 29-08-2012, 00:36   

Zobaczymy na zlocie co to ten sufit warty, ale chyba za tą modyfikacją powinny pójśc kolejne - wszystkie plastiki, deska, wszystko na czarno, potem czarna skóra z vr4 i tak to by miało sens :)

No i tak, nie ma newsa żeby Paweł czegoś nie pomalował :D Następna aktualizacja tematu to będzie pomalowanie plastików, ale co potem? Chyba z nudów diamenty na biało maźniesz :wink:
_________________
Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy :)

Galant E33 - koniec przygody

"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst
 
 
 
Lechfan 
Mitsumaniak
P a w e ł


Auto: Galant E33A 90' & EA5A 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 403
Skąd: Wrocław/Kępno
Wysłany: 19-04-2013, 17:49   

Zbliża się już wielkimi krokami zlot 2013, także wydaje mi się, że najwyższa pora wrzucić jakieś fotki z ostatniego zlotu na Wawrzce (na szczęście auto mam troszkę szybsze ode mnie) ; )
Przede wszystkim wykres z hamowni, który wyszedł chyba nie najgorzej jak na staruszka i fabryczne 109KM:


I jakieś tam jeszcze zdjęcia:

Jak wrzucę też na serwer to udostępnię filmik z hamowania, może kogoś to interesuje. :)
Mam też więcej fotek (udostępnione na imageshacku) i filmiki z hamowań Swinksa, Deejay`a i Marezkiego (na dysku, mogę przesłać).

Oprócz tego, sprawiłem sobie jeszcze baaardzo fajny prezencik na okrągłe urodzinki, jak będę miał siły i chęci (no i jakieś w miarę zdjęcie przede wszystkim) to się Wam pochwalę. :biggrin:
_________________
Hej! Gość, obczaj mojego Białasa. :jerk: - Galanty: E33A od 1994 i EA5A od 12/2012 -

 
 
 
Lechfan 
Mitsumaniak
P a w e ł


Auto: Galant E33A 90' & EA5A 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 403
Skąd: Wrocław/Kępno
Wysłany: 03-03-2014, 14:36   

Ciężko było mi znaleźć mój temat na czterdziestej szóstej stronie, ale udało się. A jak już mi się udało to napiszę coś nowego (żeby nie przesadzić i napisać 'ciekawego'). Wyjdzie pewnie z tego spory elaborat, ale walnę niżej też kilka zdjęć coby nie trzeba było tego czytać.

Jakoś 4-5 lat lat po tym jak jeździłem Białym zacząłem marzyć sobie o nowym, troszkę nowszym samochodzie. Oczywiście w grę wchodził tylko i wyłącznie nudny do bólu na tym forum Galant EA. Udało mi się nawet takiego kupić, ale kombi, także pomiałem go ze 3-4 miesiące i sprzedałem. Po co mi wielkie, przestronne kombi, którym mógłbym przewozić dużo/duże rzeczy skoro najczęściej przewożę tylko siebie, a i to nie zbyt często.

Wracając do marzeń, to wizualizowałem sobie swoje przyszłe auto następująco:
- ciemny kolor, najlepiej czarny
- sedan, koniecznie
- beżowa skóra w środku
- do tego ciemnego koloru złote felgi
- białe kierunki
- najlepiej wersja avance, ale jeśli inna to grill w kolorze nadwozie
- skrzynia automatyczna - tiptronic
- wersja poliftowa
- V6

Jako, że wymagania w sumie były spore (sedan, tiptronic, V6, skóra - resztę kompletowałbym z czasem), a funduszy nie miałem praktycznie żadnych to nie liczyłem, że przez najbliższe kilka lat zmienię furę. Mimo to zaglądałem co jakiś czas na allegro i wzdychałem do wystawianych tam Miśków. Wzdychałem i wzdychałem, aż nagle pojawił się jeden spełniający praktycznie wszystkie (!) w/w wymagania (z wyłączeniem wersji poliftowej), w bardzo dobrej cenie i do tego na miejscu. Stwierdziłem, że to znak z góry. Bez zastanowienia wykonałem telefon i umówiłem się, że gościu podjedzie na parking pod moją robotę. Szybkie oględziny, wg mnie gitara, ale jako że Deejay ma warsztat kilometr dalej to jedziemy do niego na podnośnik i dajemy obejrzeć fachurze. W sumie zostało stwierdzonych części do wymiany za ~1200 zł (głównie wahacze i tylne amortyzatory) co oczywiście mnie nie odstraszyło, bo kupić 14 letnie auto z nowym zawieszeniem jest niemożliwe. Powrót do roboty, wizyta w banku, kasa, umowa, papiery, mam kolejnego Galanta. Czas całej akcji ~1h, trochę musiałem przedłużyć przerwę.. ; )
Do tego jeśli dobrze pamiętam to wszystko działo się dokładnie 06.12.2012, także dobrego Mikołaja sobie urządziłem.
Jakieś foto kilka dni po zakupie (kiedy jeszcze zimą we Wrocławiu był śnieg):



Z rzeczy wymienionych zaraz po zakupie o których wspominałem:
- dwa wachacze górne i jeden banan (niedawno wymieniłem jeszcze jeden)
- amortyzatory Monroe tył
- uszczelki pokrywy zaworów
- łożysko i piasta lewy przód
- 2x łącznik stabilizatora tył

Dodatkowo wrzuciłem mu podtlenek gazotu, bo jako, że na auto mnie stać nie było, to na paliwo tym bardziej ; )
Gaz Lovato LandiRenzo

Nie wiem co jeszcze nowego mógłbym napisać, bo to Galant jak większość z tego forum. Ma skórkę, ładne (wg mnie) koła, nie sprawia problemów, jeździ (wg mnie) wystarczająco szybko i wygodnie, ma pognite nadkola tylne i kilka małych wgniotek.
Zrobiłem w nim jeszcze pewnie sporo rzeczy o których już nie pamiętam (te w/w pamiętam dokładnie, bo wpisałem je sobie na moto stat 8) ).
Niedawno blacharz wymienił mi kawałek pożartej podłużnicy i wspawał łatki od spodu przednich kielichów, bo też już zaczynało się dziać. Poza tym mam do niego w szafie całkiem sporo gadżetów i tylko czekam na przypływ gotówki żeby je wszystkie zamontować. :>
Parę obiecanych fotek jeszcze wrzucę.



Aha, wymieniłem 'drewniany' panel na zwykły czarny. Podoba mi się o wiele bardziej. Przymierzyłbym się jeszcze z karbonowym, ale nie umiem nigdzie znaleźć w normalnej cenie.

A w kwestii Białego to znowu wrócił do garażu. Odpalam go raz w miesiącu i biorę na krótką przejażdżkę. Jego los jest jeszcze nieznany (plan mam, ale co z niego wyjdzie, ciężko powiedzieć).
Też dam foteczkę z lata : )



Zdjęć mam trochę więcej, ale nie wiem czy zaśmiecać nimi forum. Na życzenie mogę powrzucać.
Pozdrawiam i do usłyszenia (mam nadzieję, że wcześniej niż za rok ;) )
_________________
Hej! Gość, obczaj mojego Białasa. :jerk: - Galanty: E33A od 1994 i EA5A od 12/2012 -

 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 03-03-2014, 15:14   

Wklej jakoś normalnie fotki, bo mi wyświetlają się na moment i znikają, po czym pojawia się komunikat, że nie da się otworzyć zdjęć.
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 03-03-2014, 15:17   

U mnie ze zdjęciami wszystko ok. :wink:
 
 
Lechfan 
Mitsumaniak
P a w e ł


Auto: Galant E33A 90' & EA5A 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 403
Skąd: Wrocław/Kępno
Wysłany: 09-05-2014, 14:54   

Jako, że rzadko piszę, a ciągle staram się coś robić, znowu aktualizacja będzie dość spora.

Wiem, że trudno będzie w to uwierzyć, ale mój stary (ale mimo wszystko młodszy) samochód, mający już ok. 16 lat, nie ustrzegł się rdzy, a oprócz niej miał jeszcze sporo przetarć, rysek, pęknięć i ubytków lakieru, głównie w zderzakach.

Wyglądało (słowo klucz) to mniej więcej tak:



To pewnie większość, ale na pewno nie wszystkie.

Pomału dochodzę z tym do ładu. Wspawane (czego nie ma na zdjęciach) zostały łatki od spodu kielichów po tym jak została dostrzeżona tam ruda jakiś czas temu. Poza tym całkiem niedawno (2-3 tygodnie) wspawane też zostały reperaturki błotników tylnych, wyklepana maska, tylna klapa, i wszystko to pomalowane razem z tylnym zderzakiem (przedni był w lepszym stanie i jeszcze musi poczekać). Oprócz tego wymieniłem też kawałek doszczętnie zjedzonej podłużnicy.
Jako, że dość dokładnie sprawdziłem jakość wykonanej usługi przez blacharzo-lakiernika to znalazłem kilka niedoróbek i mógłbym się czepiać, ale raczej nie będę, bo i nie zapłaciłem tyle ile mogło mi się jeszcze kiedyś wydawać, że takie coś kosztuje.

DeeJay wymienił mi też cały komplet hamulców przednich, odpowietrzył, układ zalał nowym płynem i w ogóle cud miód. Nowe (używane) leżały u mnie chyba z pół roku i czekały aż znajdę pracę na piątym etacie żeby zebrać fundusze, owinę je folią aluminiową i dokupię do nich jeszcze zwrotnice, które też trzeba było wymienić (żeby nie było tak łatwo), przez to że mam o rok za starego dziada.



Jakoś w marcu też zbudowałem nowy domek dla moich złomów:



Zdjęcie z partyzanta.

Pewnie jeszcze kilka rzeczy zrobiłem o których nie pamiętam przez mój brak regularności.
Bo nie ma to jak zadłużać się, żeby doprowadzać do stanu używalności stare wraki i stawiać im domki. ; )

Aha, odnośnie nowych hamulców jeszcze, to zgadzam się z ogólną opinią, że przedliftowe hamulce w Galancie to gunwo. Teraz kiedy naciskam delikatnie na hamulec to auto natychmiast zwalnia, a jak wcisnę mocniej to staje dęba. Nuda i zero adrenaliny.

I zagadka na koniec. Klapa bagażnika wyglądała tak:



Ale już nie wygląda. Hmmm....

ps. Obczaj Hugo czy teraz ze zdjęciami wszystko już gra, jeśli tak to tylko tutaj będę wrzucał.

~160k
_________________
Hej! Gość, obczaj mojego Białasa. :jerk: - Galanty: E33A od 1994 i EA5A od 12/2012 -

Ostatnio zmieniony przez Lechfan 09-05-2014, 23:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21018
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 09-05-2014, 19:17   

No co ty, miśki w śmietniku trzymasz :mrgreen: .
Hugo został zbanowany.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Lechfan 
Mitsumaniak
P a w e ł


Auto: Galant E33A 90' & EA5A 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 403
Skąd: Wrocław/Kępno
Wysłany: 09-05-2014, 20:46   

Bizi78 napisał/a:
No co ty, miśki w śmietniku trzymasz


hahaha, faktycznie!
Wiedziałem, że coś mi przypomina ta konstrukcja, ale nie wiedziałem co. :D
W każdym razie jeszcze nie skończona. Spróbuję jakoś ją przyozdobić, ale najważniejsze, że nie pada. : )
_________________
Hej! Gość, obczaj mojego Białasa. :jerk: - Galanty: E33A od 1994 i EA5A od 12/2012 -

 
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 09-05-2014, 23:25   

Lechfan napisał/a:
I zagadka na koniec. Klapa bagażnika wyglądała tak:



Ale już nie wygląda. Hmmm....
Uwaga podaję prawidłową odpowiedź: Okoń :)

A tak poważnie to: spoiler?
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
Lechfan 
Mitsumaniak
P a w e ł


Auto: Galant E33A 90' & EA5A 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 403
Skąd: Wrocław/Kępno
Wysłany: 09-05-2014, 23:46   

Hasło się zgadza sveno. :biggrin:
I odpowiedź w sumie też. Z tym, że nie tak do końca... :roll:
_________________
Hej! Gość, obczaj mojego Białasa. :jerk: - Galanty: E33A od 1994 i EA5A od 12/2012 -

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.