Tuning? (silnika) |
Autor |
Wiadomość |
telewizoor
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Wrz 2014 Posty: 397 Skąd: Jurków/Kraków
|
Wysłany: 07-07-2016, 12:05
|
|
|
Owczar, co masz na myśli - złamać wsad - odgadnąć co oznaczają poszczególne bloki w pamięci?
Co do efektów to wszystko rozumiem, nie musisz mi tłumaczyć : ) |
_________________
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 07-07-2016, 12:05
|
|
|
telewizoor napisał/a: | Owczar, co masz na myśli - złamać wsad - odgadnąć co oznaczają poszczególne bloki w pamięci? |
Dokładnie. |
|
|
|
 |
madluke
Mitsumaniak
Auto: Galant 2,5 V6 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2014 Posty: 108 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-07-2016, 22:58
|
|
|
Cześć, a ma ktoś może definicje do wersji 2.5 V6 model 2001 AT? Mam zrzucony ROM, ale żadne znalezione w necie do niego nie pasują.
Ewentualnie czy ktoś bawił się z podmianą sterownika z późniejszych wersji (np. 2002)? |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 20-07-2016, 09:17
|
|
|
A co da zmiana z późniejszą wersją? |
|
|
|
 |
madluke
Mitsumaniak
Auto: Galant 2,5 V6 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2014 Posty: 108 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-07-2016, 09:36
|
|
|
Ponoć dają się stroić. Chciałem skonfrontować tę tezę z rzeczywistością.
[ Dodano: 20-07-2016, 23:52 ]
Udało mi się znaleźć definicje do mojego i kilku innych Galantów.
Dla ewentualnych szukających: ECU MR507734 ma programowalny procesor 7203 (EM2434) z modułem pamięci H8539FA. |
Ostatnio zmieniony przez madluke 12-08-2016, 00:39, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
McCoy
Forumowicz
Auto: Mitsubishi SE 2,5V6 /99
Kraj/Country: Germany
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Lut 2014 Posty: 249 Skąd: okolice Monachium
|
Wysłany: 21-07-2016, 01:52
|
|
|
Nie wystroisz tego silnika poprzez wgrywanie wirusa. 2.5 V6 jest dobry na trasy ale nie do gonitw spod świateł. |
_________________ Oczy są interfejsem duszy
 |
|
|
|
 |
telewizoor
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Wrz 2014 Posty: 397 Skąd: Jurków/Kraków
|
Wysłany: 21-07-2016, 09:13
|
|
|
McCoy, już wszyscy to napisali po dwa razy wiemy że tak jest |
_________________
 |
|
|
|
 |
KamilR10
Mitsumaniak

Auto: Galant Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Mar 2008 Posty: 791 Skąd: Okolice Międzyrzecza
|
Wysłany: 06-08-2016, 22:05
|
|
|
Cześć. Ostatnio gdzieś widziałem, bodajże w Hondzie kolektor wydechowy zaizolowany aby ciepło nie było rozpraszane na silnik w tak dużym stopniu, oraz izolacja termiczna wlotu powietrza. Celem tych operacji było obniżenie temperatury powietrzna dostającego się do silnika. Ktoś stosował w Galancie? Efekt wizualny czy rzeczywiście może w jakimś stopniu pomóc. |
_________________ Mitsubishi Galant GLS 2.0 97r - Sprzedany
Mitsubishi Galant Avance 2.5 V6 03r - Jest
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=60097
 |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 07-08-2016, 18:48
|
|
|
KamilR10 napisał/a: | Efekt wizualny | raczej oszpeca.
KamilR10 napisał/a: | czy rzeczywiście może w jakimś stopniu pomóc. | przy grubych projektach pewnie tak. |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 08-08-2016, 09:35
|
|
|
W wolnossaku nic nie zmieni. Podczas jazdy komora jest wietrzona . |
|
|
|
 |
Bloody_G
Mitsumaniak głodny wiedzy
Auto: Galant 2.5 v6 6a13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2016 Posty: 39 Skąd: Luszkówko
|
Wysłany: 15-09-2016, 21:54
|
|
|
Witam wszystkich. Od niedawna jestem na forum MM. Jestem Damian lub Bloody jak kto woli. Też drążę temat zwiększenia mocy i momentu w 6a13. żeby się dowiedzieć co nie co dzwoniłem do Street Shadow Garage - SSG. Powiedzieli mi że najprostsze metody to zimny dolot ze zderzaka typu CAI oraz wydech zbudowany od silnika do końcowego typu CAT BACK i do tego strojenie. Przyrosty w zależności od stanu silnika 10-15% mocy ale nie wykluczają że może być minimalnie więcej lub mniej. 120kw * 115% = 138kw +- 187km dużo? mało? koszty spore. Odczuwalnie różnica pewnie taka jak bym koła w rozmiarze 14 założył zamiast 19. A może ktoś z was poprawił coś w swoim 2.5 v6 n/a i podpowie co ma sens a co nie. ?
Czytam powoli forum ale ze 3 lata miną zanim całe przeczytam. Może były już tematy o wspomnianych przeze mnie modyfikacjach lub zmianie wałków głowic kolektora dolotowego. Podpowiecie może jaki dział jaka strona lub jakiś link może? Będę bardzo wdzięczny i pewnie nie tylko ja.
Pozdro dla wszystkich |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 15-09-2016, 22:11
|
|
|
Najprostszy i najatańszy sposób to swap. Ostatnio na forum był swap na 3.0V6 z mitsu magna. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 15-09-2016, 22:12
|
|
|
Owczar napisał/a: | Ostatnio na forum był swap na 3.0V6 z mitsu magna | Z tego co pamiętam to było to 3,5 V6 |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 16-09-2016, 07:09
|
|
|
Bloody_G, tak jak napisał Owczar. Ten silnik jest mało rozwojowy, a dłubanie go to sztuka dla sztuki lub jak kto woli wyważanie otwartych drzwi, bo przecież jest 6a13tt, lub ewentualnie 4g7x lub Evo czyli 4g63t a tam to już wszystko możesz. |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
Fragu
Mitsumaniak Łukasz

Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 6077 Skąd: okolice Bydgoszczy
|
Wysłany: 16-09-2016, 08:43
|
|
|
Kilka razy czytałem, że w Niemczech jeżdżą auta z 6a13 (Galanty i Colt(y)) na innym ECU - niby z japońskiej wersji. Daje to niby 180KM.
Coś wiecie na ten temat? |
_________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________
FIESTA ST150 |
|
|
|
 |
|