Przesunięty przez: Hubeeert 21-06-2013, 21:15 |
[EA5A/W 2.5] Zapłon elektroniczny w V6 |
Autor |
Wiadomość |
anwi
Forumowicz

Auto: Galant 4x4 6a13 SingleTurbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Gru 2008 Posty: 206 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 21-11-2013, 22:54
|
|
|
jeździsz już na nowym zapłonie?? |
|
|
|
 |
Witek vel Mysza
Forumowicz Artysta rzeźbiarz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Wrz 2013 Posty: 587 Skąd: Płock
|
Wysłany: 22-11-2013, 09:17
|
|
|
Czytam sobie ten temat no i panowie, gratuluję zacięcia oraz wiedzy merytorycznej z zakresu elektroniki.
Co do zapłonu rozdzielaczowego w v6 mam pytania, bo temat przejrzałem pobieżnie dość a znawcy odpowiedzą w kilka sekund:
1. Jak wygląda zębnik czujnika położenia wału? Tj ile zębów i czy są tzw brakujące zęby? Jest to Hall czy VR sensor?
2. Jakim sygnałem ECU komunikuje się z modułem zapłonowym by realizować zmianę kąta wyprzedzenia zapłonu? |
_________________ LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 |
|
|
|
 |
anwi
Forumowicz

Auto: Galant 4x4 6a13 SingleTurbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Gru 2008 Posty: 206 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 22-11-2013, 11:14
|
|
|
Ad 1 trzy przesłony, czujnik halla
Ad2 nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ECU daje sygnał odpalania poszczególnych cylindrów na cewke, i to on reguluje kąt wyprzedzenia, jest jeszcze czujnik w kopułce z wałka, tez hall, |
|
|
|
 |
telewizoor
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Wrz 2014 Posty: 397 Skąd: Jurków/Kraków
|
Wysłany: 29-03-2016, 16:06
|
|
|
Cześć, wiem że odkopuję mega stary temat ale chciałbym się trochę dopytać
Czy układ działa(o ile dalej masz to auto )? Jakieś inne profity oprócz tego że nie ma rozdzielacza?
W tym momencie mógłbym coś pomóc od strony elektronicznej i programowej ale to chyba za późno |
_________________
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 29-03-2016, 16:13
|
|
|
Mam już układ elektroniczny, bo kupiłem inne auto
A tak na poważnie. Auto było potrzebne na dojazdy do pracy i nie mogłem rozgrzebać elektryki na dłużej. W międzyczasie kupiłem auto z silnikiem o zupełnie innej kulturze pracy i nie dokończyłem projektu. Raz udało się odpalić auto. Zimą zgubiłem rozpiskę kabli, a niestety nie miałem oscyloskopu żeby sprawdzić kolejność sygnałów.
mszolc pomagał w rozwoju wsadu. Napisał program w C, który powinien działać - póki co bez watchdoga. Ten pisany w assemblerze się nie sprawdził. watchdog go resetował, a nie miałem źródeł żeby cokolwiek grzebać. Chcę wysłać całość - cewki, moduł, układ do mszolc. Ale muszę jeszcze wypruć parę rzeczy z auta. Może projekt ruszy dalej. |
|
|
|
 |
telewizoor
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Wrz 2014 Posty: 397 Skąd: Jurków/Kraków
|
Wysłany: 29-03-2016, 17:24
|
|
|
Jak coś jestem chętny do pomocy Piszcie na priv |
_________________
 |
|
|
|
 |
Witek vel Mysza
Forumowicz Artysta rzeźbiarz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Wrz 2013 Posty: 587 Skąd: Płock
|
Wysłany: 30-03-2016, 08:42
|
|
|
Myślę, że prościej byłoby pożenić sygnały z ECU nitsu z EDIS6 z Forda niż rzeźbić całość od początku. Edis portzebuje czujnika magnetycznego i zębatki 36 z brakującym zębem, Czunik ma rejestrować brakujący ząb 10 stopni przed tdc. I to wystarczy by odpalać i jeździć ze stałym zapłonem 10 stopni. EDIS podzieli sygnał z wieńca na potrójną cewkę (wasted spark). Do wysterowania wyprzedzenia zapłonu potrzebuje jednak specyficznego sygnału z kompa benzynowego. Do poczytania na stronach o EEC IV forda i ECU Master czy Mega Squirt. |
_________________ LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 30-03-2016, 09:07
|
|
|
Według mnie będzie to bardziej skomplikowane bo będzie wymagało strojenia od podstaw. . |
|
|
|
 |
Witek vel Mysza
Forumowicz Artysta rzeźbiarz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Wrz 2013 Posty: 587 Skąd: Płock
|
Wysłany: 30-03-2016, 19:50
|
|
|
Strojenia czego? Wiadomo w jakim zakresie pracuje sygnał sterujący wyprzedzeniem zapłonu z ECU mitsu, wiadomo w jakim zakresie pracuje EDIS, wiadomo jakie to są sygnały. Trzeba zrobić układ który je przetworzy z Mitsu na Forda. Żadnego strojenia. |
_________________ LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 |
|
|
|
 |
telewizoor
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Wrz 2014 Posty: 397 Skąd: Jurków/Kraków
|
Wysłany: 05-01-2017, 13:58
|
|
|
Cześć,
skoro sygnał z TDC daje info o GMP pierwszego tłoka to następny zapłon po impulsie TDC będzie na 2 cylindrze, tak? Czyli będzie tak: TDC-2-3-4-5-6-1-TDC i w kółko. Dobrze kminię? |
_________________
 |
|
|
|
 |
|