Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
21-06-2013, 21:15
[EA5A/W 2.5] Zapłon elektroniczny w V6
Autor Wiadomość
anwi 
Forumowicz


Auto: Galant 4x4 6a13 SingleTurbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 206
Skąd: Działdowo
Wysłany: 21-11-2013, 22:54   

jeździsz już na nowym zapłonie??
 
 
Witek vel Mysza 
Forumowicz
Artysta rzeźbiarz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 587
Skąd: Płock
Wysłany: 22-11-2013, 09:17   

Czytam sobie ten temat no i panowie, gratuluję zacięcia oraz wiedzy merytorycznej z zakresu elektroniki.

Co do zapłonu rozdzielaczowego w v6 mam pytania, bo temat przejrzałem pobieżnie dość a znawcy odpowiedzą w kilka sekund:
1. Jak wygląda zębnik czujnika położenia wału? Tj ile zębów i czy są tzw brakujące zęby? Jest to Hall czy VR sensor?
2. Jakim sygnałem ECU komunikuje się z modułem zapłonowym by realizować zmianę kąta wyprzedzenia zapłonu?
_________________
LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 
 
anwi 
Forumowicz


Auto: Galant 4x4 6a13 SingleTurbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 206
Skąd: Działdowo
Wysłany: 22-11-2013, 11:14   

Ad 1 trzy przesłony, czujnik halla
Ad2 nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ECU daje sygnał odpalania poszczególnych cylindrów na cewke, i to on reguluje kąt wyprzedzenia, jest jeszcze czujnik w kopułce z wałka, tez hall,
 
 
telewizoor 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Wrz 2014
Posty: 397
Skąd: Jurków/Kraków
Wysłany: 29-03-2016, 16:06   

Cześć, wiem że odkopuję mega stary temat ale chciałbym się trochę dopytać :)

Czy układ działa(o ile dalej masz to auto :roll: )? Jakieś inne profity oprócz tego że nie ma rozdzielacza?

W tym momencie mógłbym coś pomóc od strony elektronicznej i programowej ale to chyba za późno :lol:
_________________

 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 29-03-2016, 16:13   

Mam już układ elektroniczny, bo kupiłem inne auto ;)

A tak na poważnie. Auto było potrzebne na dojazdy do pracy i nie mogłem rozgrzebać elektryki na dłużej. W międzyczasie kupiłem auto z silnikiem o zupełnie innej kulturze pracy i nie dokończyłem projektu. Raz udało się odpalić auto. Zimą zgubiłem rozpiskę kabli, a niestety nie miałem oscyloskopu żeby sprawdzić kolejność sygnałów.

mszolc pomagał w rozwoju wsadu. Napisał program w C, który powinien działać - póki co bez watchdoga. Ten pisany w assemblerze się nie sprawdził. watchdog go resetował, a nie miałem źródeł żeby cokolwiek grzebać. Chcę wysłać całość - cewki, moduł, układ do mszolc. Ale muszę jeszcze wypruć parę rzeczy z auta. Może projekt ruszy dalej.
 
 
telewizoor 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Wrz 2014
Posty: 397
Skąd: Jurków/Kraków
Wysłany: 29-03-2016, 17:24   

Jak coś jestem chętny do pomocy :idea: Piszcie na priv :)
_________________

 
 
Witek vel Mysza 
Forumowicz
Artysta rzeźbiarz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 587
Skąd: Płock
Wysłany: 30-03-2016, 08:42   

Myślę, że prościej byłoby pożenić sygnały z ECU nitsu z EDIS6 z Forda niż rzeźbić całość od początku. Edis portzebuje czujnika magnetycznego i zębatki 36 z brakującym zębem, Czunik ma rejestrować brakujący ząb 10 stopni przed tdc. I to wystarczy by odpalać i jeździć ze stałym zapłonem 10 stopni. EDIS podzieli sygnał z wieńca na potrójną cewkę (wasted spark). Do wysterowania wyprzedzenia zapłonu potrzebuje jednak specyficznego sygnału z kompa benzynowego. Do poczytania na stronach o EEC IV forda i ECU Master czy Mega Squirt.
_________________
LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 30-03-2016, 09:07   

Według mnie będzie to bardziej skomplikowane bo będzie wymagało strojenia od podstaw. .
 
 
Witek vel Mysza 
Forumowicz
Artysta rzeźbiarz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 587
Skąd: Płock
Wysłany: 30-03-2016, 19:50   

Strojenia czego? Wiadomo w jakim zakresie pracuje sygnał sterujący wyprzedzeniem zapłonu z ECU mitsu, wiadomo w jakim zakresie pracuje EDIS, wiadomo jakie to są sygnały. Trzeba zrobić układ który je przetworzy z Mitsu na Forda. Żadnego strojenia.
_________________
LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 
 
telewizoor 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Wrz 2014
Posty: 397
Skąd: Jurków/Kraków
Wysłany: 05-01-2017, 13:58   

Cześć,
skoro sygnał z TDC daje info o GMP pierwszego tłoka to następny zapłon po impulsie TDC będzie na 2 cylindrze, tak? Czyli będzie tak: TDC-2-3-4-5-6-1-TDC i w kółko. Dobrze kminię?
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.