Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Carisma] Sterownik centralnego - montaż sterownika pilotów
Autor Wiadomość
fr0ro 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9DID 2000r 115KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 20
Skąd: Kolbuszowa
Wysłany: 24-09-2015, 20:23   

Ja też mam tak jak kevin. Swoją centralkę zamierzam podpiąć pod panel na drzwiach kierowcy jeśli nikt nie wskaże tych kabli.
 
 
kr33is 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2014
Posty: 24
Skąd: Przyszowice
Wysłany: 28-09-2015, 21:12   

pytanko czy ma ktoś rozpiskę kabli do siłowników w każdym ze drzwi??
chodzi mi o kolory jakimi są oznaczone by nie rozbierać boczków :D :D
 
 
Barthez2007 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2016
Posty: 3
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 18-03-2016, 10:44   

Widzisz mam ten sam problem, czy udało Ci się go rozwiązać ??

[ Dodano: 18-03-2016, 10:47 ]
kevin54 napisał/a:
Jak widać przewody są umieszczone w trochę inny sposób niż na zdjęciach w pierwszym poście. Nie widać też tych z opisu powyżej. Mógłby ktoś podpowiedzieć, które przewody służą do otwierania/zamykania? Niby jakieś brązowawe dwa idą (drugie zdjęcie, druga kostka od lewej) ale wątpie czy są to te właściwe. Podobnie jak tu: http://imgur.com/a/XrlsO

Dobrałem się także do drzwi kierowcy. Tam w jednej wiązce biegną między innymi przewód brązowy i brązowo/czarny. Tylko pod sam koniec się one rozgałęziają tj. jeden biegnie do kostki która jest przy krawędzi drzwi na dole, a drugi do kostki która jest trochę wyżej (może tak być że przewód zamykania i otwierania nie idą do tej samej kostki?). Pytanie czy jeśli je trochę rozizoluję i dotknę masą to centralny się otworzy i zamknie? Drugie jest takie czy jeśli bym chciał podłączyć ten sterownik w drzwiach to skąd wziąć zasilanie? Będzie trzeba się podciągnąć gdzie do środka auta czy znajdę je jakoś w drzwiach...jedyny pomysł to elektryczne lusterka, ale tu zasialanie pewnie będzie tylko gdy włącze stacyjkę więc odpada. Tak w ogóle nie znalazłem owych brązowego i brązowo/żółtego przewodu w sterowniku (zdjęcia powyżej). Możliwe że centralką steruję inny sterownik niż ten lub te kolory są inne niż wymienione. W wiązce z drzwi biegną też inne takie jak niebieski, niebiesko/biały, srebrny itp.


I jakieś nowe ustalenia kevin
Ostatnio zmieniony przez Barthez2007 22-03-2016, 11:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Barthez2007 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2016
Posty: 3
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 20-03-2016, 18:45   

M@teusz607 napisał/a:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=16485&highlight=centralka
w GDI chyba to samo



Niestety to nie to samo , czy ktoś wie gdzie znajduje się sterownik, albo przekaźnik pod który można uniwersalny sterownik centralki??
 
 
pawelek45 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 3
Skąd: Drawsko
Wysłany: 20-06-2016, 14:43   Sterownik pilota - jaki kupić?

Witam,
Posiadam Carisme 1.8GDI z 2000r (wersja po lifcie). Auto ma fabryczny centralny zamek z pilotem, jednak pilot przestał już działać. Postanowiłem zakupić nowy moduł, tylko pytanie: jaki?
Moglibyście polecić coś sprawdzonego do ok 100zł co da się w miarę łatwo zamontować? Nie potrzebuję żadnych wypasionych funkcji, jedynie żeby szło samochód otworzyć / zamknąć z pilota i żeby mrugał światłami. Ogarniam podstawy elektroniki więc myślę, że dam radę zrobić to samodzielnie, jednak będę wdzięczny za wszelkie instrukcje.
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
 
 
davitxx 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2016
Posty: 101
Skąd: Łódź
Wysłany: 20-06-2016, 16:53   

Cześć,

a jesteś pewny, że oryginalny pilot Ci się nie rozprogramował?
Może padła Ci bateria i ją wymieniałeś lub są po prostu słabe? (po wymianie baterii trzeba zaprogramować sobie na nowo i jest na to prosta procedura)
_________________

 
 
pawelek45 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 3
Skąd: Drawsko
Wysłany: 20-06-2016, 17:29   

davitxx napisał/a:
Cześć,

a jesteś pewny, że oryginalny pilot Ci się nie rozprogramował?
Może padła Ci bateria i ją wymieniałeś lub są po prostu słabe? (po wymianie baterii trzeba zaprogramować sobie na nowo i jest na to prosta procedura)


Jestem pewien, pilota programowałem już wiele razy i wiem jak się to robi.
Problem polega na tym, że pilot został mechanicznie uszkodzony i nadaje się do wyrzucenia.

Co do sterownika to czytałem dobre opinie o noxon T5 i chyba się na niego zdecyduję.

Zastanawia mnie jeszcze, czy w Carismie po lifcie fabryczny sterownik pilota znajduje się w tym samym miejscu co w poprzedniej wersji i czy dam radę to zrobić w sposób opisany Tutaj ?
 
 
marcelino 
Nowy Forumowicz
marcelino

Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Paź 2015
Posty: 21
Skąd: krasnystaw
Wysłany: 05-07-2016, 20:51   DZIWNY przypadek podłaczenia centralnego carisma ;)

Dzień dobry odrazu mówie że korzystałem z poradnika : http://forum.mitsumaniaki...light=centralka

Sytuacja jest taka kupiłem taka centralke do centralnego z pilota :
http://allegro.pl/sterown...5157459353.html

Oczywiście mam Carisme 1.8 gdi z 1998 centralny bez pilota bo poprzedni właściciel zgubił pilot
kupiłem to co wyżej i mam problem ponieważ nie posiadam takiego stycznika jak na poradniku w 1 linku mam 3 styczniki z 4 wtykami a u kolegi jest 2 po 4 i 1 z po 6 kabli ( ten od centralnego )

którego nie posiadam . Odnalazłem kable odpowiednie zwierajac je do masy na rame , kolory kabli rozpoznałem po przełaczniku przy recznym i woogle razem z dodatkowymi oczami nie mozemy zlokalizować ich w tej białej konsoli pod nogami kierowcy . Prosze o pomoc
podpiecie pod przełacznik pod recznym odpada bo tam na 4 lużne wtyczki nie znalazłem plus 12 na zgaszonym zapłonie . Gdzie może byc przełacznik jak nie na tej białej konsoli i gdy przełaczam centralny zamknij otwórz i dotykam na te 3 styczniki na konsoli to żaden nie nie drga przy pracy, czyli nie ma tam tego stycznika woogle ,a centralny jest i działa. :) :badgrin:
_________________
joł
 
 
 
barthez2183 
Mitsumaniak
01354/KMM


Auto: Carisma 1.9 DID, XF106.460
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 407
Skąd: NML
Wysłany: 05-07-2016, 21:04   

W jednej cari zakładałem przy ręcznym, a plusa pociągnąłem z radia. Nie wiem jakie styczniki masz na myśli, być może chodzi Ci o przekaźniki?
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
 
 
 
marcelino 
Nowy Forumowicz
marcelino

Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Paź 2015
Posty: 21
Skąd: krasnystaw
Wysłany: 05-07-2016, 21:46   

tak o przekażniki mi chodzi podkolanami kierowcy. ja bym chciał sie wpiąc odrazu w przekażnik a go nie moge znaleść

[ Dodano: 05-07-2016, 21:48 ]
i gdy dam pod recznym to przecież nie pociagne tak daleko kabli do kierunkowskazów a nie da sie wpiać odrazu w komputer centralnego ? tam powinien byc i kierunek i otwieranie zamykanie i zasilanie ? tylko gdzie to jest jak to szukać?
_________________
joł
 
 
 
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 807
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 06-07-2016, 15:55   

A dlaczego nie podepniesz zwyczajnie, bezpośrednio pod przekaźniki? Zamek masz sterowany masą, więc te przewody z centralki podłącz pod kierownicą, z tego co pamiętam to chyba w kostce masz szary i brązowy..jden zamyka, drugi otwiera, znajdziesz to podłączając kabelek podłączony do masy. Przekaźnik musisz dokładać jak zamek jest sterowany plusem, wtedy centralka daje.minus na przekaźnik, a ten przekaźnik daje plusa. W przypadku cari nie ma z tym problemu.
 
 
marcelino 
Nowy Forumowicz
marcelino

Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Paź 2015
Posty: 21
Skąd: krasnystaw
Wysłany: 06-07-2016, 17:23   

własnie założyłem ten post ponieważ nie mam tam odpowiedniego przekażnika
sprawdzilem kablem zwierajac do masy prze guziku obok recznego i nie posiadam takich kolorów kabli jak powinien być na przekażniku
pozatym nie posiadam 6 pionowego przekażnika jak w poradniku tylko 3 przekazniki 4 pinowe
gdzie moze byc przekaznik jak nie tam
i czy nie da sie wpiac w sama centrale ?
_________________
joł
 
 
 
barthez2183 
Mitsumaniak
01354/KMM


Auto: Carisma 1.9 DID, XF106.460
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 407
Skąd: NML
Wysłany: 06-07-2016, 19:39   

marcelino, nie musisz mieć przekaźnika. W tym temacie w którym patrzyłeś przekaźnik od centrala to ta czarna kostka po lewej pod nakrętką. I teraz w lewym dolnym rogu masz pin od otwórz a po prawej środkowy pin to zamknij. Podaj masę przez kabel to zobaczysz reakcje.
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
 
 
 
marcelino 
Nowy Forumowicz
marcelino

Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Paź 2015
Posty: 21
Skąd: krasnystaw
Wysłany: 06-07-2016, 20:43   

[img]http://[/img]
ja mam takie coś wsadziłem kabel zmasowany do wszystkich kostek (3)
i jak już to miałem zwarcie z iskra na którymś kablu z czarnej puszeczki
wiec jak mówie 10 raz nie posiadam tam tego przełacznika prosze o pomoc

nigdzie nie osiagnełem efektu zamykania czy otwierania a masa jest prawidłowa
_________________
joł
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 06-07-2016, 21:53   

Podepnij się pod przewody wchodzące do drzwi kierowcy bo tam też idą sterujące i nie szukaj samym kablem podpiętym do masy tylko podłącz go do masy chociażby przez jakiś mały bezpiecznik który przepali się w razie zwarcia z plusem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.