Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: roch_27
22-08-2007, 16:44
[EAxx] Spryskiwacze reflektorów, lamp przednich
Autor Wiadomość
Witek vel Mysza 
Forumowicz
Artysta rzeźbiarz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 587
Skąd: Płock
Wysłany: 10-05-2015, 21:59   

Ja też mam ochotę na spryski do lamp. Wyciągnąłem kiedyś na szrocie zestaw z pontiaca trans sport czy innego klona (lumina, silhouette). Są montowane na stałe na zderzak, posiadają po 2 dysze. A uruchamianie zrobię sobie klasyczne - co któryś cykl zwykłego spryskiwacza na włączonych światłach. Kwestia, czy owe spryski siądą na zderzak i da się wyregulować kąt spryskiwania.
_________________
LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 15-05-2015, 22:05   

Podniosłem prawy przód auta, pogmerałem kablami w miejscu wpięcia się kablami od pompki spryskiwaczy reflektorów i spryskiwacze zadziałały :oops: Także z instalacją wszystko OK, muszę w wolnej chwili sprawdzić w/w połączenie, przede wszystkim polutować kable i dobrze zaizolować.
 
 
Witek vel Mysza 
Forumowicz
Artysta rzeźbiarz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 587
Skąd: Płock
Wysłany: 15-05-2015, 23:45   

Hugo napisał/a:
dobrze zaizolować.
polecam termokurcz, najlepiej z klejem.
_________________
LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 22-08-2015, 18:29   

Proszę o pomoc, bo już nie ogarniam tego, a chcę sam to zrobić!

Wymieniłem pompkę spryskiwaczy reflektorów na pompkę od Hondy Accord po 2003 r., bo myślałem, ze Galantowa pompka spryskiwaczy reflektorów jest za słaba do spryskiwaczy wysuwanych. Okazało się, że nie, bo po zmianie pompki zero poprawy. Zmierzyłem napięcie na kablach dochodzących do pompki i jest tylko 9,7V.
W instalacji jest taki przekaźnik:


A kable podpięte tak:


1. Pod pin 30 stały + z akumulatora, w kabel wpięty bezpiecznik 20A,
2. Pod pin 86 + po stacyjce, czyli kluczyk w pierwszym położeniu na ACC, zasilanie wzięte z zapalniczki,
3. Z pinu 85 jeden kabel idzie do pompki, a drugi do masy auta,
4. Jeden z kabli od włącznika spryskiwaczy w kabinie idzie na pin 87,
5. Drugi z kabli od włącznika w kabinie idzie prosto do pompki.

Wolny pin na środku to 87a.

Dobrze to jest podłączone? Próbowałem dzisiaj zmieniać kable na przekaźniku miejscami, ale spaliłem 2 bezpieczniki, więc to nie miało sensu.

Dodam, że problem musi leżeć w za słabym prądzie na pompce, bo jak starą pompkę podłączyłem bezpośrednio pod akumulator to płyn wyrzuciła na ok. 7 m, aż mi ją prawie wyrwało z ręki.
 
 
wyderka 
Mitsumaniak


Auto: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 820
Skąd: ZPL
Wysłany: 22-08-2015, 22:05   

Źle podłączone

[ Dodano: 22-08-2015, 22:09 ]
piny 85 i 86 to sterowanie
pin 87 masz mieć na zasilanie pompki
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 23-08-2015, 09:04   

wyderka napisał/a:
piny 85 i 86 to sterowanie

pin 87 masz mieć na zasilanie pompki
Rozwiń proszę swoją wypowiedź, jak podłączyć wszystkie kable.

[ Dodano: 23-08-2015, 09:45 ]
Jak możesz to wytłumacz jak krowie na rowie :wink:
 
 
wyderka 
Mitsumaniak


Auto: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 820
Skąd: ZPL
Wysłany: 23-08-2015, 10:03   

pin 30 zasilane z aku (+)
pin 85 masa samochodu (-)
pin 86 sterowanie z guzika (+)
pin 87 zasilanie pompki (+)

na pompce drugi wolny pin masa samochodu (-)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 23-08-2015, 10:18   

wyderka napisał/a:
na pompce drugi wolny pin masa samochodu (-)
wyderka napisał/a:
pin 85 masa samochodu (-)
OK, czyli mogę jeden z kabli od pompki podpiąć do pinu 85, tak? Czy lepiej na masę auta osobno?
Gdzie podpiąć drugi kabel od włącznika w kabinie i zasilanie "po stacyjce" (chociaż z tego drugiego mogę zrezygnować, w sumie może być tak, że spryskiwacze działają nawet bez kluczyka w stacyjce).
 
 
wyderka 
Mitsumaniak


Auto: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 820
Skąd: ZPL
Wysłany: 23-08-2015, 10:49   

ja bym zrobił osobno
włącznik to sterowanie weź zasilanie z zapalniczki wepnij w to włącznik i wyjście z włącznika dalej pod pin 86 (+)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 23-08-2015, 11:11   

Wielkie dzięki. Powiedz jeszcze jaki bezpiecznik powinien być na stałym +12V? 20A będzie OK?
 
 
wyderka 
Mitsumaniak


Auto: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 820
Skąd: ZPL
Wysłany: 23-08-2015, 11:14   

starczy i to z dużym zapasem
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 23-08-2015, 11:24   

Da się sprawdzić miernikiem uniwersalnym, który kabel na pompce to + a który -? Tak samo przy przycisku?
 
 
wyderka 
Mitsumaniak


Auto: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 820
Skąd: ZPL
Wysłany: 23-08-2015, 11:31   

przy przycisku skoro bierzesz zasilanie z zapalniczki masz tylko (+)

z pompką to nie wiem
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 23-08-2015, 11:46   

OK, będę działał. Pozdrawiam.
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 23-08-2015, 13:30   

Hugo napisał/a:
4. Jeden z kabli od włącznika spryskiwaczy w kabinie idzie na pin 87,
5. Drugi z kabli od włącznika w kabinie idzie prosto do pompki.
łoooo panie poleciałeś po bandzie, ciesz się, że to tylko pompka, która dużo prądu nie potrzebuje, bo mógłbyś spalić styki włącznika a przy tym sam włącznik, swoje palce, a w najgorszym wypadku część samochodu.

Musisz zrozumieć jak działa i po co się stosuje przekaźnik.
Najważniejsza funkcja to oddzielenie wysokich natężeń prądu stałego od palca/ręki operatora.

Jak chcesz to Ci wszystko rozrysuje i rozpisze na PW.

Co do biegunowości pompki: źle podłączona będzie dawała małe ciśnienie, miernikiem tego nie sprawdzisz, podłącz bezpośrednio do akumulatora i zobacz jak daleko sika, jeżeli za blisko to zamień bieguny.
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.