Przesunięty przez: roch_27 22-08-2007, 15:44		 | 
	
			[EAxx] Spryskiwacze reflektorów, lamp przednich | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Witek vel Mysza  		  
		 
         Forumowicz Artysta rzeźbiarz
  
  
                  Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Wrz 2013 Posty: 587 Skąd: Płock 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10-05-2015, 20:59   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Ja też mam ochotę na spryski do lamp. Wyciągnąłem kiedyś na szrocie zestaw z pontiaca trans sport czy innego klona (lumina, silhouette). Są montowane na stałe na zderzak, posiadają po 2 dysze. A uruchamianie zrobię sobie klasyczne - co któryś cykl zwykłego spryskiwacza na włączonych światłach. Kwestia, czy owe spryski siądą na zderzak i da się wyregulować kąt spryskiwania. | 
             
						
				_________________ LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
 
Mitsumaniaku, zobacz mojego  GALANTA!
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Hugo  		  
		 
         Mitsumaniak srebrny szatan
  
  
                  Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21970 Skąd: Wolsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-05-2015, 21:05   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Podniosłem prawy przód auta, pogmerałem kablami w miejscu wpięcia się kablami od pompki spryskiwaczy reflektorów i spryskiwacze zadziałały     Także z instalacją wszystko OK, muszę w wolnej chwili sprawdzić w/w połączenie, przede wszystkim polutować kable i dobrze zaizolować. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Witek vel Mysza  		  
		 
         Forumowicz Artysta rzeźbiarz
  
  
                  Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Wrz 2013 Posty: 587 Skąd: Płock 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-05-2015, 22:45   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Hugo napisał/a: | 	 		  | dobrze zaizolować. | 	   polecam termokurcz, najlepiej z klejem. | 
             
						
				_________________ LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
 
Mitsumaniaku, zobacz mojego  GALANTA!
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Hugo  		  
		 
         Mitsumaniak srebrny szatan
  
  
                  Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21970 Skąd: Wolsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-08-2015, 17:29   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Proszę o pomoc, bo już nie ogarniam tego, a chcę sam to zrobić!
 
 
Wymieniłem pompkę spryskiwaczy reflektorów na pompkę od Hondy Accord po 2003 r., bo myślałem, ze Galantowa pompka spryskiwaczy reflektorów jest za słaba do spryskiwaczy wysuwanych. Okazało się, że nie, bo po zmianie pompki zero poprawy. Zmierzyłem napięcie na kablach dochodzących do pompki i jest tylko 9,7V.
 
W instalacji jest taki przekaźnik:
 
 
 
 
A kable podpięte tak:
 
 
 
 
1. Pod pin 30 stały + z akumulatora, w kabel wpięty bezpiecznik 20A,
 
2. Pod pin 86 + po stacyjce, czyli kluczyk w pierwszym położeniu na ACC, zasilanie wzięte z zapalniczki,
 
3. Z pinu 85 jeden kabel idzie do pompki, a drugi do masy auta,
 
4. Jeden z kabli od włącznika spryskiwaczy w kabinie idzie na pin 87,
 
5. Drugi z kabli od włącznika w kabinie idzie prosto do pompki.
 
 
Wolny pin na środku to 87a.
 
 
Dobrze to jest podłączone? Próbowałem dzisiaj zmieniać kable na przekaźniku miejscami, ale spaliłem 2 bezpieczniki, więc to nie miało sensu.
 
 
Dodam, że problem musi leżeć w za słabym prądzie na pompce, bo jak starą pompkę podłączyłem bezpośrednio pod akumulator to płyn wyrzuciła na ok. 7 m, aż mi ją prawie wyrwało z ręki. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 wyderka  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 820 Skąd: ZPL 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-08-2015, 21:05   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Źle podłączone 
 
 
[ Dodano: 22-08-2015, 22:09 ]
 
piny 85 i 86 to sterowanie 
 
pin 87 masz mieć na zasilanie pompki | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Hugo  		  
		 
         Mitsumaniak srebrny szatan
  
  
                  Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21970 Skąd: Wolsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-08-2015, 08:04   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | wyderka napisał/a: | 	 		  piny 85 i 86 to sterowanie 
 
 
pin 87 masz mieć na zasilanie pompki | 	   Rozwiń proszę swoją wypowiedź, jak podłączyć wszystkie kable. 
 
 
[ Dodano: 23-08-2015, 09:45 ]
 
Jak możesz to wytłumacz jak krowie na rowie     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 wyderka  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 820 Skąd: ZPL 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-08-2015, 09:03   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               pin 30 zasilane z aku  (+)
 
pin 85 masa samochodu (-)
 
pin 86 sterowanie z guzika (+)
 
pin 87 zasilanie pompki (+)
 
 
na pompce drugi wolny pin masa samochodu (-) | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Hugo  		  
		 
         Mitsumaniak srebrny szatan
  
  
                  Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21970 Skąd: Wolsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-08-2015, 09:18   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | wyderka napisał/a: | 	 		  | na pompce drugi wolny pin masa samochodu (-) | 	 
  	  | wyderka napisał/a: | 	 		  | pin 85 masa samochodu (-) | 	   OK, czyli mogę jeden z kabli od pompki podpiąć do pinu 85, tak? Czy lepiej na masę auta osobno?
 
Gdzie podpiąć drugi kabel od włącznika w kabinie i zasilanie "po stacyjce" (chociaż z tego drugiego mogę zrezygnować, w sumie może być tak, że spryskiwacze działają nawet bez kluczyka w stacyjce). | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 wyderka  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 820 Skąd: ZPL 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-08-2015, 09:49   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ja bym zrobił osobno 
 
włącznik to sterowanie weź zasilanie z zapalniczki wepnij w to włącznik i wyjście z włącznika dalej pod pin 86 (+) | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Hugo  		  
		 
         Mitsumaniak srebrny szatan
  
  
                  Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21970 Skąd: Wolsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-08-2015, 10:11   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Wielkie dzięki. Powiedz jeszcze jaki bezpiecznik powinien być na stałym +12V? 20A będzie OK? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 wyderka  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 820 Skąd: ZPL 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-08-2015, 10:14   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | starczy i to z dużym zapasem | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Hugo  		  
		 
         Mitsumaniak srebrny szatan
  
  
                  Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21970 Skąd: Wolsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-08-2015, 10:24   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Da się sprawdzić miernikiem uniwersalnym, który kabel na pompce to + a który -? Tak samo przy przycisku? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 wyderka  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 820 Skąd: ZPL 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-08-2015, 10:31   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               przy przycisku skoro bierzesz zasilanie z zapalniczki masz tylko (+) 
 
 
z pompką to nie wiem | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Hugo  		  
		 
         Mitsumaniak srebrny szatan
  
  
                  Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21970 Skąd: Wolsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-08-2015, 10:46   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | OK, będę działał. Pozdrawiam. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 sveno  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Galant V6 Avance SE 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 58 razy Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-08-2015, 12:30   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Hugo napisał/a: | 	 		  4. Jeden z kabli od włącznika spryskiwaczy w kabinie idzie na pin 87,
 
5. Drugi z kabli od włącznika w kabinie idzie prosto do pompki.
 
 | 	   łoooo panie poleciałeś po bandzie, ciesz się, że to tylko pompka, która dużo prądu nie potrzebuje, bo mógłbyś spalić styki włącznika a przy tym sam włącznik, swoje palce, a w najgorszym wypadku część samochodu. 
 
 
Musisz zrozumieć jak działa i po co się stosuje przekaźnik. 
 
Najważniejsza funkcja to oddzielenie wysokich natężeń prądu stałego od palca/ręki operatora. 
 
 
Jak chcesz to Ci wszystko rozrysuje i rozpisze na PW.
 
 
Co do biegunowości pompki: źle podłączona będzie dawała  małe ciśnienie, miernikiem tego nie sprawdzisz, podłącz bezpośrednio do akumulatora i zobacz jak daleko sika, jeżeli za blisko to zamień bieguny. | 
             
						
				_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem    
 
 Gość --->"Rekińczyk"<---
 
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak 
 
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć 
 
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8
 
  
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |