 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[EA5A/W 2.5] Stukanie, cykanie w silniku - Mitsubishi Galant |
Autor |
Wiadomość |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 10-04-2017, 22:45
|
|
|
Wał korbowy 1 szt od str rozrządu , 2 szt wałek rozrzadu w głowicy . |
|
|
|
 |
fino
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant VIII 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2017 Posty: 17 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 10-04-2017, 22:48
|
|
|
Gdy w podanym przez Ciebie linku wchodzę w pierwszą pozycję "Pierścień uszczelniający - wał korbowy" to mam:
http://e-autoparts.pl/pie...y-p-189438.html
Gdy klikam w drugą pozycję, oznaczoną "Pierścień uszczelniający - wałek rozrządu" to też przenosi mnie do tej samej strony, którą podałem powyżej. Czy to jest ten sam pierścień? Mam ich kupić 3 szt. ? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 10-04-2017, 23:19
|
|
|
fino napisał/a: | Czy instalacja nowego rozrządu jest skomplikowana? | Bywają łatwiejsze Jest jeden manewr, na którym co drugi "spec" polega w tym rozrządzie. |
|
|
|
 |
More Than Explo
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6 Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2016 Posty: 115 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 10-04-2017, 23:53
|
|
|
Hugo napisał/a: | fino napisał/a: | Czy instalacja nowego rozrządu jest skomplikowana? | Bywają łatwiejsze Jest jeden manewr, na którym co drugi "spec" polega w tym rozrządzie. |
ustawianie hydraulicznego napinacza? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 11-04-2017, 08:09
|
|
|
More Than Explo napisał/a: | ustawianie hydraulicznego napinacza? | Nie, on się sam ustawia, pod warunkiem, że odpowiednio (a raczej w odpowiednią stronę) przesuniesz rolkę, którą on podpiera. Tak się składa, że można nią napiąć pasek przesuwając ją zarówno w lewo jak i w prawo. Jak w moim Galu wymienialiśmy z kumplem rozrząd po raz pierwszy bez manuala to oczywiście przesunęliśmy rolkę w złą stronę. Efektem tego było to, że po pewnym czasie trzpień napinacza hydraulicznego schował się całkowicie, a pasek był tak luźny, że na wolnych obrotach wpadał w wibracje i tarł po obudowie rozrządu i w nią stukał (chrobotanie, szuranie itp. dźwięki z okolic rozrządu). Dzięki Bogu jest w tym rozrządzie tyle rolek i pasek rozrządu szerszy niż w dizlu to nie przeskoczył ani nie pękł. |
|
|
|
 |
More Than Explo
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6 Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2016 Posty: 115 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 11-04-2017, 08:29
|
|
|
Hugo napisał/a: | More Than Explo napisał/a: | ustawianie hydraulicznego napinacza? | Nie, on się sam ustawia, pod warunkiem, że odpowiednio (a raczej w odpowiednią stronę) przesuniesz rolkę, którą on podpiera. Tak się składa, że można nią napiąć pasek przesuwając ją zarówno w lewo jak i w prawo. Jak w moim Galu wymienialiśmy z kumplem rozrząd po raz pierwszy bez manuala to oczywiście przesunęliśmy rolkę w złą stronę. Efektem tego było to, że po pewnym czasie trzpień napinacza hydraulicznego schował się całkowicie, a pasek był tak luźny, że na wolnych obrotach wpadał w wibracje i tarł po obudowie rozrządu i w nią stukał (chrobotanie, szuranie itp. dźwięki z okolic rozrządu). Dzięki Bogu jest w tym rozrządzie tyle rolek i pasek rozrządu szerszy niż w dizlu to nie przeskoczył ani nie pękł. |
Cenne informacje dzięki
ale w takim razie o jaki manewr Ci chodzi? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 11-04-2017, 09:00
|
|
|
More Than Explo napisał/a: | ale w takim razie o jaki manewr Ci chodzi? | O kierunek przesunięcia rolki napinającej pasek. Tej rolki, którą podpiera napinacz hydrauliczny. |
|
|
|
 |
fino
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant VIII 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2017 Posty: 17 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 12-04-2017, 16:35
|
|
|
Zamówiłem pasek rozrządu SUN + rolki, ale zamiast SUN dostałem jakiś UNISOL z wytłoczonym z tyłu napisem "SUN". To jest to samo?
Tak wygląda mój pasek:
http://www.jparts.pl/img/...6c4e62d53df.jpg
Edytowane:
Ten pierścień uszczelniający wału korbowego OD STRONY ROZRZĄDU to ten mniejszy (37 x 50,2 x 6)? |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 14-04-2017, 00:08
|
|
|
fino napisał/a: | Zamówiłem pasek rozrządu SUN + rolki, ale zamiast SUN dostałem jakiś UNISOL z wytłoczonym z tyłu napisem "SUN". To jest to samo?
Tak wygląda mój pasek:
http://www.jparts.pl/img/...6c4e62d53df.jpg
Edytowane:
Ten pierścień uszczelniający wału korbowego OD STRONY ROZRZĄDU to ten mniejszy (37 x 50,2 x 6)? |
Tak ten mniejszy ( x 6 ) |
|
|
|
 |
fino
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant VIII 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2017 Posty: 17 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 15-04-2017, 13:38
|
|
|
Bardzo dziękuję za fachowe porady .
Mam już skompletowany następujący zestaw:
https://zapodaj.net/images/81fe8e2b1fe0b.jpg
Czyli:
- Silnik 2.5 V6 z 2002 roku (automat) z przebiegiem 190 tys. km z gwarancją,
- 4l olej Valvoline SYNpower 5W30,
- Filtr oleju,
- 6l płyn do chłodnic Borygo,
- Pasek rozrządu SUN/UNISOL,
- 2 rolki Koyo/GMB,
- 6 świec DENSO TT,
- 2 pierścienie uszczelniające 35x50x8 wałka rozrządu,
- 1 pierścień uszczelniający 37x50,2x6 wału od strony rozrządu,
Pozostałe elementy, m. in. pompa wody ze starego silnika (rozrząd robiony 20 tys. temu).
Dodatkowo mam jeszcze dwie chyba poduszki, ale nie wiem czy są one pod skrzynię czy pod silnik:
https://zapodaj.net/images/fc2462e3ef994.jpg
We wtorek zaczyna się akcja, także może ktoś z Was jeszcze podpowie czego brakuje na mojej liście? Ściągnąłem tabelę momentów dokręcania śrub itd., żeby mechanik się nie trudził .
Hugo napisał/a: | wymienialiśmy z kumplem rozrząd po raz pierwszy bez manuala to oczywiście przesunęliśmy rolkę w złą stronę |
W którą stronę przesunąć tę "nieszczęsną" rolkę? Jak to wytłumaczyć dla mechanika? .
Pozdrawiam i życzę Wszystkim Wesołych Świąt . |
|
|
|
 |
larelijux
Mitsumaniak

Auto: -
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 04 Paź 2015 Posty: 810 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 15-04-2017, 13:45
|
|
|
Ja bym proponował wsadzić jednak platynowe/irydowe świece. Są co prawda 3 razy droższe, ale nie będziesz musiał tak często zrzucać kolektora |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 15-04-2017, 14:15
|
|
|
Ten płyn chłodniczy kojarzy mi się z Jelczami i Autosanami Mogłeś chociaż kupić Petrygo lub Prestone. Filtr oleju też taki niepewny, nie wiem czy posiada zaworek zwrotny.
Poduszki są pod skrzynię biegów. Z lewej jest wkład poduszki przy chłodnicy, z prawej wygląda na wkład poduszki na wózku zawieszenia.
fino napisał/a: | W którą stronę przesunąć tę "nieszczęsną" rolkę? | W lewo, czyli przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. |
|
|
|
 |
fino
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant VIII 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2017 Posty: 17 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 15-04-2017, 14:42
|
|
|
larelijux napisał/a: | Ja bym proponował wsadzić jednak platynowe/irydowe świece |
Hugo napisał/a: | Mogłeś chociaż kupić Petrygo lub Prestone. Filtr oleju też taki niepewny |
W porządku, w takim razie świece, płyn i filtr zostaną wymienione . Nie ukrywam, że chciałem jakoś balansować pomiędzy jakością, a kosztami ze względów wiadomych .
Jak na razie wydałem:
600 zł silnik,
120 zł transport,
120 zł olej,
58 zł płyn do chłodnicy,
420 zł pasek rozrządu + dwie rolki,
20 zł filtr oleju,
100 zł świece,
100 zł za trzy pierścienie uszczelniające,
Jeżeli mam zmienić świece, płyn i filtr to dojdzie jeszcze do tego jakieś 300 zł... No i robocizna .
Mam nadzieję, że operacja przebiegnie poprawnie i wreszcie będę mógł cieszyć się z pięknie brzmiącej V-ki, a nie stukającej ruiny .
Hugo napisał/a: | Z lewej jest wkład poduszki przy chłodnicy, z prawej wygląda na wkład poduszki na wózku zawieszenia. |
Dziękuję za informacje, poproszę na warsztacie, żeby te poduchy także mi wymienili, bo już trochę szarpie / buja . |
|
|
|
 |
larelijux
Mitsumaniak

Auto: -
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 04 Paź 2015 Posty: 810 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 15-04-2017, 15:52
|
|
|
Przewrotnie z mechaniką jest tak, że najekonomiczniej jest wybrać najlepszą jakość
Sam też nie mam nieograniczonego budżetu a staram się pakować tylko to co najlepsze, bo wiem, że potem mi się to opłaci.
Co do Prestone to ja bym go lał tylko jak nie mamy pewności co było lane wcześniej, bo swoje kosztuje |
|
|
|
 |
fino
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant VIII 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2017 Posty: 17 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 15-04-2017, 19:02
|
|
|
larelijux napisał/a: | Przewrotnie z mechaniką jest tak, że najekonomiczniej jest wybrać najlepszą jakość |
No tak, ale jakieś wyczucie też trzeba mieć . Jeżeli chodzi o zawieszenie czy inne podzespoły "wymienne" samochodu to staram się kupować coś ze średniej półki . Nie oszczędzam za to na oleju (Liqui Moly, Valvoline) i kosmetykach do auta .
larelijux napisał/a: | Co do Prestone to ja bym go lał tylko jak nie mamy pewności co było lane wcześniej, bo swoje kosztuje |
Z tego co się dowiedziałem to wcześniej też było lane... Borygo . Poza tym Prestone, z tego co widzę wcale nie kosztuje nie wiadomo ile - 39 zł za 4 litry, a Borygo 35 zł za 5 litrów . Różnica 2,75 zł na litrze .
[ Dodano: 23-04-2017, 12:52 ]
Witam, odświeżam temat, stąd piszę nowego posta.
Silnik w Miśku wymieniony . Pracuje wyśmienicie, nic nie stuka, nic nie puka, nic nie klika, moc także jest i to zauważalnie większa niż w poprzednim . Wszystko byłóby OK, ale mam dwa problemy:
Mechanik wlał mi do chłodnicy 7L płynu chłodzącego (ja kupiłem 6, bo wyczytałem, że tyle potrzeba), a na zbiorniczku nie ma nawet minimum... Zdjęcie przedstawia wygląd "pustego" zbiorniczka.
https://zapodaj.net/images/9687c860f6221.jpg
Druga sprawa to świecący się CHECK ENGINE. Na komputerze u mechanika nie ma żadnych błędów, check gaśnie po zresetowaniu ECU, ale zapala się znowu po kilku minutach... Czy może mieć na to wpływ ilość płynu w zbiorniczku? Jak to wyrównać? Dolać więcej? |
|
|
|
 |
|
|