Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Carisma Avance
Autor Wiadomość
larelijux 
Mitsumaniak


Auto: -
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 04 Paź 2015
Posty: 810
Skąd: Wrocław
Wysłany: 11-03-2018, 14:16   

douen napisał/a:
A ja wolę 1.8T w a4 quattro :wink:


Nigdy w życiu. Kumpel miał naprawdę zadbaną sztukę Paska z 1.8T (auto od dawna w rodzinie), podbił mu moc o 20hp przez chip i stracił kompresję na jednym cylindrze :mrgreen: Poza tym, brzmiało to gorzej niż moja była Toyotka z 1.5, a wygląd nie budzi żadnych emocji. Wolę moje mniej ekonomiczne i słabe 2.5 :wink: Jedyne czego zazdroszczę, to łatwego podkręcania, chociaż jak widać po przykładzie który podałem nie kończy się ono zawsze sukcesem. Jakbym chciał się ścigać, to musiałbym zmienić auto.
 
 
douen 
Forumowicz
kierowca


Auto: Carisma II polift 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Sty 2018
Posty: 72
Skąd: K-J
Wysłany: 31-03-2018, 19:18   

Siema.

Miska zrobiona, zalałem total 5W40 i nie jestem zadowolony. Popychacze klepią wyraźnie głośniej.
Ale, w końcu, mam czysty olej, bez czarnej zawiesiny.

Nieprzewidziane wydatki, 400zł :(

Wydaje się, że po wymianie świec trochę mniej pali. Być może to tylko złudzenie.
W tym miesiącu zapłaciłem ubezpieczenie.

W następnym miesiącu szykuje się uszczelnienie kolektora wydechowego i może uruchomienie klimatyzacji.

Jeśli nie ma sprzęgła alternatora to inny elemenent. Napewno jest to do zrobienia.

Co do klubu wkładania kasy w Carismę... ja to widzę jako jedną z rzeczy, które trzeba zrobić niedługo po zakupie auta.
Włożyć w nasz bolid worek pieniędzy i jeździć spokojnie przez następne parę lat.

Wydaje mi się, że kupujemy auta na które nas stać. Droższe auto, droższy serwis, to logiczne.
Dlatego nie wybrałem a3/a4 z 1.8 Turbo.

Poza tym, jestem bardzo zadowolony z poszarpującego GDI :)
Carisma z tym silnikiem jest bardzo sprawnym autem.
_________________
Gaz do dechy!!!
 
 
ergo 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant VIII EA5A 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2018
Posty: 13
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-04-2018, 14:30   

Cytat:
Miska zrobiona, zalałem total 5W40 i nie jestem zadowolony. Popychacze klepią wyraźnie głośniej. Ale, w końcu, mam czysty olej, bez czarnej zawiesiny.


A wcześniej miałeś jaki olej? 10W40? Jeżeli klepią Ci popychacze to najtańszą formą naprawy jest płukanka silnika. Bardzo prawdopodobne, że podziała. Ja polecam Liqui Moly Pro Line, która jest przystosowana do każdego silnika i także świetnie radzi sobie z dieslami. Nie ma takiej opcji, że sama wymiana oleju pomoże w uspokojeniu hydrauliki. Trzeba najpierw wytargać z niej nagar.
 
 
douen 
Forumowicz
kierowca


Auto: Carisma II polift 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Sty 2018
Posty: 72
Skąd: K-J
Wysłany: 21-02-2019, 01:19   

Dawno mnie tu nie było :)

Auto jeździ i jeździ, aż do znudzenia nic się nie dzieje...

ergo napisał/a:
wcześniej miałeś jaki olej? 10W40? Jeżeli klepią Ci popychacze to najtańszą formą naprawy jest płukanka silnika.


Wcześniej był 5w50, ale z powodów niezależnych ode mnie musiałem wymienić na 5w40.
Co do popychaczy, to nie jest tak że klepią cały czas. Tylko na zimnym. Na 5w50 zdecydowanie szybciej przestawał hałasować. Niedługo kolejna wymiana i tym razem też zaleje 5w50.
_________________
Gaz do dechy!!!
 
 
douen 
Forumowicz
kierowca


Auto: Carisma II polift 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Sty 2018
Posty: 72
Skąd: K-J
Wysłany: 21-02-2019, 11:47   

Pomiary przed wymianą oleju.

Obroty jałowe:



2500rpm
_________________
Gaz do dechy!!!
 
 
douen 
Forumowicz
kierowca


Auto: Carisma II polift 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Sty 2018
Posty: 72
Skąd: K-J
Wysłany: 21-02-2019, 11:56   

Jesienna sesja. Sprzed zimy. Fajnie się patrzy :wink:







_________________
Gaz do dechy!!!
 
 
douen 
Forumowicz
kierowca


Auto: Carisma II polift 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Sty 2018
Posty: 72
Skąd: K-J
Wysłany: 21-02-2019, 12:20   

Wymieniłem wycieraczki na nowe.
Dolałem zielonego Kulera.

Ciekawostka, płyn znika ze zbiorniczka, a nie znika z chłodnicy....

W najbliższym czasie wymieniam łożyska amortyzatorów. Wydaje mi się że auto straciło swoją pierwotną zbieżność i na koleinach potrafi nieźle zarzucić. Ciekawy jestem czy po wymianie z powrotem będzie sztywno :) Poza tym sprężyny zaczęły strzelać przy skręcaniu i wspoma słabiej działa.

Mam już na wymianę olej i filtr. Będzie 5W50 Mobil 1 Rally Formula. Chyba dobry.

Wymieniłem filtr powietrza oraz kabinowy :) odczyty przepływu powietrza w normie ;)

Leje premium. GDI to lubi. Czuć moc jak jest więcej oktanów. Pali koło 10L głównie krótkie trasy lub korki w stolicy.


Trzeba dbać :)
_________________
Gaz do dechy!!!
 
 
douen 
Forumowicz
kierowca


Auto: Carisma II polift 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Sty 2018
Posty: 72
Skąd: K-J
Wysłany: 21-02-2019, 12:22   

Z ukosa ;)

_________________
Gaz do dechy!!!
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2309
Skąd: Chorzów
Wysłany: 21-02-2019, 14:50   

douen napisał/a:
Czuć moc jak jest więcej oktanów.

Placebo :)
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
douen 
Forumowicz
kierowca


Auto: Carisma II polift 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Sty 2018
Posty: 72
Skąd: K-J
Wysłany: 22-02-2019, 16:22   

apg2312 napisał/a:
Placebo


Odczuwalne placebo ;)
_________________
Gaz do dechy!!!
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24281
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 22-02-2019, 16:57   

Tyle już było dyskusji - przy standardowej mapie paliwa nie ma żadnego efektu. Jedyny logiczny to wolniej spalające się paliwo, czyli mniejsza moc, ale nie na tyle by to odczuć.
Zalecam poczytać czym jest liczba oktanowa i co określa.
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2309
Skąd: Chorzów
Wysłany: 22-02-2019, 17:16   

Nie ma takiej opcji.
https://autokult.pl/13068,liczba-oktanowa-a-moc-silnika
http://warsztat.castrol.p...ow-wiecej-mocy/
Silniki w Carismach są konstrukcyjnie dostosowane do spalania benzyny 95 oktanowej. Owszem, można nalać 98 czy nawet 100 oktan, ale gwarantuję Ci, że to w niczym nie zwiększy mocy silnika ani momentu obrotowego.
A jak nie wierzysz, to jest bardzo proste (niestety płatne) rozwiązanie - hamownia, i sprawdzenie mocy silnika na 95, 98 i 100.
Owszem, warto od czasu do czasu zatankować 98 - posiada więcej dodatków czyszczących niż 95, i dobrze przeczyszcza cały układ paliwowy.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 22-02-2019, 19:33   

apg2312 napisał/a:
posiada więcej dodatków czyszczących niż 95, i dobrze przeczyszcza cały układ paliwowy.

a dobrze przeczyszczony układ paliwowy daje odczucie przyrostu mocy :D
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24281
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 23-02-2019, 13:33   

apg2312 napisał/a:
zatankować 98 - posiada więcej dodatków czyszczących niż 95
jedyne niestandardowe dodatki jakie są w paliwach to tylko w tych specjalnych - w sensie verva, v-power, bezsiarkowa itp.
w normalniej 98 nie ma nic dodatkowego co mogłoby uzasadniać jej kupowanie
 
 
douen 
Forumowicz
kierowca


Auto: Carisma II polift 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Sty 2018
Posty: 72
Skąd: K-J
Wysłany: 23-02-2019, 13:58   

Dobra, doleje wysokooktanowego paliwa do ognia :twisted:

Ogólnie już długo tankuje (nie pierwsze auto) V-power 95, 98 nawet 100 parę razy wlałem i stwierdzam, że na zwykłej 95 gorzej się zbiera, taki słabszy efekt placebo :/ . Jest to odczuwalne po jakimś czasie od zatankowania, nie od razu. Zapach spalin też jest inny.

O zagadnieniach naukowych różnicy między 95, a 98 pisał nie będę. Teorię można znaleźć w necie.

To jest tylko moje skromne zdanie. Moje GDI lubi lepsze paliwko.
Wnioskuje na podstawie mojego auta oraz moich obserwacji :)
_________________
Gaz do dechy!!!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.