Carisma Avance |
Autor |
Wiadomość |
larelijux
Mitsumaniak

Auto: -
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 04 Paź 2015 Posty: 810 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 11-03-2018, 14:16
|
|
|
douen napisał/a: | A ja wolę 1.8T w a4 quattro |
Nigdy w życiu. Kumpel miał naprawdę zadbaną sztukę Paska z 1.8T (auto od dawna w rodzinie), podbił mu moc o 20hp przez chip i stracił kompresję na jednym cylindrze Poza tym, brzmiało to gorzej niż moja była Toyotka z 1.5, a wygląd nie budzi żadnych emocji. Wolę moje mniej ekonomiczne i słabe 2.5 Jedyne czego zazdroszczę, to łatwego podkręcania, chociaż jak widać po przykładzie który podałem nie kończy się ono zawsze sukcesem. Jakbym chciał się ścigać, to musiałbym zmienić auto. |
|
|
|
 |
douen
Forumowicz kierowca

Auto: Carisma II polift 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Sty 2018 Posty: 72 Skąd: K-J
|
Wysłany: 31-03-2018, 19:18
|
|
|
Siema.
Miska zrobiona, zalałem total 5W40 i nie jestem zadowolony. Popychacze klepią wyraźnie głośniej.
Ale, w końcu, mam czysty olej, bez czarnej zawiesiny.
Nieprzewidziane wydatki, 400zł
Wydaje się, że po wymianie świec trochę mniej pali. Być może to tylko złudzenie.
W tym miesiącu zapłaciłem ubezpieczenie.
W następnym miesiącu szykuje się uszczelnienie kolektora wydechowego i może uruchomienie klimatyzacji.
Jeśli nie ma sprzęgła alternatora to inny elemenent. Napewno jest to do zrobienia.
Co do klubu wkładania kasy w Carismę... ja to widzę jako jedną z rzeczy, które trzeba zrobić niedługo po zakupie auta.
Włożyć w nasz bolid worek pieniędzy i jeździć spokojnie przez następne parę lat.
Wydaje mi się, że kupujemy auta na które nas stać. Droższe auto, droższy serwis, to logiczne.
Dlatego nie wybrałem a3/a4 z 1.8 Turbo.
Poza tym, jestem bardzo zadowolony z poszarpującego GDI
Carisma z tym silnikiem jest bardzo sprawnym autem. |
_________________ Gaz do dechy!!!
 |
|
|
|
 |
ergo
Nowy Forumowicz
Auto: Galant VIII EA5A 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2018 Posty: 13 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 01-04-2018, 14:30
|
|
|
Cytat: | Miska zrobiona, zalałem total 5W40 i nie jestem zadowolony. Popychacze klepią wyraźnie głośniej. Ale, w końcu, mam czysty olej, bez czarnej zawiesiny. |
A wcześniej miałeś jaki olej? 10W40? Jeżeli klepią Ci popychacze to najtańszą formą naprawy jest płukanka silnika. Bardzo prawdopodobne, że podziała. Ja polecam Liqui Moly Pro Line, która jest przystosowana do każdego silnika i także świetnie radzi sobie z dieslami. Nie ma takiej opcji, że sama wymiana oleju pomoże w uspokojeniu hydrauliki. Trzeba najpierw wytargać z niej nagar. |
|
|
|
 |
douen
Forumowicz kierowca

Auto: Carisma II polift 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Sty 2018 Posty: 72 Skąd: K-J
|
Wysłany: 21-02-2019, 01:19
|
|
|
Dawno mnie tu nie było
Auto jeździ i jeździ, aż do znudzenia nic się nie dzieje...
ergo napisał/a: | wcześniej miałeś jaki olej? 10W40? Jeżeli klepią Ci popychacze to najtańszą formą naprawy jest płukanka silnika. |
Wcześniej był 5w50, ale z powodów niezależnych ode mnie musiałem wymienić na 5w40.
Co do popychaczy, to nie jest tak że klepią cały czas. Tylko na zimnym. Na 5w50 zdecydowanie szybciej przestawał hałasować. Niedługo kolejna wymiana i tym razem też zaleje 5w50. |
_________________ Gaz do dechy!!!
 |
|
|
|
 |
douen
Forumowicz kierowca

Auto: Carisma II polift 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Sty 2018 Posty: 72 Skąd: K-J
|
Wysłany: 21-02-2019, 11:47
|
|
|
Pomiary przed wymianą oleju.
Obroty jałowe:
2500rpm
 |
_________________ Gaz do dechy!!!
 |
|
|
|
 |
douen
Forumowicz kierowca

Auto: Carisma II polift 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Sty 2018 Posty: 72 Skąd: K-J
|
Wysłany: 21-02-2019, 11:56
|
|
|
Jesienna sesja. Sprzed zimy. Fajnie się patrzy
 |
_________________ Gaz do dechy!!!
 |
|
|
|
 |
douen
Forumowicz kierowca

Auto: Carisma II polift 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Sty 2018 Posty: 72 Skąd: K-J
|
Wysłany: 21-02-2019, 12:20
|
|
|
Wymieniłem wycieraczki na nowe.
Dolałem zielonego Kulera.
Ciekawostka, płyn znika ze zbiorniczka, a nie znika z chłodnicy....
W najbliższym czasie wymieniam łożyska amortyzatorów. Wydaje mi się że auto straciło swoją pierwotną zbieżność i na koleinach potrafi nieźle zarzucić. Ciekawy jestem czy po wymianie z powrotem będzie sztywno Poza tym sprężyny zaczęły strzelać przy skręcaniu i wspoma słabiej działa.
Mam już na wymianę olej i filtr. Będzie 5W50 Mobil 1 Rally Formula. Chyba dobry.
Wymieniłem filtr powietrza oraz kabinowy odczyty przepływu powietrza w normie
Leje premium. GDI to lubi. Czuć moc jak jest więcej oktanów. Pali koło 10L głównie krótkie trasy lub korki w stolicy.
Trzeba dbać |
_________________ Gaz do dechy!!!
 |
|
|
|
 |
douen
Forumowicz kierowca

Auto: Carisma II polift 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Sty 2018 Posty: 72 Skąd: K-J
|
Wysłany: 21-02-2019, 12:22
|
|
|
Z ukosa
 |
_________________ Gaz do dechy!!!
 |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2309 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 21-02-2019, 14:50
|
|
|
douen napisał/a: | Czuć moc jak jest więcej oktanów. |
Placebo |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
douen
Forumowicz kierowca

Auto: Carisma II polift 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Sty 2018 Posty: 72 Skąd: K-J
|
Wysłany: 22-02-2019, 16:22
|
|
|
apg2312 napisał/a: | Placebo |
Odczuwalne placebo |
_________________ Gaz do dechy!!!
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24281 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 22-02-2019, 16:57
|
|
|
Tyle już było dyskusji - przy standardowej mapie paliwa nie ma żadnego efektu. Jedyny logiczny to wolniej spalające się paliwo, czyli mniejsza moc, ale nie na tyle by to odczuć.
Zalecam poczytać czym jest liczba oktanowa i co określa. |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2309 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 22-02-2019, 17:16
|
|
|
Nie ma takiej opcji.
https://autokult.pl/13068,liczba-oktanowa-a-moc-silnika
http://warsztat.castrol.p...ow-wiecej-mocy/
Silniki w Carismach są konstrukcyjnie dostosowane do spalania benzyny 95 oktanowej. Owszem, można nalać 98 czy nawet 100 oktan, ale gwarantuję Ci, że to w niczym nie zwiększy mocy silnika ani momentu obrotowego.
A jak nie wierzysz, to jest bardzo proste (niestety płatne) rozwiązanie - hamownia, i sprawdzenie mocy silnika na 95, 98 i 100.
Owszem, warto od czasu do czasu zatankować 98 - posiada więcej dodatków czyszczących niż 95, i dobrze przeczyszcza cały układ paliwowy. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 22-02-2019, 19:33
|
|
|
apg2312 napisał/a: | posiada więcej dodatków czyszczących niż 95, i dobrze przeczyszcza cały układ paliwowy. |
a dobrze przeczyszczony układ paliwowy daje odczucie przyrostu mocy |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24281 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 23-02-2019, 13:33
|
|
|
apg2312 napisał/a: | zatankować 98 - posiada więcej dodatków czyszczących niż 95 | jedyne niestandardowe dodatki jakie są w paliwach to tylko w tych specjalnych - w sensie verva, v-power, bezsiarkowa itp.
w normalniej 98 nie ma nic dodatkowego co mogłoby uzasadniać jej kupowanie |
|
|
|
 |
douen
Forumowicz kierowca

Auto: Carisma II polift 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Sty 2018 Posty: 72 Skąd: K-J
|
Wysłany: 23-02-2019, 13:58
|
|
|
Dobra, doleje wysokooktanowego paliwa do ognia
Ogólnie już długo tankuje (nie pierwsze auto) V-power 95, 98 nawet 100 parę razy wlałem i stwierdzam, że na zwykłej 95 gorzej się zbiera, taki słabszy efekt placebo :/ . Jest to odczuwalne po jakimś czasie od zatankowania, nie od razu. Zapach spalin też jest inny.
O zagadnieniach naukowych różnicy między 95, a 98 pisał nie będę. Teorię można znaleźć w necie.
To jest tylko moje skromne zdanie. Moje GDI lubi lepsze paliwko.
Wnioskuje na podstawie mojego auta oraz moich obserwacji |
_________________ Gaz do dechy!!!
 |
|
|
|
 |
|