Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
12-04-2007, 12:22
BLOS
Autor Wiadomość
krzysio1972 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5W, Carisma 4G92
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 469
Skąd: Józefów
Wysłany: 12-05-2007, 10:43   

Przede wszystkim sprawdzcie elektrozawor przy reduktorze, mimo zamkniecia potrafi puszczac gaz i w momencie odpalania zwyczajnie silnik jest zalewany zbyt bogata mieszanka (lpg+benzyna). Mozecie zrobic test, odlaczajac przewod gazowy z blosa, jak zapali na benzynie bez problemow to wszystko jest jasne.
_________________
Krzysio
Carisma 1.6 GL '96
Galant 2.5 V6 '97
 
 
 
gondoljerzy
[Usunięty]

Wysłany: 12-05-2007, 12:31   

Ja dawno temu, jeszcze długo przed blosem, skrobnąłem się w portfel i do gażnikowego auta kupiłem jednoprzewodową sondę, gniazdo do sondy za darmo ze szrotu i przy okazji spawania sobie kolektora dodałem sondę. Teraz ceny sond są co najmniej o połowę niższe, ale ta moja ,,no name" jakoś już z 50tyś km na gazie przejechała i zepsuć sie nie chce.
Regulowanie na czuja można przeprowadzić tylko w jeden sposób: spalanie ma być nie za duże i nie za małe. Tylko, tak jak pisze Vlad, często na dole jest za bogato, a na górze za ubogo. To przez charakterystyki parowników. Są konstruowane do zwykłych mikserów, które przy większych obciążeniach dają większe podciśnienie ssania gazu niż Blos.
 
 
yetti768
[Usunięty]

Wysłany: 10-12-2007, 13:26   

wlasnie poczytalem troche na necie o tym blosie i juz wiem zeniedlugo stane sie takze jego posiadaczem jednak mam nastepujace pytanie gdzie na dolnym slasku moge go ustawic bo u mnie w miescie niestety nikt sie tego nie podejmie, a sam nie mam o tym zielonego pojecia.
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 06-04-2008, 22:05   

Witam,
wlasnie zamontowalem blosa, o ile sam monraz bez problemó, o tyle regulacja juz nie tak pieknie jak pisze producent.
Regulowalem wg wskazania lambdy po podpieciu pod kompa z instalacji gazowej, niestety zonk byl juz na samym początku, po rozkreceniu reduktora, silnik caly czas byl zalewany gazem, nawet jak srubki blosa byly na maxa wkrecone. Nie dało sie nawet utrzymac wolnych obrotów. Musialem ustawić wstępnie mieszanke na reduktorze, a pozniej ustawić blosa. Co do liniowości składu mieszanki to za bardzo sie nie wypowiem , bo wskazania lambdy w tym sofcie są mizerne, jednak ta liniowość na 100% nie jest taka jak deklaruje producent, no ale nic ustawiłem narazie tak zeby było wg pewnych poczatkowych ustawien parownika, dostroiłem blosa no i jazda....
No i tu miłe zaskoczenie, silnik ładnie ciągnie od samego dołu, przełączałem sie na banzyne pozniej na gaz porównywałem i w zasadzie nie czułem różnicy, prawda wyjdzie pewnie na jakiś górkach jak troche pojeżdzę. Wolne obroty bardzo stabilne, reakcja na dotknięcie gazy znacznie szybsza niż przy mixserze. Narazie odczucia mam pozytywne. Dzisiaj za bardzo nie mialem czasu, ale we wtorek polatam troche z podpiętym kompem, zeby śledzić mieszanke podczas jazdy, pewnie jeszcze raz go przereguluje dla innych ustawien reduktora.
Do ustawienia takiej instalki przyjąłem taki schemat, skreciłem wszystkie śruby blosa do konca, nastepnie ustawiłem za ubogą mieszankę na reduktorze, następnie srubami blosa wyregulowałem do mieszanki właściwej. Nie znam sie na regulacji blosa i nie wiem czy lepiej zwiekszac cisnienie na reduktorze, czy powiekszac uchylenie splita w blosie, dlatego pewne potrzebuję trochę prób. Może ktoś z was takie problem rozwalał?
Jak poprawnie ustawic blosa ,jezeli reduktor nie moze byc rozkrecony na maxa.

Ps. Reduktor nie mam za mocny, jest nawet za słaby jak do tego samochodu... taki zamontował mój poprzednik.
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
Vlad
[Usunięty]

Wysłany: 08-04-2008, 12:42   

ustaw napiecie membramy tak by przy otwartych zaworach i wkreconej śr wolnych obrotów ulatniający sie gaz był ledwie slyszalny(babelki w szlkance) dalej kreć blosem wysokie przy 3000 potem niskie ok 1,5 obrotu na blosie i kreć sr od wolnych na reduktorze. Jak juz ustawisz spradż ponownie wysokie i po jabkach. Jak ci na wolnych bedzie caly czas przelewalo gazem a na wysokich mocno wkrecony slit to bedziesz musial zrobic kompensacie podcisnienia. Czyli polaczyc miejsce miedzy blosem a przeplywką z uszczelnianą pokrywa membramy reduktora. A o liniowasci zapomniej chba ze zastosujesz jakąs elektronike do korygowania mieszanki.
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 08-04-2008, 13:16   

Dzieki za info, ale jeszcze dopytam:
To sprawdzanie przepływu gazu to przy odłączonym wężu + napiecie z akumulatora na elektrozawór?? Jak będzie ledwo słyszalny, to pewnie śruba na maxa wkrecona w reduktor (cisnienie gazu=~ciśnieniu atmosferycznemu). Czy dobrze zrozumiałem?.
Teraz mam tak ze mieszankę mam w miarę ok, jednak slit jest wykrecony o ok 1 obrót, a śruba wolnych o ok 0.5 obrotu. Śruba wolnych w reduktorze jest wkrecona na maxa.
Czy jak mam tak ustawione ciśnienie na reduktorze, na minimum nie bedzie to miało wpływu na wydatek reduktora? zawsze myslalem ze im membrana luźniejsza reduktor moze pozwolić sobie na wiekszy wydatek gazu...
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
Vlad
[Usunięty]

Wysłany: 08-04-2008, 14:20   

dobrze rozumiesz przy odlaczonym. Ale śr nie bedzie wkrecona na maxa. Tak sie ustawia czylość tej membramy by na jalowych chodzil na bajpasie a po wsicnieciu pedalu przechodzil na membrame. Jakiego rodzaju masz przeplywkę gorący drut, czy jakiegos rodzaju przysłona tlumiąca przeplyw powietrza?
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 08-04-2008, 15:34   

przepływka jest to vortex czyli wirowy, nic nie przysłania dolotu. Jest tylko siateczka strumieniująca, a następnie układ elektroniczny mierzy zawirowania za tzw. płetwą. Dławienie powierzchniowe dolotu to pewnie z 5-10% powierzchni, wiec praktycznie nie uwzględniam

Pojezdzilem troszkę, doustawiałem, oczywiscie krokówka koryguje sklad mieszanki na wyższych obrotach w zakresie ok 20 kroków.
Jazda znacznie przyjemniejsza niż na mixerze, silnik bardziej elastyczny, obroty równiutkie, lecz najwieksza różnica jest na obrotach, teraz spokojnie ciągnie do 6 tys obrotów, mam odczucie ze tak jak na benzynie, ale dokladnie tego nie wiem. Naprawde jest duza różnica w użytkowaniu, zobaczymy co bedzie dalej, ale jak do tej pory jestem mile zaskoczony, jezdzi sie bardzo komfortowo :) .




_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
invek. 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2010
Posty: 24
Skąd: Bridżston
Wysłany: 29-03-2012, 21:47   

Jak tam panowie sprawują się BLOSy patrząc z perspektywy czasu? Specjalnie odkopuję temat, bo zakładanie drugiego o tej samej tematyce mija się z celem.
Planuję właśnie zamontować go do Eclipse 1G 4G63 z instalka II generacji. Warto?
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 29-03-2012, 21:56   

Ba blosie jeździłem chyba z 3 lata, bezproblemowo. Ja uważam, że warto, silnik lepiej wchodzi na obroty, nie gaśnie od dmuchania w dolot, jest mocniejszy.
Sam blos, no raz do roku go rozkręcałem i czyściłem, 30 min roboty.
Co więcej to nie powiem, bo już nie mam blosa.
Tu sobie zobacz, opisałem coś o blosie:
http://forum.mitsumaniaki...er=asc&start=30
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.