Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytanko na temat silnika 1.6
Autor Wiadomość
pitt63 
Forumowicz
pitt63

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 516
Skąd: Gliwice
Wysłany: 17-01-2022, 16:38   

[quote="Laknat"]A podobno (nawet samo ASO tak mówiło) nie można zmienić leju z wyższego na niższy.
A czy uzasadnili takie twierdzenie? Co się niby ma stać? Przecież wody zamiast oleju nikt nie leje! Ma ktoś jakieś konkretne naukowe uzasadnienie takiego postępowania czy tylko "słyszałem" "powiedzieli mi" itp. Jakieś przykłady z życia? Ja zalałem po 5W40 właśnie 0W20 i nic się złego z silnikiem nie dzieje.
_________________
piotr57
 
 
Laknat 
Forumowicz

Auto: ASM MY17
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 429
Skąd: Polska
Wysłany: 17-01-2022, 19:07   

zbigniew77 napisał/a:
A odpowiedź jest prosta tym olejem jest Eneos 0w20

Oni ci nie pomogą... owszem pomoga ....pozbyć się kasy. Leją tanie oleje , która mają na stanie a liczą jak by olej posiadał w sobie opiłki złota.A jeśli chodzi o oleje z mojej strony to nie latam autostradami i drogami S stąd w moim przypadku i stylu jazdy oleje 5W30 są najbardziej odpowiednimi i na nich się skupiam.


Ja bym kupował tego Eneos ale 5W40 nigdzie nie widzę w sklepie o pasujących do instrukcji parametrów. Jest tylko ten C3 ale w instrukcji nic o C3 nie piszą. Dlatego chyba przejdę na Total. Poprzednio miałem Peugeota, 6 lat na Totalu i jakoś nie było problemów.

A co do ASO - zgadzam się w pełni z opinią. Choć jeśli chodzi o Peugeota to na ASO nie narzekałem. Co innego ASO MMC .... totalna porażka.

[ Dodano: 17-01-2022, 19:09 ]
[quote="pitt63"]
Laknat napisał/a:
A podobno (nawet samo ASO tak mówiło) nie można zmienić leju z wyższego na niższy.
A czy uzasadnili takie twierdzenie? Co się niby ma stać? Przecież wody zamiast oleju nikt nie leje! Ma ktoś jakieś konkretne naukowe uzasadnienie takiego postępowania czy tylko "słyszałem" "powiedzieli mi" itp. Jakieś przykłady z życia? Ja zalałem po 5W40 właśnie 0W20 i nic się złego z silnikiem nie dzieje.


Opinia z ASO - że może (choć pewnie nie musi) się tak przepłukać, że będzie "popuszał" olej. Ja tam nie jestem specjalistą, więc jak ktoś mi mówi co i jak a ma większe doświadczenie to się tego trzymam. Co ciekawe dzisiaj rozmawiałem z ASO aby kupić litr oleju Mitsubishi 5W40 i okazało się że nie mają. Ale potwierdzili, że jak już jeździ na 5W40 to niech tak zostanie.
 
 
zbigniew77 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC 2018r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2019
Posty: 207
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 17-01-2022, 19:39   

Nie ma naukowych dowodów na to ,że nie można z oleju o lepkości 5W30 przejść na olej o lepkości 0W20.
Tylko się mówi ,że ,,nie zaleca się" ale dlaczego nikt tego nie wyjaśnił w sposób naukowy. Mówi się ,że nie wiadomo jak zachowa się układ smarowania…??? Może mają na myśli to ,że w starszych silnikach mogą wystąpić wycieki
A teraz fakty
1.Mitsubishi ASX ma pompę oleju o zmiennej wydajności więc pompa sobie poradzi i z olejem o lepkości 0W20 jak i 5W40
https://www.youtube.com/watch?v=bQNdk-aqT0M
2.Skoro przez kanały olejowe płynie olej 0W20 ,5W30,5W40 to znaczy ,że mają one tak dobrany przekrój ,że zapewnią i przepływ i smarowanie przy wszystkich lepkościach.
Jedyne co odczułem osobiście przy oleju 0W20 to ,że przepływ oleju jest tak duży ,że schładza silnik.Zimą przy -5*C przy jeździe na krótkich odcinkach ( 25km) silnik był ciągle niedogrzany. Wskaźnik temperatury pokazywał 1/3 wartości tej co latem.Jak silnik osiągnął właściwą temperaturę i zatrzymałem się na światłach a miałem włączony nawiew ustawiony na 21*C to widziałem na wskaźniku spadek temperatury płynu chłodzącego.
Producent Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC z silnikiem 4A92 dopuszcza do stosowania 2 filtry oleju.Filtry mają nr OEM : MZ690901 lub MD360935 .Ten pierwszy filtr jest filtrem z zaworem zwrotny a ten drugi bez zaworu zwrotnego .
Filtr z zaworem OEM-MZ690901
https://allegro.pl/oferta/filtr-oleju-mitsubishi-9835963774
jego odpowiednikiem jest Filtr oleju MANN - W610/3

[ Dodano: 17-01-2022, 20:12 ]
Ja bym kupował tego Eneos ale 5W40 nigdzie nie widzę w sklepie o pasujących do instrukcji parametrów. Jest tylko ten C3 ale w instrukcji nic o C3 nie piszą. Dlatego chyba przejdę na Total. Poprzednio miałem Peugeota, 6 lat na Totalu i jakoś nie było problemów.

A może to?

Shel Helix Ultra 5W40
Lepkość 40*C-75,4
Lepkośc 100*C-12,8
Index lepkości-170
ACEA-A3/B3 A3/B4
API -SN plus

Motul 8100 X-cess 5W-40
Lepkośc w 40*C -85,4
Lepkośź w 100*C-14,2
index lepkości -172
ACEA A3/B4
API SN/CF
_________________
Zbigniew

Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Ostatnio zmieniony przez zbigniew77 18-01-2022, 12:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Laknat 
Forumowicz

Auto: ASM MY17
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 429
Skąd: Polska
Wysłany: 18-01-2022, 08:59   

zbigniew77 napisał/a:


A może to?

Shel Helix Ultra 5W40
Lepkość 40*C-75,4
Lepkośc 100*C-12,8
Index lepkości-170
ACEA-A3/B3 A3/B4
API -SN plus

Motul 8100 X-cess 5W-40
Lepkośc w 40*C -85,4
Lepkośź w 100*C-14,2
index lepkości -172
ACEA A3/B4
API SN/CF


Motul to jeden z kandydatów. Eneos zaproponował olej ENEOS SUSTINA 5W-40 4L, który spełnia normę C3 a nie A3/B3, ale jak twierdzi specjalista z Eneos norma C3 (niska zawartość popiołu) będzie odpowiednia, bo w ASX jest silnik benzynowy a nie diesla, więc ten olej też będzie pasował, bo ważniejsze jest aby spełniał normę SN.
 
 
CB4W_00 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 292
Skąd: Złotoryja
Wysłany: 18-01-2022, 09:46   

A wiecie kto sprzedaje oryginalnego motula? Kolega z pracy twierdzi że ponoć sprzedawca 'motostacja' z allegro ma oryginalny.
 
 
pitt63 
Forumowicz
pitt63

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 516
Skąd: Gliwice
Wysłany: 18-01-2022, 12:03   

CB4W_00 napisał/a:
A wiecie kto sprzedaje oryginalnego motula? Kolega z pracy twierdzi że ponoć sprzedawca 'motostacja' z allegro ma oryginalny.

Coś mi się wydaje, że również kolegaberlin.
_________________
piotr57
 
 
zbigniew77 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC 2018r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2019
Posty: 207
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 18-01-2022, 12:41   

Ja kupuję tutaj od 3 lat https://galonoleje.pl
Nieraz byłem w szoku bo towar docierał szybciej niż wynikało to z moich wyliczeń co do terminu dostawy.
Towar oryginalnie zapakowany w oryginalnej bańce litrażowanej w galonach Bańka z olejem zabezpieczona srebrą folią, dodakowo wywieszka na olej do komory silnika.
_________________
Zbigniew

Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
 
 
uki.banialuki 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1.6 Intense Plus
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2019
Posty: 19
Skąd: W-wa
Wysłany: 27-01-2022, 18:09   

zbigniew77 napisał/a:
Nie ma naukowych dowodów na to ,że nie można z oleju o lepkości 5W30 przejść na olej o lepkości 0W20.
Tylko się mówi ,że ,,nie zaleca się" ale dlaczego nikt tego nie wyjaśnił w sposób naukowy.



Ja tak zrobiłem, bez pytania kogokolwiek o zdanie. Tzn. przeszedłem z 5W30 (AMSOIL) na 0W20 (oryginalny Mitsubishi) i jeszcze raz 5W30 (też AMSOIL). I nic się nie działo, nie dzieje i nie zadzieje (mam nadzieję). Na oleju Mitsu zrobiłem jakieś 5.000 km a wymieniłem bo niepotrzebnie szukałem "dziury w całym". Wydawało mi się, że silnik niewłaściwie pracuje - coś mi brzęczało. I wtedy wpadłem na pomysł, że na "lżejszym" oleju będzie lepiej. A nie było. Ot, omany i urojenia na starość ;)
 
 
zbigniew77 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC 2018r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2019
Posty: 207
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 28-01-2022, 19:33   

Oto najlepszy dowód na to ,że wymiana oleju o lepkości 5W30 na olej 0W20 nie daje negatywnych skutków.To już drugi konkretny przykład bo pierszy który to opisał był Pitt63. :)
Ale gdy następnym razem będziesz eksperymentował to zalej olejem MOTUL ECO-NERGY 5W30
https://www.ceneo.pl/23819597#tab=spec
poczytaj specyfikację jest zbliżona do Amsoil. :idea:
_________________
Zbigniew

Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
 
 
uki.banialuki 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1.6 Intense Plus
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2019
Posty: 19
Skąd: W-wa
Wysłany: 28-01-2022, 20:00   

zbigniew77 napisał/a:

Ale gdy następnym razem będziesz eksperymentował to zalej olejem MOTUL ECO-NERGY 5W30
https://www.ceneo.pl/23819597#tab=spec
poczytaj specyfikację jest zbliżona do Amsoil. :idea:


Dzięki Zbigniew! Zerknę na specyfikację przy najbliższej wymianie.
 
 
Laknat 
Forumowicz

Auto: ASM MY17
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 429
Skąd: Polska
Wysłany: 14-02-2022, 07:13   

Witam ponownie

Czy kasowanie rocznej inspekcji wykonam wg. tej instrukcji z filmiku czy muszę coś jeszcze lub coś innego zrobić?

https://www.youtube.com/watch?v=GlsbnxI06Bg

Olej kupię Total QUARTZ 9000 ENERGY 5W-40, a filtr do mojego auta (rok produkcji 2016 ale model już 2017) ten OEM-MZ690901 lub zamiennik MANN - W610/3, bo jak rozumiem będzie pasował
 
 
pitt63 
Forumowicz
pitt63

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 516
Skąd: Gliwice
Wysłany: 14-02-2022, 19:23   

Laknat napisał/a:
Witam ponownie

Czy kasowanie rocznej inspekcji wykonam wg. tej instrukcji z filmiku czy muszę coś jeszcze lub coś innego zrobić?

https://www.youtube.com/watch?v=GlsbnxI06Bg

Olej kupię Total QUARTZ 9000 ENERGY 5W-40, a filtr do mojego auta (rok produkcji 2016 ale model już 2017) ten OEM-MZ690901 lub zamiennik MANN - W610/3, bo jak rozumiem będzie pasował

Skasujesz inspekcję wg. załączonego filmiku. Jest to videowersja instrukcji obsługi, którą jeśli masz, to bez problemu godnie z nią zrobisz przedmiotową kasację. Filtra szukaj z zaworem zwrotnym. Nie wszyscy sprzedawcy wiedzą o co chodzi i piszą, że zwykły filtr pasuje ale tak nie jest. Zwykły filtr pasował do wcześniejszych silników.

[ Dodano: 15-02-2022, 18:20 ]
pitt63 napisał/a:
Laknat napisał/a:
Witam ponownie

Czy kasowanie rocznej inspekcji wykonam wg. tej instrukcji z filmiku czy muszę coś jeszcze lub coś innego zrobić?

https://www.youtube.com/watch?v=GlsbnxI06Bg

Olej kupię Total QUARTZ 9000 ENERGY 5W-40, a filtr do mojego auta (rok produkcji 2016 ale model już 2017) ten OEM-MZ690901 lub zamiennik MANN - W610/3, bo jak rozumiem będzie pasował

Skasujesz inspekcję wg. załączonego filmiku. Jest to video-wersja instrukcji obsługi, którą jeśli masz, to bez problemu zgodnie z nią zrobisz przedmiotową kasację. Filtra szukaj z zaworem zwrotnym. Nie wszyscy sprzedawcy wiedzą o co chodzi i piszą, że zwykły filtr pasuje ale tak nie jest. Zwykły filtr pasował do wcześniejszych silników.
_________________
piotr57
 
 
Laknat 
Forumowicz

Auto: ASM MY17
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 429
Skąd: Polska
Wysłany: 16-02-2022, 07:06   

A jaki filtr kabinowy, bo też bym musiał wymienić. Ktoś wie?
 
 
pitt63 
Forumowicz
pitt63

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 516
Skąd: Gliwice
Wysłany: 16-02-2022, 07:18   

Laknat napisał/a:
A jaki filtr kabinowy, bo też bym musiał wymienić. Ktoś wie?

Tutaj masz dowolność. Ja stosuję zwykły filtr i wtedy wymieniam go co roku lub węglowy i wtedy jest na dłużej. Teraz zakupiłem taki; https://allegro.pl/oferta/kamoka-f511901-filtr-kabinowy-weglowy-11373917809?snapshot=MjAyMi0wMS0yNFQxMzoyNDo1Ni40MzRaO2J1eWVyOzY5NTZkNmYwM2ZhM2FjNWZkYjEwNzQ3NGIxMjUwMGU1NjU4ZGY3ZGFjN2I2NGI5NmYzZTYyYmNiODk3YmNiMWI%3D
Jaki kupisz taki będzie dobry.
_________________
piotr57
 
 
Laknat 
Forumowicz

Auto: ASM MY17
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 429
Skąd: Polska
Wysłany: 01-03-2022, 13:56   

Hej

Przejrzałem dzisiaj fakturki z ASO i książkę serwisową. Mój ASX to My2017, silnik 1.6 benzyna 117KM, przebieg 91kkm

Wg. książki i faktur muszę zmienić na przeglądzie następujące elementy:

Olej silnikowy (leję 5W40) i wybór padł na Total QUARTZ 9000 ENERGY 5W-40 A3/B3 SN/CF
Filtr oleju MZ690901 czyli ten z zaworem zwrotnym
Filtr kabinowy 7803A005
Uszczelka korka miski olejowej MD050317

Filtr powietrza miałem zmieniany w 3 roku eksploatacji z przebiegiem 53kkm i z instrukcji wychodzi, że dopiero w 6 roku po przebiegu 120kkm należy go wymienić. Nr tego filtra to MR968274 i tu prośba o podpowiedź. Zmieniać czy tylko sprawdzić stan?

Coś pominąłem? Dopytuję bo w sumie to będzie pierwszy raz kiedy sam będę kupował części i wykonywał przegląd poza ASO.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.