Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Check engine i falujące obroty
Autor Wiadomość
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24313
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 14-01-2022, 11:40   

Hugo to były GDI na linkę? :shock: - każdego dnia się czegoś uczę...
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21943
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 15-01-2022, 08:24   

Cytat:
Hugo to były GDI na linkę
Carismy 1,8 GDI były do liftu, miałem taką z 1998 r.

[ Dodano: 15-01-2022, 22:13 ]
W roczniku 2002 przepustnica jest już sterowana elektronicznie, w pedale gazu jest potencjometr. Magnesy nigdzie nie mogły powpadać tylko się odkleiły i przepustnica wariuje.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 15-01-2022, 23:21   

GDI w Carismie było montowane od 1997, przepustnica na linkę była stosowana w tych pierwszych wersjach w Carismie 1. Carisma 2 była produkowana od 1999 (taką miałem) i tam była już przepustnica elektryczna.
 
 
wojak999 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 4G93 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2017
Posty: 96
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 23-01-2022, 11:37   

Dobra Panowie. Przepustnica zmieniona i auto chodzi. Ale tak poza tym to nic sie nie zmieniło. Nadal spalanie 8 l i pierdzenie z wydechu na jałowym. Po odpaleniu trzyma około 1100 obrotow ale po chwili spada do 500 a po jakimś czasie to nawet potrafi mieć tylko 200/300 obrotów na minutę. Jak odpale go na ciepłym to obroty spadają do zera i jednocześnie słychać tarkotanie spod maski po czym oborty wzrastają do 200-500 i tarkotanie ustaje. Jak jest odpalony i stoi na jałowym to słychać jakieś tarkotanie ale delikatne, które ustępuje po wciśnięciu sprzęgła. Mechanik jeździł nim i mówi że sprzęgło działa ok. Błędów nie pokazuje. Po zdjęciu osłony silnika moim oczom ukazały się ślady oleju. Na jałowym również obroty delikatnie falują i szarpie silnikiem. HELP. :cry:

[ Dodano: 23-01-2022, 11:43 ]
Może katalizator mi ktoś wyciął ? :-X
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 23-01-2022, 14:34   

Dźwięk ustający po wciśnięciu sprzęgła t standard w GDI czyli wyrobione łożyska w skrzyni na wałku sprzęgłowym. Co do niskich obrotów to następna kreska po 0 to 500. To spalanie 8l to na podstawie wskazania kompa czy realnie zmierzone przy tankowaniu? Jak z kompa to oznacza zbyrt ubogą mieszankę przez co komp silnika wydłuża czas wtrysku i z tych danych komputer pokładowy wylicza że dawka - spalanie jest większe. Poczytaj temat o układzie paliwowym w tym silniku https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213
 
 
wojak999 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 4G93 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2017
Posty: 96
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 23-01-2022, 15:05   

Spalanie realne bo wyraźnie szybciej ucieka mi paliwo z baku. Jak kupiłem auto to palił tylko 6,5 i to na krótkich dystansach. W trasie potrafił zejść na 6.2. Teraz to jest tragedia. Może katalizator zapchany? [/quote]
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 24-01-2022, 15:31   

Dobrze by było podpiąć pod kompa i podejrzeć jak pracuje sonda lambda regulacyjna i jakie mają wartości korekty paliwowe która i długa na rozgrzanym na biegu jałowym i podczas przyspieszania oraz jaką wartość ma ciśnienie paliwa na listwie.
 
 
wojak999 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 4G93 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2017
Posty: 96
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 24-01-2022, 23:52   

plecho1 napisał/a:
Dobrze by było podpiąć pod kompa i podejrzeć jak pracuje sonda lambda regulacyjna i jakie mają wartości korekty paliwowe która i długa na rozgrzanym na biegu jałowym i podczas przyspieszania oraz jaką wartość ma ciśnienie paliwa na listwie.


Taaa ciekawe kto mi to zrobi.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24313
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 25-01-2022, 08:16   

Serwis Mitsumaniaków w Warszawie? - na przykład
 
 
wojak999 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 4G93 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2017
Posty: 96
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 25-01-2022, 08:48   

Krzyzak napisał/a:
Serwis Mitsumaniaków w Warszawie? - na przykład


Mam zaprowadzić swojego gruza do Warszawy? :mrgreen:
Absurd
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21000
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 25-01-2022, 09:21   

Wszystkie dane odczytasz zwykłym elmem + jakąś lepszą apka na telefon.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24313
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 25-01-2022, 10:56   

Z Radomiem pomyliłem, fakt z Rzeszowa kawałek dalej jest.
Cóż - każdy robi jak uważa, poleciłem ten serwis bo znam właściciela...
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 25-01-2022, 12:35   

Albo tym co zasugerował Bizi78, albo kablem Vag KKL na czipie FTDI232 i programem Evoscan. Tu masz temat o diagnostyce tym zestawem https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21943
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 27-01-2022, 07:40   

A podczas wymiany przepustnicy był odpięty akumulator? Lub w ostatnim czasie był odpinany? Może po prostu trzeba ECU silnika nauczyć obrotów.

Jakby Ci ktoś wyciął katalizator to byś to od razu usłyszał po odpaleniu silnika, hałas jest nie do pomylenia.

Co do śladów oleju na silniku to przydało by zdjęcie, bo być może histeryzujesz i po prostu ktoś trochę oleju rozlał przy korku wlewu podczas nalewania.
 
 
ross 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 309
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 27-01-2022, 09:38   

Hugo napisał/a:
A podczas wymiany przepustnicy był odpięty akumulator? Lub w ostatnim czasie był odpinany? Może po prostu trzeba ECU silnika nauczyć obrotów.

Jakby Ci ktoś wyciął katalizator to byś to od razu usłyszał po odpaleniu silnika, hałas jest nie do pomylenia.

Co do śladów oleju na silniku to przydało by zdjęcie, bo być może histeryzujesz i po prostu ktoś trochę oleju rozlał przy korku wlewu podczas nalewania.
Dawniej uczyłem wolne obroty , ale teraz po resecie nie i jest dobrze .
_________________
Ross
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.