Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem ze spalaniem gazu na 100 km Lancer 1.6
Autor Wiadomość
kuba!!! 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 348
Skąd: warszawa
Wysłany: 24-02-2023, 18:02   

Korekty długoterminowe nie zmieniają się z dnia na dzień i nawet jak zdemontujesz gaz i uszczelniacz dolot powietrza tak aby nie zaciągał lewego powietrza to korekty długoterminowe zmienia się dopiero pomp.500km. dlatego pisaliśmy abyś zakręcił gaz w bagażniku i tak jeździł bo może się okazać że wszystko wróci do normy. Mapy gazu nie muszą się rozjechać odrazy może być dobrze przez kilka miesięcy, a po tym czasie np. będzie nieszczelność w układzie dolotowym to wtedy mapy gazu się mogą rozjechać. To oczywiście przykład. Masz problemy z mapami , ja długoterminowe mam 0.71, krótkotrwałe +-2.
Czy rozjechane mapy są przyczyną spalania benzyny o 10L więcej nie wiem ale to jakiś trop.
Próbowałeś już resetowania kompa? Zakup sobie jakiś interfejs Bluetooth ściągnij na telefon aplikacje torques i monitoruj czy te korekty się zresetowany. Jak już po dobie podłączysz akumulator to odpal auto na 30min potem zrób trasę z 30km i obserwuj korekty.
 
 
Wyczajus 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lip 2020
Posty: 84
Skąd: Słupsk
Wysłany: 24-02-2023, 21:00   

a masz moze jakis link do jakiegos interfejsu bluetooth ?
 
 
kuba!!! 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 348
Skąd: warszawa
Wysłany: 24-02-2023, 22:05   

Ja mam tani elm327 wpisz na allegro i ci wyskoczy. Co na to spalanie mówi mechanik? Generalnie w tych Lancerach nie powinno być takich kwiatków, przynajmniej ja nie słyszałem, dlatego obstawiam gaz. Sprawdź czy dolot szczelny, możesz też jeszcze założyć stara filtr ( znaczy nie stożek tylko seryjny) i sprawdzić czy się poprawi jak nikt nic nie stwierdzi. Założyłeś temat na forum o LPG tam są spece od LPG i powinni pomóc.
 
 
Wyczajus 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lip 2020
Posty: 84
Skąd: Słupsk
Wysłany: 25-02-2023, 20:20   

na forum lpg napisali ze tak to jest jak sie cytuje: " jak się popsuł silnik lub jego sterowanie" naprawde duza podpowiedz ;p
 
 
tościk 
Forumowicz


Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Gru 2017
Posty: 622
Skąd: z nienacka
Wysłany: 27-02-2023, 11:07   

Wyczajus napisał/a:
na forum lpg napisali ze tak to jest jak sie cytuje: " jak się popsuł silnik lub jego sterowanie" naprawde duza podpowiedz ;p

Ja to powiem tak - problem masz taki, że przez internet nikt ci rozwiązania nie wywróży, bo się zwyczajnie nie da.
Moim zdaniem potrzebujesz przede wszystkim ogarniętego elektronika, który podłączy auto pod kompa (czymś więcej niż ELM) i oprócz tego będzie je umiał dogłębnie sprawdzić i wskazać ewentualne rzeczy do sprawdzenia/naprawy przez mechanika i/lub gazownika.

Impas jest taki, że jak pójdziesz do gazownika i mu powiesz, że benzyny tez dużo pali, to dostaniesz w twarz informacją, że to nie jego problem w takim razie i napraw se pan auto przed grzebaniem czegokolwiek przy lpg.
A jak pójdziesz do mechanika i powiesz że lpg też dużo pali, to cię odeśle do gazownika, bo to nie jego kompetencje i pewno lpg coś psuje, bo gaz to panie tylko do zapalniczek, albo jak będzie trochę milszy to do elektronika właśnie.

Także zamiast szklanokulić po forach, znajdź ogarniętego elektronika (tylko nie takiego co jedynie chińskie radia i alarmy montuje :) )
 
 
Wyczajus 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lip 2020
Posty: 84
Skąd: Słupsk
Wysłany: 27-02-2023, 17:42   

czyli mozliwe ze wina lezy w sterowniku lub cos z elektronika ?

[ Dodano: 27-02-2023, 18:00 ]
dzieki tościk jutro jade do pożądnego serwisu z porzadnym sprzetem niech lancerka przeswietla od a do z i moze w koncu powiedza co jest nie tak

[ Dodano: 28-02-2023, 16:32 ]
dziś doszedł tester obd i wykazało że średnie zużycie paliwa l/km skacze przy jezdzie skacze od warotosci 8 L do 24 L a nawet 60 L, i ikrótkoterminowe zużycie paliwa skacze nawet na postoju od warotsci -15 do +12(linki od 1 do 4). Oraz nie przeszedl 2 testów emisji (link 5)


1
2
3
4

5

[ Dodano: 28-02-2023, 16:40 ]
a moze posiada ktos z was jakis indeks(numer) 2 sondy bo mozliwe ze ona jest padnieta dlatego takie wariacje
 
 
tościk 
Forumowicz


Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Gru 2017
Posty: 622
Skąd: z nienacka
Wysłany: 28-02-2023, 21:51   

Wyczajus napisał/a:
dziś doszedł tester obd i wykazało że średnie zużycie paliwa l/km skacze przy jezdzie skacze od warotosci 8 L do 24 L a nawet 60 L, i ikrótkoterminowe zużycie paliwa skacze nawet na postoju od warotsci -15 do +12(linki od 1 do 4). Oraz nie przeszedl 2 testów emisji (link 5)


1
2
3
4

5

[ Dodano: 28-02-2023, 16:40 ]
a moze posiada ktos z was jakis indeks(numer) 2 sondy bo mozliwe ze ona jest padnieta dlatego takie wariacje


Sonda za katalizatorem nie ma wpływu na mieszankę paliwa. Ona tylko kontroluje pracę katalizatora i skład spalin. Wstaw sobie emulator, jeśli koniecznie musisz, powinno być taniej.
Cytat z pierwszej lepszej strony:
Cytat:
Sonda umiejscowiona przed katalizatorem i za nim spełniają inne funkcje, więc nie są takie same. Sonda pierwsze, czyli ta przed reaktorem katalitycznym pomaga w ECU silnika regulować skład mieszanki paliwowo-powietrznej, natomiast druga sonda zajmuje się kontrolą pracy katalizatora.


I powtórzę się - jedź do kumatego elektronika, który umie przeanalizować, co mu samochód chce powiedzieć i na podstawie tego określić przyczynę.

Przy najgorszym świrowaniu instalacji LPG nie miałem takiej sytuacji, żeby korekta długoterminowa latała we wszystkie strony z tendencją wzrostową, a krótkoterminowa szła mocno w dół. To się nie klei, bo z jednej strony komputer dolewa paliwa, a z drugiej się ratuje i zbija potężnie.
Z braku laku możesz całkiem odpiąć wtyczkę od komputera LPG i zobaczyć, co się będzie wtedy działo. Ale sytuacja tak egzotyczna, że wątpię, czy cokolwiek zmieni.
 
 
Wyczajus 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lip 2020
Posty: 84
Skąd: Słupsk
Wysłany: 01-03-2023, 06:36   

Najgorsze jest to ze nikt nie chce sie podjac sprawdzenia co jest nie tak skoro lancerek jezdzi normalnie. Az brak slow na tych pseudo vw, opel, audi naprawiaczy.

[ Dodano: 01-03-2023, 06:39 ]
No i skoro 2 sonda odpowiada za katalizator to moze jest walnieta i dlatego nie przeszlo testu katalizatora i czujnika tlenu. Moze przez to ze daje bledny odczyt spalin swiruje dawkowanie paliwa. Sam juz nie wiem co o tym myśleć

[ Dodano: 01-03-2023, 07:08 ]
Jak odpielem kostke od sterownika gazu lancerek nie chce odpalic.
 
 
kuba!!! 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 348
Skąd: warszawa
Wysłany: 01-03-2023, 10:40   

Nie odpalił bo pod komputer gazu masz podpięte wtryskiwacze. Musisz zmostkowac piny we wtyczce, niestety ja nie wiem które bo mam inny sterownik. Możesz zapytać na innym forum😁
Resetowales już komputer przez odpięcie, akumulatora? Dolot szczelny?
Generalnie tak jak pisal tościk szukaj jakiegoś ogarniętego mechanika/elektronika, jak nie znajdziesz to jedź do gazownika niech podepnie na próbę sterownik LPG tak aby chodził tylko na benzynie, jak spalanie wróci do normy to znaczy że coś z LPG jak nie to z benzyną.
 
 
CB4W_00 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 292
Skąd: Złotoryja
Wysłany: 01-03-2023, 10:52   

tościk napisał/a:
Sonda za katalizatorem nie ma wpływu na mieszankę paliwa. Ona tylko kontroluje pracę katalizatora i skład spalin. Wstaw sobie emulator, jeśli koniecznie musisz, powinno być taniej.
Cytat z pierwszej lepszej strony:
Cytat:
Sonda umiejscowiona przed katalizatorem i za nim spełniają inne funkcje, więc nie są takie same. Sonda pierwsze, czyli ta przed reaktorem katalitycznym pomaga w ECU silnika regulować skład mieszanki paliwowo-powietrznej, natomiast druga sonda zajmuje się kontrolą pracy katalizatora.


A tu masz cytat z serwisówki lancera więc nie wprowadzaj ludzi w błąd.

• The oxygen sensor (rear) converts the
concentration of oxygen in the exhaust emission
into a voltage signal and inputs the voltage signal
to the engine-ECU <M/T> or engine-A/T-ECU
<A/T>.
• When the air-fuel ratio is richer than the
theoretical air-fuel ratio, the oxygen sensor (rear)
outputs a voltage of about 1 V. When it is leaner
than the theoretical air-fuel ratio, it outputs a
voltage of about 0 V

• In response to the signal, the engine-ECU <M/T>
or engine-A/T-ECU <A/T> controls the fuel
injection amount so that the air-fuel ratio can be
equivalent to the theoretical air-fuel ratio.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 02-03-2023, 18:08   

Ciekawe:
If the heated oxygen sensor (front) has deteriorated, corrections will be made by the heated oxygen sensor (rear)

i

NOTE: When the heated oxygen sensor (front) begins to deteriorate, the heated oxygen sensor output voltage will deviate from the voltage when the sensor was new (normally 0.5 volt at stoichiometric ratio). This deviation will be corrected by the heated oxygen sensor (rear).

Tyle, że przednia została wymieniona, więc zakładając, że jest sprawna druga nie powinna mieć na to wpływu. Ale może dla pewności to odłącz drugą sondę, wywali błąd ale będzie wiadomo, że nie bierze udziału w regulacji mieszanki. Ale nie jestem mechanikiem.
 
 
CB4W_00 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 292
Skąd: Złotoryja
Wysłany: 04-03-2023, 10:57   

Czy sprawne są:

hamulce, przepływomierz(o ile jest), filtr powietrza, termostat, czujnik temperatury, sondy lambda, szczelny dolot, drożny katalizator, szczelny układ wydechowy, układ zapłonowy(świece, cewki), kompresja ?
 
 
Wyczajus 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lip 2020
Posty: 84
Skąd: Słupsk
Wysłany: 05-03-2023, 13:46   

CB4W_00 napisał/a:
Czy sprawne są:

hamulce, przepływomierz(o ile jest), filtr powietrza, termostat, czujnik temperatury, sondy lambda, szczelny dolot, drożny katalizator, szczelny układ wydechowy, układ zapłonowy(świece, cewki), kompresja ?


wszystko co wymieniles jest w 100% sprawne, chociaz nie wiem jak z druga sonda ale to juz nowa czeka na wymiane, jak tylko znajde czas zeby ja wymienic wtedy sie okaze czy to ona plata figle, co do katalizatora okaze sie przy wymiane sondy czy jest dobry czy cos z nim nie tak.
 
 
kuba!!! 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 348
Skąd: warszawa
Wysłany: 09-03-2023, 05:22   

Jakieś postępy w sprawie dużego spalania? Wiadomo coś więcej?
 
 
Wyczajus 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lip 2020
Posty: 84
Skąd: Słupsk
Wysłany: 11-03-2023, 15:17   

jak narazie nic sie nie zmienilo czekam na drugi samochod i wtedy wymienie 2 sonde i sie zobaczy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.