 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Problem ze spalaniem gazu na 100 km Lancer 1.6 |
Autor |
Wiadomość |
kuba!!!
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Kwi 2009 Posty: 348 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 24-02-2023, 18:02
|
|
|
Korekty długoterminowe nie zmieniają się z dnia na dzień i nawet jak zdemontujesz gaz i uszczelniacz dolot powietrza tak aby nie zaciągał lewego powietrza to korekty długoterminowe zmienia się dopiero pomp.500km. dlatego pisaliśmy abyś zakręcił gaz w bagażniku i tak jeździł bo może się okazać że wszystko wróci do normy. Mapy gazu nie muszą się rozjechać odrazy może być dobrze przez kilka miesięcy, a po tym czasie np. będzie nieszczelność w układzie dolotowym to wtedy mapy gazu się mogą rozjechać. To oczywiście przykład. Masz problemy z mapami , ja długoterminowe mam 0.71, krótkotrwałe +-2.
Czy rozjechane mapy są przyczyną spalania benzyny o 10L więcej nie wiem ale to jakiś trop.
Próbowałeś już resetowania kompa? Zakup sobie jakiś interfejs Bluetooth ściągnij na telefon aplikacje torques i monitoruj czy te korekty się zresetowany. Jak już po dobie podłączysz akumulator to odpal auto na 30min potem zrób trasę z 30km i obserwuj korekty. |
|
|
|
 |
Wyczajus
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Lip 2020 Posty: 84 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 24-02-2023, 21:00
|
|
|
a masz moze jakis link do jakiegos interfejsu bluetooth ? |
|
|
|
 |
kuba!!!
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Kwi 2009 Posty: 348 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 24-02-2023, 22:05
|
|
|
Ja mam tani elm327 wpisz na allegro i ci wyskoczy. Co na to spalanie mówi mechanik? Generalnie w tych Lancerach nie powinno być takich kwiatków, przynajmniej ja nie słyszałem, dlatego obstawiam gaz. Sprawdź czy dolot szczelny, możesz też jeszcze założyć stara filtr ( znaczy nie stożek tylko seryjny) i sprawdzić czy się poprawi jak nikt nic nie stwierdzi. Założyłeś temat na forum o LPG tam są spece od LPG i powinni pomóc. |
|
|
|
 |
Wyczajus
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Lip 2020 Posty: 84 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 25-02-2023, 20:20
|
|
|
na forum lpg napisali ze tak to jest jak sie cytuje: " jak się popsuł silnik lub jego sterowanie" naprawde duza podpowiedz ;p |
|
|
|
 |
tościk
Forumowicz

Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 06 Gru 2017 Posty: 622 Skąd: z nienacka
|
Wysłany: 27-02-2023, 11:07
|
|
|
Wyczajus napisał/a: | na forum lpg napisali ze tak to jest jak sie cytuje: " jak się popsuł silnik lub jego sterowanie" naprawde duza podpowiedz ;p |
Ja to powiem tak - problem masz taki, że przez internet nikt ci rozwiązania nie wywróży, bo się zwyczajnie nie da.
Moim zdaniem potrzebujesz przede wszystkim ogarniętego elektronika, który podłączy auto pod kompa (czymś więcej niż ELM) i oprócz tego będzie je umiał dogłębnie sprawdzić i wskazać ewentualne rzeczy do sprawdzenia/naprawy przez mechanika i/lub gazownika.
Impas jest taki, że jak pójdziesz do gazownika i mu powiesz, że benzyny tez dużo pali, to dostaniesz w twarz informacją, że to nie jego problem w takim razie i napraw se pan auto przed grzebaniem czegokolwiek przy lpg.
A jak pójdziesz do mechanika i powiesz że lpg też dużo pali, to cię odeśle do gazownika, bo to nie jego kompetencje i pewno lpg coś psuje, bo gaz to panie tylko do zapalniczek, albo jak będzie trochę milszy to do elektronika właśnie.
Także zamiast szklanokulić po forach, znajdź ogarniętego elektronika (tylko nie takiego co jedynie chińskie radia i alarmy montuje ) |
|
|
|
 |
Wyczajus
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Lip 2020 Posty: 84 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 27-02-2023, 17:42
|
|
|
czyli mozliwe ze wina lezy w sterowniku lub cos z elektronika ?
[ Dodano: 27-02-2023, 18:00 ]
dzieki tościk jutro jade do pożądnego serwisu z porzadnym sprzetem niech lancerka przeswietla od a do z i moze w koncu powiedza co jest nie tak
[ Dodano: 28-02-2023, 16:32 ]
dziś doszedł tester obd i wykazało że średnie zużycie paliwa l/km skacze przy jezdzie skacze od warotosci 8 L do 24 L a nawet 60 L, i ikrótkoterminowe zużycie paliwa skacze nawet na postoju od warotsci -15 do +12(linki od 1 do 4). Oraz nie przeszedl 2 testów emisji (link 5)
1
2
3
4
5
[ Dodano: 28-02-2023, 16:40 ]
a moze posiada ktos z was jakis indeks(numer) 2 sondy bo mozliwe ze ona jest padnieta dlatego takie wariacje |
|
|
|
 |
tościk
Forumowicz

Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 06 Gru 2017 Posty: 622 Skąd: z nienacka
|
Wysłany: 28-02-2023, 21:51
|
|
|
Wyczajus napisał/a: | dziś doszedł tester obd i wykazało że średnie zużycie paliwa l/km skacze przy jezdzie skacze od warotosci 8 L do 24 L a nawet 60 L, i ikrótkoterminowe zużycie paliwa skacze nawet na postoju od warotsci -15 do +12(linki od 1 do 4). Oraz nie przeszedl 2 testów emisji (link 5)
1
2
3
4
5
[ Dodano: 28-02-2023, 16:40 ]
a moze posiada ktos z was jakis indeks(numer) 2 sondy bo mozliwe ze ona jest padnieta dlatego takie wariacje |
Sonda za katalizatorem nie ma wpływu na mieszankę paliwa. Ona tylko kontroluje pracę katalizatora i skład spalin. Wstaw sobie emulator, jeśli koniecznie musisz, powinno być taniej.
Cytat z pierwszej lepszej strony:
Cytat: | Sonda umiejscowiona przed katalizatorem i za nim spełniają inne funkcje, więc nie są takie same. Sonda pierwsze, czyli ta przed reaktorem katalitycznym pomaga w ECU silnika regulować skład mieszanki paliwowo-powietrznej, natomiast druga sonda zajmuje się kontrolą pracy katalizatora. |
I powtórzę się - jedź do kumatego elektronika, który umie przeanalizować, co mu samochód chce powiedzieć i na podstawie tego określić przyczynę.
Przy najgorszym świrowaniu instalacji LPG nie miałem takiej sytuacji, żeby korekta długoterminowa latała we wszystkie strony z tendencją wzrostową, a krótkoterminowa szła mocno w dół. To się nie klei, bo z jednej strony komputer dolewa paliwa, a z drugiej się ratuje i zbija potężnie.
Z braku laku możesz całkiem odpiąć wtyczkę od komputera LPG i zobaczyć, co się będzie wtedy działo. Ale sytuacja tak egzotyczna, że wątpię, czy cokolwiek zmieni. |
|
|
|
 |
Wyczajus
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Lip 2020 Posty: 84 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 01-03-2023, 06:36
|
|
|
Najgorsze jest to ze nikt nie chce sie podjac sprawdzenia co jest nie tak skoro lancerek jezdzi normalnie. Az brak slow na tych pseudo vw, opel, audi naprawiaczy.
[ Dodano: 01-03-2023, 06:39 ]
No i skoro 2 sonda odpowiada za katalizator to moze jest walnieta i dlatego nie przeszlo testu katalizatora i czujnika tlenu. Moze przez to ze daje bledny odczyt spalin swiruje dawkowanie paliwa. Sam juz nie wiem co o tym myśleć
[ Dodano: 01-03-2023, 07:08 ]
Jak odpielem kostke od sterownika gazu lancerek nie chce odpalic. |
|
|
|
 |
kuba!!!
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Kwi 2009 Posty: 348 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 01-03-2023, 10:40
|
|
|
Nie odpalił bo pod komputer gazu masz podpięte wtryskiwacze. Musisz zmostkowac piny we wtyczce, niestety ja nie wiem które bo mam inny sterownik. Możesz zapytać na innym forum😁
Resetowales już komputer przez odpięcie, akumulatora? Dolot szczelny?
Generalnie tak jak pisal tościk szukaj jakiegoś ogarniętego mechanika/elektronika, jak nie znajdziesz to jedź do gazownika niech podepnie na próbę sterownik LPG tak aby chodził tylko na benzynie, jak spalanie wróci do normy to znaczy że coś z LPG jak nie to z benzyną. |
|
|
|
 |
CB4W_00
Forumowicz
Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Kwi 2011 Posty: 292 Skąd: Złotoryja
|
Wysłany: 01-03-2023, 10:52
|
|
|
tościk napisał/a: | Sonda za katalizatorem nie ma wpływu na mieszankę paliwa. Ona tylko kontroluje pracę katalizatora i skład spalin. Wstaw sobie emulator, jeśli koniecznie musisz, powinno być taniej.
Cytat z pierwszej lepszej strony:
Cytat:
Sonda umiejscowiona przed katalizatorem i za nim spełniają inne funkcje, więc nie są takie same. Sonda pierwsze, czyli ta przed reaktorem katalitycznym pomaga w ECU silnika regulować skład mieszanki paliwowo-powietrznej, natomiast druga sonda zajmuje się kontrolą pracy katalizatora. |
A tu masz cytat z serwisówki lancera więc nie wprowadzaj ludzi w błąd.
• The oxygen sensor (rear) converts the
concentration of oxygen in the exhaust emission
into a voltage signal and inputs the voltage signal
to the engine-ECU <M/T> or engine-A/T-ECU
<A/T>.
• When the air-fuel ratio is richer than the
theoretical air-fuel ratio, the oxygen sensor (rear)
outputs a voltage of about 1 V. When it is leaner
than the theoretical air-fuel ratio, it outputs a
voltage of about 0 V
• In response to the signal, the engine-ECU <M/T>
or engine-A/T-ECU <A/T> controls the fuel
injection amount so that the air-fuel ratio can be
equivalent to the theoretical air-fuel ratio. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 02-03-2023, 18:08
|
|
|
Ciekawe:
If the heated oxygen sensor (front) has deteriorated, corrections will be made by the heated oxygen sensor (rear)
i
NOTE: When the heated oxygen sensor (front) begins to deteriorate, the heated oxygen sensor output voltage will deviate from the voltage when the sensor was new (normally 0.5 volt at stoichiometric ratio). This deviation will be corrected by the heated oxygen sensor (rear).
Tyle, że przednia została wymieniona, więc zakładając, że jest sprawna druga nie powinna mieć na to wpływu. Ale może dla pewności to odłącz drugą sondę, wywali błąd ale będzie wiadomo, że nie bierze udziału w regulacji mieszanki. Ale nie jestem mechanikiem. |
|
|
|
 |
CB4W_00
Forumowicz
Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Kwi 2011 Posty: 292 Skąd: Złotoryja
|
Wysłany: 04-03-2023, 10:57
|
|
|
Czy sprawne są:
hamulce, przepływomierz(o ile jest), filtr powietrza, termostat, czujnik temperatury, sondy lambda, szczelny dolot, drożny katalizator, szczelny układ wydechowy, układ zapłonowy(świece, cewki), kompresja ? |
|
|
|
 |
Wyczajus
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Lip 2020 Posty: 84 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 05-03-2023, 13:46
|
|
|
CB4W_00 napisał/a: | Czy sprawne są:
hamulce, przepływomierz(o ile jest), filtr powietrza, termostat, czujnik temperatury, sondy lambda, szczelny dolot, drożny katalizator, szczelny układ wydechowy, układ zapłonowy(świece, cewki), kompresja ? |
wszystko co wymieniles jest w 100% sprawne, chociaz nie wiem jak z druga sonda ale to juz nowa czeka na wymiane, jak tylko znajde czas zeby ja wymienic wtedy sie okaze czy to ona plata figle, co do katalizatora okaze sie przy wymiane sondy czy jest dobry czy cos z nim nie tak. |
|
|
|
 |
kuba!!!
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Kwi 2009 Posty: 348 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 09-03-2023, 05:22
|
|
|
Jakieś postępy w sprawie dużego spalania? Wiadomo coś więcej? |
|
|
|
 |
Wyczajus
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Lip 2020 Posty: 84 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 11-03-2023, 15:17
|
|
|
jak narazie nic sie nie zmienilo czekam na drugi samochod i wtedy wymienie 2 sonde i sie zobaczy. |
|
|
|
 |
|
|