 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
DC |
Autor |
Wiadomość |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-01-2024, 07:28
|
|
|
To auto ma światła mijania takie, że jak jechałem nocą to nawet nie użyłem drogowych. Ale oczywiście z ciekawości sprawdzę. |
|
|
|
 |
Olivia
Forumowicz Pod nickiem
Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy Dołączyła: 28 Mar 2009 Posty: 1297 Skąd: Cisów
|
Wysłany: 10-01-2024, 13:54
|
|
|
Gratulacje zakupu Jako naczelny malkontent tego forum sądzę że jeszcze bardziej zwiększysz ilość postów
Od znajomego który był zainteresowany zakupem Dustera z silnikiem 1.3 usłyszałam że te silniki wymagają regulacji luzu zaworowego. Nie pamiętam co ile kilometrów. Rzekomo instrukcja obsługi o tym w ogóle nie mówi. Z LPG trzeba wykonywać to jeszcze szybciej.
Interesowałeś się tym ? |
_________________ Niebiańska robota |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 11-01-2024, 07:32
|
|
|
Olivia napisał/a: | Interesowałeś się tym ? | Jeszcze nie. Broszura zawierająca czynności serwisowe też tego nie pokazuje. Zapewne silnik jest z płytki i z czasem będę musiał się z tym zmierzyć, chociaż tu jest inna jednostka - 1.0. Widziałem niedawno dustera z tym silnikiem z przebiegiem nieco ponad 300k, zatem z trwałością jest nie najgorzej.
PS. Do kolegi z przekaźnikiem - tak, nie słychać aby coś klikało, zapewne uznali, że przy mocy LED nie jest to niezbędne. Wszak wiadomo, że halogeny mają te 100-110W a LED jakieś 10x mniej. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10686 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 11-01-2024, 09:50
|
|
|
No nie 10x bo z 30W ledy biorą raczej a nie 5w na zarówkę. Zobacz jak to się grzeje, ale dajetych lumenów wiecej. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 11-01-2024, 11:42
|
|
|
Marcino napisał/a: | No nie 10x bo z 30W ledy biorą raczej a nie 5w na zarówkę. Zobacz jak to się grzeje, ale dajetych lumenów wiecej. |
Polecam sprawdzić czy i dlaczego złącza p-n się grzeją i jaka jest sprawność LED vs tradycyjny żarnik. A w szczególności termin: źródło prądowe (dla led nazywane driver). |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10686 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 12-01-2024, 09:10
|
|
|
Polecam sprawdzić co piszą o ledach h7 na pierwsdzej lepszej aukcji....
Produkt na markowych podzespołach CUSTOMIZED 7035 CSP ULTRA LED CHIP o zwiększonej mocy
20000LM, 2x40W, 6500K, Instalacja 12V
No dobra Osram ma mniej , ale też i strumień swiatła mneijszy
PodstawaPX26d
ModelNight Breaker
Moc19 W
Napięcie12 V
Trwałość1500 h
Strumień świetlny1500 lm |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 12-01-2024, 13:26
|
|
|
Marcino napisał/a: | Polecam sprawdzić co piszą o ledach h7 na pierwsdzej lepszej aukcji |
miałem na myśli jakieś naukowe podstawy elektrotechniki a nie bajkopisarstwo internetowe z produktami z Chin szczególnie
https://www.smd-led.pl/bl...nik-led-na-wat/
tu jest dość jasno sprawa wyjaśniona - generalnie Cytat: | nie da się tego przeliczyć dokładnie w 100%, używając jakiegoś przelicznika |
ale Cytat: | w przybliżeniu, że 1W LED jest równy od 8.3W do 12.5W tradycyjnego oświetlenia |
zatem przyjąłem moc 10x mniejszą, bo to średnia powyższego
całkowita moc układu zależna jest w dużym stopniu od jakości źródła prądowego i jego sprawności (to też się zmienia w funkcji temperatury - stąd chłodzenie)
jeśli dobrze pamiętam, to tradycyjny żarnik ma sprawność ok. 4% a LED ok. 45% - ale to piszę mocno z pamięci
i to, że chińczyk oferuje coś o parametrach 40W nie oznacza, że homologowane reflektory nowych aut również taką moc stosują
jeszcze poszperałem i mam lepiej obrazujący rozważania materiał:
https://sklep.ledlumen.pl/content/20-na-co-zwrocic-uwage-przy-zakupie-oswietlenia-led
Cytat: | moc żarówek LED wyrażana w watach (W) nie określa dokładnej ilości światła, jaką uzyskamy. Wskazuje ona jedynie pobór prądu generowany przez diody oraz przez układ ich zasilania. W zależności od sprawności układu i efektywności diod strumień świetlny może znacznie różnić przy tej samej mocy (często ponad 100 procent), czyli np. żarówka LED 5 W może uzyskać od 300 lm do ponad 700 lm w zależności od bardzo wielu czynników, m.in. typu diod, jakości komponentów, układu zasilania, przepuszczalności świetlnej klosza, barwy światła, współczynnika oddawania barw etc |
Cytat: | Najnowsze i najbardziej zaawansowane technicznie diody LED uzyskują rekordowo wysoką efektywność świetlną na poziomie 140-150 lm/W. Oczywiście różne typy żarówek charakteryzują się różną efektywnością. Dla porównania dla zwykłej żarówki standardowej 60 W efektywność świetlna wynosi poniżej 12 lm/W, a halogenowej 14 lm/W. Jeśli zastosujemy najnowsze diody (np. 2835) od renomowanego producenta z zaawansowanym układem zasilania (impulsowa przetwornica prądowa CCD) oraz dwustronnie drukowaną płytką drukowaną PCB możemy uzyskać wysoką efektywność świetlną żarówki LED rzędu 100-140 lm/W. Stosując jednak najtańsze słabej jakości diody 3528 i zasilane najprostszym układem prostowniczym (mostka Graetza wraz z prostym stabilizatorem w postaci kondensatora), uzyskujemy znacznie słabszą efektywność około 50-70 lm/W |
jedyne co mi nie pasuje, to jak piszą "żarówka LED"...
albo "dioda LED"... to inaczej (upraszczając) "dioda świecąca dioda" |
|
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10686 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 12-01-2024, 16:00
|
|
|
Chłodzenie aktywne wiatraczki też potrzebują prądu.
Zgadzam sie ze zintegrowana lampa ledowa (diodowa) to co innego niż żarówka.
Ale mówiąc porównując sie do tradycyjnej zarówki h4/H7 55w i jako zamiennik żarnik led t moce podobne przy wiekszej ilości światła. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 13-01-2024, 16:27
|
|
|
Marcino napisał/a: | aktywne wiatraczki też potrzebują prądu | prawda, ale to jest ok. 0.1 do 1W przy max obciążeniu
ja zakładam, że LEDy w aucie są tej lepszej jakości i źródło prądowe też, zatem 10x mniejsza moc przy tym samym strumieniu jest jak najbardziej prawdziwa |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10686 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 15-01-2024, 09:29
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | zatem 10x mniejsza moc przy tym samym strumieniu jest jak najbardziej prawdziwa |
Tak pewnie jest.
Co nie znaczy ze taka lampa bierze 5.5W zamist tradycynej zarówki 55w |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
|
|