Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] Błąd 55
Autor Wiadomość
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 24-05-2007, 21:21   

Hugo napisał/a:
Teraz pytanie za 100 pkt. Czy tę wtyczkę idzie rozebrać? Nie wiem jak go tam umocować.


Heh, rozebrać pewnie idzie, ale jak ja próbowałem się dobrać do mojej od przepływomierza to się poddałem. Spróbuj od góry czy tam się jakiegoś plastiku nie ściąga. Brązowego chyba.
Do testów możesz zrobiś tak: (uwaga druciarstwo!) :wink:
-weź kawałek cienkiego przewodu, odizoluj na końcu 1cm
-wsadź odizolowany koniec w dziurę we wtyczce
-wywiń przewód zygzakiem na zewnątrz wtyczki
-odizolowana końcówka powinna zostać dociśnięta w gnieździe wtyczki jak ją nasadzisz na bolce
-masz na zewnątrz dodatkowy przewód który podpinasz pod urwany niebieski


EDIT: Rozebrałem przed chwilą taką wtyczkę, za poł godzinki opiszę jak :wink:

EDIT2:
-zdejmujesz brązową ramkę z góry - podważyć wkrętaczkiem czy cuś
-od strony wsuwek wkładasz w dziurkę nad wsuwką coś pokroju gwoździka, tak żeby czubek gwoździka sunął po blaszce. Jak dojedziesz do końca oddalasz czubek gwoździka od blaszki i w tym momencie z drugies strony pociągasz za kabelek czy to co z niego zostało.
Miałem taką wtyczkę w piwnicy to się pobawiłem :wink:
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 24-05-2007, 22:49   

josie napisał/a:
Rozebrałem przed chwilą taką wtyczkę, za poł godzinki opiszę jak
Dobra fajnie.
Rzeczywiście wyjmuje się z góry brązowy plastik i pod nim na każdym kabelku są takie gumowe zaślepki, dodatkowo przytrzymujące kabelek oraz uszczelniające wtyczkę.
Zrobiłem tak, że nalutowałem trochę końcówkę kabla i wciśnąłem na chama. Było dużo nerwów, ale jakoś poszło (musiałem wejść na silnik :mrgreen: ). Zrobiłem reset ECU, nauczyłem go obrotów, ustawiłem TPS domyślnie na środku regulacji (nie mam miernika, a późno już się zrobiło), obroty delikatnie za niskie, więc odkręciłem delikatnie śrubkę główną. Na wyłączonych światłach ma 1000, na zapalonych 900. Oczywiście wszystko robione na zmasowanym złączu. NIE FALUJĄ, NIE SKACZĄ. Wow jest przyczyna. Auto chodzi, że cud, miód...

Przede wszystkim chcę podziękować wszystkim, którzy mi pomagali, wspierali, przeprosić raz jeszcze Krzyzaka, że z mojej winy nie doszło do spotkania w Malborku (pewnie problem miałbym już z głowy). Oczywiście dla Ciebie josie również głębokie pokłony. Wiedzą imponujesz. Są również dobre strony tej awarii: budowę przepustnicy znam jak Wy :wink: . Złe strony: straciłem mnóstwo nerwów (chyba tylko ja wiem ile naprawdę).
Temat mógłby się przydać w FAQ. Tyle tu różnych informacji.
Mitsu znów rządzi.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 24-05-2007, 22:57   

Pojezdzij kilka dni i daj znac czy nadal jest OK.
Ciesze sie razem z Toba...
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 24-05-2007, 23:30   

Hugo napisał/a:
Mitsu znów rządzi.


A jak :D


Mało co a przez kabelek byś go na części rozebrał :wink:
Cieszę się że Ci się udało :)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 01-10-2007, 10:05   

Od początku jak pozbyłem się problemów z obrotami nurtowało mnie jeszcze coś. Mianowicie po odpaleniu zimnego miał kilka sekund obroty ok. 2200 po czym spadały do 1500. Wystarczyło, że ruszyłem kierownicą lub włączyłem bieg i choćby szarpnąłem i już wskakiwały na 2200 obr. Po ok. 1 km przejechanym obroty były stałe i wynosiły ok. 900 obr/min. Najbardziej dziwne było to, że po odpaleniu ciepłego silnika obroty również wskakiwały na ok. 5 sekund na 2200 obr. po czym szybko spadały. Wydawało mi się to trochę nienormalne. Auto nieco drżało po włączeniu świateł, więc podkręciłem obroty śrubką główną i są na poziomie ponad 900 obr/min.
Oczywiście wcześniej regulowałem obroty wg strony Krzyzaka, ale chyba nie potrafię tego zrobić tak jak trzeba.
Teraz po podkręceniu obrotów jest gigantyczna poprawa. Po odpaleniu zimnego obroty wchodzą na 1500 a nie 2200 obr. Jak ruszam lub kręcę kierownicą to nie podkakują wyżej niż 1500 obr. Po odpaleniu ciepłego wskakują na ponad 1500 obr. i momentalnie spadają do ustawionych wolnych obrotów. To rozumiem!!! Ale co najciekawsze: silnik w ogóle nie reaguje na włączenie świateł krótkich oraz długich. Nic. Tylko nieco spadają po włączeniu halogenów, ale po chwili się podnoszą i nie drży.
Nie widzę związku z podniesieniem obrotów i tym, że teraz nie reaguje na włączenie świateł, ale tak się stało. Wcześniej już po włączeniu krótkich obroty mocno spadały.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.