Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
nowy -cari 1,8 gdi - co sprawdzic
Autor Wiadomość
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 30-08-2007, 06:29   

Jak ktoś potrafi to można samemu wyciąć z przeszpanu.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 30-08-2007, 13:24   

Tłumaczenie German-to-English za http://babelfish.altavista.com/tr

Hello Robert, the car was up to accident damage in a Top condition. The vehicle was check book-maintained from 1. Hand. Also the engine was in an absolute 1A condition. First some data from the expert opinion: Climatic mechanism Shining width adjustment Zentralverriegelung with remote maintenance 5-Gang transmission driver and front seat passenger Airbag fog headlight 5-tuerig leather equipment tire 195/60 R15 H ABS Seitenairbag aluminum rims glass sliding lifting roof outside mirror electrically heatable Tempomat bumper paints 1st permission 30.06.2004 run achievement: Original 36,529 km general state: very well Vorschaeden: no accident impact range in front and in the back
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 31-08-2007, 12:46   

A co powiecie na taki przypadek. U mnie obroty na luzie falują, ale tylko na ssaniu. Raz sie strzałka podnosi, raz opada. Jak ssanie się wyłączy jest pięknie. To też przepustnica?
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 31-08-2007, 16:26   

Możliwe ale ale skąd wiesz że na ssaniu i kiedy ono się wyłącza? U mnie to niedostrzegalne...
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 31-08-2007, 16:43   

saphire napisał/a:
Możliwe ale ale skąd wiesz że na ssaniu i kiedy ono się wyłącza? U mnie to niedostrzegalne...

No jak to? Przecież jak zapalę auto to obroty są ewidentnie podwyższone i stopniowo opadają aż osiągną poziom biegu jałowego. Cóż to innego jak nie ssanie?
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 31-08-2007, 18:13   

Nie no teraz to już nadinterpretujesz sytuację :D ssanie to WZBOGACENIE mieszanki a nie PODBICIE obrotów :-) zauważ że nawet jak masz rozgrzany silnik to przy odpaleniu podskakują obroty na chwilę jak przy przygazowaniu - ssanie czyli wzbogacenie mieszanki to ci ECU włączy jak będzie miało cynk z czujek że silnikowi jest za zimno (np. w zimie) przy rozruchu wzbogaci mieszankę by umiarowić pracę na wolnych obrotach do momentu nagrzania silnika - zauważ że wtedy GDI w ogóle nie przechodzi na jazdę w trybie ECO...

[ Dodano: 31-08-2007, 18:14 ]
PS. podbicie obrotów to więcej paliwa + więcej powietrza (bo mocniej uchylona przepustnica) a ssanie to więcej paliwa BEZ zwiększenia ilości powietrza
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 31-08-2007, 18:24   

saphire napisał/a:
Nie no teraz to już nadinterpretujesz sytuację :D ssanie to WZBOGACENIE mieszanki a nie PODBICIE obrotów :-) zauważ że nawet jak masz rozgrzany silnik to przy odpaleniu podskakują obroty na chwilę jak przy przygazowaniu - ssanie czyli wzbogacenie mieszanki to ci ECU włączy jak będzie miało cynk z czujek że silnikowi jest za zimno (np. w zimie) przy rozruchu wzbogaci mieszankę by umiarowić pracę na wolnych obrotach do momentu nagrzania silnika - zauważ że wtedy GDI w ogóle nie przechodzi na jazdę w trybie ECO...

[ Dodano: 31-08-2007, 18:14 ]
PS. podbicie obrotów to więcej paliwa + więcej powietrza (bo mocniej uchylona przepustnica) a ssanie to więcej paliwa BEZ zwiększenia ilości powietrza

Dziwne rzeczy wypisujesz. Albo ja się nie znam zupełnie, albo Ty coś wydziwiasz. Jeździłem niejednym samochodem i ssanie zawsze wyglądało tak samo - podwyższone obroty, aż do złapania temperatury przez silnik. I tak jest tutaj przy pierwszym odpaleniu z rana. Późniejsze odpalenia rzeczywiście podbijają na chwilę obroty, które zaraz się stabilizują na poziomie biegu jałowego, ale pierwsze odpalenie po nocy trzyma te podwyższone obroty przez parę minut. Co to w takim razie jest jeśli nie ssanie? A co ze ssaniem ręcznym w starszych samochodach? Przecież jak wyciągniesz gałkę ssania to nie dzieje się właśnie nic innego jak podbicie obrotów.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 31-08-2007, 18:34   

Oj nie opisuj objawów tylko przyczynę.

Wzbogacenie mieszanki polega na nadmiarze paliwa w stosunku do ilości powietrza - skład nie jest stechio o czym poinformuje ECU lambda i ECU trzyma taki stan rzeczy gdy silnik jest zimny w ZIMIE i ma ujemną temperaturę o czym ECU wie z czujnika w obiegu chłodzenia silnika.

Podbicie obrotów to chwilowe wzbogacanie mieszanki i natychmiastowe zwiększanie ilości powietrza a tym samym zwiększanie ilości mieszanki przy czym ECU dąży do tego by skład był stechio o czym informuje go lambda tak by silnik się rozkręcił na wyższe obroty bo to umiarawia jego pracę tuz po rozruchu ( nie skacze i nie telepie na wolnych)

Mogą być zastosowane obie te metody np. odpalenie z ,,ssaniem'' czyli na bogatej by sie szybciej nagrzał i nie gasł ze stopniowym przejściem z wzbogaconej na stechio i utrzymaniem wyższych obrotów a po nagrzaniu zejściem do nominalnych.

Tak czy siak nie myl ssania z obrotami - podwyższone obroty są tylko objawem jednej z tych dwóch metod na utrzymanie pracy silnika po rozruchu.

Podepnij się w zimie jak silnik zimny do MUT'a i odpal silnik i obserwuj wykres z lambdy i się przekonasz co to bogata mieszanka i jak z czasem się zmienia skład w miarę jak się silnik nagrzewa.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 31-08-2007, 19:26   

saphire napisał/a:
Oj nie opisuj objawów tylko przyczynę.

Wzbogacenie mieszanki polega na nadmiarze paliwa w stosunku do ilości powietrza - skład nie jest stechio o czym poinformuje ECU lambda i ECU trzyma taki stan rzeczy gdy silnik jest zimny w ZIMIE i ma ujemną temperaturę o czym ECU wie z czujnika w obiegu chłodzenia silnika.

Podbicie obrotów to chwilowe wzbogacanie mieszanki i natychmiastowe zwiększanie ilości powietrza a tym samym zwiększanie ilości mieszanki przy czym ECU dąży do tego by skład był stechio o czym informuje go lambda tak by silnik się rozkręcił na wyższe obroty bo to umiarawia jego pracę tuz po rozruchu ( nie skacze i nie telepie na wolnych)

Mogą być zastosowane obie te metody np. odpalenie z ,,ssaniem'' czyli na bogatej by sie szybciej nagrzał i nie gasł ze stopniowym przejściem z wzbogaconej na stechio i utrzymaniem wyższych obrotów a po nagrzaniu zejściem do nominalnych.

Tak czy siak nie myl ssania z obrotami - podwyższone obroty są tylko objawem jednej z tych dwóch metod na utrzymanie pracy silnika po rozruchu.

Podepnij się w zimie jak silnik zimny do MUT'a i odpal silnik i obserwuj wykres z lambdy i się przekonasz co to bogata mieszanka i jak z czasem się zmienia skład w miarę jak się silnik nagrzewa.

A co mnie w tym wypadku obchodzą przyczyny? Ja opisuję to co widzę na obrotomierzu i w pracy silnika. Tak się objawia ssanie i niewiele mnie interesuje co jest tego powodem. Ty za to za wszelką cenę chcesz żeby wyszło na Twoje i starasz się pokazać, że wiesz lepiej.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 31-08-2007, 20:01   

Rzecz w tym że ,,ssanie'' wcale nie musi się objawiać podniesieniem obrotów :p a raczej tylko równomierna pracą silnika a Ty mówiąc: podnosi mi obroty więc działa ssanie - wysnuwasz mylne wnioski. :)
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 31-08-2007, 20:05   

saphire napisał/a:
Rzecz w tym że ,,ssanie'' wcale nie musi się objawiać podniesieniem obrotów :p a raczej tylko równomierna pracą silnika a Ty mówiąc: podnosi mi obroty więc działa ssanie - wysnuwasz mylne wnioski. :)

Tylko, że w 99% jest właśnie tak, a Ty sobie lubisz poteoretyzować.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 31-08-2007, 20:07   

No dobra EOT bo szkoda kruszyć kopię o pierdoły :wink:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Ryba
[Usunięty]

Wysłany: 29-09-2007, 20:28   

Student napisał/a:
Jak ktoś potrafi to można samemu wyciąć z przeszpanu.

Jaka mniej więcej powinna być grubość materiału? Może ktoś aby przez przypadek ma rysunek takiej uszczelki?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.