Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[ALL] Najlepsza marka paliwa.
Autor Wiadomość
Bastek
[Usunięty]

Wysłany: 24-07-2007, 23:07   

Tankowałeś w Japonii swoje autko? skąd masz takie dane? :?
 
 
mugen
[Usunięty]

Wysłany: 24-07-2007, 23:14   

ufi napisał/a:


Starsze samochody nie są w stanie wykorzystać większej liczby oktanowej, silnik, komputer przystosowane są do korzystania z paliwa o liczbie oktanowej 91. .

tak sie sklada ze u mnie na klapce od wlewu paliwa napisane jest zeby lac paliwo minimum 95 oktanow (colt rok 92)
ufi napisał/a:

Gdy silnik dostaje paliwo o zbyt dużej dla niego liczbie oktanowej szaleje i nie może wyregulować prawidłowo mieszanki.

bzdura
ufi napisał/a:

Różnica w tym, że komuś lepiej idzie na 98, może wynikać z tego, że bliżej jest jej do 91 oktanów niż ma to miejsce w 95.

kolejna bzdura
ufi napisał/a:

Co innego, nowsze samochody, które potrafią rykorzystać te dodatkowe oktany, tam różnica jest odczuwalna, w zależności od samochodu albo w mocy i momencie albo w spalaniu, zależnie jak zaprogramowany jest komputer.


tylko jezeli ecu przyspieszy zaplon inaczej wieksza moc bedzie uzyskiwana na 95 oktanach
 
 
Kuczan
[Usunięty]

Wysłany: 24-07-2007, 23:31   

burst napisał/a:
Co do dystrybutorów to nikt nie ryzykuje oszukiwania na ilości. Każdy dystrybutor musi mieć legalizacje Urzędu Miar, jaki kolwiek przewał na dystrybutorze = odebranie koncesji. Sterowanie dystrybutorami odbywa się przez ustrojstwo, które nie pozwoli użytkownikowi praktycznie nic zrobić. Co do jakości to tutaj małe zaskoczenie 70% stacji paliw w tym shell i inne markowe, a nawet takie wynalzaki jak neste biorą paliwo z orlenu. Co do Vpower to tylko racing jest produkcji shella reszta to zwykłe orlenowskie paliwa. Wyjątek stanowią stacje przy pewnych marketach które mają własnego dostawcę (czyt. bracia z za wschodniej granicy) znajomy zatankował tam skodę i cały czas świeciło mu się CE dopiero po dolaniu jakiś 20l normalnego paliwa skoda wróciła do normy. Tak na prawdę o jakości tankowanego paliwa nie stanowi to jak się stacja nazywa. Najważniejsze jest jakie mają zbiorniki, pompy filtry i całą resztę osprzętu. Warunki w jakich jest przechowywane paliwo mają kolosalny wpływ na jego jakość.

Zacytuje wypowiedź kolegi bo zna się na temacie i jego text odzwierciedla realia polskiego rynku paliwowego.Co do innych wypowiedzi np. kolegi uffi to nie będe komentował tego steku bzdur.Dodam iż zbiorniki jak i filtry powinno się regularnie czyścić a nikt tego praktycznie nie robi a to ma spory wpływ na to czy za którymś razem nie zalejemy syfu z dna zbiornika prosto do baku.

Pozdrawiam.

Dodam iż na stacji na której pracuje(stacja prywatna), bierzemy paliwko z Lotosu i klienci chwalą.
 
 
ufi
[Usunięty]

Wysłany: 24-07-2007, 23:37   

Czytał ktoś raport NIK'u w sprawie paliw stacjach? Puenta raportu jest taka, że liczba oktanowa w 95 wacha się między 82 a 86 oktanów, w zależności od stacji. Raport nie uwzględniał stacji na których paliwo jest wzbogacane o wodę... Paliwo nigdy nie będzie miało tyle oktanów ile wskazuje dystrybutor, w zależności od kraju liczna oktanowa może być mniej albo bardziej zbliżona do cyfry jaka widnieje na pistolecie. W krajach bardziej rozwiniętych liczba ta będzie większa, np w wspomnianej Japonii albo Niemczech.

A co do tego wyprzedania zapłonu, wydaje mi się, że jest to dosc oczywiste. Np. takie Renault wykorzystuje większą liczbę oktanów, żeby zmiejszyć spalanie. A np. w takim Audi S6 5.2 dodatkowe oktany zostaną przerobione na moc i Nm.

ps. Studenci na politechnikach często bawią się w ustalanie liczby oktanów w paliwie, może jakiś się wypowie..

ps2.http://www.put.poznan.pl/...ka/etylina.html

ps3.http://bluebox.zary.com.p...kuly/art_72.htm


ps4. przeczytać póżniej komentować.

ps5.Paliwo Shell V-power powstanie poprzez dodanie do zwykłej benzynu uszlachetniaczy typu etery i alkohole.

ps6. Myślicie, że bez przeróbek silnika po zalaniu paliwa o większej liczbie oktanów moc wzrośnie? Może czasami warto przestać wierzyć w bajki? Najprościej sprawdzić to na hamowni, ale nie podwoziowej tylko silnikowej.. Jeżeli to jest takie proste to czemu wszyscy nie jeżdzą na paliwie lotniczym które ma 115-120 oktanów?
Ostatnio zmieniony przez ufi 25-07-2007, 00:00, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Stanleydebik
[Usunięty]

Wysłany: 24-07-2007, 23:56   

Ja całkowicie zgadzam się z opinią ufi.
 
 
mugen
[Usunięty]

Wysłany: 25-07-2007, 08:09   

ufi napisał/a:
Czytał ktoś raport NIK'u w sprawie paliw stacjach? Puenta raportu jest taka, że liczba oktanowa w 95 wacha się między 82 a 86 oktanów, w zależności od stacji. Raport nie uwzględniał stacji na których paliwo jest wzbogacane o wodę... Paliwo nigdy nie będzie miało tyle oktanów ile wskazuje dystrybutor, w zależności od kraju liczna oktanowa może być mniej albo bardziej zbliżona do cyfry jaka widnieje na pistolecie. W krajach bardziej rozwiniętych liczba ta będzie większa, np w wspomnianej Japonii albo Niemczech.


podajesz liczbe oktanowa RON czy MON?

ufi napisał/a:
ps5.Paliwo Shell V-power powstanie poprzez dodanie do zwykłej benzynu uszlachetniaczy typu etery i alkohole.

to chyba zadna tajemnica jest cos w tym zlego?

ufi napisał/a:
ps6. Myślicie, że bez przeróbek silnika po zalaniu paliwa o większej liczbie oktanów moc wzrośnie? Może czasami warto przestać wierzyć w bajki? Najprościej sprawdzić to na hamowni, ale nie podwoziowej tylko silnikowej.. Jeżeli to jest takie proste to czemu wszyscy nie jeżdzą na paliwie lotniczym które ma 115-120 oktanów?

kiedys byl poruszany ten temat wszystko bylo w nim opisane ;)
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 25-07-2007, 10:17   

Dla mnie te wszystkie V-Pawery i inne pierdoły, to tylko wyciąganie kasy z portfela, smigam swoją na 95oct. i nie narzekam, oczywiście znalazłem stację gdzie jest dobre paliwo i przez 3 lata się nie zawiodłem (Shell ale tylko w jednym miejscu innej w okolicy nie polecam)
Lałem 98 Pawer i inne nawet 99+ chyba była nie ma sęsu lepiej żonie kwiaty kupić :lol:
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
Levyspor
[Usunięty]

Wysłany: 06-08-2007, 20:38   

UWAGA!!! Dziś zatankowałem po raz pierwszy na stacji LUKOIL (w Łodzi na ul. Śmigłego-Rydza przy skrzyżowaniu z Piłsudskiego) cena za 95 = 4,07 a za 98 = 4,15 - wydawało mi się to podejrzanie tanie, choć wiem że paliwkowe ceny ostatnio nieco Bogu dzięki spadły. Ale wróćmy do jakości paliwa - na LUKOIL jest do DUPY !!!! całe szczęście, że zalałem służbowy Renault Kangoo 1.4 rok 98 - auto gaśnie, zamula, powyżej 110km/h ciężko idzie - a wcześniej na luzie do 140 przyśpieszał !!! poprzednio przez 2 miesiące jeździem na paliwie z BP i było wszytko OK, a teraz lipa - strzeżcie się ruskich stacji !!!! Mam nadzięję że Sowiecka Mafia Paliwowa mnie nie zaj... za tą antyreklamę - ale mówię szczerze jak jest !!!
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 06-08-2007, 21:51   

Levyspor napisał/a:
auto gaśnie, zamula, powyżej 110km/h ciężko idzie - a wcześniej na luzie do 140 przyśpieszał !!!
To paliwko ma pewnie tylko zapach benzyny i nic poza tym.
 
 
maciej 63 
Forumowicz


Auto: COLT 1.6 cjo 98r bistro
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Paź 2006
Posty: 163
Skąd: sława
Wysłany: 16-08-2007, 18:59   

rozwinę jeszcze ten temat mam w okolicy dwie stacje jedna firmowy ORLENdruga prywstna
z paliwem z orlenu po zatankowaniu na tej pierwszej silnik chodzi równiej i ciszej ale co mnie bardziej zastanawia schodzi niżej z wolnymi obrotami czy jest jakieś logiczne wytłumaczenie tego poza oczywiście regulacją obrotów
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.