Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[ALL] Olej do skrzyni
Autor Wiadomość
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 03-11-2006, 14:50   

No ja jutro jak sie wyrobie z czasem to wymieniam w skrzyni na
VAlvoline DuroBlend. Oczywiscie 75w-90.

[ Dodano: 06-11-2006, 11:26 ]
NO to jestem po wymianie. Efektow pozytywnych jak i negatywnych nie zauwazylem po wymianie.
Przy szybkiej zmianie biegow czasami zahaczy-czyli po staremu.
Chcialem dodac ze ten olej ma fajny wezyk wyciagany z nakretki, przez ktory mozna lac do skrzyni. A jezeli ktos chce na stojaco to mozna go przedluzyc i lac np. z dachu :)
 
 
PiotrekSL4 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 347
Skąd: Tomaszów Maz.
Wysłany: 22-04-2007, 22:38   

Własnie wymienilem olej w skrzyni na Orlen Platinum. 75W90. nie wiem jaki był wczesniej. Czy zrobilem dobrze??? A w ogole to ile litrow miesci sie oleju w skrzyni. prosze o opinie.
_________________
Wspomnienie...
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 23-04-2007, 00:17   

Niecałe 2 litry chyba. Bodajże 1.8 Można wiedzieć ile kosztował ten olej i czy można go kupić normalnie na stacji Orlenu?
PiotrekSL4 napisał/a:
Orlen Platinum. 75W90
Firma jest niezbyt istotna, ważne są parametry. W tym przypadku 75W 90 jest idealne, ale musi być klasa lepkości GL-4. Więc jaka jest w przypadku tego oleju?
 
 
PiotrekSL4 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 347
Skąd: Tomaszów Maz.
Wysłany: 23-04-2007, 20:36   

o cholerka ten moj olej to Gl-5. Czy popelnilem duzy blad wlewajac go do mojej skrzynki. kosztowal 41 zl/litr cena chyba wysoka. a poza tym wlalem go 1.3litra bo wiecej juz sie wciasnac nie dalo. A przelewajac stary olej do butelki wyszlo mi go rzeczywiscie jakies 1.8 litra. To chyba nie jest normalne. czy jest taka ewentualnosc ze olej podczas pracy skrzyni dostanie sie we wszystkie zakamarki i dopiero wtedy trzeba bedzie uzupelnic brak tego 0.5 litra. Jak myslicie
_________________
Wspomnienie...
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 23-04-2007, 20:50   

PiotrekSL4 napisał/a:
czy jest taka ewentualnosc ze olej podczas pracy skrzyni dostanie sie we wszystkie zakamarki i dopiero wtedy trzeba bedzie uzupelnic brak tego 0.5 litra. Jak myslicie
Moze tak być. Sprawdź poziom po jakimś czasie.
PiotrekSL4 napisał/a:
o cholerka ten moj olej to Gl-5. Czy popelnilem duzy blad wlewajac go do mojej skrzynki
Slyszałem, że GL-5 może szkodzić synchronizatorom. Powinien być GL-4.
 
 
PiotrekSL4 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 347
Skąd: Tomaszów Maz.
Wysłany: 23-04-2007, 21:14   

I tak to jest. czlowiek chce dobrze dla autka a tu czasami nie wychodzi. kurcze. Troche zly jestem. ale moja wina nie doczytalem postow. Za jakis czas sprawdze stan i ewentualnie doleje. Teraz to juz na takim musze jezdzic. Ale ogolnie powiem ze biegi wchodza niezle i zadowolony jestem. Hugo zauwazylem ze chyba Ty najczęsciej odpowiadzasz na moje pytania. dzieki i pozdrawiam

[ Dodano: 23-04-2007, 21:17 ]
Hugo a masz moze numer GG w razie jakiegos kontaktu. Jak cos to napisz 5413140
_________________
Wspomnienie...
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 23-04-2007, 21:51   

Jeździć. Nie ma tragedii.
PiotrekSL4 napisał/a:
Hugo zauwazylem ze chyba Ty najczęsciej odpowiadzasz na moje pytania. dzieki i pozdrawiam
Lubię pomagać innym i jak coś wiem to piszę. Poza tym interesuje mnie motoryzacja. Mój gg wyślę Ci na pw.
 
 
Levyspor
[Usunięty]

Wysłany: 24-04-2007, 21:27   

Mam zonka chyba, bo zalałem do skrzyni Valvoline'a DuraBlend Gear Oil GL-5 75W-90
 
 
PiotrekSL4 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 347
Skąd: Tomaszów Maz.
Wysłany: 24-04-2007, 21:29   

Zonka czyli co?? Ja zalalem Platinum o tych samych parametrach i jezdze. Nie strasz mnieze autko nie chula
_________________
Wspomnienie...
 
 
 
Levyspor
[Usunięty]

Wysłany: 24-04-2007, 21:38   

Chodzi o to, że powinno być podobno GL-4 bo ten GL-5 synchronizatorom szkodzi !!! Ale przecież nie wyleję... Będę śmigał - co ma być to będzie !!! I tak skrzynię nową będę chciał kupić za jakieś 20 000 km :) to szybko raczej powinno sie stać bo w 14 dni (dziś mijają 2 tyg. od zakupu) zrobiłem mym Miśkiem 2 000 km.
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 25-04-2007, 09:02   

Wymień go ponoć jeżeli nie obsługuje GL4 rozwalają się synchronizatory, co będzie skutkowało zgrzytami i problemami z wrzuceniem biegów. Specyfikację Mitsu spełnia Motul Motylgear SAE 75W90 Półsyntetyk API GL4 i GL5/ MIL-L-2105D (zgodnie z service manualem). Cena około 40PLN za litr, wymiana synchronizatorów raczej nieopłacalna w tym roczniku, lepiej kupić używaną skrzynię. Ja kupiłem moją za 500PLN, stara jest sprawna, ale gwiżdże po dawnej awarii łożyska.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 25-04-2007, 17:46   

Levyspor, na pewno jest GL5 :?: Bo ja z tego co pamietam zalewalem Valvoline DB i mial GL4.
A ile placiles za olej :?: Zreszta mam jeszcze butelke to jutro postaram sie sprawdzic.
 
 
Levyspor
[Usunięty]

Wysłany: 25-04-2007, 19:00   

Jastem niemal pewny że była cyfra 5 :( za 1 litr zapłaciłem 36,70), dzwoniłem do mechaników którzy mi go zalewali aby się upewnić czy mogę jeździć, a oni powiedzieli, że GL-4 i GL-5 są bardzo podobne, że liczy się to 75W90 i że spokojnie mogę jeździć.
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 25-04-2007, 20:18   

W oleju GL-5 są dodatki mogące powodować korozję metali szlachetnych o ile mnie pamięć nie myli, a z takiego mat. wykonane są synchronizatory w naszych skrzyniach.
Czasami olej GL-5 może być stosowany w skrzyniach wymagających GL-4 - ale jest to napisane na opakowaniu oleju.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 25-04-2007, 20:25   

Pierscien synchronizatora jest z brązu - przy oleju TYLKO GL-5 skoroduje i ze skrzynia bedzie tylko gorzej...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.