| [EA3A/W 2.4] Jak rozprawiłem się z "Cykaczem" 2.4 | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Grid   Forumowicz
 
 Auto: Galant V6, Legnum VR-4, MSS1.3
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 06 Maj 2007
 Posty: 168
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-03-2009, 21:38 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Marcino napisał/a: |  	  | a czy zdrowy silnik ma prawo zacykac jak stoi bez odpalania troche dłużej...? | 
 
 Z instrukcji (strona 5-12):
 "Po uruchomieniu silnika dają się słyszeć "kliknięcia". Jest to zjawisko związane z konstrukcją silnika. Dźwięki zanikają w miarę rozgrzewania się silnika."
 
 Stukanie zaworów na zimnym i zdrowym silniku jest jak najbardziej normalne. Grunt żeby nie stukało jak silnik jest ciepły.
 
 Pozdr,
 Grid
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | j13mk   Mitsumaniak
 
  
 Auto: był Galant 2.4 GDI
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 16 Lut 2009
 Posty: 284
 Skąd: Car-nice (West Coast)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-03-2009, 18:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | Panowie i Panie - poruszyłem temat na nowo, ale mój post został całkowicie pominięty   Gdyby któryś z forumowiczów mógł mi pomóc, będę wdzięczny...
 Wcześniej nagrałem krótki filmik
  patrz parę postów wcześniej. Dzisiaj rano (naprawdę rano - o godz. 5:20) nagrałem dźwięk  jaki wydobywa się z okolic zaznaczonych na foto...
 Słychać ten dźwięk na "zimno", jak silnik się nagrzeje jest OK. Chociaż dzisiaj po 8h pracy, odpaliłem i była cisza nawet gdy silnik był zimny.
 
   Co to może być? Czy to jest poruszane w temacie "cykanie"? Proszę o rady, jakie podjąć działania.
 |  
				| _________________ 01706/KMM - J13MK
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bartek   Mitsumaniak
 friendly admin
 
  
 Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 291 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 6989
 Skąd: że znowu? (W-wa)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-03-2009, 18:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | U mnie nie bangla link.... znaczy link działa, tylko nic nie słychać   |  
				| _________________ Pozdrawiam
 MITSUMANIAK Bartek
 
 Outlander III '14
 Galant 1600 L '82
 Legnum VR-4 '99
 Space Star '14
 Space Wagon '99 V6 - 24
  sprzedany   
 nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | j13mk   Mitsumaniak
 
  
 Auto: był Galant 2.4 GDI
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 16 Lut 2009
 Posty: 284
 Skąd: Car-nice (West Coast)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-03-2009, 19:29 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Cytat: |  	  | U mnie nie bangla link | 
  nie no bangla  sprawdziłem na drugim kompie (trzy różne przeglądarki) i śmiga... ...przy 24 sekundzie odpalam
 |  
				| _________________ 01706/KMM - J13MK
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | marius   Nowy Forumowicz
 
 Auto: galant2.4gdi
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 16 Wrz 2008
 Posty: 16
 Skąd: gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-03-2009, 19:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | Sprawdz koło pasowe,u mnie się rozwulkanizowało i pasek przecierał osłone od rozrządu. Dzwięk był podobny.Ciężko to sprawdzic bo wizualnie wszystko było ok.Okazało się przy wymianie rozrządu,dziura w osłonie była na wylot.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | KaWu   Mitsumaniak
 Karmine Red
 
  
 Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 72 razy
 Dołączył: 05 Sie 2005
 Posty: 2661
 Skąd: Jawor
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-03-2009, 19:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | marius, moze miec racje, slychac jakby cos na boki rzucalo - oby nie wspomniane kolo. Ale na poczatek sprobuj polac lekko woda, np. strzykawka pod paski. Zobacz czy dzwiek nie ucichnie. Ja tez myslalem od 2 dni ze dziwek jakby lozysko-polalem wode pod pasek i cisza. Co prawda chwilowa, ale juz wiem ze pasek do wymiany. Bo naciag pomogl na 2 km
   |  
				| _________________ ---
 '06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
   '99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
   Temat o Colcie...
 '97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
   Od Lancera do Galanta...
 '94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JaGrab3   Mitsumaniak
 Piotrek - ORACLE fan
 
  
 Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
 Kraj/Country: Australia
 Pomógł: 28 razy
 Dołączył: 03 Paź 2006
 Posty: 930
 Skąd: Crackoof
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-03-2009, 21:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | No moze tez takie odgłosy wydawac napinacz paska rozrządu... |  
				| _________________ --------------------------------------------------
 est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
 byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
 ---------------------------------------------------
 Pomoc dla Kamilka
 ---------------------------------------------------
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | swinks_UK   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Lancer Evo 8 FQ300
 Kraj/Country: UK
 Pomógł: 91 razy
 Dołączył: 19 Lut 2007
 Posty: 4469
 Skąd: Bourne, Lincolnshire
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-03-2009, 22:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | Na moje ucho rolka alternatora, lub wspomagania dociąga swych ostatnich dni. Piszczy tylko na zimnym i po odpaleniu odstanego auta? Spróbuj dla eksperymentu psiknąć WD40 na sztycy w okolice rolek (wiem, trudny dostęp...). Jak się uciszy to będziesz miał diagnozę na 100%. Lepiej wymień oba paski klinowe i rolki wspomagania i alternatora.
 |  
				| _________________ swinks
 
 ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
 ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
 Historia moich Misiów
 Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | j13mk   Mitsumaniak
 
  
 Auto: był Galant 2.4 GDI
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 16 Lut 2009
 Posty: 284
 Skąd: Car-nice (West Coast)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-03-2009, 12:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki serdeczne za podpowiedzi   
 Tak też zrobiłem... ucichło. Polałem po pasku z przodu i najpewniej będzie to napinacz: 	  | KaWu napisał/a: |  	  | Ale na poczatek sprobuj polac lekko woda, np. strzykawka pod paski. Zobacz czy dzwiek nie ucichnie. | 
 
   Problem będzie z dobrym mechanikiem... i nie wiem czy nie wymienić całości, tylko ile bedzie to kosztować?
 |  
				| _________________ 01706/KMM - J13MK
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | KaWu   Mitsumaniak
 Karmine Red
 
  
 Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 72 razy
 Dołączył: 05 Sie 2005
 Posty: 2661
 Skąd: Jawor
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-03-2009, 08:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | j13mk, to nie jest problem z zadnym napinaczem. Poprostu masz pasek do wymiany.
 Mnie tez juz wkurzalo czasami popiskiwanie i od soboty mam spokoj z paskiem Conti
   
 
  	  | Cytat: |  	  | tylko ile bedzie to kosztować? | 
 
 30 zl
 |  
				| _________________ ---
 '06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
   '99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
   Temat o Colcie...
 '97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
   Od Lancera do Galanta...
 '94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | j13mk   Mitsumaniak
 
  
 Auto: był Galant 2.4 GDI
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 16 Lut 2009
 Posty: 284
 Skąd: Car-nice (West Coast)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-04-2009, 14:11 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | KaWu napisał/a: |  	  | Poprostu masz pasek do wymiany. | 
 Dzięki... wymienione i błoga cisza
   Koszt - 43 zł (pasek DAYCO)
 Dzisiaj padła antena automatyczna...
  i znów wydatek. |  
				| _________________ 01706/KMM - J13MK
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tucci   Mitsumaniak
 TWIERDZA WROCLAW
 
  
 Auto: EA5A '01
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 05 Sie 2007
 Posty: 883
 Skąd: DW
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-04-2009, 10:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja rowniez wymienilem popychacze w ilosci 24sztuki tydzien temu, i jestem absolutnie zadowolony, pod maska panuje teraz idealna cisza a co najwazniejsze cisnienie oleju sie zwiekszylo bo caly uklad szczelniejszy   |  
				| _________________ alteri vivas oportet, si vis tibi vivere
 HISTORIA GALICJUSZA
 OfLS-DonKnutrix
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JaGrab3   Mitsumaniak
 Piotrek - ORACLE fan
 
  
 Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
 Kraj/Country: Australia
 Pomógł: 28 razy
 Dołączył: 03 Paź 2006
 Posty: 930
 Skąd: Crackoof
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-04-2009, 10:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | Popychacze czy samoregulatory? |  
				| _________________ --------------------------------------------------
 est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
 byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
 ---------------------------------------------------
 Pomoc dla Kamilka
 ---------------------------------------------------
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tucci   Mitsumaniak
 TWIERDZA WROCLAW
 
  
 Auto: EA5A '01
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 05 Sie 2007
 Posty: 883
 Skąd: DW
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-04-2009, 10:30 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | JaGrab3 napisał/a: |  	  | Popychacze czy samoregulatory? | 
 
 Jezeli pytanie to kierujesz do mnie to popychacze
   |  
				| _________________ alteri vivas oportet, si vis tibi vivere
 HISTORIA GALICJUSZA
 OfLS-DonKnutrix
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | cezarmadness [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-05-2009, 16:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja także walczyłem z cykającymi hydropopychaczami w Cari 1.8GDI .Po ceramizerze cykanie ustało na parę tyś. km. Później olałem temat i przestałem się przejmować cykaniem.
 Znalazłem jednak w necie informacje o środku do wyciszania hydropopychaczy
 HYDRO STÖSSEL ADDITIV  i użyłem go w swoim silniku(przy każdej wymianie oleju 10W40 Magnatec).Na początku wydawało się że środek w ogóle nie pomógł lecz po przejechaniu paru tysi zmieniła się diametralnie kultura pracy silnika,cykanie prawie ustało(jest o wiele cichsze)
 ,a na dodatek im dłużej jeżdżę samochodem tym praca hydropopychaczy jest cichsza.
 
 Wniosek.Lać przy każdej wymianie oleju szklankę tego specyfiku i jazda(musicie pamiętać
 żeby dodawać go przy każdej wymianie oleju).Środek nie jest mega drogi,a skuteczny.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |