[EAxx] Poduszki silnika, poduszka silnika |
Autor |
Wiadomość |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 06-07-2012, 08:26
|
|
|
Po powiększeniu na foto nic nie widać Rozumiem, ze chodzi Ci o to, że środek poduszki bardzo łatwo wychyla się? Ten środkowy gumowy wałek trzyma się w 2 miejscach i one są takie miękkie, tak? Wydaje mi się, ze tak musi być. Kupiłem używaną poduszkę i było identycznie. Myślę, że taka ma ona być. Miałem problem z szarpnięciami podczas ruszania lub nagłego dodania gazu (takie łupnięcie), a teraz jest OK. Wczesniej zamontowałem zamiennik, który był zbudowany tak samo jak poduszka przy ścianie grodziowej (czyli guma w poprzek wkładu). Po roku calkowicie się oberwała i silnik opuścił się z 2 cm niżej Myślę, ze w Twoim przypadku problem może tkwić w przeniesieniu napędu-luzy jakieś. |
|
|
|
 |
arturj123
Forumowicz

Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1299 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 06-07-2012, 09:41
|
|
|
Hugo napisał/a: | Rozumiem, ze chodzi Ci o to, że środek poduszki bardzo łatwo wychyla się? Ten środkowy gumowy wałek trzyma się w 2 miejscach i one są takie miękkie, tak? |
Dokładnie jak pisałeś, ale twierdzę jednak, że to tak musi być ...
Hugo napisał/a: | Myślę, ze w Twoim przypadku problem może tkwić w przeniesieniu napędu-luzy jakieś. |
Czyli konkretnie co masz na myśli? Od czego zacząć? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 06-07-2012, 10:24
|
|
|
arturj123 napisał/a: | Czyli konkretnie co masz na myśli? Od czego zacząć | Skrzynia biegów, przeguby itp. Chociaż akurat przeguby w tym aucie są chyba niezniszczalne (tzn. w 2.0). |
|
|
|
 |
marcinspike
Forumowicz
Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 142 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 13-12-2012, 15:22
|
|
|
Ja walczę ze stukaniem podczas zmiany biegów - w dalszym ciągu.
Zauważyłem też ostatnio że podczas jazdy na 2 begu i poszczeniu pedału gazu delikatnie lata mi drążek zmiany biegu, na postoju czuć delikatne drgania budy.
I czy poduszki muszą być pozrywane żeby stracić swoje właściwości? |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 13-12-2012, 15:29
|
|
|
marcinspike napisał/a: | czy poduszki muszą być pozrywane żeby stracić swoje właściwości? | oczywiście, że nie.
Guma się przecież starzeje. |
|
|
|
 |
marcinspike
Forumowicz
Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 142 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 13-12-2012, 16:00
|
|
|
A jest jakiś sposób że sprawdzić dokładnie poduchę, bo choć nie zerwana może już nie działać jak trzeba. |
|
|
|
 |
misiek510
Mitsumaniak Mitsu rządzi :D

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 39 Skąd: Gryfino
|
Wysłany: 16-03-2013, 13:24
|
|
|
Przymierzam się do wymiany poduchy za chłodnicą, jakieś uwagi co do operacji?
Zakupiona u Malika za 80zł + 19zł przesyłka.
Wymiana wygląda na banalną.
Tatko jak czytał o wymianie u siebie w Volvo to jedyną uwagą było żeby po przykręceniu poduchy do belki, przykręcić ją do silnika bez dokręcania na maksa, ruszyć samochodem do przodu, do tyłu i do przodu aby silnik się ułożył i dopiero ją dokręcić. |
_________________ Mitsubishi Galant EA2A GLS 97r.
Gaz Sekwencja BRC
"Kto pyta, nie błądzi" ^^
 |
|
|
|
 |
arturj123
Forumowicz

Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1299 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 17-03-2013, 14:27
|
|
|
Kolego daj znać jak sprawuje się ta poduszka, czy wymiana dała jakiś efekt. Zapewne dobrze by było wymienić także tą po przeciwległej stronie, ale tam niestety jest to o wiele bardziej skomplikowane. |
|
|
|
 |
misiek510
Mitsumaniak Mitsu rządzi :D

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 39 Skąd: Gryfino
|
Wysłany: 06-04-2013, 00:19
|
|
|
Wymiana nie była skomplikowana tak jak się spodziewałem, jedynie problemem było wyciągnięcie starej poduchy i wsadzenie nowej ponieważ przeszkadzają w tym przewody od chłodnicy, ale podnosząc lekko chłodnicę(rękoma, druga osoba) dało radę. Średni jest także dostęp do jednej śruby(także od strony chłodnicy) ale da rade.
Najpierw odkręciłem 2 śruby trzymające poduchę do belki na dole. Potem podniosłem silnik. A następnie odkręciłem śrubę w środku gumy poduszki. Można odkręcać ją od strony nakrętki ponieważ od strony główki śruby jest kawałek metalu odstający od niej, który po obrocie zahaczy się bolec znajdujący się tuż obok co ułatwia sprawę dość znacznie bo nie trzeba robić kontry drugim kluczem.
Silnik podnosiłem lewarkiem hydraulicznym wsadzonym pod skrzynię biegów, pod miskę nie wkładamy ponieważ jest dość miękka i może się wgiąć Podnosząc silnik na początku lekko podnosi się cały samochód(po odciążaniu budy o silnik, zawieszenie trochę jeszcze podnosi nadwozie), ale po chwili idzie sam silnik.
Po włożeniu poduszki na miejsce najpierw złapałem nakrętką śrubę przechodzącą przez poduszkę, a następnie łapałem pozostałe 2 śruby. Na końcu dokręciłem trochę mocniej tą środkową, odpaliłem samochód i ruszyłem lekko do przodu i lekko do tyłu żeby wszystko się ułożyło i dokręciłem ile bozia dała
Całość zajęła około 2h.
Dzisiaj wymieniałem (05-04-2013) i jak na razie jestem zadowolony. |
_________________ Mitsubishi Galant EA2A GLS 97r.
Gaz Sekwencja BRC
"Kto pyta, nie błądzi" ^^
 |
|
|
|
 |
booohal
Forumowicz ale o co chodzi?

Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1186 Skąd: ELW / ESI
|
Wysłany: 06-04-2013, 09:55
|
|
|
Panowie,
Co to za metalowy, prostokątny klocek widoczny na zdjęciu?
Jest to pierwsze zdjęcie z tematu.
 |
_________________ Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 06-04-2013, 22:20
|
|
|
booohal napisał/a: | Co to za metalowy, prostokątny klocek widoczny na zdjęciu?
Jest to pierwsze zdjęcie z tematu. |
Tzw. tłumik drgań . |
|
|
|
 |
booohal
Forumowicz ale o co chodzi?

Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1186 Skąd: ELW / ESI
|
Wysłany: 07-04-2013, 19:34
|
|
|
deejay, He, a mi to odpadło. Rozumiem, że nówki raczej się nie kupi i zostaje używka? |
_________________ Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 07-04-2013, 19:41
|
|
|
booohal napisał/a: | deejay, He, a mi to odpadło. Rozumiem, że nówki raczej się nie kupi i zostaje używka? |
Nie musisz tego ponownie montować , ja u siebie w 2.0 jak miałem od razu sie tego pozbyłem |
|
|
|
 |
booohal
Forumowicz ale o co chodzi?

Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1186 Skąd: ELW / ESI
|
Wysłany: 07-04-2013, 19:55
|
|
|
No właśnie patrząc na to cudo nie mam pojęcia na niby jakiej zasadzie ma to działać... |
_________________ Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 07-04-2013, 20:01
|
|
|
booohal napisał/a: | No właśnie patrząc na to cudo nie mam pojęcia na niby jakiej zasadzie ma to działać... |
Jest to tam , bo tak sobie konstruktorzy obliczyli ze jakieś tam drgania od silnika niweluje
To tak samo jak widzę u siebie w serwisie , jak konstruktorzy Renault zamontowali ciężarki na układ wydechowy w niektórych modelach Renault , aby zapobiec drganiom i rezonowaniu ukłądu . |
|
|
|
 |
|