Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Poduszki silnika, poduszka silnika
Autor Wiadomość
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 06-07-2012, 08:26   

Po powiększeniu na foto nic nie widać :? Rozumiem, ze chodzi Ci o to, że środek poduszki bardzo łatwo wychyla się? Ten środkowy gumowy wałek trzyma się w 2 miejscach i one są takie miękkie, tak? Wydaje mi się, ze tak musi być. Kupiłem używaną poduszkę i było identycznie. Myślę, że taka ma ona być. Miałem problem z szarpnięciami podczas ruszania lub nagłego dodania gazu (takie łupnięcie), a teraz jest OK. Wczesniej zamontowałem zamiennik, który był zbudowany tak samo jak poduszka przy ścianie grodziowej (czyli guma w poprzek wkładu). Po roku calkowicie się oberwała i silnik opuścił się z 2 cm niżej :? Myślę, ze w Twoim przypadku problem może tkwić w przeniesieniu napędu-luzy jakieś.
 
 
arturj123 
Forumowicz


Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1299
Skąd: Toruń
Wysłany: 06-07-2012, 09:41   

Hugo napisał/a:
Rozumiem, ze chodzi Ci o to, że środek poduszki bardzo łatwo wychyla się? Ten środkowy gumowy wałek trzyma się w 2 miejscach i one są takie miękkie, tak?


Dokładnie jak pisałeś, ale twierdzę jednak, że to tak musi być ...

Hugo napisał/a:
Myślę, ze w Twoim przypadku problem może tkwić w przeniesieniu napędu-luzy jakieś.


Czyli konkretnie co masz na myśli? Od czego zacząć?
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 06-07-2012, 10:24   

arturj123 napisał/a:
Czyli konkretnie co masz na myśli? Od czego zacząć
Skrzynia biegów, przeguby itp. Chociaż akurat przeguby w tym aucie są chyba niezniszczalne (tzn. w 2.0).
 
 
marcinspike 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 142
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 13-12-2012, 15:22   

Ja walczę ze stukaniem podczas zmiany biegów - w dalszym ciągu.
Zauważyłem też ostatnio że podczas jazdy na 2 begu i poszczeniu pedału gazu delikatnie lata mi drążek zmiany biegu, na postoju czuć delikatne drgania budy.
I czy poduszki muszą być pozrywane żeby stracić swoje właściwości?
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 13-12-2012, 15:29   

marcinspike napisał/a:
czy poduszki muszą być pozrywane żeby stracić swoje właściwości?
oczywiście, że nie.
Guma się przecież starzeje.
 
 
marcinspike 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 142
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 13-12-2012, 16:00   

A jest jakiś sposób że sprawdzić dokładnie poduchę, bo choć nie zerwana może już nie działać jak trzeba.
 
 
misiek510 
Mitsumaniak
Mitsu rządzi :D


Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 39
Skąd: Gryfino
Wysłany: 16-03-2013, 13:24   

Przymierzam się do wymiany poduchy za chłodnicą, jakieś uwagi co do operacji?
Zakupiona u Malika za 80zł + 19zł przesyłka.


Wymiana wygląda na banalną. :roll:

Tatko jak czytał o wymianie u siebie w Volvo to jedyną uwagą było żeby po przykręceniu poduchy do belki, przykręcić ją do silnika bez dokręcania na maksa, ruszyć samochodem do przodu, do tyłu i do przodu aby silnik się ułożył i dopiero ją dokręcić.
_________________
Mitsubishi Galant EA2A GLS 97r.
Gaz Sekwencja BRC

"Kto pyta, nie błądzi" ^^
 
 
arturj123 
Forumowicz


Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1299
Skąd: Toruń
Wysłany: 17-03-2013, 14:27   

Kolego daj znać jak sprawuje się ta poduszka, czy wymiana dała jakiś efekt. Zapewne dobrze by było wymienić także tą po przeciwległej stronie, ale tam niestety jest to o wiele bardziej skomplikowane.
 
 
 
misiek510 
Mitsumaniak
Mitsu rządzi :D


Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 39
Skąd: Gryfino
Wysłany: 06-04-2013, 00:19   

Wymiana nie była skomplikowana tak jak się spodziewałem, jedynie problemem było wyciągnięcie starej poduchy i wsadzenie nowej ponieważ przeszkadzają w tym przewody od chłodnicy, ale podnosząc lekko chłodnicę(rękoma, druga osoba) dało radę. Średni jest także dostęp do jednej śruby(także od strony chłodnicy) ale da rade. ;)

Najpierw odkręciłem 2 śruby trzymające poduchę do belki na dole. Potem podniosłem silnik. A następnie odkręciłem śrubę w środku gumy poduszki. Można odkręcać ją od strony nakrętki ponieważ od strony główki śruby jest kawałek metalu odstający od niej, który po obrocie zahaczy się bolec znajdujący się tuż obok co ułatwia sprawę dość znacznie bo nie trzeba robić kontry drugim kluczem.

Silnik podnosiłem lewarkiem hydraulicznym wsadzonym pod skrzynię biegów, pod miskę nie wkładamy ponieważ jest dość miękka i może się wgiąć :P Podnosząc silnik na początku lekko podnosi się cały samochód(po odciążaniu budy o silnik, zawieszenie trochę jeszcze podnosi nadwozie), ale po chwili idzie sam silnik.

Po włożeniu poduszki na miejsce najpierw złapałem nakrętką śrubę przechodzącą przez poduszkę, a następnie łapałem pozostałe 2 śruby. Na końcu dokręciłem trochę mocniej tą środkową, odpaliłem samochód i ruszyłem lekko do przodu i lekko do tyłu żeby wszystko się ułożyło i dokręciłem ile bozia dała :twisted:

Całość zajęła około 2h.

Dzisiaj wymieniałem (05-04-2013) i jak na razie jestem zadowolony.
_________________
Mitsubishi Galant EA2A GLS 97r.
Gaz Sekwencja BRC

"Kto pyta, nie błądzi" ^^
 
 
booohal 
Forumowicz
ale o co chodzi?


Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1186
Skąd: ELW / ESI
Wysłany: 06-04-2013, 09:55   

Panowie,
Co to za metalowy, prostokątny klocek widoczny na zdjęciu?
Jest to pierwsze zdjęcie z tematu.





_________________
Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 06-04-2013, 22:20   

booohal napisał/a:
Co to za metalowy, prostokątny klocek widoczny na zdjęciu?
Jest to pierwsze zdjęcie z tematu.


Tzw. tłumik drgań .
 
 
booohal 
Forumowicz
ale o co chodzi?


Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1186
Skąd: ELW / ESI
Wysłany: 07-04-2013, 19:34   

deejay, He, a mi to odpadło. Rozumiem, że nówki raczej się nie kupi i zostaje używka?
_________________
Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 07-04-2013, 19:41   

booohal napisał/a:
deejay, He, a mi to odpadło. Rozumiem, że nówki raczej się nie kupi i zostaje używka?


Nie musisz tego ponownie montować , ja u siebie w 2.0 jak miałem od razu sie tego pozbyłem :wink:
 
 
booohal 
Forumowicz
ale o co chodzi?


Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1186
Skąd: ELW / ESI
Wysłany: 07-04-2013, 19:55   

No właśnie patrząc na to cudo nie mam pojęcia na niby jakiej zasadzie ma to działać... :)
_________________
Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 07-04-2013, 20:01   

booohal napisał/a:
No właśnie patrząc na to cudo nie mam pojęcia na niby jakiej zasadzie ma to działać... :)


Jest to tam , bo tak sobie konstruktorzy obliczyli ze jakieś tam drgania od silnika niweluje :wink:
To tak samo jak widzę u siebie w serwisie , jak konstruktorzy Renault zamontowali ciężarki na układ wydechowy w niektórych modelach Renault , aby zapobiec drganiom i rezonowaniu ukłądu .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.