Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A/W 2.0] Dynamika i spalanie
Autor Wiadomość
mar111cin 
Forumowicz

Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 982
Skąd: FSW
Wysłany: 07-06-2011, 15:45   

co w tym dziwnego że po mieście pali najwięcej ? na trasie ZAWSZE mniej spali, jednak jedziesz w miare jednakową prędkością, a po mieście co 200m się zatrzymujesz i ruszasz....

Ogólnie to jest tak że faktycznie można pokombinować przy instalacji gazowej że będzie podawała trochę mniej lpg. Jednak auto będzie słabsze, pomijając już fakt że silnik pali albo lpg/pb albo zawory ;) jak kto woli xD
_________________
Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość :)
 
 
 
Zolar 
Forumowicz

Auto: EA5A 2,5 V6 Elegance sedan A/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 483
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-06-2011, 17:01   

Gazownik powiedział że on już tu nic nie wymyśli. Musi tyle spalić i koniec. Czy zmiana filtra itp. może wpłynąć znacząco na zmniejszenie spalania?
 
 
wasiu89 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0 (LPG) 1998r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 74
Skąd: Gorzów Wlkp
Wysłany: 07-06-2011, 21:01   

yaro1976 napisał/a:

nie wiem co wy macie z tym LPG, mi odkąd założyłem gaz 5 lat temu pali średnio, 13,1, automat, kombi, kapcie 225, fakt teraz z klimą dobija do 14 (ostatnie 3 tankowania: 14,26; 13,80; 13,94), a na zimówkach schodzi poniżej 12-tu, głównia miasto.


Gaz był do bani. teraz na orlenie tankuje i w trasie najmniej miałem 8l /100 co bardzo mnie zdziwiło (ale tylko raz:P), średnio około 10 wychodzi chyba, że się śpieszę BARDZO. miasto to tak z 12-13 trzeba liczyć:)

A tak w ogóle zauważyłem ciekawą zależność (na trasie, ciągle ta sama- Poznań - Gorzów)
jak jadę wolniej i jednostajniej to w większości przypadkach spali mi więcej niż jak jadę zrywnie, często wyprzedzam itp i to zarówno w lato jak i zimę.
Galant chyba nie lubi niskich obrotów i małych prędkości, więc żeby przekonać mnie do wyższych więcej pije:)
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 07-06-2011, 21:47   

Panowie, jak podajecie spalanie, to napiszcie od razu jakie macie reduktory i wtryskiwacze. Od tego zależy więcej niż mogłoby się wydawać. Kolega miał w Civicu 1.6 fabryczną instalkę gazu. Padł sterownik i nie opłacało się naprawiać, więc włożył najsłabsze valteki plus jakiś słaby reduktor )w jakimś serwisie). To wszystko opędzał stagiem. Efekt był taki, że palił mu średnio 2 litry gazu więcej niż na poprzedniej instalce, a do tego był słabszy.

Dodatkowo wzrost spalania może się wiązać z zabrudzoną instalką bądź zużyciem eksploatacyjnym reduktora lub wtryskiwaczy.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 07-06-2011, 23:35   

wasiu89 napisał/a:
jak jadę wolniej i jednostajniej to w większości przypadkach spali mi więcej niż jak jadę zrywnie, często wyprzedzam itp i to zarówno w lato jak i zimę.
Dokładnie to samo zauważyłem u mnie i to, że na klimie nie pali więcej. W ogóle mi ostatnio mało pali, jak nigdy...
 
 
mar111cin 
Forumowicz

Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 982
Skąd: FSW
Wysłany: 08-06-2011, 00:03   

mi się wydaje, że u mnie to samo... już od dawna o tym mówiłem znajomym, że jak w trasie jadę zrywnie to mniej mi spali niż jak jadę emerytem.

ale serio, na wąskich oponach 195/65/15 zrobiłem trase w dwie osoby 800km z tego połowa po A4 (150-180km/h) do autostrady normalnie tak 110-120km/h średnia z trasy 11,1l Przy dynamicznej jeździe na trasie auto mnie zaskakuje.
Ale jeszcze bardziej mnie zaskakuje w mieście :) stały wynik - czysto po mieście i średnia 18l
_________________
Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość :)
 
 
 
Zolar 
Forumowicz

Auto: EA5A 2,5 V6 Elegance sedan A/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 483
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 08-06-2011, 09:56   

mar111cin napisał/a:
mi się wydaje, że u mnie to samo... już od dawna o tym mówiłem znajomym, że jak w trasie jadę zrywnie to mniej mi spali niż jak jadę emerytem.

ale serio, na wąskich oponach 195/65/15 zrobiłem trase w dwie osoby 800km z tego połowa po A4 (150-180km/h) do autostrady normalnie tak 110-120km/h średnia z trasy 11,1l Przy dynamicznej jeździe na trasie auto mnie zaskakuje.
Ale jeszcze bardziej mnie zaskakuje w mieście :) stały wynik - czysto po mieście i średnia 18l


Panowie!

Proponuję abyśmy sobie wszyscy wydrukowali powyższą rozmowę, zalaminowali i mieli pod ręką w samochodzie. W podróży w trasie z żoną, dziewczyną lub matką w chwili przekroczenia 150km/h zaczyna się zawsze jęczenie w stylu: "musisz tak szybko jechać?!" My wtedy spokojnie wyciągamy kartkę i tłumaczymy: "muszę, żeby zaoszczędzić paliwo!" :)

Z argumentem "oszczędnościowym" żadna nie będzie dalej dyskutować. :twisted:
Ostatnio zmieniony przez Owczar 08-06-2011, 09:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 08-06-2011, 15:06   

Zolar napisał/a:
Proponuję abyśmy sobie wszyscy wydrukowali powyższą rozmowę, zalaminowali i mieli pod ręką w samochodzie. W podróży w trasie z żoną, dziewczyną lub matką w chwili przekroczenia 150km/h zaczyna się zawsze jęczenie w stylu: "musisz tak szybko jechać?!" My wtedy spokojnie wyciągamy kartkę i tłumaczymy: "muszę, żeby zaoszczędzić paliwo!"


Proponuję tak pisać jak kiedyś będą dopuszczalne takie prędkości na naszej A4 :P
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 08-06-2011, 16:02   

KaWu napisał/a:
będą dopuszczalne takie prędkości na naszej A4 :P
teoretycznie w miejscach gdzie nie ma inhych ograniczeń to możesz te 150km/h gonić bo kary są dopiero za przekroczenie o 10km/h dozwolonej prędkości. Czy widzieliście kiedyś jakiś radiowóz na służbie na autostradzie?
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
pawel253 
Forumowicz
$winka Justynka

Auto: GALANT 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2012
Posty: 58
Skąd: Tychy
Wysłany: 07-08-2015, 15:51   Problem z jazda ponad 140 k/h i jazda na drugim biegu

Witam obserwuje forum już ładnych parę lat jestem posiadaczem już drugiego galanta 2.0 136 k i wydaje mi sie ze jest troszkę za slaby jak na swoje warunki mianowicie problem mam taki ze do 140 km idzie w miarę dobrze chodziarz wydaje mi się ze i tak nie jedzie tak jak powinien. Jak licznik dochodzi do wspomnianych 140 auto jak by nie chciało dalej iść tak jak powinno dojdzie z laska do tych 150 ale trzeba się namęczyć troszkę co może być przyczyna i drugi problem auto na drugim biegu przy zakręcie jakimś jak zanim wkreci się na 2,5 tysiąca obrotów idzie normalnie a na niższych szarpie go jak się zacznie dawać gazu co może być przyczyna wymieniłem ostatnio filtr oleju powietrza klocki tarcze olej przewody Wn swiece rozrusznik proszę o pomoc pozdrawiam zmotoryzowanych zadowolonych użytkowników miska
 
 
drexvs 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2012
Posty: 405
Skąd: Myszków
Wysłany: 07-08-2015, 17:14   

Do odcinki idzie ? :mrgreen:
 
 
pawel253 
Forumowicz
$winka Justynka

Auto: GALANT 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2012
Posty: 58
Skąd: Tychy
Wysłany: 07-08-2015, 17:41   

panowie taki jest problem moze ktos pomoc bede wdzieczny
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 07-08-2015, 19:42   

pawel253 napisał/a:
panowie taki jest problem moze ktos pomoc bede wdzieczny
Zostało zadane pytanie
drexvs napisał/a:
Do odcinki idzie ?
Wypadałoby odpowiedzięć

Dodatkowo proszę uzupełnić interpunkcję oraz informację o aucie w postaci:
Samochód zasilany Pb lub Pb/LPG
Skrzynia biegów M/T A/T
Rozmiar ogumienia/felg
Rocznik
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
artufcb 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 463
Skąd: parczew
Wysłany: 13-09-2015, 09:47   

2.0 pb+lpg, manual, opony 16 205 65, 1997r
Wczoraj jechałem dłuższy czas 140-150 i do tych prędkości przyspieszał momentalnie z prędkości normalnych, później miałem okazję go bujnąć, więc wcisnalem pedał gazu i prędkość przyspieszył do 170 i stanął, nie dał rady więcej. Na 5 biegu. Co prawda chyba było lekkie wzniesienie.



Co może być nie tak? Do tej prędkości auto przyspiesza ładnie, na innych biegach 1,2,3 idzie do odcinki, nie wiem jak na 4,ale jakiś czas temu na 4 rozpędzilem go do 180 i szedlby dalej ale już nie było gdzie. Na dniach będę wymieniał przewody wn, jedna cewka ma też przebicie chyba. Jechałem na lpg, instalacja na bdb podzespolach, strojona u jednego z lepszych fachowców w Polsce czyli teoretycznie nie powinno być różnicy pomiędzy pb a lpg.
 
 
Witek vel Mysza 
Forumowicz
Artysta rzeźbiarz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 587
Skąd: Płock
Wysłany: 13-09-2015, 15:44   

artufcb napisał/a:
jedna cewka ma też przebicie chyba
A to duże znaczenie ma, bo jak na 3 cylindry to całkiem przyzwoite masz osiągi :D
_________________
LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.