Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Wymiana uszcelki pod głowica, wycieki spod głow
Autor Wiadomość
Ewcia80 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015
Posty: 560
Skąd: Lublin
Wysłany: 23-10-2015, 20:33   

DeeJay fajnie jak by tak było jak mowisz.Jutro pojadę do mechanika to zrobię zdjęcia.Może to coś pomoże w diagnozie.Rozrząd był wymieniany w w marcu.Kompletny wraz z uszczelkami wałków rozrządu.Mechanik dzisiaj sciągnął osłone rozrządu i pasek jest suchy.Ale jest możliwość że mimo ze pasek jest suchy to mogą puszcać te uszczelniacze wałków.Czy jeśli by tak było to możliwe że te olej poleci aż do miejsca gdzie jest ta uszczelka pod głowicą?Z tym oringiem od aparatu zapłonowego to gdyby puszczał to on tak może też tak rozprowadzić olej że bedzie też tam po skrzynią automatyczną?DeeJay raczej nie ma możliwości takiej,że gdyby był wyciek na łaćzeniu silnika i skrzyni to by ten wyciek znalazł sie tam gdzie usczelka pod głowicą jest.prawda?
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 23-10-2015, 20:59   

Olej ma to do siebie ze nawet jego nie wielka ilość mocno sie "roznosi" Tutaj najlepiej wszystko dobrze zmyć zmywaczem do ukł. Hamulcowych i spr po przejechaniu ok 500 km .
 
 
Ewcia80 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015
Posty: 560
Skąd: Lublin
Wysłany: 23-10-2015, 21:14   

DeeJay ogladalam zdjecia tego silnika 2.5 v6 i faktycznie jeden walek jest nad alternatorem.Takze jest mozliwe ze jak pusci uszczelniacz wałka tego nad alternatorem to olej poleci na tył tej tylnej głowicy i moze sie wydawać że to usczelka pod głowica puszca olej.Dam znać jak sie spraw mają.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 23-10-2015, 21:14   

deejay napisał/a:
Nie ma takiej opcji ze cieknie uszczelka głowicy , jest ona trójwarstwowa i nigdy sie nie spotkałem z takim problemem w V6

Dzięki. To u mnie zostaje aparat zapłonowy albo niestety pokrywa, może jest pokrzywiona???.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 23-10-2015, 21:46   

Marcino napisał/a:
niestety pokrywa, może jest pokrzywiona???.
Raczej niemożliwe. Na pewno są przeciągnięte otwory na śruby pokrywy.
 
 
muka997 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 265
Skąd: Południe Polski
Wysłany: 24-10-2015, 01:14   

podłącze się, jeśli to wyciek z aparatu zapłonowego to jak "ugryźć" temat żeby wymienić ten oring?? o jaki jest jego rozmiar??
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 24-10-2015, 18:51   

muka997 napisał/a:
podłącze się, jeśli to wyciek z aparatu zapłonowego to jak "ugryźć" temat żeby wymienić ten oring?? o jaki jest jego rozmiar??



http://allegro.pl/mitsubi...5724640610.html

Demontaż /Montaż aparatu zapłonowego
 
 
matipako2 
Nowy Forumowicz
AVE!

Auto: Galant 2.5 V6 2001r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2015
Posty: 7
Skąd: Iłża
Wysłany: 31-10-2015, 17:09   

Sprawa wygląda tak...
Na zimnym silniku odkrecę korek chłodnicy i nic, a na ciepłym wyrzuca płyn, gdy dodam gazu górny wąż puchnie, tak jakby powietrze się do niego dostawało... Znajomy mówi, że mogę mieć walniętą uszczelke pod którąś z głowic i kompresja się przedostaje do układu chłodzenia, dlatego też wąż puchnie i wyrzuca płyn korkiem. Możliwe to ? Pacjent 2.5 V6. :cry:
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 31-10-2015, 20:21   

Cytat:
Sprawa wygląda tak...
Na zimnym silniku odkrecę korek chłodnicy i nic, a na ciepłym wyrzuca płyn, gdy dodam gazu górny wąż puchnie, tak jakby powietrze się do niego dostawało... Znajomy mówi, że mogę mieć walniętą uszczelke pod którąś z głowic i kompresja się przedostaje do układu chłodzenia, dlatego też wąż puchnie i wyrzuca płyn korkiem. Możliwe to ? Pacjent 2.5 V6. :cry:


Najlepiej spr testerem na obecność CO2 w ukł. chłodzenia .

Przykład : https://www.youtube.com/watch?v=i3tJ_SCIzok
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 02-11-2015, 09:54   

Hugo napisał/a:
Marcino napisał/a:
niestety pokrywa, może jest pokrzywiona???.
Raczej niemożliwe. Na pewno są przeciągnięte otwory na śruby pokrywy.

CZyli taka zapadnięta pokrywa w miejscach pod śrubami? Mam drugą pokrywę z anglika to porównać musze.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 02-11-2015, 17:25   

Marcino napisał/a:
Hugo napisał/a:
Marcino napisał/a:
niestety pokrywa, może jest pokrzywiona???.
Raczej niemożliwe. Na pewno są przeciągnięte otwory na śruby pokrywy.

CZyli taka zapadnięta pokrywa w miejscach pod śrubami? Mam drugą pokrywę z anglika to porównać musze.

Tak - przy odrobinie zdolności można ją poklepać i też "jakoś" będzie.
Nie będzie jak z fabryki ale lepsza pokrywa wyklepana niż niewyklepana :)
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 02-11-2015, 18:24   

komarsnk napisał/a:
Tak - przy odrobinie zdolności można ją poklepać i też "jakoś" będzie.
Co tam za zdolności trzeba? :wink: Odwracasz pokrywę "do góry" nogami, opierasz na czymś twardym w miejscu otworu, bierzesz śrubkę z łbem na klucz 13 i klepiesz.
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 02-11-2015, 20:00   

Hugo napisał/a:
komarsnk napisał/a:
Tak - przy odrobinie zdolności można ją poklepać i też "jakoś" będzie.
Co tam za zdolności trzeba? :wink: Odwracasz pokrywę "do góry" nogami, opierasz na czymś twardym w miejscu otworu, bierzesz śrubkę z łbem na klucz 13 i klepiesz.

No widzisz :) To jest właśnie ta odrobina zdolności :) Uwierz, nie każdy by wiedział jak to DOBRZE zrobić :)
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 02-11-2015, 22:38   

tak to i ja potrafie wyklepać:)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 03-11-2015, 10:20   

Ja testuje teraz reinzosil pod pokrywami zaworów. Nowe erlingi ciekły w zasadzie od wymiany, a ostatnio zjawisko bardzo się nasililo. Pokrywy nie były pogiete, a mimo to nie trzymało. Ciekawe jak sprawdzi się uszczelka w płynie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.