[EA5A/W 2.5] Wymiana uszcelki pod głowica, wycieki spod głow |
Autor |
Wiadomość |
Ewcia80
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015 Posty: 560 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 23-10-2015, 20:33
|
|
|
DeeJay fajnie jak by tak było jak mowisz.Jutro pojadę do mechanika to zrobię zdjęcia.Może to coś pomoże w diagnozie.Rozrząd był wymieniany w w marcu.Kompletny wraz z uszczelkami wałków rozrządu.Mechanik dzisiaj sciągnął osłone rozrządu i pasek jest suchy.Ale jest możliwość że mimo ze pasek jest suchy to mogą puszcać te uszczelniacze wałków.Czy jeśli by tak było to możliwe że te olej poleci aż do miejsca gdzie jest ta uszczelka pod głowicą?Z tym oringiem od aparatu zapłonowego to gdyby puszczał to on tak może też tak rozprowadzić olej że bedzie też tam po skrzynią automatyczną?DeeJay raczej nie ma możliwości takiej,że gdyby był wyciek na łaćzeniu silnika i skrzyni to by ten wyciek znalazł sie tam gdzie usczelka pod głowicą jest.prawda? |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 23-10-2015, 20:59
|
|
|
Olej ma to do siebie ze nawet jego nie wielka ilość mocno sie "roznosi" Tutaj najlepiej wszystko dobrze zmyć zmywaczem do ukł. Hamulcowych i spr po przejechaniu ok 500 km . |
|
|
|
 |
Ewcia80
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015 Posty: 560 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 23-10-2015, 21:14
|
|
|
DeeJay ogladalam zdjecia tego silnika 2.5 v6 i faktycznie jeden walek jest nad alternatorem.Takze jest mozliwe ze jak pusci uszczelniacz wałka tego nad alternatorem to olej poleci na tył tej tylnej głowicy i moze sie wydawać że to usczelka pod głowica puszca olej.Dam znać jak sie spraw mają. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 23-10-2015, 21:14
|
|
|
deejay napisał/a: | Nie ma takiej opcji ze cieknie uszczelka głowicy , jest ona trójwarstwowa i nigdy sie nie spotkałem z takim problemem w V6 |
Dzięki. To u mnie zostaje aparat zapłonowy albo niestety pokrywa, może jest pokrzywiona???. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 23-10-2015, 21:46
|
|
|
Marcino napisał/a: | niestety pokrywa, może jest pokrzywiona???. | Raczej niemożliwe. Na pewno są przeciągnięte otwory na śruby pokrywy. |
|
|
|
 |
muka997
Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 265 Skąd: Południe Polski
|
Wysłany: 24-10-2015, 01:14
|
|
|
podłącze się, jeśli to wyciek z aparatu zapłonowego to jak "ugryźć" temat żeby wymienić ten oring?? o jaki jest jego rozmiar?? |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 24-10-2015, 18:51
|
|
|
muka997 napisał/a: | podłącze się, jeśli to wyciek z aparatu zapłonowego to jak "ugryźć" temat żeby wymienić ten oring?? o jaki jest jego rozmiar?? |
http://allegro.pl/mitsubi...5724640610.html
Demontaż /Montaż aparatu zapłonowego |
|
|
|
 |
matipako2
Nowy Forumowicz AVE!
Auto: Galant 2.5 V6 2001r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2015 Posty: 7 Skąd: Iłża
|
Wysłany: 31-10-2015, 17:09
|
|
|
Sprawa wygląda tak...
Na zimnym silniku odkrecę korek chłodnicy i nic, a na ciepłym wyrzuca płyn, gdy dodam gazu górny wąż puchnie, tak jakby powietrze się do niego dostawało... Znajomy mówi, że mogę mieć walniętą uszczelke pod którąś z głowic i kompresja się przedostaje do układu chłodzenia, dlatego też wąż puchnie i wyrzuca płyn korkiem. Możliwe to ? Pacjent 2.5 V6. |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 31-10-2015, 20:21
|
|
|
Cytat: | Sprawa wygląda tak...
Na zimnym silniku odkrecę korek chłodnicy i nic, a na ciepłym wyrzuca płyn, gdy dodam gazu górny wąż puchnie, tak jakby powietrze się do niego dostawało... Znajomy mówi, że mogę mieć walniętą uszczelke pod którąś z głowic i kompresja się przedostaje do układu chłodzenia, dlatego też wąż puchnie i wyrzuca płyn korkiem. Możliwe to ? Pacjent 2.5 V6. |
Najlepiej spr testerem na obecność CO2 w ukł. chłodzenia .
Przykład : https://www.youtube.com/watch?v=i3tJ_SCIzok |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 02-11-2015, 09:54
|
|
|
Hugo napisał/a: | Marcino napisał/a: | niestety pokrywa, może jest pokrzywiona???. | Raczej niemożliwe. Na pewno są przeciągnięte otwory na śruby pokrywy. |
CZyli taka zapadnięta pokrywa w miejscach pod śrubami? Mam drugą pokrywę z anglika to porównać musze. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 02-11-2015, 17:25
|
|
|
Marcino napisał/a: | Hugo napisał/a: | Marcino napisał/a: | niestety pokrywa, może jest pokrzywiona???. | Raczej niemożliwe. Na pewno są przeciągnięte otwory na śruby pokrywy. |
CZyli taka zapadnięta pokrywa w miejscach pod śrubami? Mam drugą pokrywę z anglika to porównać musze. |
Tak - przy odrobinie zdolności można ją poklepać i też "jakoś" będzie.
Nie będzie jak z fabryki ale lepsza pokrywa wyklepana niż niewyklepana |
_________________ Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 02-11-2015, 18:24
|
|
|
komarsnk napisał/a: | Tak - przy odrobinie zdolności można ją poklepać i też "jakoś" będzie. | Co tam za zdolności trzeba? Odwracasz pokrywę "do góry" nogami, opierasz na czymś twardym w miejscu otworu, bierzesz śrubkę z łbem na klucz 13 i klepiesz. |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 02-11-2015, 20:00
|
|
|
Hugo napisał/a: | komarsnk napisał/a: | Tak - przy odrobinie zdolności można ją poklepać i też "jakoś" będzie. | Co tam za zdolności trzeba? Odwracasz pokrywę "do góry" nogami, opierasz na czymś twardym w miejscu otworu, bierzesz śrubkę z łbem na klucz 13 i klepiesz. |
No widzisz To jest właśnie ta odrobina zdolności Uwierz, nie każdy by wiedział jak to DOBRZE zrobić |
_________________ Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 02-11-2015, 22:38
|
|
|
tak to i ja potrafie wyklepać:) |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 03-11-2015, 10:20
|
|
|
Ja testuje teraz reinzosil pod pokrywami zaworów. Nowe erlingi ciekły w zasadzie od wymiany, a ostatnio zjawisko bardzo się nasililo. Pokrywy nie były pogiete, a mimo to nie trzymało. Ciekawe jak sprawdzi się uszczelka w płynie. |
|
|
|
 |
|