 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przeguby wewnętrzne, Galant 2,5, V6, 24V, 1997, automat. |
Autor |
Wiadomość |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 31-01-2016, 09:58
|
|
|
No, no. Pięknie. Lipa, masz obniżone zawieszenie? I co to za dziwne okrągłe przeguby wewnętrzne? To są oryginały czy zamontowali Ci nowe? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk

|
Wysłany: 31-01-2016, 12:07
|
|
|
Już nie ma obniżanego. W ub. roku zmontowałem Lipie amorki ultra SR oraz standardowe sprężyny. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 31-01-2016, 18:37
|
|
|
I na nieobniżonym też mu wibrował? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk

|
Wysłany: 01-02-2016, 10:43
|
|
|
Tak. Zamieniałem przeguby stronami, dałem 150 gr smaru i nadal problem był. |
|
|
|
 |
muka997
Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 265 Skąd: Południe Polski
|
Wysłany: 16-02-2016, 17:45
|
|
|
dziś miałem niemiło przygodę moim galantem a mianowicie wypiął mi się lewy wahacz dolny z zwrotnicy i jak się można się domyśleć koło się złożyło do tego stopnia że osłonę gumową przeguba wewnętrznego wyrwało i rozdzieliło przegub tak że wieloklin z został w skrzyni wraz z obudową a pół oś jest zakończona krzyżakiem z łożyskami chyba igiełkowatymi i teraz mam pytanie czy wystarczy zmontować to spowrotem i wymienić tylko osłonę i modlić się że nic się nie uszkodziło czy taka awaria dyskwalifikuje taką operacje i konieczna jest wymiana całej pół osi
zadaje to pytanie ponieważ w meganie wymieniałem ten krzyżak bo jedno z łożysk się rozsypało i całą buda trzepało niemiłosiernie
wieczorem wrzucę fotki |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 16-02-2016, 18:11
|
|
|
muka997, nie było żadnych objawów awarii? |
|
|
|
 |
muka997
Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 265 Skąd: Południe Polski
|
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 16-02-2016, 20:34
|
|
|
Ten seger nie ma oczek, ale jest gruby i sprezysty, mozna wasami od szczypcósw segera go trochę rozeprzeć a poźniej zsunąc go przy pomocy dobrego srubokreta, najlepiej zabezpieczajac kawałkiem szmatki aby nie wystrzelił, robiąc komuś krzywde albo gubiąc się |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 16-02-2016, 20:38
|
|
|
muka997, dziwne, że sworzeń wypiął się bezobjawowo.
Jeśli łożyska igiełkowe są całe to wymień tylko osłonę gumową i powinno być OK.
To nie jest takie zabezpieczenie jak pokazałeś w linku tylko wygląda jak typowy "seger", ale bez oczek właśnie. Najlepiej się go ściąga po wkręceniu półosi w imadło napierając na jego końce małymi płaskimi śrubokrętami. Jak się lekko wysunie druga osoba podważa go do góry i gotowe. Po demontażu krzyżaka zaznacz sobie gdzie jest góra, bo jak obrócisz go o 180 stopni to nie wejdzie na tyle żeby zapiąć z powrotem pierścień zabezpieczający. |
|
|
|
 |
muka997
Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 265 Skąd: Południe Polski
|
Wysłany: 16-02-2016, 21:04
|
|
|
Też mnie nie miło zaskoczyło to i zawiodło, a poprzednie auto które mnie zawiodło podpisało na siebie wyrok i go sprzedałem bardzo szybko
dzięki za rady zwłaszcza z tym znaczeniem, co prawda niby znaczę rzeczy jak rozbieram ale często ten nawyk zostawiam w pracy |
|
|
|
 |
parian
Forumowicz
Auto: C-Crosser 2.4 CVT+LPG, 2009r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Lis 2015 Posty: 217 Skąd: Police
|
Wysłany: 17-02-2016, 13:07
|
|
|
U mnie po podobnej przygodzie udało się wykorzystać starą półoś. Uszkodzeniu uległ krzyżak z łożyskami igiełkowymi, ale mechanicy przeszczepili go z jakiejś używanej półosi i jest ok. |
_________________ To już 5 Mitsu w moim życiu!
Były:
- 1987r. Galant 1,8TD
- 1992 r. Galant 1,8 Pb
- 1993 r. Lancer 2,0 D
- 2002 r. Galant 2.5 V6 Elegance kombi+LPG Stag QMax Plus
Jest: 2009 C-Crosser 2.4 CVT (też Mitsu!) |
|
|
|
 |
muka997
Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 265 Skąd: Południe Polski
|
Wysłany: 17-02-2016, 21:13
|
|
|
wymieniłem wahacz dolny i osłonę na przegubie wewnętrznym i naprawiłem to, OBY czas, droga i km pokażą ale na jeździe próbnej wszystko było ok, no po za zbieżnością ale i wcześniej był problem ale teraz ściąga w drugą stronę no ale to już inny temat |
|
|
|
 |
Dariusz Pruss
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2,5 V6 Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2017 Posty: 14 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-10-2017, 09:44
|
|
|
Zamówiłem przegub wewnętrzny do mojego Misia i w związku z tym mam pytanie dot. ilości zębów. Ten który zamówiłem ma 27 zębów od strony skrzyni i 24 od strony półosi, czy będzie pasował. Gal 2,5 V6, A/T tiptronic 2000 rok. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk

|
Wysłany: 18-10-2017, 13:07
|
|
|
Dariusz Pruss napisał/a: | czy będzie pasował | tak |
|
|
|
 |
3Diamenty4Koła
Nowy Forumowicz
Auto: galant avance 2.5v6 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2019 Posty: 21 Skąd: parczew
|
Wysłany: 10-12-2019, 16:27
|
|
|
witam prosze o porade musze wymienic przegub zewnetrzny galant 2002 r 2.5 at jaki mam kupic zeby pasował
[ Dodano: 10-12-2019, 16:28 ]
prawa strona jesli ma to znaczenie |
_________________ 3Diamenty4Koła |
|
|
|
 |
|
|