Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przeguby wewnętrzne, Galant 2,5, V6, 24V, 1997, automat.
Autor Wiadomość
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 31-01-2016, 09:58   

No, no. Pięknie. Lipa, masz obniżone zawieszenie? I co to za dziwne okrągłe przeguby wewnętrzne? To są oryginały czy zamontowali Ci nowe?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk

Wysłany: 31-01-2016, 12:07   

Już nie ma obniżanego. W ub. roku zmontowałem Lipie amorki ultra SR oraz standardowe sprężyny.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 31-01-2016, 18:37   

I na nieobniżonym też mu wibrował?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk

Wysłany: 01-02-2016, 10:43   

Tak. Zamieniałem przeguby stronami, dałem 150 gr smaru i nadal problem był.
 
 
muka997 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 265
Skąd: Południe Polski
Wysłany: 16-02-2016, 17:45   

dziś miałem niemiło przygodę moim galantem a mianowicie wypiął mi się lewy wahacz dolny z zwrotnicy i jak się można się domyśleć koło się złożyło do tego stopnia że osłonę gumową przeguba wewnętrznego wyrwało i rozdzieliło przegub tak że wieloklin z został w skrzyni wraz z obudową a pół oś jest zakończona krzyżakiem z łożyskami chyba igiełkowatymi i teraz mam pytanie czy wystarczy zmontować to spowrotem i wymienić tylko osłonę i modlić się że nic się nie uszkodziło czy taka awaria dyskwalifikuje taką operacje i konieczna jest wymiana całej pół osi

zadaje to pytanie ponieważ w meganie wymieniałem ten krzyżak bo jedno z łożysk się rozsypało i całą buda trzepało niemiłosiernie

wieczorem wrzucę fotki
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 16-02-2016, 18:11   

muka997, nie było żadnych objawów awarii?
 
 
muka997 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 265
Skąd: Południe Polski
Wysłany: 16-02-2016, 20:25   

no właśnie nie, zwłaszcza że ost zrobiłem wydech i jest w miarę cicho nie było słychać żadnych niepokojących odgłosów, drgań ani jakiegoś dziwnego zachowania i prowadzenia samochody co by zapowiadało problemy z zawiasem
poniżej zdj pół osi i gniazda przegubu wewnętrznego już wyciągniętego bo musiałem wyciągnąc pół oś na drodze aby scholować auto :evil:
http://www.fotosik.pl/zdjecie/76eb14273ecc8fe1
http://www.fotosik.pl/zdjecie/d2adc99fcf017bb8
http://www.fotosik.pl/zdjecie/57f046c33e9d66b4

jedno pytanie żeby założyć osłonę przeguba muszę ściągnąć ten krzyżak z łożyskami:
http://www.fotosik.pl/zdjecie/166cee574a592e02
http://www.fotosik.pl/zdjecie/ed9ab1b0921ad574

jest on zabezpieczony coś ala segerem ale nie ma oczek na kleszcze segera, zabezpiecznie CHYBA będzie takie
http://www.directindustry...13-1092593.html

czy kto zna w miarę łatwy sposób wyciągnięcia tego???
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 16-02-2016, 20:34   

Ten seger nie ma oczek, ale jest gruby i sprezysty, mozna wasami od szczypcósw segera go trochę rozeprzeć a poźniej zsunąc go przy pomocy dobrego srubokreta, najlepiej zabezpieczajac kawałkiem szmatki aby nie wystrzelił, robiąc komuś krzywde albo gubiąc się
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 16-02-2016, 20:38   

muka997, dziwne, że sworzeń wypiął się bezobjawowo.
Jeśli łożyska igiełkowe są całe to wymień tylko osłonę gumową i powinno być OK.
To nie jest takie zabezpieczenie jak pokazałeś w linku tylko wygląda jak typowy "seger", ale bez oczek właśnie. Najlepiej się go ściąga po wkręceniu półosi w imadło napierając na jego końce małymi płaskimi śrubokrętami. Jak się lekko wysunie druga osoba podważa go do góry i gotowe. Po demontażu krzyżaka zaznacz sobie gdzie jest góra, bo jak obrócisz go o 180 stopni to nie wejdzie na tyle żeby zapiąć z powrotem pierścień zabezpieczający.
 
 
muka997 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 265
Skąd: Południe Polski
Wysłany: 16-02-2016, 21:04   

Też mnie nie miło zaskoczyło to i zawiodło, a poprzednie auto które mnie zawiodło podpisało na siebie wyrok i go sprzedałem bardzo szybko :twisted:

dzięki za rady zwłaszcza z tym znaczeniem, co prawda niby znaczę rzeczy jak rozbieram ale często ten nawyk zostawiam w pracy :P
 
 
parian 
Forumowicz

Auto: C-Crosser 2.4 CVT+LPG, 2009r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lis 2015
Posty: 217
Skąd: Police
Wysłany: 17-02-2016, 13:07   

U mnie po podobnej przygodzie udało się wykorzystać starą półoś. Uszkodzeniu uległ krzyżak z łożyskami igiełkowymi, ale mechanicy przeszczepili go z jakiejś używanej półosi i jest ok.
_________________
To już 5 Mitsu w moim życiu!
Były:
- 1987r. Galant 1,8TD
- 1992 r. Galant 1,8 Pb
- 1993 r. Lancer 2,0 D
- 2002 r. Galant 2.5 V6 Elegance kombi+LPG Stag QMax Plus
Jest: 2009 C-Crosser 2.4 CVT (też Mitsu!)
 
 
muka997 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 265
Skąd: Południe Polski
Wysłany: 17-02-2016, 21:13   

wymieniłem wahacz dolny i osłonę na przegubie wewnętrznym i naprawiłem to, OBY :D czas, droga i km pokażą ale na jeździe próbnej wszystko było ok, no po za zbieżnością ale i wcześniej był problem ale teraz ściąga w drugą stronę no ale to już inny temat
 
 
Dariusz Pruss 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 2,5 V6 Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2017
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-10-2017, 09:44   

Zamówiłem przegub wewnętrzny do mojego Misia i w związku z tym mam pytanie dot. ilości zębów. Ten który zamówiłem ma 27 zębów od strony skrzyni i 24 od strony półosi, czy będzie pasował. Gal 2,5 V6, A/T tiptronic 2000 rok.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk

Wysłany: 18-10-2017, 13:07   

Dariusz Pruss napisał/a:
czy będzie pasował
tak
 
 
3Diamenty4Koła 
Nowy Forumowicz

Auto: galant avance 2.5v6 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2019
Posty: 21
Skąd: parczew
Wysłany: 10-12-2019, 16:27   

witam prosze o porade musze wymienic przegub zewnetrzny galant 2002 r 2.5 at jaki mam kupic zeby pasował

[ Dodano: 10-12-2019, 16:28 ]
prawa strona jesli ma to znaczenie
_________________
3Diamenty4Koła
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.