Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Chooper
11-01-2009, 22:56
[Carisma] FAQ Nauka obrotów
Autor Wiadomość
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 04-03-2015, 17:54   

nie powinien, jeżeli miga jednostajnie krótkimi błyskami to znaczy że niema błędów ;)
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
qbanysa 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lut 2015
Posty: 12
Skąd: Nysa
Wysłany: 04-03-2015, 19:19   

Przyczyną błędu było ustawienie silniczka krokowego były za duże obroty. Tak miga krótkimi błyskami, ale jak dam gaz do końca obroty na maxa ok 8tys. to po 3-5 s wyskakuje błąd i silnik wygasza się. Podczas jazdy jak go przeciągnę za dużo tzn ok 6-7 tys obrotów tez błąd wyskakuje musze wyłaczyć silnik i poczekać aż przekaźnik wyłączy się i odpalam normalnie.
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 04-03-2015, 20:25   

taaaa, zwłaszcza że nie masz przepustnicy z silnikiem krokowym z tego co widzę po innych twoich postach :P
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
qbanysa 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lut 2015
Posty: 12
Skąd: Nysa
Wysłany: 04-03-2015, 21:21   

Co jest przyczyną tego błędu przy wysokich obrotach??
 
 
lehu 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI (przed lift)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2013
Posty: 13
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 20-03-2015, 14:05   

Parę dni temu wymieniałem akumulator, także również musiałem przeprowadzić naukę obrotów. Moje obserwacje, które może komuś się przydadzą:

Pierwszą adaptację przeprowadzałem w bardzo chłodny deszczowy dzień - nie powiodła się, silnik gasł po 5 minutach.
Gdyby nie fakt, ze przed wymianą akumulatora obroty miałem prawidłowe, poddałbym się i zaczął czyścić przepustnicę. Dodatkowo nie grał mi ten deszczowy dzień, wilgotniejsze powietrze mogło mieć wg mnie wpływ na poprawną adaptację.
Drugą adaptację zrobiłem już w bardziej przyjaznych warunkach atmosferycznych i się powiodła. Dla pewności zresetowałem ustawienia (odłączyłem akumulator). Pierwsze 10 minut na obciążeniu silnik jeszcze falował. Ale po drugim powtórzeniu (wspomniany krok 7) było już ok.

Miedzy tymi dwiema adaptacjami, zrobiłem sporo kilometrów po mieście, po autostradzie, ale silnik dalej mi gasł przy jeździe po mieście - także nauka obrotów w czasie jazdy u mnie się nie powiodła.

Także reasumując:
Jeśli adaptację robiliście w deszczowy, wilgotny dzień i się nie powiodła, spróbujcie poczekać na cieplejszy, bezdeszczowy.
Dla pewności odłączcie akumulator przed nauką obrotów, a następnie wykonajcie instrukcję zamieszczoną przez demeone.


Pozdrawiam,
 
 
Lubuszanin 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V 103KM 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 44
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 04-07-2016, 21:56   Adaptacja obrotów

Witam wszystkich,

mam taki problem, otóż przełożyłem do Carismy 1.6 16V 103KM z 2001r z gazem akumulator z innego auta, stary był na wykończeniu. Po wymianie auto zaczęło mi gasnąć przy zmianie biegów, ale tylko tych niższych, do trójki. Nie jest to regułą, czasami nie gaśnie a czasami co chwilę. Na biegu jałowym czasami falują obroty, nie tak jak zaraz po wymianie ale jednak się zdarza. Od wymiany przejechałem już ok 150 km. Przed wymianą akumulatora nic takiego się nie działo wiec pewnie ma to z tym związek. Na forum wyczytałem, że po wymianie aku trzeba zrobić adaptacje. Pytanie brzmi czy w tym modelu robi się to tak jak podał na pierwszej stronie DEMEONE (jeśli inaczej to jak) oraz na jakim paliwie? Ponieważ jak go odpale na 10min to przełączy się w międzyczasie na gaz, może tak być czy przełączyć go tak żeby pracował tylko na benzynie? Wyczytałem też o czyszczeniu przepustnicy, czy w moim modelu jest przepustnica? Do pracy wezmę się w pt. ale chciałem się przygotować.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 04-07-2016, 22:16   

W tej wersji silnikowej nie trzeba przeprowadzać nauki wolnych obrotów. Być może masz źle wyregulowaną instalację LPG ale warto by było podpiąć się pod sterownik benzynowy oraz pod sterownik LPG aby można było coś więcej doradzić.
 
 
Lubuszanin 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V 103KM 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 44
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 04-07-2016, 22:34   

Czyli samodzielnie nic nie zrobię, nie mam komputera żeby się podpiąć, będę musiał pojechać na warsztat. Ale dla mnie to jest podejrzane żeby LPG było źle wyregulowane, ponieważ jak wspomniałem przed wymianą nie miałem żadnych problemów, nigdy nie gasł a tylko przełożyłem akumulator i zaczęły się cuda. Jakby było coś nie tak z LPG czy czymkolwiek innym to myślę że przed wymianą aku też by się to działo.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 05-07-2016, 07:18   

Po takim odpięciu akumulatora na początku najlepiej przejechać kilkadziesiąt kilometrów na benzynie ale dobrze też by było podpiąć się pod auto i pod LPG i będzie wszystko jasne bo jeśli było by wszystko OK z autem czy z LPG to po takim odpięciu akumulatora nie powinno się nic dziać. Pod auto można się podpiąć takim interfejsem http://allegro.pl/listing...ce-aut-1-5-0613 oraz jakimś darmowym programem działającym z takim Elmem 327 np. Torque na telefon z androidem. Ja używam coś takiego i sprawdza się świetnie http://allegro.pl/obd-sca...5970568400.html
 
 
barthez2183 
Mitsumaniak
01354/KMM


Auto: Carisma 1.9 DID, XF106.460
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 407
Skąd: NML
Wysłany: 05-07-2016, 16:23   

A ja bym proponował Ci spróbować zrobić tą naukę obrotów, jeżeli do tej pory wszystko było ok to jestem pewien że pomoże, też to przerabiałem.
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
 
 
 
Lubuszanin 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V 103KM 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 44
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 05-07-2016, 19:21   

Fajny sprzęt polecił plecho1, ale raczej się na to nie zdecyduje bo nie jestem pewien czy umiałbym to wykorzystać, ale dzięki za podpowiedź. Umówiłem się do gazownika na pt. żeby sprawdził co jest grane. Wcześniej spróbuję zrobić adaptację jak pisze barthez2183, myślę że nie zaszkodzi. Pytanie brzmi czy cały zabieg zrobić na benzynie czy zostawić jak jest ustawione, czyli po ok 2-3min pracy silnika przełączy się na gaz? Jeszcze jedno, żona (ona nim jeździ) zauważyła pewną prawidłowość, mianowicie auto zawsze gaśnie gdy jest włączona klima, gdy ją wyłączy jest ok.
 
 
barthez2183 
Mitsumaniak
01354/KMM


Auto: Carisma 1.9 DID, XF106.460
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 407
Skąd: NML
Wysłany: 05-07-2016, 19:32   

Ja bym to zrobił na benzynie.
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
 
 
 
Lubuszanin 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V 103KM 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 44
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 05-07-2016, 22:24   

W piątek spróbuję zrobić tą adaptację na benzynie, jeśli problem ustąpi to ok, jeśli nie to jadę do majstra. Dam znać jak poszło.
 
 
barthez2183 
Mitsumaniak
01354/KMM


Auto: Carisma 1.9 DID, XF106.460
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 407
Skąd: NML
Wysłany: 05-07-2016, 23:51   

Adaptacja nic Cię nie kosztuje to lepiej zacząć od tego. Kumpel miał też taki objaw po odłączeniu aku i u niego zadziałało.
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
 
 
 
Lubuszanin 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V 103KM 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 44
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 09-07-2016, 11:11   

Witam,
byłem właśnie u gazownika, obejrzał auto podpiął pod komputer i stwierdził że z gazem jest wszystko w normie. Stwierdził, że uszkodzony musi być jakiś przewód podciśnienia, ponieważ jak pompował szybko hamulec to auto traciło obroty tak jakby miało zgasnąć, na benzynie było to bardziej widoczne. Na sprawdzenie przewodów pojadę w przyszłym tyg. ale może podpowiecie gdzie poszukać samemu, może jakiś się odpiął (kiedyś tak miałem) , zanim pojadę do mechanika to sam bym sprawdził.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.