Przesunięty przez: Chooper 11-01-2009, 22:56 |
[Carisma] FAQ Nauka obrotów |
Autor |
Wiadomość |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 04-03-2015, 17:54
|
|
|
nie powinien, jeżeli miga jednostajnie krótkimi błyskami to znaczy że niema błędów |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
qbanysa
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lut 2015 Posty: 12 Skąd: Nysa
|
Wysłany: 04-03-2015, 19:19
|
|
|
Przyczyną błędu było ustawienie silniczka krokowego były za duże obroty. Tak miga krótkimi błyskami, ale jak dam gaz do końca obroty na maxa ok 8tys. to po 3-5 s wyskakuje błąd i silnik wygasza się. Podczas jazdy jak go przeciągnę za dużo tzn ok 6-7 tys obrotów tez błąd wyskakuje musze wyłaczyć silnik i poczekać aż przekaźnik wyłączy się i odpalam normalnie. |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 04-03-2015, 20:25
|
|
|
taaaa, zwłaszcza że nie masz przepustnicy z silnikiem krokowym z tego co widzę po innych twoich postach |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
qbanysa
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lut 2015 Posty: 12 Skąd: Nysa
|
Wysłany: 04-03-2015, 21:21
|
|
|
Co jest przyczyną tego błędu przy wysokich obrotach?? |
|
|
|
 |
lehu
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI (przed lift)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2013 Posty: 13 Skąd: Kluczbork
|
Wysłany: 20-03-2015, 14:05
|
|
|
Parę dni temu wymieniałem akumulator, także również musiałem przeprowadzić naukę obrotów. Moje obserwacje, które może komuś się przydadzą:
Pierwszą adaptację przeprowadzałem w bardzo chłodny deszczowy dzień - nie powiodła się, silnik gasł po 5 minutach.
Gdyby nie fakt, ze przed wymianą akumulatora obroty miałem prawidłowe, poddałbym się i zaczął czyścić przepustnicę. Dodatkowo nie grał mi ten deszczowy dzień, wilgotniejsze powietrze mogło mieć wg mnie wpływ na poprawną adaptację.
Drugą adaptację zrobiłem już w bardziej przyjaznych warunkach atmosferycznych i się powiodła. Dla pewności zresetowałem ustawienia (odłączyłem akumulator). Pierwsze 10 minut na obciążeniu silnik jeszcze falował. Ale po drugim powtórzeniu (wspomniany krok 7) było już ok.
Miedzy tymi dwiema adaptacjami, zrobiłem sporo kilometrów po mieście, po autostradzie, ale silnik dalej mi gasł przy jeździe po mieście - także nauka obrotów w czasie jazdy u mnie się nie powiodła.
Także reasumując:
Jeśli adaptację robiliście w deszczowy, wilgotny dzień i się nie powiodła, spróbujcie poczekać na cieplejszy, bezdeszczowy.
Dla pewności odłączcie akumulator przed nauką obrotów, a następnie wykonajcie instrukcję zamieszczoną przez demeone.
Pozdrawiam, |
|
|
|
 |
Lubuszanin
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16V 103KM 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2014 Posty: 44 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 04-07-2016, 21:56 Adaptacja obrotów
|
|
|
Witam wszystkich,
mam taki problem, otóż przełożyłem do Carismy 1.6 16V 103KM z 2001r z gazem akumulator z innego auta, stary był na wykończeniu. Po wymianie auto zaczęło mi gasnąć przy zmianie biegów, ale tylko tych niższych, do trójki. Nie jest to regułą, czasami nie gaśnie a czasami co chwilę. Na biegu jałowym czasami falują obroty, nie tak jak zaraz po wymianie ale jednak się zdarza. Od wymiany przejechałem już ok 150 km. Przed wymianą akumulatora nic takiego się nie działo wiec pewnie ma to z tym związek. Na forum wyczytałem, że po wymianie aku trzeba zrobić adaptacje. Pytanie brzmi czy w tym modelu robi się to tak jak podał na pierwszej stronie DEMEONE (jeśli inaczej to jak) oraz na jakim paliwie? Ponieważ jak go odpale na 10min to przełączy się w międzyczasie na gaz, może tak być czy przełączyć go tak żeby pracował tylko na benzynie? Wyczytałem też o czyszczeniu przepustnicy, czy w moim modelu jest przepustnica? Do pracy wezmę się w pt. ale chciałem się przygotować. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 04-07-2016, 22:16
|
|
|
W tej wersji silnikowej nie trzeba przeprowadzać nauki wolnych obrotów. Być może masz źle wyregulowaną instalację LPG ale warto by było podpiąć się pod sterownik benzynowy oraz pod sterownik LPG aby można było coś więcej doradzić. |
|
|
|
 |
Lubuszanin
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16V 103KM 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2014 Posty: 44 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 04-07-2016, 22:34
|
|
|
Czyli samodzielnie nic nie zrobię, nie mam komputera żeby się podpiąć, będę musiał pojechać na warsztat. Ale dla mnie to jest podejrzane żeby LPG było źle wyregulowane, ponieważ jak wspomniałem przed wymianą nie miałem żadnych problemów, nigdy nie gasł a tylko przełożyłem akumulator i zaczęły się cuda. Jakby było coś nie tak z LPG czy czymkolwiek innym to myślę że przed wymianą aku też by się to działo. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 05-07-2016, 07:18
|
|
|
Po takim odpięciu akumulatora na początku najlepiej przejechać kilkadziesiąt kilometrów na benzynie ale dobrze też by było podpiąć się pod auto i pod LPG i będzie wszystko jasne bo jeśli było by wszystko OK z autem czy z LPG to po takim odpięciu akumulatora nie powinno się nic dziać. Pod auto można się podpiąć takim interfejsem http://allegro.pl/listing...ce-aut-1-5-0613 oraz jakimś darmowym programem działającym z takim Elmem 327 np. Torque na telefon z androidem. Ja używam coś takiego i sprawdza się świetnie http://allegro.pl/obd-sca...5970568400.html |
|
|
|
 |
barthez2183
Mitsumaniak 01354/KMM

Auto: Carisma 1.9 DID, XF106.460
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 15 Sie 2008 Posty: 407 Skąd: NML
|
Wysłany: 05-07-2016, 16:23
|
|
|
A ja bym proponował Ci spróbować zrobić tą naukę obrotów, jeżeli do tej pory wszystko było ok to jestem pewien że pomoże, też to przerabiałem. |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
 |
|
|
|
 |
Lubuszanin
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16V 103KM 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2014 Posty: 44 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 05-07-2016, 19:21
|
|
|
Fajny sprzęt polecił plecho1, ale raczej się na to nie zdecyduje bo nie jestem pewien czy umiałbym to wykorzystać, ale dzięki za podpowiedź. Umówiłem się do gazownika na pt. żeby sprawdził co jest grane. Wcześniej spróbuję zrobić adaptację jak pisze barthez2183, myślę że nie zaszkodzi. Pytanie brzmi czy cały zabieg zrobić na benzynie czy zostawić jak jest ustawione, czyli po ok 2-3min pracy silnika przełączy się na gaz? Jeszcze jedno, żona (ona nim jeździ) zauważyła pewną prawidłowość, mianowicie auto zawsze gaśnie gdy jest włączona klima, gdy ją wyłączy jest ok. |
|
|
|
 |
barthez2183
Mitsumaniak 01354/KMM

Auto: Carisma 1.9 DID, XF106.460
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 15 Sie 2008 Posty: 407 Skąd: NML
|
Wysłany: 05-07-2016, 19:32
|
|
|
Ja bym to zrobił na benzynie. |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
 |
|
|
|
 |
Lubuszanin
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16V 103KM 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2014 Posty: 44 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 05-07-2016, 22:24
|
|
|
W piątek spróbuję zrobić tą adaptację na benzynie, jeśli problem ustąpi to ok, jeśli nie to jadę do majstra. Dam znać jak poszło. |
|
|
|
 |
barthez2183
Mitsumaniak 01354/KMM

Auto: Carisma 1.9 DID, XF106.460
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 15 Sie 2008 Posty: 407 Skąd: NML
|
Wysłany: 05-07-2016, 23:51
|
|
|
Adaptacja nic Cię nie kosztuje to lepiej zacząć od tego. Kumpel miał też taki objaw po odłączeniu aku i u niego zadziałało. |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
 |
|
|
|
 |
Lubuszanin
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16V 103KM 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2014 Posty: 44 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 09-07-2016, 11:11
|
|
|
Witam,
byłem właśnie u gazownika, obejrzał auto podpiął pod komputer i stwierdził że z gazem jest wszystko w normie. Stwierdził, że uszkodzony musi być jakiś przewód podciśnienia, ponieważ jak pompował szybko hamulec to auto traciło obroty tak jakby miało zgasnąć, na benzynie było to bardziej widoczne. Na sprawdzenie przewodów pojadę w przyszłym tyg. ale może podpowiecie gdzie poszukać samemu, może jakiś się odpiął (kiedyś tak miałem) , zanim pojadę do mechanika to sam bym sprawdził. |
|
|
|
 |
|