| [EAxx] Jak podnieść zawieszenie w Galancie | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-10-2009, 19:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | Marcino, i tutaj jest juz roznie bo sa rozne gatunki stali i jedna jest lekka inna zas ciezka, aluminium zawsze jest okolo 3 razy lzejsze od stali, wyobraz sobie walec wielkosci piasty osadczej kola o wysokosci 50mm, to zawsze jest dodatkowy ciezar obciazajacy zawieszenia, no chyba ze bedziesz probowal drylowac ta stal, jednoczesnie zmniejszajac jego mase i oslabiajac go, ponadto aluminium poza podstawowymi zaletami chocby takimi jak to ze nie koroduje jest latwiejsze w obrobce, a potrafi byc wytrzymalsze od stali, dlatego lepiej wydac pare grosza wiecej i zrobic dystanse aluminiowe jak juz sie ktos chce na to decydowac |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | fj_mike   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Dyplomatyczne EA5A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 86 razy
 Dołączył: 02 Maj 2008
 Posty: 6516
 Skąd: Gdynia/Aagotnes
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-10-2009, 19:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | Użycie stali ma swoje wady i zalety. Na plus to jest bardziej wytrzymała od alu, musi być dobrze zabezpieczona przed korozją. Dystans nie musi być stalowym klocem. Ograniczeniem jest tylko pomysłowość. Można pospawać jakąś puszkę, mogą to być dwa skręcone ze sobą kołnierze (dyski). Ważne aby to przemyśleć i zastosować odpowiednie grubości materiału.
 
 Masa elementu stalowego to: objętość (pole podstawy x wysokość) x gęstość stali (metr sześcienny waży 7852kg (stal konstrukcyjna)).
 |  
				| _________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i  EA2W '02 by fj_mike
 
 Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły   by Owczar
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-10-2009, 19:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | Porównanie dla masy aluminium wzgledem stali, pełny krązek aluminium w gatunku PA6 o wysokości 50mm i srednicy talerza gornego kielicha oporowego sprezyny wazylby niecale 3kg, do tego nalezaloby odjac nawiercenie w srodku dziury (tak aby scianka kolnierza miala okolo 40mm)i dwoch dziur na szpilki mocujace, waga powinna sie zamknac w okolicy 2kg na jeden krazek, dla przykładu pelny krązek stali konstrukcyjnej wazylby nieco ponad 8kg, a po obrobce w granicach 6kg. |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  
				| Ostatnio zmieniony przez robertdg 25-10-2009, 20:42, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | fj_mike   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Dyplomatyczne EA5A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 86 razy
 Dołączył: 02 Maj 2008
 Posty: 6516
 Skąd: Gdynia/Aagotnes
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-10-2009, 20:13 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | robertdg napisał/a: |  	  | gdyz sa stopy aluminium bardziej wytrzymałe od stali | 
 Nie są, polecam np podręcznik z mechaniki technicznej
 
 
  	  | robertdg napisał/a: |  	  | gdyby tak nie było to nie robiliby w pełni aluminiowych naczep do przewozu materiałow ciezkich | 
 Na dzień dzisiejszy robi się nawet kadłuby promów długich na ponad 100m całkowicie z aluminium. Wszystko jest kwestią projektu konstrukcji. Skoro ma wytrzymać przewóz materiałów ciężkich, zostaje tak policzona i wytrzymuje.
 
 Ja nie przekonuje do stali, jeśli ktoś ma możliwość, może jej użyć byle było to dobrze zrobione i z głową. Kwestia wyboru między dostępnością materiałów, narzędzi i finansów
   |  
				| _________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i  EA2W '02 by fj_mike
 
 Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły   by Owczar
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | BigTomala   Mitsumaniak
 MOD  Black Dragon
 
  
 Auto: GALANT Sport Edition EA5A V6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 25 razy
 Dołączył: 01 Cze 2006
 Posty: 309
 Skąd: GDAŃSK/Pruszcz Gd
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-10-2009, 20:21 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | robertdg napisał/a: |  	  | gdyz sa stopy aluminium bardziej wytrzymałe od stali | 
 
  Od kiedy ?! Bo może od jakiegoś czasu coś się zmieniło  A ja o tym nie wiem. Proszę... nie siej zamieszania
   P.S. Jeśli tak jest jak piszesz... oddaje swój dyplom na rozpałkę
   |  
				| _________________ To, że akurat milczę nie oznacza, że nie mam nic do powiedzenia...                                                         Kiedy rozum śpi budzą się upiory...
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jafo2   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant EA5A
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 24 Lis 2008
 Posty: 247
 Skąd: Biała Podlaska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-10-2009, 00:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | Hej miałem podobny problem. Mam sportowe zawieszenie, a drogi w mojej okolicy to masakra.
 Na wyjeździe z parkingu miałem wystającą studzienkę o którą zaczepiałem jak posadziłem kogoś z tyłu.
 Dla mnie najprostszym rozwiązaniem była zmiana ogumienia na wyższe.
 Miałem letnie 215/40/17 i zamieniłem na 225/45/17 i jest dużo lepiej, różnica średnicy opon wynosi 3 cm.
 Jeśli chcesz podnieść o 2 cm myślę że da rade.
 kalkulator opon
 |  
				| _________________ Nie ma to jak miś!!!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | darul1 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-10-2009, 22:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | Miałem ten sam problem wydawało się nie do rozwiązania z tylnym zawiasem do EAxW, chciałem nivo zmienić na sztywne (3 razy kupowałem używkę, która zdychała po miesiącu) i oczywiście z amorkiem nie było problemu tylko te sprężyny... W katalogach zero a jeśli już to cały komplet za kosmiczne pieniądze, pojechałem do kolegi, który pracuje IC i okazało się, że wprawdzie w ofercie IC nie występują ale ściągnął mi sprężyny KYB na tył, wysokość standard i żeby było ciekawiej zapłaciłem za nie 83,00zł polskie brutto/szt. Poszukaj więc w katalogu KYB sprężyn na przód do rekinka i znajomego w jakiejś sieciowej hurtowni, która ma dostęp bezpośredni do KYB Polska. A z wysokością przodu doskonale Cię rozumiem bo w lecie jeżdżę na sprężynach Eibacha, trakcja, wygląd śliczota ale w zimie masakra i uważać trzeba bardzo. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | postrzepiony   Forumowicz
 
 Auto: PAJERO PININ 1,8 MPI + BRC
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 15 Lis 2009
 Posty: 50
 Skąd: Kozienice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-11-2009, 22:11   [EAx 97-04] Dziwne pytanie jak podnieśc Galanta ? |   
 |  
               | 
 |  
               | Panie i Panowie, jako, że czasami jeżdżę na wieś i po dziurach mam pytanie czy moje auto to zniesie, ewentualnie jakie felgi i opony, żeby niedużym kosztem go podnieść chociaż ze 2 cm ? Pozdrawiam |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | packman13   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant 2,5
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 13 Cze 2009
 Posty: 71
 Skąd: Chynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-11-2009, 22:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja Ci proponuję specjalne gumy w sprężyny. |  
				| Ostatnio zmieniony przez packman13 27-11-2009, 10:50, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-11-2009, 22:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | postrzepiony, zerknij na ten temat >>TUTAJ<< |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  
				| Ostatnio zmieniony przez robertdg 26-11-2009, 23:10, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | swinks_UK   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Lancer Evo 8 FQ300
 Kraj/Country: UK
 Pomógł: 91 razy
 Dołączył: 19 Lut 2007
 Posty: 4469
 Skąd: Bourne, Lincolnshire
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-11-2009, 23:02   Re: [EAx 97-04] Dziwne pytanie jak podnieśc Galanta ? |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | postrzepiony napisał/a: |  	  | Panie i Panowie, jako, że czasami jeżdżę na wieś i po dziurach mam pytanie czy moje auto to zniesie, ewentualnie jakie felgi i opony, żeby niedużym kosztem go podnieść chociaż ze 2 cm ? Pozdrawiam | 
 
 Masz 15'-tki to przejdź na 17'-tki, będziesz miał cal wyżej przy zachowanym profilu opony, ale zrobisz Gala "w balona" i będziesz miał do niczego komfort jazdy.
   |  
				| _________________ swinks
 
 ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
 ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
 Historia moich Misiów
 Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rafal_Szczecin   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 89 razy
 Dołączył: 15 Kwi 2005
 Posty: 9211
 Skąd: s kątowni
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-11-2009, 23:15 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | swinks_UK napisał/a: |  	  | Masz 15'-tki to przejdź na 17'-tki, będziesz miał cal wyżej przy zachowanym profilu opony, ale zrobisz Gala "w balona" i będziesz miał do niczego komfort jazdy. | 
 u mnie na 15'stkach stoi nizej, niz na 17'stce.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mitsu_pl   Forumowicz
 
  
 Auto: Subaru Forester
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 25 razy
 Dołączył: 14 Lip 2007
 Posty: 1301
 Skąd: Grajewo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-11-2009, 00:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | 1. założyć większy profil opony - bez różnicy czy to 15", 16" czy 17" 2. założyć mocniejsze sprężyny (jeżeli masz sedana 2.0 to załóż sobie sprężyny od 2.5 kombi)
 3. gumy w sprężyny - to nie najlepszy pomysł, ponieważ często sprężyny przez nie pękają
 4. poszukać sprężyn od modelu E88A - są mocniejsze - zauważyłem u siebie, że jak założyliśmy do naszego E88A z EAxx to stał o wiele niżej niż na seryjnych sprężynach - wniosek bardzo prosty!
 |  
				| _________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
 Subaru Forester SF - 1999r.
 Subaru Outback BI - 2005r.
 Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |