Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: mkm
08-01-2014, 14:50
Mitsubishi Galant 1988, 1.8l 8V gaźnikowy - by Maretzky85
Autor Wiadomość
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 08-06-2009, 00:27   

Moje kilka rad jako, że polakierowałem sobie auto w garażu z kolegą:)

1. Połóż drzwi na płasko - mniejsze prawdopodobieństwo, że lakier spłynie tam gdzie walniesz za dużo.
2. Rozumiem, że masz metallic i lakier 2 składnikowy? Bezbarwny nakładasz po około 20min od nałożenia bazy (koloru). Załatw sobie dobre oświetlenie i patrz pod kątem jak będziesz kładł bezbarwny - łatwo przelać i narobić zacieków, jak i nie domalować i zrobić skórkę pomarańczy.
3. Kilka dni po bezbarwnym papier wodny 2000, pasta farecla G3, kółko polerskie do wiertarki z regulacją obrotów i pozbywasz się farfocli co siadły przy lakierowaniu, ewentualnych zacieków gdzie przelałeś i skórki pomarańczowej gdzie nie dolałeś:)
4. Najpierw lakieruj wszystkie ranty i miejsca trudnodostępne (okolice klamki), potem główną płaszczyznę - unikniesz tego, że płaszczyzna gotowa, rozlana, a przy lakierowaniu zakamarków wyjdą na niej zacieki.
5. Nałóż najpierw cienką warstwę bezbarwnego (nie rozlaną), poczekaj 10min i nałóż już normalną, do rozlania.
6. Przy nakładaniu bazy weź sobie klapkę paliwa, nakładaj cienkie warstwy i patrz jak kolor ciemnieje (porównuj z klapką). Lakier na reszcie auta masz pewnie już przez lata rozjaśniony a baza ciemna. Ale podkład jasny i można w ten sposób różnicę kolorów zgubić.

Powodzenia:)
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 19-06-2009, 10:18   

Wczoraj siedziałem prawie cały dzień w garażu i zrobiłem sobie kilka rzeczy, które od dłuższego czasu nie dawało mi spokoju, np:

Wycieraczki - od kierowcy nie była dociśnięta do szyby i nie zbierała - to przez mocowanie wycieraczki, w którym jakiś czas temu urwałem 2 śruby a w 3ciej poszło mocowanie :P Jakoś to zrobiłem tymczasowo, ale nie sprawdzało się, no i wycieraczka o maskę mi obcierała :( Wywierciłem więc dziury i wywaliłem stare śruby (a raczej to co z nich zostało po wierceniu, no i nasmarowałem cały mechanizm zielonym smarem :D , żeby przez następne lata nie musieć do niego zaglądać :>

Zawory - od bardzo długiego czasu już wołają o pomstę do nieba - przy okazji stwierdziłem, że szczelinomierz za 7 zł nadaje się tylko, żeby sobie listki powiesić na ścianie, żeby może jakoś ciekawie wyglądały ;) Teraz misio nie dość, że mruczy zamiast walić zaworami, to jeszcze ma kopa jak powinien :>

Wydech - udało mi się w końcu załatać dziurę w środkowym tłumiku, która zaczęła się robić po wymianie tłumika końcowego - powstały dziwne naprężenia, jakby coś było gdzieś za krótkie. W każdym razie załatane :D Załatałem też łączenie portek z kolektorem wydechowym - już nie mam do niego siły - jedna śruba urwana więc trochę przelatywało.

Cięgna lewarka zmiany biegów - jedno miało luz od strony skrzyni - brakowało metalowo gumowej tulejki, którą zastąpiłem taśmą klejącą :D Poza tym podregulowałem, żeby lewarek stał mniej więcej w środku :> Teraz mogę precyzyjnie wrzucać biegi :D

Niespodziewajka - cóż, nie powiem :D Ale próbuje zrobić jakiś porządek pod maską w końcu :)

Z rzeczy zauważonych - po zmianie oleju na Valvoline cały silnik się nagrzewa równomiernie - cały jest gorący. Na Mobilu góra była o wiele chłodniejsza, poza tym V szybciej się brudzi - albo zbiera więcej syfu, albo nie wiem co :D

Za niebawem wracam do garażu z Koszmarkiem, coby dokończyć kupę innych rzeczy które czekają na zrobienie :)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-06-2009, 18:28   

Maretzky85, mam dla Ciebie kilka gratów, zamówiłem Bernery dla Ciebie. :) Muszę wbić na regulację zaworów. :P
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 04-07-2009, 10:16   

Ostatnio zainspirowany przez Pablo1o postanowiłem sobie odświeżyć wentylator chłodnicy ;) Przy okazji rozbierając silnik i konserwując go :>

Rotor


Papier ścierny 1500 i jedziemy z odświeżaniem komutatora :>


Dorzucamy smar w odpowiednie miejsca coby był dobry poślizg :)


:)


Wyczyszczone wnętrze - tam się kupa syfu zbierała ...


Od zewnątrz też można odświeżyć :)


Rama :D


Silnik w ramie.


Potem oczywiście śmigło założyłem, ale nie zdążyłem zdjęcia zrobić. Updatuje niebawem :)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

Ostatnio zmieniony przez Maretzky85 06-07-2009, 22:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-07-2009, 23:06   

Coś fotki nie baglają. :P
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 06-07-2009, 22:37   

Fotki już powinny działać :)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
koszmarek 
pure energy :-)
ciotka koszmarek


Auto: Focus MK1
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 4 razy
Dołączyła: 05 Kwi 2008
Posty: 4805
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-07-2009, 22:53   

i działają :)
_________________
Jestem absolutnie bardzo rozgadanym i wszędobylskim stworzeniem :D
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 11-07-2009, 10:47   

Wczoraj zamontowałem czujniki parkowania :D
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-07-2009, 11:11   

Maretzky85, nie dałem rady wydobyć info o pasku, sorki. Jak idzie malowanie autka? Czujniki pomalowałeś pod kolor?
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 10-08-2009, 09:18   

Drogie dzieci, jak zamawiacie u kogoś części pamiętajcie o jednej generalnej zasadzie nie ma czegoś takiego jak - jakaś japońska, dobra będzie. Jak kupujecie to kupujcie konkretnej firmy. O. To tyle, jeśli chodzi o moją - Japońska, dobra będzie - uszczelkę pod głowicą. Między 1 a 2 cylindrem się zjarała.
Niemniej jednak silnik działał dalej, mimo braku kompresji na 1 i 2 cylindrze. Ba nawet wjechałem nim bezproblemowo do garażu :D Inną sprawą jest, że chodził jak rasowy diesel - ale jakby się uparł i byłaby totalna awaria to dowiózłby na miejsce :>
Reasumując - lubię ten silnik :D
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 10-08-2009, 10:38   

Maretzky85, który to już raz przepaliła Ci się uszczelka? ;>
 
 
koszmarek 
pure energy :-)
ciotka koszmarek


Auto: Focus MK1
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 4 razy
Dołączyła: 05 Kwi 2008
Posty: 4805
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-08-2009, 14:47   

jak mi zarżniesz silnik znowu... to zatłukę jak wrócę :*
_________________
Jestem absolutnie bardzo rozgadanym i wszędobylskim stworzeniem :D
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 11-08-2009, 00:35   

Owczar, pierwszy raz w życiu upaliłem uszczelkę między cylindrami :)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 11-08-2009, 15:22   

Poprawka. Właśnie zobaczyłem, na zdjęciach z remontu, że to jednak ElRing był. Nie kupie więcej ...
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11196
Skąd: Radomsko
Wysłany: 11-08-2009, 15:33   

Maretzky85 napisał/a:
Poprawka. Właśnie zobaczyłem, na zdjęciach z remontu, że to jednak ElRing był. Nie kupie więcej ...

Dziwna sprawa.To przecież dobra firma.
Mam wrażenie,że to nie jest wina uszczelki :roll:
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.