Zamknięty przez: mkm 08-01-2014, 14:50 |
Mitsubishi Galant 1988, 1.8l 8V gaźnikowy - by Maretzky85 |
Autor |
Wiadomość |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 08-06-2009, 00:27
|
|
|
Moje kilka rad jako, że polakierowałem sobie auto w garażu z kolegą:)
1. Połóż drzwi na płasko - mniejsze prawdopodobieństwo, że lakier spłynie tam gdzie walniesz za dużo.
2. Rozumiem, że masz metallic i lakier 2 składnikowy? Bezbarwny nakładasz po około 20min od nałożenia bazy (koloru). Załatw sobie dobre oświetlenie i patrz pod kątem jak będziesz kładł bezbarwny - łatwo przelać i narobić zacieków, jak i nie domalować i zrobić skórkę pomarańczy.
3. Kilka dni po bezbarwnym papier wodny 2000, pasta farecla G3, kółko polerskie do wiertarki z regulacją obrotów i pozbywasz się farfocli co siadły przy lakierowaniu, ewentualnych zacieków gdzie przelałeś i skórki pomarańczowej gdzie nie dolałeś:)
4. Najpierw lakieruj wszystkie ranty i miejsca trudnodostępne (okolice klamki), potem główną płaszczyznę - unikniesz tego, że płaszczyzna gotowa, rozlana, a przy lakierowaniu zakamarków wyjdą na niej zacieki.
5. Nałóż najpierw cienką warstwę bezbarwnego (nie rozlaną), poczekaj 10min i nałóż już normalną, do rozlania.
6. Przy nakładaniu bazy weź sobie klapkę paliwa, nakładaj cienkie warstwy i patrz jak kolor ciemnieje (porównuj z klapką). Lakier na reszcie auta masz pewnie już przez lata rozjaśniony a baza ciemna. Ale podkład jasny i można w ten sposób różnicę kolorów zgubić.
Powodzenia:) |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 19-06-2009, 10:18
|
|
|
Wczoraj siedziałem prawie cały dzień w garażu i zrobiłem sobie kilka rzeczy, które od dłuższego czasu nie dawało mi spokoju, np:
Wycieraczki - od kierowcy nie była dociśnięta do szyby i nie zbierała - to przez mocowanie wycieraczki, w którym jakiś czas temu urwałem 2 śruby a w 3ciej poszło mocowanie Jakoś to zrobiłem tymczasowo, ale nie sprawdzało się, no i wycieraczka o maskę mi obcierała Wywierciłem więc dziury i wywaliłem stare śruby (a raczej to co z nich zostało po wierceniu, no i nasmarowałem cały mechanizm zielonym smarem , żeby przez następne lata nie musieć do niego zaglądać :>
Zawory - od bardzo długiego czasu już wołają o pomstę do nieba - przy okazji stwierdziłem, że szczelinomierz za 7 zł nadaje się tylko, żeby sobie listki powiesić na ścianie, żeby może jakoś ciekawie wyglądały Teraz misio nie dość, że mruczy zamiast walić zaworami, to jeszcze ma kopa jak powinien :>
Wydech - udało mi się w końcu załatać dziurę w środkowym tłumiku, która zaczęła się robić po wymianie tłumika końcowego - powstały dziwne naprężenia, jakby coś było gdzieś za krótkie. W każdym razie załatane Załatałem też łączenie portek z kolektorem wydechowym - już nie mam do niego siły - jedna śruba urwana więc trochę przelatywało.
Cięgna lewarka zmiany biegów - jedno miało luz od strony skrzyni - brakowało metalowo gumowej tulejki, którą zastąpiłem taśmą klejącą Poza tym podregulowałem, żeby lewarek stał mniej więcej w środku :> Teraz mogę precyzyjnie wrzucać biegi
Niespodziewajka - cóż, nie powiem Ale próbuje zrobić jakiś porządek pod maską w końcu
Z rzeczy zauważonych - po zmianie oleju na Valvoline cały silnik się nagrzewa równomiernie - cały jest gorący. Na Mobilu góra była o wiele chłodniejsza, poza tym V szybciej się brudzi - albo zbiera więcej syfu, albo nie wiem co
Za niebawem wracam do garażu z Koszmarkiem, coby dokończyć kupę innych rzeczy które czekają na zrobienie |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-06-2009, 18:28
|
|
|
Maretzky85, mam dla Ciebie kilka gratów, zamówiłem Bernery dla Ciebie. Muszę wbić na regulację zaworów. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 04-07-2009, 10:16
|
|
|
Ostatnio zainspirowany przez Pablo1o postanowiłem sobie odświeżyć wentylator chłodnicy Przy okazji rozbierając silnik i konserwując go :>
Rotor
Papier ścierny 1500 i jedziemy z odświeżaniem komutatora :>
Dorzucamy smar w odpowiednie miejsca coby był dobry poślizg
Wyczyszczone wnętrze - tam się kupa syfu zbierała ...
Od zewnątrz też można odświeżyć
Rama
Silnik w ramie.
Potem oczywiście śmigło założyłem, ale nie zdążyłem zdjęcia zrobić. Updatuje niebawem |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
Ostatnio zmieniony przez Maretzky85 06-07-2009, 22:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-07-2009, 23:06
|
|
|
Coś fotki nie baglają. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 06-07-2009, 22:37
|
|
|
Fotki już powinny działać |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
koszmarek
pure energy :-) ciotka koszmarek

Auto: Focus MK1
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 4 razy Dołączyła: 05 Kwi 2008 Posty: 4805 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-07-2009, 22:53
|
|
|
i działają |
_________________ Jestem absolutnie bardzo rozgadanym i wszędobylskim stworzeniem |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 11-07-2009, 10:47
|
|
|
Wczoraj zamontowałem czujniki parkowania |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-07-2009, 11:11
|
|
|
Maretzky85, nie dałem rady wydobyć info o pasku, sorki. Jak idzie malowanie autka? Czujniki pomalowałeś pod kolor? |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 10-08-2009, 09:18
|
|
|
Drogie dzieci, jak zamawiacie u kogoś części pamiętajcie o jednej generalnej zasadzie nie ma czegoś takiego jak - jakaś japońska, dobra będzie. Jak kupujecie to kupujcie konkretnej firmy. O. To tyle, jeśli chodzi o moją - Japońska, dobra będzie - uszczelkę pod głowicą. Między 1 a 2 cylindrem się zjarała.
Niemniej jednak silnik działał dalej, mimo braku kompresji na 1 i 2 cylindrze. Ba nawet wjechałem nim bezproblemowo do garażu Inną sprawą jest, że chodził jak rasowy diesel - ale jakby się uparł i byłaby totalna awaria to dowiózłby na miejsce :>
Reasumując - lubię ten silnik |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 10-08-2009, 10:38
|
|
|
Maretzky85, który to już raz przepaliła Ci się uszczelka? ;> |
|
|
|
 |
koszmarek
pure energy :-) ciotka koszmarek

Auto: Focus MK1
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 4 razy Dołączyła: 05 Kwi 2008 Posty: 4805 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-08-2009, 14:47
|
|
|
jak mi zarżniesz silnik znowu... to zatłukę jak wrócę :* |
_________________ Jestem absolutnie bardzo rozgadanym i wszędobylskim stworzeniem |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 11-08-2009, 00:35
|
|
|
Owczar, pierwszy raz w życiu upaliłem uszczelkę między cylindrami |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 11-08-2009, 15:22
|
|
|
Poprawka. Właśnie zobaczyłem, na zdjęciach z remontu, że to jednak ElRing był. Nie kupie więcej ... |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11196 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 11-08-2009, 15:33
|
|
|
Maretzky85 napisał/a: | Poprawka. Właśnie zobaczyłem, na zdjęciach z remontu, że to jednak ElRing był. Nie kupie więcej ... |
Dziwna sprawa.To przecież dobra firma.
Mam wrażenie,że to nie jest wina uszczelki |
_________________
 |
|
|
|
 |
|