Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przygasanie świateł
Autor Wiadomość
radamanthys132 
Mitsumaniak
MohAIR


Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2011
Posty: 166
Skąd: Poznan
Wysłany: 16-12-2012, 23:42   

Odgrzewam temat :(
Miałem podobny problem ale z obserwacji działo sie po zejsciu z "ssania". w czasie powyższonych obrotów ładowanie 14.4 po 12.6. Wymienione zostały regulator i mostek diodowy ale problem pozostał. Gosc ktory mi robił altka powiedział ze moze komputer błednie wysterowuje regulator. po wyjeci z kostki alternatora ładowanie od poczatku do konca jest w granicy 14.4. jak to w koncu jest? Chyna mam ecu walniete. Pytanie do kolegow czy oprocz przygasania sa inne objawy np falujace obroty lub efekt przebierania silnika? Nie moge znalezc schematu samego ecu silnika. moze ktos sie wypowie kto gmerał przy tum ecu.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 17-12-2012, 01:24   

Schematu ECU nie znajdziesz. To dość skomplikowana elektronika. W każdym razie rzeczywiście jest tak, że ECU wysterowuje regulator. Tyle, że taką przypadłość jak opisałeś ma nie tylko Twój galant.

Czy po wyjęciu tej kostki wywaliło Ci błąd ECU?
 
 
radamanthys132 
Mitsumaniak
MohAIR


Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2011
Posty: 166
Skąd: Poznan
Wysłany: 17-12-2012, 09:32   

Nie widzialem zadnej kontrolki wiec sadze ze nie. Ale dzis podepne kabel i sczytam :) Owczar powiedz mi czy regenerowac czy szukac uzywki? W obu przypadkach loteria :?
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 17-12-2012, 09:33   

Ale co chcesz regenerować? Interesujący jest ten objaw, że po odłączeniu sterowania ładowanie jest ok...
 
 
radamanthys132 
Mitsumaniak
MohAIR


Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2011
Posty: 166
Skąd: Poznan
Wysłany: 17-12-2012, 09:39   

Tam w ecu musi byc jakis uklad ktory kontroluje prad i napiecie (domysl) wiec zapewne idzie go wymienic. Sa magiki co naprawiaja :) moze zle dobralem slowo regeneracja. Po dyskusji z gosciami od alternatowo
podejrzenie jest takie ze moze tej awarii ecu jest uszkodzona jedna z diod. Aczkolwiek moja wiedza elektryczna jest naprawde pobiezna.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 17-12-2012, 09:49   

Myślę, że dobrze kombinujesz. Z ciekawości odepnę te kostkę i u siebie. Jeśli rzeczywiście ładowanie będzie wtedy wyższe to wskazywałoby na jakiś problem z ECU (wszystkimi ECU). Możliwe, że jakiś element stracił swoje parametry i ECU źle odczytuje napięcie ładowanie.

Trzeba by wyciągnąć ECU, znaleźć pin, na którym jest odczytywane napięcie i sprawdzić po ścieżce wszystkie elementy aż do procesora. Ten ostatni raczej można wykluczyć :)
 
 
radamanthys132 
Mitsumaniak
MohAIR


Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2011
Posty: 166
Skąd: Poznan
Wysłany: 17-12-2012, 10:00   

Ciekawy tez jestem czy oprocz tego efekty z ladowaniem nie koreluja inne problemy. U mnie tez nie moge dojsc do ladu z plywaniem obrotow w niewielkim zakresie i delikatnie kulejacym biegiem jalowym tak jaby co jakis czas wypadl jakis zaplon bo sprawdzilem lub podmienilem ew wymienilem juz wszystkie doslownie wszystkie elementy ukladu zaplonowego. Krew mnie zalewa jak cos nie chodzi prawie idealnie bo idealnie chodzi tylko v6 ;) dzis wale z tematem do elektronika. Zerknij na schemat i tam w miejscu ecu narysowany jest chyba rezystor regulowany. Stad moje podejrzenie ale jesli mozesz zweryfikuj :) A i to trzeba wypiac tylko dwa piny bodajrze 1 i 4. Wyjmowalem wg schematu. Nie wiem czy we wszystkich wersjach silnikowych jest podobnie.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 17-12-2012, 10:04   

Z tego co widzę, to odpięcie kostki powoduje odpięcie kontrolki i wzbudzenia alternatora. Skrajne piny w kostce są podłączone do ECU, ale na schemacie nie widać co jest w ECU...
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 17-12-2012, 12:28   

wczoraj zauważyłem dodatkowo, że np. większe obciążenie - jak próba zamknięcia zamkniętego okna :) też powoduje przygasanie świateł...
ale tylko w Galu przed 2 liftem, potem już tak nie ma (ECU inne jest na 100%)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 17-12-2012, 12:55   

Krzyzak napisał/a:
wczoraj zauważyłem dodatkowo, że np. większe obciążenie - jak próba zamknięcia zamkniętego okna też powoduje przygasanie świateł...
Dokładnie, w Sporcie tak mam.
Krzyzak napisał/a:
ale tylko w Galu przed 2 liftem, potem już tak nie ma (ECU inne jest na 100%)
A to zobaczymy w nowym :wink:
 
 
radamanthys132 
Mitsumaniak
MohAIR


Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2011
Posty: 166
Skąd: Poznan
Wysłany: 17-12-2012, 13:48   

Dorwać schemat ECU....

[ Dodano: 17-12-2012, 19:31 ]
mały update wymrugałem kod 64 problem z alternatorem...evoscan mi chyba bzdury pokazuje ;/
 
 
szczukwa 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Wrz 2012
Posty: 2
Skąd: Kielce
Wysłany: 07-01-2013, 15:02   

Witam
Też podłączę się do tematu, problem przygasania świateł zauważyłem również w moim galancie. 2,5 V6 2000r 118kW. Wygląda to jednaj trochę inaczej, mianowicie w czasie jazdy dają się zauważyć zmiany natężenia światła oraz migające kontrolki ładowania i poziomu oleju. Objawy pojawiają się w różnych zakresach obrotów, po dodaniu gazu, kontroli przestają świecić. Ładowanie sprawdzane pod obciążeniem 14,4 V. Podejrzewam regulator
Miał ktoś podobne objawy?
pozdrawiam
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 07-01-2013, 15:12   

radamanthys132 napisał/a:
mały update wymrugałem kod 64 problem z alternatorem...evoscan mi chyba bzdury pokazuje ;/


Bo odpinałeś wtyczkę od alternatora.
 
 
marcinspike 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 142
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 15-01-2013, 16:32   

Podpinam się do tematu.

Ja jednak bym obstawiał aternator, kiedyś dawno temu kiedy jeszcze zachwycała mnie niemiecka technologia miałem Vento 2.0 i tam występował ten sam objaw. Okazał się to być regulator napięcia + luźny pasek.
Jutro sobie pomierzę, z tego co wiem to napięcie powinno być takie samo przy 3000rpm jak i na 800.
 
 
misiek1992 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5 v6 + podtlenek LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sty 2015
Posty: 45
Skąd: Otmuchów
  Wysłany: 08-03-2015, 19:25   [EA5A/W 2.5] Czy to alternator?

Witam mam pewien problem. Mam gala 2.5 V6 1999 LPG, i niedawno zauważyłem ze podczas jazdy przy redukcji biegów moje światła delikatnie przygasają . Tak samo jest jak auto stoi na światłach awaryjnych . Czy to będzie wina alternatora??
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.