Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] 2 akumulatory
Autor Wiadomość
WOJTEK-PN 
Forumowicz

Auto: MITSUBISHI PAJER 3,2 DID
Dołączył: 29 Kwi 2009
Posty: 69
Skąd: USTROŃ
Wysłany: 14-04-2011, 17:36   

Witam.
Ja miałem problem z ładowaniem.
Wymieniłem jeden, a drugi zostawiłem,niestety ten starszy rozładowywał ten drugi.
Skończyło się na wymianie dwóch.
I teraz jest ok:)
Pozdrawiam Wojtek
 
 
mikello 
Mitsumaniak

Auto: 3.2 DID A/T 2008,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 140
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 14-04-2011, 23:02   

A nie lepiej założyć jeden OPTIMA YELLOW 75Ah, jest rewelacyjny, cena jak za dwa zwykłe ale się opłaca. Jeżdżę na nim już 4 lata a nie daje się zarżnąć ani to przetwornicą ani innymi urządzeniami dodatkowymi. Prąd rozruchowy ok 1000A, szybciej się ładuje a pojemność faktyczna w porównaniu do zwykłych aku to 150Ah.
Ja spokojnie go mogę polecić.

pozdr
_________________
Mikello
 
 
 
shutter 
Mitsumaniak


Auto: Pajero'02 3.2DiD v78
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 61
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 15-04-2011, 00:49   

Na pewno pojedynczy akumulator nie zapewni Ci takiej wydajności prądowej co dwa połączone ze sobą równolegle. Zwłaszcza przy tak dużych pojemnościach. Chyba że zrobimy trochę miejsca pod maską przy pomocy młotka i wsadzimy tam bateryjkę od ruskiego czołgu :lol: Cudów nie ma i fizyki nie oszukasz. I skąd nagle biorą Ci się te 150Ah :?: i przy jakim prądzie rozładowania :?:
Dwa akumulatory łatwiej upchnąć w komorze silnika niż jeden większy. Wada takiego rozwiązania: muszą być wymieniane razem, bo mamy to co było w poście wyżej. No i sumarycznie dwa akumulatory teoretycznie kosztują więcej niż jeden dwa razy większy. Ale za to jest łatwiej je podnieść :lol:

PS. Dwa Bosh'e Silver S4 95Ah kosztują ca 1kpln i dają w sumie 190Ah pojemności i prąd rozruchowy 1660A - nie są to jakieś low-budget bateryjki, a kosztują tyle co jedna Optima. No chyba że kogoś ciągnie z samochodem do dżungli.
 
 
mikello 
Mitsumaniak

Auto: 3.2 DID A/T 2008,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 140
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 15-04-2011, 19:12   

Nie jest moim zamiarem agitacja na rzecz Optimy,
Nie jest moim celem zażarta polemika czy dwa zwykle aku są lepsze niż jedna Optima,
Na chłopski rozum lepiej mieć dwa jabłka niż jedno, zgadzam się, tylko że parametry pracy są diametralnie rożne jak prąd rozruchu i pojemność rzeczywista w funkcji temperatury, poziom głębokości rozładowania itd. Różnice miedzy nimi są ogólnie znane i parametry szeroko opisane w necie więc nie ma sensu kruszyć kopii bo każdy może sobie poczytać.
Że zacytuje tylko...

"Akumulator z możliwością głębokiego rozładowania stosowany jest zwykle tam, gdzie rozładowanie akumulatora przy normalnej pracy sięga 60 - 70 procent jego pojemności. Stąd właśnie nazwa akumulatora - " z możliwością głębokiego rozładowania ". Różni się on znacząco od normalnego akumulatora samochodowego, który rozładowywany jest zwykle w 1 - 3 %.Zastosowania, wymagające akumulatora z możliwością głębokiego rozładowania to m. in. silniki łodzi, wózki golfowe, elektryczne wózki inwalidzkie oraz domowe systemy zasilania. Radiowozy, karetki pogotowia i wozy strażackie to kolejni kandydaci do stosowania akumulatorów z możliwością głębokiego rozładowania Optima."

Oczywiście do jeżdżenia cywilnego - nieużywania wyciągarki, przetwornicy, czy spawania w terenie :) nie ma co filozofować i jeden zwykły akumulator wystarczy ale jak już dyskusja jest o zabezpieczeniu typu dwa akumulatory rozumiem że ktoś potrzebuje naprawdę dużej mocy.
Dodam jeszcze tylko ze Optime można zarżnąć do zera i nie zaszkodzi jej to.

pozdrawiam
_________________
Mikello
 
 
 
Yellowmax 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 3,2 Dakar 05
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 16
Skąd: Kraków
Wysłany: 12-12-2011, 15:45   

witam,
ostro analizowałem wszystkie wywody na temat akumulatorów. w moim longu 2005 właśnie pojawiły sie wyraźne symptomy padających akumulatorów. Zdecydowałem się na Bosch Silver S4 95Ah 830A. Za obydwa zapłaciłem nieco ponad 800 pln. Jednak inna moim zdaniem istotna sprawa przy zakupie akumulatorów - to ich wymiary. Dostępna jest cała masa w różnych cenach, ale ni cholere nie pasujących do podstawy w misku, można oczywiście troche pokombinować i troche krzywo przykręcić, ale czy o to chodzi! Pozdrawiam. Y

ps. diagnozy pseudomechaników przy problemach z rozruchem na starych (oryginalnych) akumulatorach były również w kierunku pompy, ale jak to zwykle bywa najlepiej samemu spawdzić wszystkie ewentualmości!
 
 
Lukaszfs 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 DID 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-08-2012, 10:19   

A ja mam pytanie jakie ładować najlepiej taką kombinacje gdy są 2 aku. czy odpinać i ładować każdy z osobna czy można podpiąć prostownik przy jednym i tak samo będzie ładował się i ten drugi ?
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 29-08-2012, 13:14   

Wsadzasz dwa nowe identyczne akumulatory. I do końca żywota ładują i rozładowują się razem w aucie. A jak się żywot skończy to wywalasz oba i wsadzasz dwa kolejne.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
artmit1 
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DiD 04
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Gru 2011
Posty: 47
Skąd: Stare Babice
Wysłany: 29-08-2012, 16:53   

Amen. Heilsberg dobrze prawi - akumulator jest dobry gdy nic przy nim nie robisz ( pod warunkiem ze masz sprawny ukalad ladowania), gdy trzeba doladowywac - to udajemy sie
do sklepu po nowe

Pozdro
_________________
Arturos Pajeros
 
 
Rander 
Forumowicz

Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 368
Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
Wysłany: 30-08-2012, 13:17   

Lukaszfs napisał/a:
A ja mam pytanie jakie ładować najlepiej taką kombinacje gdy są 2 aku. czy odpinać i ładować każdy z osobna czy można podpiąć prostownik przy jednym i tak samo będzie ładował się i ten drugi ?


Jest jeszcze takie ustrojstwo, jak "separator akumulatorów". Niektóre mają funkcję wyboru akumulatora do ładowania/rozładowania, wskaźniki naładowania, zabezpieczenie przed rozładowaniem. To ostatnie przydaje się "w terenie" (biwak, tutystyka) - możesz ustawić, że zawsze Ci zostanie w jednym z akumulatorów wystarczająco dużo prądu do uruchomienia auta, zwłaszcza, gdy używa się na postoju radia czy lodówki.
Kolejny plus: możesz używać różnych akumulatorów, z różną kondycją.
_________________
Pozdrawiam.

Adam.
 
 
Szyszkowa 
mod Pajero
seek&destroy


Auto: Pajero 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 308
Skąd: Wrocław
Wysłany: 30-08-2012, 15:08   

Przykładowy: http://www.rxv.com.pl/skl...uct&prod_id=656
_________________

 
 
Eskapada 
Forumowicz

Auto: Pajero L040
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 58
Skąd: Wrocław
Wysłany: 30-08-2012, 15:23   

Szyszkowa napisał/a:
Przykładowy: http://www.rxv.com.pl/skl...uct&prod_id=656


Najlepsze rozwiązanie jakie może być od jednego producenta : http://www.ibs-tech.ch/

Jeszcze jeszcze T-max ale jest podróba IBS i no to nawet kopia IBS-DBS tylko starszego, analogowego modelu DBi-DBS.
 
 
 
s3Rnick 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2017
Posty: 6
Skąd: Beskidy
Wysłany: 05-01-2024, 09:04   

Cześć.
Jesteście pewni że fabrycznie tam wchodzą dwa akumulatory po 95 Ah?
To dość duża pojemność.
 
 
Petroholic 
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.5GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2023
Posty: 31
Skąd: Lublin
Wysłany: 06-01-2024, 12:20   

Czytajac ten temat jako elektromechanik TIR musze wtracic swoje 2 grosze. Ze tak zapytam - koledzy posiadajacy w swoich Miskach 2 akumulatory maja inny alternator niz ci z singlem? Bo jesli nie to wsadzanie 2 akumulatorow 95Ah bez separatora ladowania do zwyklego alternatora zalozmy 90A jest bez sensu. Obie baterie od nowosci beda niedoladowane co wplywa niekorzystnie na ich kondycje. Z kolei jesli alternator w dublu jest mocniejszy to jazda z jednym aku zamiast dwoch spowoduje wygotowanie elektrolitu i w dluzszej eksploatacji smierc aku...
 
 
pablo eldiablo 
Forumowicz


Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 413
Skąd: WPI
Wysłany: 08-01-2024, 14:20   

Petroholic napisał/a:
Z kolei jesli alternator w dublu jest mocniejszy to jazda z jednym aku zamiast dwoch spowoduje wygotowanie elektrolitu i w dluzszej eksploatacji smierc aku...


Nic z tych rzeczy, mocniejszy alternator da możliwość szybszego ładowania przy dużych obciążeniach i uniknięcia głębszego rozładowania, np. przy wyciąganiu.
Przy normalnym użytkowaniu nie ma różnicy, piszę z autopsji, mam jeden aku, a alternator wymieniłem z 90A na 120A - wszystko gra i buczy, akumulator (zwykła yuasa) żyje i ma się dobrze ;-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.