[3.2 DID] 2 akumulatory |
Autor |
Wiadomość |
WOJTEK-PN
Forumowicz
Auto: MITSUBISHI PAJER 3,2 DID
Dołączył: 29 Kwi 2009 Posty: 69 Skąd: USTROŃ
|
Wysłany: 14-04-2011, 17:36
|
|
|
Witam.
Ja miałem problem z ładowaniem.
Wymieniłem jeden, a drugi zostawiłem,niestety ten starszy rozładowywał ten drugi.
Skończyło się na wymianie dwóch.
I teraz jest ok:)
Pozdrawiam Wojtek |
|
|
|
 |
mikello
Mitsumaniak
Auto: 3.2 DID A/T 2008,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 140 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 14-04-2011, 23:02
|
|
|
A nie lepiej założyć jeden OPTIMA YELLOW 75Ah, jest rewelacyjny, cena jak za dwa zwykłe ale się opłaca. Jeżdżę na nim już 4 lata a nie daje się zarżnąć ani to przetwornicą ani innymi urządzeniami dodatkowymi. Prąd rozruchowy ok 1000A, szybciej się ładuje a pojemność faktyczna w porównaniu do zwykłych aku to 150Ah.
Ja spokojnie go mogę polecić.
pozdr |
_________________ Mikello |
|
|
|
 |
shutter
Mitsumaniak

Auto: Pajero'02 3.2DiD v78
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 61 Skąd: Grodzisk Maz.
|
Wysłany: 15-04-2011, 00:49
|
|
|
Na pewno pojedynczy akumulator nie zapewni Ci takiej wydajności prądowej co dwa połączone ze sobą równolegle. Zwłaszcza przy tak dużych pojemnościach. Chyba że zrobimy trochę miejsca pod maską przy pomocy młotka i wsadzimy tam bateryjkę od ruskiego czołgu Cudów nie ma i fizyki nie oszukasz. I skąd nagle biorą Ci się te 150Ah i przy jakim prądzie rozładowania
Dwa akumulatory łatwiej upchnąć w komorze silnika niż jeden większy. Wada takiego rozwiązania: muszą być wymieniane razem, bo mamy to co było w poście wyżej. No i sumarycznie dwa akumulatory teoretycznie kosztują więcej niż jeden dwa razy większy. Ale za to jest łatwiej je podnieść
PS. Dwa Bosh'e Silver S4 95Ah kosztują ca 1kpln i dają w sumie 190Ah pojemności i prąd rozruchowy 1660A - nie są to jakieś low-budget bateryjki, a kosztują tyle co jedna Optima. No chyba że kogoś ciągnie z samochodem do dżungli. |
|
|
|
 |
mikello
Mitsumaniak
Auto: 3.2 DID A/T 2008,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 140 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 15-04-2011, 19:12
|
|
|
Nie jest moim zamiarem agitacja na rzecz Optimy,
Nie jest moim celem zażarta polemika czy dwa zwykle aku są lepsze niż jedna Optima,
Na chłopski rozum lepiej mieć dwa jabłka niż jedno, zgadzam się, tylko że parametry pracy są diametralnie rożne jak prąd rozruchu i pojemność rzeczywista w funkcji temperatury, poziom głębokości rozładowania itd. Różnice miedzy nimi są ogólnie znane i parametry szeroko opisane w necie więc nie ma sensu kruszyć kopii bo każdy może sobie poczytać.
Że zacytuje tylko...
"Akumulator z możliwością głębokiego rozładowania stosowany jest zwykle tam, gdzie rozładowanie akumulatora przy normalnej pracy sięga 60 - 70 procent jego pojemności. Stąd właśnie nazwa akumulatora - " z możliwością głębokiego rozładowania ". Różni się on znacząco od normalnego akumulatora samochodowego, który rozładowywany jest zwykle w 1 - 3 %.Zastosowania, wymagające akumulatora z możliwością głębokiego rozładowania to m. in. silniki łodzi, wózki golfowe, elektryczne wózki inwalidzkie oraz domowe systemy zasilania. Radiowozy, karetki pogotowia i wozy strażackie to kolejni kandydaci do stosowania akumulatorów z możliwością głębokiego rozładowania Optima."
Oczywiście do jeżdżenia cywilnego - nieużywania wyciągarki, przetwornicy, czy spawania w terenie nie ma co filozofować i jeden zwykły akumulator wystarczy ale jak już dyskusja jest o zabezpieczeniu typu dwa akumulatory rozumiem że ktoś potrzebuje naprawdę dużej mocy.
Dodam jeszcze tylko ze Optime można zarżnąć do zera i nie zaszkodzi jej to.
pozdrawiam |
_________________ Mikello |
|
|
|
 |
Yellowmax
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero 3,2 Dakar 05
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lip 2009 Posty: 16 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12-12-2011, 15:45
|
|
|
witam,
ostro analizowałem wszystkie wywody na temat akumulatorów. w moim longu 2005 właśnie pojawiły sie wyraźne symptomy padających akumulatorów. Zdecydowałem się na Bosch Silver S4 95Ah 830A. Za obydwa zapłaciłem nieco ponad 800 pln. Jednak inna moim zdaniem istotna sprawa przy zakupie akumulatorów - to ich wymiary. Dostępna jest cała masa w różnych cenach, ale ni cholere nie pasujących do podstawy w misku, można oczywiście troche pokombinować i troche krzywo przykręcić, ale czy o to chodzi! Pozdrawiam. Y
ps. diagnozy pseudomechaników przy problemach z rozruchem na starych (oryginalnych) akumulatorach były również w kierunku pompy, ale jak to zwykle bywa najlepiej samemu spawdzić wszystkie ewentualmości! |
|
|
|
 |
Lukaszfs
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 DID 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2012 Posty: 11 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-08-2012, 10:19
|
|
|
A ja mam pytanie jakie ładować najlepiej taką kombinacje gdy są 2 aku. czy odpinać i ładować każdy z osobna czy można podpiąć prostownik przy jednym i tak samo będzie ładował się i ten drugi ? |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 29-08-2012, 13:14
|
|
|
Wsadzasz dwa nowe identyczne akumulatory. I do końca żywota ładują i rozładowują się razem w aucie. A jak się żywot skończy to wywalasz oba i wsadzasz dwa kolejne. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
artmit1
Forumowicz
Auto: Pajero III 3.2 DiD 04
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Gru 2011 Posty: 47 Skąd: Stare Babice
|
Wysłany: 29-08-2012, 16:53
|
|
|
Amen. Heilsberg dobrze prawi - akumulator jest dobry gdy nic przy nim nie robisz ( pod warunkiem ze masz sprawny ukalad ladowania), gdy trzeba doladowywac - to udajemy sie
do sklepu po nowe
Pozdro |
_________________ Arturos Pajeros |
|
|
|
 |
Rander
Forumowicz
Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 368 Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
|
Wysłany: 30-08-2012, 13:17
|
|
|
Lukaszfs napisał/a: | A ja mam pytanie jakie ładować najlepiej taką kombinacje gdy są 2 aku. czy odpinać i ładować każdy z osobna czy można podpiąć prostownik przy jednym i tak samo będzie ładował się i ten drugi ? |
Jest jeszcze takie ustrojstwo, jak "separator akumulatorów". Niektóre mają funkcję wyboru akumulatora do ładowania/rozładowania, wskaźniki naładowania, zabezpieczenie przed rozładowaniem. To ostatnie przydaje się "w terenie" (biwak, tutystyka) - możesz ustawić, że zawsze Ci zostanie w jednym z akumulatorów wystarczająco dużo prądu do uruchomienia auta, zwłaszcza, gdy używa się na postoju radia czy lodówki.
Kolejny plus: możesz używać różnych akumulatorów, z różną kondycją. |
_________________ Pozdrawiam.
Adam. |
|
|
|
 |
Szyszkowa
mod Pajero seek&destroy

Auto: Pajero 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 308 Skąd: Wrocław
|
|
|
|
 |
Eskapada
Forumowicz
Auto: Pajero L040
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Sie 2012 Posty: 58 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 30-08-2012, 15:23
|
|
|
Najlepsze rozwiązanie jakie może być od jednego producenta : http://www.ibs-tech.ch/
Jeszcze jeszcze T-max ale jest podróba IBS i no to nawet kopia IBS-DBS tylko starszego, analogowego modelu DBi-DBS. |
|
|
|
 |
s3Rnick
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 6 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: 05-01-2024, 09:04
|
|
|
Cześć.
Jesteście pewni że fabrycznie tam wchodzą dwa akumulatory po 95 Ah?
To dość duża pojemność. |
|
|
|
 |
Petroholic
Forumowicz
Auto: Pajero III 3.5GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2023 Posty: 31 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 06-01-2024, 12:20
|
|
|
Czytajac ten temat jako elektromechanik TIR musze wtracic swoje 2 grosze. Ze tak zapytam - koledzy posiadajacy w swoich Miskach 2 akumulatory maja inny alternator niz ci z singlem? Bo jesli nie to wsadzanie 2 akumulatorow 95Ah bez separatora ladowania do zwyklego alternatora zalozmy 90A jest bez sensu. Obie baterie od nowosci beda niedoladowane co wplywa niekorzystnie na ich kondycje. Z kolei jesli alternator w dublu jest mocniejszy to jazda z jednym aku zamiast dwoch spowoduje wygotowanie elektrolitu i w dluzszej eksploatacji smierc aku... |
|
|
|
 |
pablo eldiablo
Forumowicz

Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 413 Skąd: WPI
|
Wysłany: 08-01-2024, 14:20
|
|
|
Petroholic napisał/a: | Z kolei jesli alternator w dublu jest mocniejszy to jazda z jednym aku zamiast dwoch spowoduje wygotowanie elektrolitu i w dluzszej eksploatacji smierc aku... |
Nic z tych rzeczy, mocniejszy alternator da możliwość szybszego ładowania przy dużych obciążeniach i uniknięcia głębszego rozładowania, np. przy wyciąganiu.
Przy normalnym użytkowaniu nie ma różnicy, piszę z autopsji, mam jeden aku, a alternator wymieniłem z 90A na 120A - wszystko gra i buczy, akumulator (zwykła yuasa) żyje i ma się dobrze |
|
|
|
 |
|