Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Galant E39A 2.0 16v Gti Dynamic 4
Autor Wiadomość
Wook@sH 
Mitsumaniak


Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 432
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 15-08-2009, 20:07   

o chyba pierwszy galant w którym ten system działa po tymlu latach :P
_________________

 
 
Slawciu 
Mitsumaniak

Auto: Dynamic 4'91r 2.0 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lip 2009
Posty: 69
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 01-09-2009, 18:36   

Nie wiem na 100% czy działa, ale skręca inaczej niż samochody którymi jeździłem poprzednio. :)

Powie mi ktoś jaki będzie najlepszy olej do tego silnika? Zbliża się wymiana, a poprzedni właściciel wlał Castrol 15w40. Nie wiem jednak jaki to rodzaj oleju.
5 litrowy pojemnik starczy :?:

Aha zapomniałem, jakie elementy rozrządu powinienem kupić? Oglądałem ostatnio pasek balansowy i nie wygląda on ciekawie. Czasami nie wiem czy wogóle odpalać Miśka rano, czy iść na piechotę do pracy :(

Z góry dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam.
_________________
Mój Galant

http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 
 
PanLan 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer 94r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Gru 2007
Posty: 33
Skąd: Toporzysko
Wysłany: 03-09-2009, 15:05   

Cześć bardzo fajny galancik i ciekawy układ sterowania, ja tak apropo rdzy, szczotka na wiertarce nigdy nie wystarczy bo za rok może króce albo dłużej rdza i tak wróci, tylko wyłącznie szlifierka i do czystej blachy z odpowiednią tarczą, wtedy na pewno nie pojawi się gdy dobrze zakonserwujesz :twisted: powodzenia z modami w autku i bezawaryjności

ps. jak nie jesteś mechanikiem to zostaw zabawe z rozrządem i jak nie wiesz jaki olej był to tak samo do mechanika odpowiedniego i dużo nie zgarnie, ostatnio byłem na wymianie wszystkich możliwych płynów od silnika po hamulce do tego paski rozrządu, rolka, 4świece, klocki hamulcowe i wyniosło to 700zł, mechanik uporał się w jeden dzień
_________________
"Motoryzacja to pasja każdego mężczyzny"
 
 
 
Slawciu 
Mitsumaniak

Auto: Dynamic 4'91r 2.0 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lip 2009
Posty: 69
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 03-09-2009, 19:07   

PanLan dzięki za dobre rady, fakt mechanikiem nie jestem i mogę sobie podłubać przy konserwacji czy innych sprawach, które nie ingerują w mechanikę. Rdzę usunąłem tylko tam gdzie ją zauważyłem, szczerze to podwozie nadal było w bdb stanie, ale wole zapobiegać.

Co do oleju, to już kupiłem Castrol GTX 15w40. Tak mi doradził koleś ze sklepu z olejami, więc taki kupiłem.

Co do wymian pasków i wszystkiego po koleji, to mojej siostry chłopak jest mechanikiem.
Zagadywałem go o Galanta i powiedział: "0.75l rozpuszczalnika po robocie i wymieniamy co się da" :D

W tym roku oprócz rozrządu i hamulców nie mam zamiaru nic więcej robić niż lać wahę i jeździć.

A wracając do kwestii rozrządu, to przeglądałem katalog w intercarsie i wychodzi na to, że muszę kupić :
- pasek
- pasek balansowy
- rolki do obydwu
- pompę wody

Starczy?
_________________
Mój Galant

http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 
 
Slawciu 
Mitsumaniak

Auto: Dynamic 4'91r 2.0 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lip 2009
Posty: 69
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 07-09-2009, 17:52   

Wymieniłem dziś olej, nie wiem czy mi się zdaje, ale silnik zyskał na kulturze pracy.
Nie obyło się ez nerwów, bo pan ze sklepu pomylił filtry i dał mi nie ten co trzeba, ale drugie autko było pod ręką (Fabia, w porównaniu do Miśka...nie ma porównania :twisted: ) i na szczęście był ten właściwy.

Stary olej nie nadawał się do niczego. Postanowiłem, że będę wymieniał go góra co 5-6k km.

Wczoraj ze szwagrem z ciekawości i nudów postanowiliśmy potestować Gala. Odkręciliśmy dekielek rozrządu i wyszło na to, że pasek jest w dosyć dobrej kondycji. Zdziwiło nas jednak to, że przy dodawaniu gazu pasek na jednym z kół lekko odsuwa się w lewo, czy to normalna sprawa, czy może ktoś coś poprzednio spierdzielił?

Wyszła też sprawa hamulców, po chwilowym postoju przy naciskaniu na pedał czuć jakby zgrzytanie i układ traci swoją 100% zdolność do hamowania. Trochę mnie to przeraża :( , bo dotychczas zdarzyło mi się to kilka razy, zawsze na parkingu, czy drodze wewnętrznej.
Co to może być? Zapowietrzony układ, stary płyn, popsuta pompa hamulcowa.... sam już nie wiem a chciałbym to naprawić jak najszybciej, bo hamulce to podstawa. :)

Tak pozatym, to pstryknąłem wczoraj kilka fotek. Galancik juz na nowych blachach. :D


Kto mi powie, co to za zbiorniczek na lewo od zbiorniczka z płynem hamulcowym?






Pozdrawiam :biggrin:
_________________
Mój Galant

http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
Ostatnio zmieniony przez Slawciu 07-09-2009, 22:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
macieekg 
Mitsumaniak


Auto: Colt CAO 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 377
Skąd: Głosków k. Piaseczna
Wysłany: 07-09-2009, 18:55   

Slawciu napisał/a:
Obrazek
Kto mi powie, co to za zbiorniczek na lewo od zbiorniczka z płynem hamulcowym?


Masz hydrauliczne sprzęgło?
W colcie tam jest zbiorniczek płynu do wspomagania sprzęgła.
I ten wygląda podobnie.
_________________
Live to ride, ride to live by
Mitsubishi Colt CAO 1.6 16v
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 07-09-2009, 20:48   

zbiornik na plyn DOT - dokladnie do sprzegla hydraulicznego
 
 
Slawciu 
Mitsumaniak

Auto: Dynamic 4'91r 2.0 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lip 2009
Posty: 69
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 07-09-2009, 22:16   

Krzyzak napisał/a:
zbiornik na plyn DOT - dokladnie do sprzegla hydraulicznego


dzięki, gdybyś mógł jeszcze rzucić okiem na część mojego postu dot. hamulców i sprubowac postawić jakąś diagnozę, byłbym dozgonnie wdzięczny :)

Mitsumaniaki dzięki za pomoc :biggrin:
_________________
Mój Galant

http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 08-09-2009, 08:09   

Slawciu, wyjmij bezpiecznik od ABS i zobacz, czy sytuacja nadal sie bedzie powtarzac :)
jak nie masz ABS, to wyglada na problem z pompa hamulcowa
 
 
TommiCrazy 
Forumowicz
VR-4 LIFE

Auto: UKOCHANE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Cze 2005
Posty: 902
Skąd: Alderley Edge UK
Wysłany: 10-09-2009, 22:13   

na youtube masz filmiki ( bylo juz na forum w innym temacie z galantem 4ws)

filmik w dwuch czesciach pokazujacy teoretyczna i praktyczna czesc i wyjasnienia na temat dzialania systemu 4ws.

jest to pokazane na symulacjach jak i w praktyce. system ten ma ulatwiac plynne poruszanie sie samochodu przy zmianie pasa ruchu bez powodowania poslizgow , ma ulatwiac manewrowanie duzym autem... nie wplywa pozotywnie na osiagi sportowe bym powiedzial.
wiekszosc ludzi w USA demontuje ten system z galantow VR4.
_________________
Galant E38A GLSI 4x4
Starion Turbo widebody 2.0T
GTO MK3- 3.0V6 Twin Turbo
Outlander 2.0 PHEV 5HS
 
 
 
Slawciu 
Mitsumaniak

Auto: Dynamic 4'91r 2.0 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lip 2009
Posty: 69
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 11-10-2009, 21:51   

Witam po dłuższej przerwie.
Postanowiłem coś naskrobać, gdyż Galancik odbył ze mną dłuższą podroż i po 900 kilometrach wszystko dalej działa. Był cały oblepiony cukrem, ubłocony utyrany a jednak... 3 diamenty to 3 diamenty.

Co ciekawe to system 4WS wkońcu się rozruszał i klei koła do asfaltu niesamowicie :shock:
Jestem pod ogromnym wrażeniem tego wszystkiego, żeby opisać trzeba się karnąć i tyle :D

W niedługim czasie planuję w nim powymieniać kilka elementów, jednak praca na wyjeździe nie służy temu za bardzo. :doubt:

Z pozytywów, to zaskoczyło mnie spalanie w trasie, ok 7-8 litrów, prawie 2x mniej niż dotychczas spalał w mieście.
Ludzie mówią: weź to sprzedaj, po co ci taki smok, skąd części weźmiesz....itp itd. Ja jednak wiem, że w lepszy samochód nie mogłem trafić :) przez co namówiłem do kupna Mitsu już 3 osoby, w tym Panią profesor ze Stalowej Woli :biggrin:

Do usłyszenia...
Pozdro

P.S. Jutro będę przejeżdżał przez Wawę w kierunku Płońska, może kogos spotkam po drodze. :lol:
_________________
Mój Galant

http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 
 
kielichkch 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant E39A 4WD 4WS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 4
Skąd: Lublin
Wysłany: 12-10-2009, 19:01   

jestem BARDZO szczęśliwym posiadaczem takiego samego modelu :)
Jeszcze do ubiegłego roku działały wszystkie systemy 4WS itp. . . Ale teraz misiek stoi rozebrany to znaczy stoi goła buda :) szykuję ją do piaskowania obok drugi silnik, zakładam nowe hamowanie zawieszenie itd. . . czyli przeróbka na rajdófkę. Ale już bez 4WS ABS'u i innych zbędnych ciężkich bajerów:) jak tylko skończę swoją pracę na bean opowiem wam całą historię. Będzie tez fotorelacja :)
_________________
Kielich
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16-10-2009, 10:36   

No to czekamy na postępy w pracy, kielichkch. Zapowiada się ciekawa fotorelacja.
_________________

 
 
Slawciu 
Mitsumaniak

Auto: Dynamic 4'91r 2.0 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lip 2009
Posty: 69
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 21-10-2009, 11:19   

Witam :)
I znowu w domu, wczoraj przejechane 700km i zdarzyła się dziwna rzecz, otóż po przekręceniu kluczyka nie zapala mi się kontrolka oleju, wszystko inne się świeci, natomiast ta jedna nie :(

Sprawdziłem olej i nie ubyło nic od wymiany(2500 km), czy przyczyną może być najechanie na głębszą kałużę?? Może się żarówka przepaliła?
Silnik chodzi normalnie, przyspiesza jak dawniej, wkręca się na obroty prawidłowo.

Co to może być>?

Pozdrawiam
_________________
Mój Galant

http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 21-10-2009, 11:46   

Albo żaróweczka się przepaliła, albo nie ma styku na czujniczku, innej opcji nie ma :) (czujniczek jest koło filtra oleju, zdejmij wtyczkę, przeczyść i wio)

PS. Bardzo ładny Galant, masz super przedni zderzak i halogenki :) Dobrze świecą, czy tylko "wyglądają" ?
_________________
Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy :)

Galant E33 - koniec przygody

"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.