Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Matejko
10-04-2006, 13:39
Olej Castrol GDI do GDI
Autor Wiadomość
woxy 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Kwi 2006
Posty: 204
Skąd: okolice Chełma
Wysłany: 14-04-2006, 09:07   

Apropos oleju to i ja popytam o konkluzję.

Mam niby instrukcje obslugi w pdf do Carismy, ale popytam Was.
Kupiłem samochodzik używany, nie wiadomo za bardzo kiedy olej zmieniany. Niby jest karteczka ze przy 121 tys a kolejna zmiana przy 136tys, ale nie ma jaki olej wlano wiec podejrzewam ze ta karteczka to ściema dla przyszlego klienta ze niby przebieg niski.

No i tak, pytalem w ASO to mi mechanicy mowia "Zalac mu jakiegos Mobila" a jak pytam a jakiego, to nie powiedzieli jaki typ.
A niestety raczej sie nie da sprawdzic co byl za olej wcześniej :(
Dodam ze taki dosc czarnawy jest jak sie bagnet wyjmie i juz na skraju minimum wiec nie wiem w sumie czy bierze, czy moze tyle go bylo.

Wiec jak z czystym sumieniem zrobic, zeby nie zapchalo silnika jakimis nagarami jak tu czytalem i wogule ???

Woxy
 
 
gutier
[Usunięty]

Wysłany: 17-04-2006, 17:58   

Witam,
ja kupiłem Carisme GDI miesiąc temu i teraz powinienem zmienić olej, bo mam stosowna karteczke. W ASO każą lać jakieś cudo za 50PLN za litr -10W30, chociaż do tej pory był lany zwykły syntetyk. Mam obiekcje z uwagi na gorszy jakościowo olej lany do tej pory. Stąd moje pytanie:
Lać czy nie lać- oto jest pytanie :?

pozdrawiam
 
 
Maciek 
Mitsumaniak
MICHU-BUCZY :)


Auto: Gal 00' EA5A Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 3205
Skąd: Szczecin
Wysłany: 17-04-2006, 19:47   

woxy, Jeśli nie wiesz jaki olej był lany to powinieneś zalać półsyntetykiem. Nie sądze że ktoś lał do srednio starego samochodu mineralny ale... Gdyby był lany pełny syntetyk to przejście na pół nie powinno nic namieszać (ważne aby oczywiście wymienić filtr) Jeśli był lany półsynetyczny bedzie dalej ok a nawet zakładając że ktoś jednak lał mineralny to półsyntetyk jest bezpieczny po takim przejściu.
Co do marek to sie musisz sam zdecydować może to być np Mobil Super S 10W40 czy jakiś podobny.
gutier, Lać bo trzeba zmienić na czas (w miare) jeśli zalejesz lepszym to moim skromnym zdaniem nie popełnisz błędu. A tak na marginesie jaki to zwykły syntetyk był lany?
_________________
Gal '00 EA5A 6A13 Avance ---ZBIR---MÓJ
Colt '98 CJ1A --------CoJOt--------SOLD
Gal '91 E32A EXE ---GALANCIOR--- SOLD
MICHI DWA STARE FOTY
=========00085/KMM=========
 
 
gutier
[Usunięty]

Wysłany: 17-04-2006, 21:36   

Danke very muchios ;) Jaki dokładnie -nie pamiętam, jutro w garażu luknę. W ASO też mówią-zmienić, ale czytałem posty i wynika że po gorszym jakościowo -lepszego nie nada- stąd moje obawy.
Jeszcze jedno pytanie-
ma ktoś może załatwić ten olej 10W30 w jakiejś przyjaźniejszej dla kieszeni cenie? :mrgreen:
 
 
Tanpit
[Usunięty]

Wysłany: 17-04-2006, 23:39   

Witam Gutier... Widze, ze z Wroclawia jestes - jak chcesz kupic olej za rozsadna cene to polecam sklep na ul. metalowcow (czynny do 24:00). Ja tam kupilem mobil 1 (chyba ten najdrozszy;) za 40zl/litr, ten Twoj powinien byc jeszcze tanszy. Pozdrawiam!
 
 
gutier
[Usunięty]

Wysłany: 18-04-2006, 08:10   

znam dobrze ten rejon ;) mówisz o sklepie PILMETU? czy jeszcze gdzieś tam jest inny sklep? Bliżej przejazdu kolejowego czy tramwajowego?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 18-04-2006, 08:54   

Ten 10W30 to syntetyczny olej specjalnie do GDI. Jest drogi - to fakt, ale jeśli chcesz uniknąć problemów w stylu: "mam GDI i stukają mi popychacze", to zmień na niego - nie będziesz żałował. Naprawdę ciężko go dostać w PL i stąd problemy niektórych posiadaczy silników GDI. Jak masz zwykły silnik, to zalej 0W40 albo 10W40.
 
 
Alek
[Usunięty]

Wysłany: 18-04-2006, 11:32   

W pełni popieram Krzyżaka
Do GDI raczej nie stosuje się zasada: "gdy nie wiesz co w silniku, to zalej półsyntetyk".
 
 
gutier
[Usunięty]

Wysłany: 18-04-2006, 12:23   

tak,wiem, to syntetyk 'especially for GDI engine'. Tyle że Alek tu coś miesza, bo Krzyzak mowi zeby zalac syntetyk wlaśnie, a moj olej w silniku to syntetyk -Castrol Magnatec 5W40, i co w takim razie? jest to lepsza czy gorsza jakość? w tą stronę -na 10W30- jest to dobry kierunek przejścia?czy nie?

[ Dodano: 18-04-2006, 12:37 ]


w porownaniu z moim dotychczasowym 5W40 zakres temperatury pracy dla 10W30 jest bardzo wąski.
Czy to oznacza zakatowanie silnika przy ponad 20 stopniowym upale. Do Hiszpani nie jechać? ;)
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-04-2006, 13:19   

gutier odpowiedzi masz w całym tym temacie - jest tylko jeden zalecany do GDI olej. Jest to syntetyk.
Krzyzak napisał/a:
Ten 10W30 to syntetyczny olej specjalnie do GDI. Jest drogi - to fakt, ale jeśli chcesz uniknąć problemów w stylu: "mam GDI i stukają mi popychacze", to zmień na niego - nie będziesz żałował. Naprawdę ciężko go dostać w PL i stąd problemy niektórych posiadaczy silników GDI. Jak masz zwykły silnik, to zalej 0W40 albo 10W40


Polecam czytanie ze zrozumieniem do skutku.
:mrgreen:
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
gutier
[Usunięty]

Wysłany: 18-04-2006, 14:19   

OK, nie będę drążył już tematu :P
ale rozumiem ze nikt mi nie wyjasni jak to mozliwe ze ten olej stosuje sie dla temperatury otoczenia max. 20 stopni...
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 18-04-2006, 15:47   

20 stopni to chyba nie temp. pracy ale temp. w której olej nie zmienia swoich włsciwości, lepkosci itp. Z drugiej strony prodycenci silnków roba badania i doberaja optymalny olej, nie tylko ze wgledu na własciwości smarne, ale równeż jest ukierunkowany na takie detale jak stukajace popychacze...
Pozdrawiam
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Alek
[Usunięty]

Wysłany: 18-04-2006, 17:33   

Po prostu przy olejach do GDI klasy lepkości i jakości to rzecz drugorzędna (może przesadziłem, ale tylko trochę). W każdym razie, w przypadku tych silników inne cechy, nie uwzględniane w ogólnodostępnych i zrozumiałych dla każdego klasyfikacjach są bardzo ważne. Stąd taki egzotyczny, na pierwszy rzut oka "zimowy" olej jest dla GDI idealny.
 
 
rodys
[Usunięty]

Wysłany: 20-04-2006, 15:04   

Poczytałem na necie na temat olejów do GDI i teraz wiem więcej :D
Olej do GDI musi zawirać specjalny zestaw dodatków zapewniający zwiększoną w porównaniu do innych olejów czystość okolic zaworów dolotowych w silnikach GDI. Najprawdopodobniej przyczyną stukania zaworów i zwiększonego zużycia paliwa przez GDI jest nieprawidłowy olej. Czeka mnie właśnie pierwsza wymiana oleju po kupnie używanego auta (mam książkę serwisową) i zaleję olej Shell Helix Plus AH półsyntetyk dedykowany do GDI (niestety 60 zł/litr).
Ostatnio zmieniony przez rodys 20-04-2006, 15:07, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
gutier
[Usunięty]

Wysłany: 20-04-2006, 16:10   

oooo, no wiedzą tu zajasnialo ;)
a skąd go weźmiesz? ja juz wszedzie pytałem , nigdzie go nie mają :( jeno w ASO mogą mi dac olej do GDI ale jest emblemat mitsu a shella nigdzie dostac nie mogę :(
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.