sigma szarpie pomocy!!! |
Autor |
Wiadomość |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3552 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 17-08-2010, 01:07
|
|
|
Zły skąd mieszanki na gazie. Przez co każdy objaw na gazie będzie dwa razy bardziej odczuwalny niż na benzynie. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
bartez9
Nowy Forumowicz bartez9
Auto: SIGMA 94r. 3.0 v6 12v automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 13 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 17-08-2010, 10:17
|
|
|
mieszanka regulowana byla na analizatorze, ale jak silnik nie dzialal prawidlowo to pewnie nie dali rady dobrze ustawic nieszanki... |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 17-08-2010, 10:29
|
|
|
Ja bym się z kimś na chwilę zamienił na całe aparaty zapłonowe..... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
bartez9
Nowy Forumowicz bartez9
Auto: SIGMA 94r. 3.0 v6 12v automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 13 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 17-08-2010, 22:24
|
|
|
Witam wszystkich! Moja Miśka znowu ze mna rozmawia!!! Jak wam napisze co było to mnie na pewno wysmiejecie... KOpułka i Palec. Zostawilem te czesci i nie wymienialem bo zrobilem to kilka miesiecy temu ale sie pomyliłem i kilku ''swietnych'' mechaników... TAkie czesci teraz robia... kupujesz nowe i nie wiesz czy beda dzialać. Jak zdjalem kopulke zauwazylem w dwoch miejscach jasne plamy i to mi sie nie spodobalo...
Serdecznie dziekuje wszystkim ktorzy swoja rada probowali mi pomoc!!!
Goraco POZDRAWIAM Mamy super autka!! |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 18-08-2010, 02:17
|
|
|
bartez9 napisał/a: | mechaników... TAkie czesci teraz robia... kupujesz nowe i nie wiesz czy beda dzialać. Jak |
Jeśli to sławna marka JC to nic zaskakującego... |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Piotr Z
Mitsumaniak

Auto: sigma 3.0 V6 12v sedan 94 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Kwi 2008 Posty: 293 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 03-01-2011, 21:58
|
|
|
było parę innych tematów , ale wybrałem najświeższy
dwa miesiące temu zaczęło się szarpanie na ciepłym silniku przy dodawaniu gazu, falowanie obrotów połączone z gaśnięciem czasami w bardzo nieodpowiednim momencie.
Silnik nie pracował na wszystkie cylindry, odczuwalny był brak mocy.Okazało się iż jeden z przewodów wys. napięcia przy kopułce był zwęglony, palec w wypalony.Po wymianie przewodu( tylko jednego reszta była ok - przewody roczne) i kopułki na nową wszystko wróciło do normy.
W tej chwili problem powrócił, szarpie przy dodawaniu gazu, falują obroty, samochód gaśnie podczas wysprzęglania , silnik nie pracuje na wszystkie cylindry, spalanie wzrosło bardzo - na 100 km po mieście spaliłem ok 20 litrów. Nie zaglądałem jeszcze do kopułki i przewodów ale raczej wykluczam te możliwości, no chyba że kopułka była ... sami wiecie jaka.Może dodam że spaliny bardzo śmierdzą .Czy to lambda? czy może początek końca.Sigma bez gazu.Będę wdzięczny za wszelką pomoc.
[ Dodano: 03-01-2011, 22:05 ]
dodam że krokowiec był rozbierany |
_________________ Pozdrawiam
Piotr
pierwszy zlot sigm w Kazimierzu Dolnym
 |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 03-01-2011, 22:52
|
|
|
jak spaliny śmierdzą (olejem czy niedopalonym paliwem)? - zobacz pod kopułkę- czy wymieniłeś też palec? |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 03-01-2011, 22:58
|
|
|
Zalezy jak spaliny śmierdza...czy jest to zapach niespalonego paliwa czy inny. Ogólnie nie zaszkodzi sprawdzić przewodów i świec jeszcze raz bo wiele wskazuje na słaby zapłon w którymś cylindrze. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Piotr Z
Mitsumaniak

Auto: sigma 3.0 V6 12v sedan 94 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Kwi 2008 Posty: 293 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 03-01-2011, 23:01
|
|
|
tak palec był wymieniony, spaliny śmierdzą hmm nie wiem może jak siarka, ale na pewno nie jak niedopalonym paliwem |
_________________ Pozdrawiam
Piotr
pierwszy zlot sigm w Kazimierzu Dolnym
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 03-01-2011, 23:29
|
|
|
Hmmmm...to w tym momencie mi zamieszałeś bo nie wiem...Sprawdź dla pewności kable i swieczki (dostęp trudny, ale da się bez zdejmowania kolektora). W przypadku problemów z sondą byłoby to raczej widoczne podczas jazdy a nie na biegu jałowym. Pozatym zwiększone spalanie tak, ale nie brak pracy na 1 cylindrze. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Slaw
Forumowicz Śmigma

Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 25 Lut 2007 Posty: 343 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 03-01-2011, 23:45
|
|
|
Sprawdzałeś cewkę zapłonową?Możliwe ,ze to ona ma przebicia. |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3552 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 04-01-2011, 00:35
|
|
|
Piotrek, jeśli masz możliwość to podmień krokowca, albo sprawdź poprawność działania swojego w każdym z trzech zakresów pracy.
[ Dodano: 04-01-2011, 01:12 ]
Identyczne objawy wystąpiły w mojej sigmie gdy, krokowiec odmówił współpracy. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 04-01-2011, 02:01
|
|
|
wojtas021180 napisał/a: | Piotrek, jeśli masz możliwość to podmień krokowca, albo sprawdź poprawność działania swojego w każdym z trzech zakresów pracy.
[ Dodano: 04-01-2011, 01:12 ]
Identyczne objawy wystąpiły w mojej sigmie gdy, krokowiec odmówił współpracy. |
Fakt, ale od krokowca nie powinno być problemów ze spalaniem. Jeżeli dobrze opisał objawy to auto czesciowo wypluwa nieprzepaloną benzynę. Nie tak dawno podobny objaw i smród zaobserwowałem jak mi się zamieniły kable zapłonowe przy montażu gazu. Niby chodził ale bardzo nierówno i czuć było smród benzyny. Inna sprawa że w Lublinie jest kilka Sigm więc ktoś powinien pomóc koledze w potrzebie i pożyczyć na podmianę. Krokowca można bardzo prosto sprawdzić. Ma mieć 60 ohm miedzy skrajnymi tj. 1 i 3 pinem i po 30 miedzy 2 a 1 i 3. Analogicznie dla drugiego uzwojenia (dolny rząd pinów) tj. 4 i 6 ma byc 60 a po 30 miedzy 5 a 4 i 6. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3552 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 04-01-2011, 02:48
|
|
|
Zgadza się Łukasz. Ale jeśli krokowiec szwankuje to zaburza skład mieszanki (zbyt bogata). Do tego niskie temperatury i spalanie rośnie. Wiadomo świece, kable, kopułka, palec, to podstawa. dopiero potem szukamy dalej. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 04-01-2011, 08:55
|
|
|
hm - a nie przytankowałeś jakiegoś syfu? - siarką śmierdziała kiedyś benzyna za komuny bardzo lipnej jakości.. i wtedy mogłoby przytkać wtrysk i smród taki dawać.. ale to już teoria.. bo takich paliw nie widziałem od.. daaawnaa. Jeśli z baku nie jedzie siarką , to sprawdź to co łukasz wojtek i sław mówili. |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
|