Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
sigma szarpie pomocy!!!
Autor Wiadomość
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3552
Skąd: Gniezno
Wysłany: 17-08-2010, 01:07   

Zły skąd mieszanki na gazie. Przez co każdy objaw na gazie będzie dwa razy bardziej odczuwalny niż na benzynie.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
bartez9 
Nowy Forumowicz
bartez9

Auto: SIGMA 94r. 3.0 v6 12v automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 13
Skąd: Włocławek
Wysłany: 17-08-2010, 10:17   

mieszanka regulowana byla na analizatorze, ale jak silnik nie dzialal prawidlowo to pewnie nie dali rady dobrze ustawic nieszanki...
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 17-08-2010, 10:29   

Ja bym się z kimś na chwilę zamienił na całe aparaty zapłonowe.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
bartez9 
Nowy Forumowicz
bartez9

Auto: SIGMA 94r. 3.0 v6 12v automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 13
Skąd: Włocławek
Wysłany: 17-08-2010, 22:24   

Witam wszystkich! Moja Miśka znowu ze mna rozmawia!!! Jak wam napisze co było to mnie na pewno wysmiejecie... KOpułka i Palec. Zostawilem te czesci i nie wymienialem bo zrobilem to kilka miesiecy temu ale sie pomyliłem i kilku ''swietnych'' mechaników... TAkie czesci teraz robia... kupujesz nowe i nie wiesz czy beda dzialać. Jak zdjalem kopulke zauwazylem w dwoch miejscach jasne plamy i to mi sie nie spodobalo...
Serdecznie dziekuje wszystkim ktorzy swoja rada probowali mi pomoc!!!
Goraco POZDRAWIAM Mamy super autka!! :lol: :lol: :lol:
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 18-08-2010, 02:17   

bartez9 napisał/a:
mechaników... TAkie czesci teraz robia... kupujesz nowe i nie wiesz czy beda dzialać. Jak


Jeśli to sławna marka JC to nic zaskakującego...
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Piotr Z 
Mitsumaniak


Auto: sigma 3.0 V6 12v sedan 94 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Kwi 2008
Posty: 293
Skąd: Lublin
Wysłany: 03-01-2011, 21:58   

było parę innych tematów , ale wybrałem najświeższy
dwa miesiące temu zaczęło się szarpanie na ciepłym silniku przy dodawaniu gazu, falowanie obrotów połączone z gaśnięciem czasami w bardzo nieodpowiednim momencie.
Silnik nie pracował na wszystkie cylindry, odczuwalny był brak mocy.Okazało się iż jeden z przewodów wys. napięcia przy kopułce był zwęglony, palec w wypalony.Po wymianie przewodu( tylko jednego reszta była ok - przewody roczne) i kopułki na nową wszystko wróciło do normy.
W tej chwili problem powrócił, szarpie przy dodawaniu gazu, falują obroty, samochód gaśnie podczas wysprzęglania , silnik nie pracuje na wszystkie cylindry, spalanie wzrosło bardzo - na 100 km po mieście spaliłem ok 20 litrów. Nie zaglądałem jeszcze do kopułki i przewodów ale raczej wykluczam te możliwości, no chyba że kopułka była ... sami wiecie jaka.Może dodam że spaliny bardzo śmierdzą .Czy to lambda? czy może początek końca.Sigma bez gazu.Będę wdzięczny za wszelką pomoc.

[ Dodano: 03-01-2011, 22:05 ]
dodam że krokowiec był rozbierany
_________________
Pozdrawiam
Piotr

pierwszy zlot sigm w Kazimierzu Dolnym
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 03-01-2011, 22:52   

jak spaliny śmierdzą (olejem czy niedopalonym paliwem)? - zobacz pod kopułkę- czy wymieniłeś też palec?
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 03-01-2011, 22:58   

Zalezy jak spaliny śmierdza...czy jest to zapach niespalonego paliwa czy inny. Ogólnie nie zaszkodzi sprawdzić przewodów i świec jeszcze raz bo wiele wskazuje na słaby zapłon w którymś cylindrze.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Piotr Z 
Mitsumaniak


Auto: sigma 3.0 V6 12v sedan 94 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Kwi 2008
Posty: 293
Skąd: Lublin
Wysłany: 03-01-2011, 23:01   

tak palec był wymieniony, spaliny śmierdzą hmm nie wiem może jak siarka, ale na pewno nie jak niedopalonym paliwem
_________________
Pozdrawiam
Piotr

pierwszy zlot sigm w Kazimierzu Dolnym
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 03-01-2011, 23:29   

Hmmmm...to w tym momencie mi zamieszałeś bo nie wiem...Sprawdź dla pewności kable i swieczki (dostęp trudny, ale da się bez zdejmowania kolektora). W przypadku problemów z sondą byłoby to raczej widoczne podczas jazdy a nie na biegu jałowym. Pozatym zwiększone spalanie tak, ale nie brak pracy na 1 cylindrze.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Slaw 
Forumowicz
Śmigma


Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 343
Skąd: Suwałki
Wysłany: 03-01-2011, 23:45   

Sprawdzałeś cewkę zapłonową?Możliwe ,ze to ona ma przebicia.
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3552
Skąd: Gniezno
Wysłany: 04-01-2011, 00:35   

Piotrek, jeśli masz możliwość to podmień krokowca, albo sprawdź poprawność działania swojego w każdym z trzech zakresów pracy.

[ Dodano: 04-01-2011, 01:12 ]
Identyczne objawy wystąpiły w mojej sigmie gdy, krokowiec odmówił współpracy. :)
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 04-01-2011, 02:01   

wojtas021180 napisał/a:
Piotrek, jeśli masz możliwość to podmień krokowca, albo sprawdź poprawność działania swojego w każdym z trzech zakresów pracy.

[ Dodano: 04-01-2011, 01:12 ]
Identyczne objawy wystąpiły w mojej sigmie gdy, krokowiec odmówił współpracy. :)


Fakt, ale od krokowca nie powinno być problemów ze spalaniem. Jeżeli dobrze opisał objawy to auto czesciowo wypluwa nieprzepaloną benzynę. Nie tak dawno podobny objaw i smród zaobserwowałem jak mi się zamieniły kable zapłonowe przy montażu gazu. Niby chodził ale bardzo nierówno i czuć było smród benzyny. Inna sprawa że w Lublinie jest kilka Sigm więc ktoś powinien pomóc koledze w potrzebie i pożyczyć na podmianę. Krokowca można bardzo prosto sprawdzić. Ma mieć 60 ohm miedzy skrajnymi tj. 1 i 3 pinem i po 30 miedzy 2 a 1 i 3. Analogicznie dla drugiego uzwojenia (dolny rząd pinów) tj. 4 i 6 ma byc 60 a po 30 miedzy 5 a 4 i 6.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3552
Skąd: Gniezno
Wysłany: 04-01-2011, 02:48   

Zgadza się Łukasz. Ale jeśli krokowiec szwankuje to zaburza skład mieszanki (zbyt bogata). Do tego niskie temperatury i spalanie rośnie. Wiadomo świece, kable, kopułka, palec, to podstawa. dopiero potem szukamy dalej.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 04-01-2011, 08:55   

hm - a nie przytankowałeś jakiegoś syfu? - siarką śmierdziała kiedyś benzyna za komuny bardzo lipnej jakości.. i wtedy mogłoby przytkać wtrysk i smród taki dawać.. ale to już teoria.. bo takich paliw nie widziałem od.. daaawnaa. Jeśli z baku nie jedzie siarką , to sprawdź to co łukasz wojtek i sław mówili.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.