GALANT 2.4 GDI 2001r Kombi |
Autor |
Wiadomość |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 01-12-2010, 14:05
|
|
|
fiodorczy napisał/a: | ale teraz masz beje 5 tak? |
A Ty fiodorczy, masz eskorta Bo opisz nie zmieniony ...
fiodorczy napisał/a: | na razie pol-syntetyk, zeby mi nie wyciekl bo wydostaje sie przez uszczelke, a to bedzie
robione razem z rozrzadem. |
Jaką uszczelkę Pokrywy zaworow Jak planujesz zalewać syntetykiem to nie ma sensu kombinowac i lac polsyntetyk.
fiodorczy napisał/a: | Wychodzi na to ze wlal 5 litrow, pare cm powyzej max.
Jeszcze sprawdze rano.
Moge tak smigac? |
Nie powinieneś. Szczególnie, że zaraz mogą odezwać się twoje hydropopychacze ...
fiodorczy napisał/a: | Na puselku dojrzalem napis adeko, albo adek, to "o" to chyba byl jakis znaczek.
Jakby ktos byl w temacie to prosilbym o jakies info. |
Ja nie słyszałem. Jakiś No name.
fiodorczy napisał/a: | co to za olej korbol |
J/w. |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 01-12-2010, 16:47
|
|
|
fiodorczy napisał/a: | Wiec na razie zrobilem:
i wymiana oleju na 10w40.
na razie pol-syntetyk, zeby mi nie wyciekl bo wydostaje sie przez uszczelke, |
Uszczelke pokrywy zaworów? To sobie narobiłeś nie potrzebnie kosztów, wyciekło by to byś dolał a tak to wydałeś 100zł? na ten półsyntetyk i kolejne ponad 100zł chcesz zaraz wydać żeby zmienić na syntetyk
fiodorczy napisał/a: | Wychodzi na to ze wlal 5 litrow, pare cm powyzej max. |
Po to jest max żeby nie nadlewać nad niego |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 01-12-2010, 17:12
|
|
|
fiodorczy napisał/a: | wymiana oleju na 10w40 |
Szkoda kasy
Mogłeś lać pełny syntetyk i dolewać. Olej na silniku chroni przed korozją
Zrób foto pudełka po klockach i wrzuć.
fiodorczy napisał/a: | Czy ktos wie moze co to za olej korbol |
Może Castrol?
fiodorczy napisał/a: | Wychodzi na to ze wlal 5 litrow, pare cm powyzej max. |
Koniecznie spuśc. |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 01-12-2010, 17:33
|
|
|
fj_mike napisał/a: | Olej na silniku chroni przed korozją | blok z żeliwa nie koroduje |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 01-12-2010, 17:39
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | blok z żeliwa nie koroduje | Wcale, ale farba na nim lubi odpadać w Mitsu (może w innych też, nie wiem) |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 01-12-2010, 17:40
|
|
|
Krzyzak, Hugo - to tylko takie powiedzenie |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
fiodorczy
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 27 Paź 2010 Posty: 54 Skąd: Goch
|
Wysłany: 02-12-2010, 16:28
|
|
|
KaWu:
"A Ty fiodorczy, masz eskorta Bo opisz nie zmieniony ..."
Tak jeszcze mam, ale opis zmienie.
"Jaką uszczelkę Pokrywy zaworow "
Chodzi o ktorys z simeringow.
Saqu:
"Uszczelke pokrywy zaworów?"
j/w
"To sobie narobiłeś nie potrzebnie kosztów, wyciekło by to byś dolał a tak to wydałeś 100zł? na ten półsyntetyk i kolejne ponad 100zł chcesz zaraz wydać żeby zmienić na syntetyk"
w sumie racja, lepiej zrobie jak wyjezdze go do konca.
fj_mike:
"Szkoda kasy
Mogłeś lać pełny syntetyk i dolewać."
tak, ale nie chcialem wlewac za rzadkiego, zeby nie "ulatnial" sie w jakims ekstremalnym tempie. Gdyz przynajmniej jeden simering nie jest do konca szczelny.
Konsultowalem to z mechanikiem(wspomnialem o uszczelce).Powiedzial, ze 10w40 na zime moze byc.
"Zrób foto pudełka po klockach i wrzuć."
niestety nie otrzymalem od mechanika.
"Może Castrol?"
Z pewnoscia nie, ale nazwa byla podobna.
Co do stanu oleju, to jak napisalem tak tez zrobilem. Sprawdzilem poziom rano.
I jest mniej niz pol cm ponad max, wiec nie jest tak tragicznie
"Olej na silniku chroni przed korozją"
"blok z żeliwa nie koroduje"
"Wcale, ale farba na nim lubi odpadać w Mitsu (może w innych też, nie wiem) "
Dobra dla swietego spokoju kupilem litr 0w50 i przesmarowalem caly silnik |
|
|
|
 |
fiodorczy
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 27 Paź 2010 Posty: 54 Skąd: Goch
|
Wysłany: 02-12-2010, 16:32
|
|
|
Tuz przed mrozami zdazylem zmienic plyn do spryskiwaczy na SONAX.
Dzisiaj zostaly zabezpieczone uszczelki, bo juz byly spore klopoty z otwarciem drzwi. |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 02-12-2010, 16:32
|
|
|
fiodorczy napisał/a: | Dobra dla swietego spokoju kupilem litr 0w50 i przesmarowalem caly silnik |
fiodorczy, zaznacz tekst myszką w poście który chcesz cytować. Przy tym poście jest przycisk "Cytowanie selektywne". Zaznacz tekst i kliknij ten przycisk, tekst cytowany pojawi się w okienku na dole |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
fiodorczy
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 27 Paź 2010 Posty: 54 Skąd: Goch
|
Wysłany: 02-12-2010, 16:35
|
|
|
fj_mike napisał/a: | fiodorczy, zaznacz tekst myszką w poście który chcesz cytować. |
A no faktycznie, dzieki |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 02-12-2010, 16:37
|
|
|
Jeżeli masz problem z tym simmeringiem to zostaw na razie ten olej.
Zmień go przy wymianie tych uszczelniaczy. |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
sebo199
Mitsumaniak
Auto: BMW 525 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: Kolonia Myśliborzyce
|
Wysłany: 02-12-2010, 17:26
|
|
|
Czy ten "mechanik" miał kiedyś styczność z GDI? Żadnych półsyntetyków 10W40 do GDI! Uwierz mi i innym użytkownikom tego silnika że to jest dla niego niezdrowe. Nie rozumiem co ma 10W40 dać lepszego silnikowi w zimie? W niskich temperaturach narobisz sobie syfu w dolocie z takim olejem. Tak jak pisałem ja lałem Castrola zalecanego do silników z wtryskiem bezpośrednim. |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 02-12-2010, 17:27
|
|
|
sebo199, przecież nie uszkodzi tego silnika, jeżeli wymieni ten olej za miesiąc lub dwa. Nie naciągaj kolegi na koszta |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
sebo199
Mitsumaniak
Auto: BMW 525 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: Kolonia Myśliborzyce
|
Wysłany: 02-12-2010, 17:51
|
|
|
Nie mówię o uszkodzeniu silnika ale jak dużo kolega jeździ i często odpala i gasi auto to dosyć szybko może zasyfić sobie dolot. Chyba że przed wymianą zrobi płukankę i kompleksowe czyszczenie dolotu. WARTO. |
|
|
|
 |
radek79
Mitsumaniak
Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 7453 Skąd: CHEŁM
|
Wysłany: 02-12-2010, 20:18
|
|
|
witam z tym olejem to nie ma co siać paniki jedynym skutkiem ubocznym może być szybsze ćwierkanie popychaczy nic więcej , moje GDI ma już nalatane 250tyś/km z czego sam już zrobiłem blisko 60tyś/km kolektora jeszcze nie czyściłem a przepustnice czyściłem dopiero dwa razy a wszystko na mobilu1 5w50 więc do wymiany rozrządu u fiodorczy spokojne wytrzyma |
_________________ moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294 |
|
|
|
 |
|