Problem z odpalaniem 3.0 V6 Automat |
Autor |
Wiadomość |
Janek__22
Forumowicz
Auto: Pajero 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Kwi 2009 Posty: 52 Skąd: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 25-01-2011, 11:59
|
|
|
A więc tak , obroty są na poziomie ok 750 i się trzymają równo . Po dodaniu gazu na 3000 obr, to obroty spadają na jakieś 700 i od razu podnoszą się do 750. Jak silnik chodzi na wolnych obrotach i włączę światła i na przykład jeszcze nadmuch to obroty też lekko spadną i od razu wracają na te 750. W ostatnim czasie odpalając musiałem kręcic troche i sinik po chwili od razu zaskakiwał , teraz już tak zaskakuje pomału tnz jak by nie na wszystkie cylindry od razu . |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 25-01-2011, 14:13
|
|
|
pisałeś ,że masz nową pompe paliwa, jesli daje prawidłowe cisnienie i nie jest dobrana na pałe to ją zostawiamy w spokoju.
Jesli zapłon tez masz ustawiony perfekt to wpływ na odpalanie a przede wszystkim dawkowanie paliwa w trakcie rozruchu ma sonda lambda. Czesto jest tak ,ze jak sprawdzasz to chodzi a pewnym momencie się zacina i tyle. możesz wpiąć kable pod nią wyprowadzić do kabiny podpiąć pod nie woltomierz i tak pojeździć chwilę patrząc na wskazania. Krokowiec nie ma raczej nic wspólnego z rozruchem. Moze jedynie jak walnięty jest zapalić i zgasnąć nie trzymać obrotów. Wszelkie śrubki , które są przy przepustnicy zalakowane fabrycznie ja zostawiłbym w spokoju.
[ Dodano: 25-01-2011, 14:32 ]
przypomniało mi się ,że kiedyś kolega w oplu miał walnięty czujnik temperatury silnika i też miał duży problem z odpalaniem na goracym silniku. Sprawdź ten czujnik on ma też dyży wpływ na odpalanie.
[ Dodano: 25-01-2011, 14:39 ]
http://forum4x4.pl/viewto...nik+temperatury
tu masz watek o tym |
|
|
|
 |
1405
Forumowicz
Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 301 Skąd: Dorohusk
|
Wysłany: 25-01-2011, 16:48
|
|
|
|
Ostatnio zmieniony przez 1405 25-01-2011, 23:24, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Janek__22
Forumowicz
Auto: Pajero 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Kwi 2009 Posty: 52 Skąd: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 25-01-2011, 20:24
|
|
|
Przeczyściłem dzisiaj przepustnice , regulacja tą śrubką nic nie pomaga , jak był problem z odpaleniem to i dalej jest . Mi już normalnie śmiac się chce z tego , nie wiem do czego się uczepic . Jak myślicie może byc to wina tego czujnika przy aparacie zapłonowym ( halla )? |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 25-01-2011, 20:28
|
|
|
Janek__22 napisał/a: | Przeczyściłem dzisiaj przepustnice , regulacja tą śrubką nic nie pomaga , jak był problem z odpaleniem to i dalej jest . Mi już normalnie śmiac się chce z tego , nie wiem do czego się uczepic . Jak myślicie może byc to wina tego czujnika przy aparacie zapłonowym ( halla )? |
a sprawdzałeś czujnik temperatury |
|
|
|
 |
Janek__22
Forumowicz
Auto: Pajero 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Kwi 2009 Posty: 52 Skąd: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 25-01-2011, 20:31
|
|
|
Nie sprawdzałem ale temperature pokazuje prawidłowo , ma on jeszcze jakieś zadanie po za pokazywaniem na wskażniku ? |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 25-01-2011, 20:35
|
|
|
czujnik temperatury silnika nie ma nic wspólnego ze wskazaniami
to jest inny czujnik , który informuje ecu, który odpowiednio daje większy lub mniejszy stan mieszanki paliwowej |
|
|
|
 |
Bushey
Mitsumaniak

Auto: Pajero II 3.0 V6 auto 1991
Kraj/Country: UK
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Kwi 2010 Posty: 129 Skąd: UK
|
Wysłany: 25-01-2011, 20:36
|
|
|
Teraz jak już jest wszystko poroskręcane i rozgrzebane sugeruję abyś złożył wszystko tak jak było i zaczął od początku. Podepnij pod komputer.
Jeżeli na komputerze nic nie wychodzi to może tenże jest niesprawny? Bo każdy błąd zostaje zapisany w pamięci do czasu jej odpięcia od zasilania.
Naprawa po omacku nic Ci nie da. |
Ostatnio zmieniony przez Bushey 25-01-2011, 20:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 25-01-2011, 20:36
|
|
|
w linku ktry ci podałem jest umiejscowienie tego czujnika
[ Dodano: 25-01-2011, 20:40 ]
niepodejrzewam zeby wszystkie błędy z silnika dało się wychwycić komputerem w starym aucie |
|
|
|
 |
1405
Forumowicz
Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 301 Skąd: Dorohusk
|
Wysłany: 25-01-2011, 21:31
|
|
|
|
Ostatnio zmieniony przez 1405 25-01-2011, 23:20, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 25-01-2011, 23:06
|
|
|
1405 napisał/a: | Żadna sonda lambda nie będzie pracowała prawidłowo na wolnych obrotach bo do prawidłowej pracy tego czujnika potrzebna jest temperatura a w tym przypadku sonda szybko stygnie i sterownik silnika, nie bazuje na jej wskazaniach podczas pracy na biegu jałowym...to tak na koniec do postu mego przedmówcy | a to naprawdę ciekawa teoria
Janek__22 napisał/a: | teraz już tak zaskakuje pomału tnz jak by nie na wszystkie cylindry od razu |
Sterownik nie jest w stanie prawidłowo korygować CO - sprawdź dokładnie dolot - szczelność (tymbardziej że jest LPG) i czujniki powietrza oraz silnika, a najlepiej podjedź do dobrego mechanika niech porządnie sprawdzi też lambdę |
|
|
|
 |
1405
Forumowicz
Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 301 Skąd: Dorohusk
|
Wysłany: 25-01-2011, 23:26
|
|
|
No to może popiszesz się swymi o wiele ciekawszymi... |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 25-01-2011, 23:43
|
|
|
Z tym ,ze sąda działa dopiero od pewnej temperatury to sie częściowo zgodzę( czesto maja podgrzewanie). Jednak uszkodzona sąda moze dawać złe wskazania i silnik będzie dostawał na gorącym za dużo paliwka za mało powietrza. Dodatkowe objawy większe spalanie , gasniecie, brak mocy. Jesli masz komputer od gazu podpięty pod lambdę to też na gazie. Większy wpływ na odpalanie moze mieć wspominany wczesniej przeze mnie czujnik temperatury , który w momencie rozruchu podaje informacje do Ecu o teperaturze silnika a ten na podstawie tych wskazań steruje dawką paliwa i katem zapłonu. Walniety czujnik halla to przewaznie brak mozliwości odpalenia auta czy zimny czy ciepły albo gasniecie w trakcie jazdy. |
|
|
|
 |
Janek__22
Forumowicz
Auto: Pajero 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Kwi 2009 Posty: 52 Skąd: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 27-01-2011, 17:44
|
|
|
Czujnik dzisiaj wymieniony na nowy , a problem z odpalaniem dalej jest |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 27-01-2011, 18:07
|
|
|
trzeba było nie wymieniać od razu tylko sprawdzić rezystancję i porównać z czujnikiem kolegi przy rozgrzanym silniku. Masz jeszcze czujnki położenia wału do sprawdzenia. On też ma duży wpływ na odpalanie. Może być usyfiony. Nie wymieniaj na pałę. |
|
|
|
 |
|