Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z odpalaniem 3.0 V6 Automat
Autor Wiadomość
Janek__22 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 52
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 25-01-2011, 11:59   

A więc tak , obroty są na poziomie ok 750 i się trzymają równo . Po dodaniu gazu na 3000 obr, to obroty spadają na jakieś 700 i od razu podnoszą się do 750. Jak silnik chodzi na wolnych obrotach i włączę światła i na przykład jeszcze nadmuch to obroty też lekko spadną i od razu wracają na te 750. W ostatnim czasie odpalając musiałem kręcic troche i sinik po chwili od razu zaskakiwał , teraz już tak zaskakuje pomału tnz jak by nie na wszystkie cylindry od razu .
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 25-01-2011, 14:13   

pisałeś ,że masz nową pompe paliwa, jesli daje prawidłowe cisnienie i nie jest dobrana na pałe to ją zostawiamy w spokoju.
Jesli zapłon tez masz ustawiony perfekt to wpływ na odpalanie a przede wszystkim dawkowanie paliwa w trakcie rozruchu ma sonda lambda. Czesto jest tak ,ze jak sprawdzasz to chodzi a pewnym momencie się zacina i tyle. możesz wpiąć kable pod nią wyprowadzić do kabiny podpiąć pod nie woltomierz i tak pojeździć chwilę patrząc na wskazania. Krokowiec nie ma raczej nic wspólnego z rozruchem. Moze jedynie jak walnięty jest zapalić i zgasnąć nie trzymać obrotów. Wszelkie śrubki , które są przy przepustnicy zalakowane fabrycznie ja zostawiłbym w spokoju.

[ Dodano: 25-01-2011, 14:32 ]
przypomniało mi się ,że kiedyś kolega w oplu miał walnięty czujnik temperatury silnika i też miał duży problem z odpalaniem na goracym silniku. Sprawdź ten czujnik on ma też dyży wpływ na odpalanie.

[ Dodano: 25-01-2011, 14:39 ]
http://forum4x4.pl/viewto...nik+temperatury
tu masz watek o tym
 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 25-01-2011, 16:48   

:arrow:
Ostatnio zmieniony przez 1405 25-01-2011, 23:24, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Janek__22 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 52
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 25-01-2011, 20:24   

Przeczyściłem dzisiaj przepustnice , regulacja tą śrubką nic nie pomaga , jak był problem z odpaleniem to i dalej jest . Mi już normalnie śmiac się chce z tego :lol: , nie wiem do czego się uczepic . Jak myślicie może byc to wina tego czujnika przy aparacie zapłonowym ( halla )?
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 25-01-2011, 20:28   

Janek__22 napisał/a:
Przeczyściłem dzisiaj przepustnice , regulacja tą śrubką nic nie pomaga , jak był problem z odpaleniem to i dalej jest . Mi już normalnie śmiac się chce z tego :lol: , nie wiem do czego się uczepic . Jak myślicie może byc to wina tego czujnika przy aparacie zapłonowym ( halla )?


a sprawdzałeś czujnik temperatury
 
 
Janek__22 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 52
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 25-01-2011, 20:31   

Nie sprawdzałem ale temperature pokazuje prawidłowo , ma on jeszcze jakieś zadanie po za pokazywaniem na wskażniku ?
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 25-01-2011, 20:35   

czujnik temperatury silnika nie ma nic wspólnego ze wskazaniami
to jest inny czujnik , który informuje ecu, który odpowiednio daje większy lub mniejszy stan mieszanki paliwowej
 
 
Bushey 
Mitsumaniak


Auto: Pajero II 3.0 V6 auto 1991
Kraj/Country: UK
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 129
Skąd: UK
Wysłany: 25-01-2011, 20:36   

Teraz jak już jest wszystko poroskręcane i rozgrzebane sugeruję abyś złożył wszystko tak jak było i zaczął od początku. Podepnij pod komputer.
Jeżeli na komputerze nic nie wychodzi to może tenże jest niesprawny? Bo każdy błąd zostaje zapisany w pamięci do czasu jej odpięcia od zasilania.
Naprawa po omacku nic Ci nie da.
Ostatnio zmieniony przez Bushey 25-01-2011, 20:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 25-01-2011, 20:36   

w linku ktry ci podałem jest umiejscowienie tego czujnika

[ Dodano: 25-01-2011, 20:40 ]
niepodejrzewam zeby wszystkie błędy z silnika dało się wychwycić komputerem w starym aucie
 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 25-01-2011, 21:31   

:arrow:
Ostatnio zmieniony przez 1405 25-01-2011, 23:20, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 25-01-2011, 23:06   

1405 napisał/a:
Żadna sonda lambda nie będzie pracowała prawidłowo na wolnych obrotach bo do prawidłowej pracy tego czujnika potrzebna jest temperatura a w tym przypadku sonda szybko stygnie i sterownik silnika, nie bazuje na jej wskazaniach podczas pracy na biegu jałowym...to tak na koniec do postu mego przedmówcy
a to naprawdę ciekawa teoria :biggrin:
Janek__22 napisał/a:
teraz już tak zaskakuje pomału tnz jak by nie na wszystkie cylindry od razu

Sterownik nie jest w stanie prawidłowo korygować CO - sprawdź dokładnie dolot - szczelność (tymbardziej że jest LPG) i czujniki powietrza oraz silnika, a najlepiej podjedź do dobrego mechanika niech porządnie sprawdzi też lambdę
 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 25-01-2011, 23:26   

No to może popiszesz się swymi o wiele ciekawszymi... :arrow:
 
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 25-01-2011, 23:43   

Z tym ,ze sąda działa dopiero od pewnej temperatury to sie częściowo zgodzę( czesto maja podgrzewanie). Jednak uszkodzona sąda moze dawać złe wskazania i silnik będzie dostawał na gorącym za dużo paliwka za mało powietrza. Dodatkowe objawy większe spalanie , gasniecie, brak mocy. Jesli masz komputer od gazu podpięty pod lambdę to też na gazie. Większy wpływ na odpalanie moze mieć wspominany wczesniej przeze mnie czujnik temperatury , który w momencie rozruchu podaje informacje do Ecu o teperaturze silnika a ten na podstawie tych wskazań steruje dawką paliwa i katem zapłonu. Walniety czujnik halla to przewaznie brak mozliwości odpalenia auta czy zimny czy ciepły albo gasniecie w trakcie jazdy.
 
 
Janek__22 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 52
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 27-01-2011, 17:44   

Czujnik dzisiaj wymieniony na nowy , a problem z odpalaniem dalej jest :?
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 27-01-2011, 18:07   

trzeba było nie wymieniać od razu tylko sprawdzić rezystancję i porównać z czujnikiem kolegi przy rozgrzanym silniku. Masz jeszcze czujnki położenia wału do sprawdzenia. On też ma duży wpływ na odpalanie. Może być usyfiony. Nie wymieniaj na pałę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.