[3.2 DID] Deaktywacja/ likwidacja DPF |
Autor |
Wiadomość |
gshesiu
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 279 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 10-01-2017, 21:24
|
|
|
DPF w silniku 200km jest identyczny jak DPF w słabszym silniku , początku produkcji Pajero IV?
Ile wytrzymują DPF ? |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 11-01-2017, 09:42
|
|
|
gshesiu napisał/a: | Ile wytrzymują DPF? |
...tym krócej im więcej na szafie nalatane. |
|
|
|
 |
gshesiu
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 279 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 11-01-2017, 09:58
|
|
|
Przy jakich przebiegach forumowicze wymieniali DPF ?
I czy to prawda że w silniku 200KM wolniej DPF się zapycha ? |
|
|
|
 |
jepm
Forumowicz jepm
Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 318 Skąd: Warszzwa
|
Wysłany: 11-01-2017, 10:17
|
|
|
Ja nie wymieniałem DPF bo się jako taki zepsuł ale dla tego że padł jeden z czujników doprowadzając do fizycznej destrukcji DPF. Czyli u mnie DPF wytrzymał minimum 180 tys. km a gdyby nie czujnik wytrzymałby więcej.
Jak dla mnie samo ustrojstwo jest bardzo trwałe - co innego jego zapychanie wymagające wypalania serwisowego.
Ponoć w nowych Pajerach IV działa lepiej niż w tych z początku produkcji. |
|
|
|
 |
k.vitara
Nowy Forumowicz
Auto: pajeroIV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2018 Posty: 1 Skąd: dolnyslask
|
Wysłany: 17-01-2018, 20:37
|
|
|
Witam
Mam problem z moim pajero IV 170km
podczas użytkowania dwa razy wyczułem że samochód rozpoczął procedure wypalania filtra. Musiałem auto zgasić i tym samym przerwałem proes wypalania dpf.
zapaliła się kontrolka dpf więc pojechałem przepalić samochód zrobiłem ok 30Km na wyższych obrotach. wróciłem do domu zgasiłem auto i kontrolka dpf zaczeła migać i zapaliła sie dodatkowo kontrola silnika.
silnik wszedł w tryb awaryjny. po podłaceniu pod komputer wyskoczył błąd P1498(filtr cząstek stalych - przeciążenie) wykręciłem dpf w środku wygląda na czysty nie widać żadnej sadzy. dodatkowo został przedmuchany ,,bombą" wysokim cisnieniem i nic nie wyleciało żadna czarna chmura.
do środka wlałem płyn do mycia dpf
wymieniłem czujnik różnicowy ciśnienia ten do którego wchodzą dwie rurki.
na parametrach pracy temperatura w normie
ciśnienie różnicowe - 0,2kPa
czujnik cisnienia 100kPa
po odpięciu rurki ciśnienia czujnika różnicowego auto wraca do normy. tzn ma moc
świeci check engine
Jeśli miał ktoś taki przypadek to proszę o pomoc temat pilny a nie wiem co już mogę zrobić do najbliższego serwisu mam 200km więc nie bardzo jechać w tym stanie.
Jeśli ktoś miał tak problem to proszę o telefon 501-661-494 bo temat pilny |
|
|
|
 |
malarek [Usunięty]
|
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 13-11-2018, 13:34
|
|
|
malarek napisał/a: | https://zapodaj.net/be1d80b7a1775.jpg.html witam czy tu jest dpf? czy to pozostalosc po nim .niema zadnych rurek podlaczen |
Tak, jest DPF
Był rozcinany i wyparoszony, fdlatego nie ma rurek |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
DomArchitekta
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2018 Posty: 4 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 27-12-2018, 00:52
|
|
|
k.vitara napisał/a: | Witam
Mam problem z moim pajero IV 170km
podczas użytkowania dwa razy wyczułem że samochód rozpoczął procedure wypalania filtra. Musiałem auto zgasić i tym samym przerwałem proes wypalania dpf.
zapaliła się kontrolka dpf więc pojechałem przepalić samochód zrobiłem ok 30Km na wyższych obrotach. wróciłem do domu zgasiłem auto i kontrolka dpf zaczeła migać i zapaliła sie dodatkowo kontrola silnika.
silnik wszedł w tryb awaryjny. po podłaceniu pod komputer wyskoczył błąd P1498(filtr cząstek stalych - przeciążenie) wykręciłem dpf w środku wygląda na czysty nie widać żadnej sadzy. dodatkowo został przedmuchany ,,bombą" wysokim cisnieniem i nic nie wyleciało żadna czarna chmura.
do środka wlałem płyn do mycia dpf
wymieniłem czujnik różnicowy ciśnienia ten do którego wchodzą dwie rurki.
na parametrach pracy temperatura w normie
ciśnienie różnicowe - 0,2kPa
czujnik cisnienia 100kPa
po odpięciu rurki ciśnienia czujnika różnicowego auto wraca do normy. tzn ma moc
świeci check engine
Jeśli miał ktoś taki przypadek to proszę o pomoc temat pilny a nie wiem co już mogę zrobić do najbliższego serwisu mam 200km więc nie bardzo jechać w tym stanie.
Jeśli ktoś miał tak problem to proszę o telefon 501-661-494 bo temat pilny |
Mam ten sam problem czy masz już rozwiązanie ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
kaengolkow
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Kwi 2020 Posty: 2 Skąd: piaseczno
|
Wysłany: 12-04-2020, 17:20
|
|
|
Witam, odświeżę trochę temat. Koledzy k.vitara i DomArchitekta jak rozwiązaliście problem z błędem P1498 i trybem awaryjnym? |
|
|
|
 |
|