Kapitalny remont silnika i dalej klepie |
Autor |
Wiadomość |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 19-03-2012, 12:45
|
|
|
Szary, nie znam nie stukajacego który ma ponad 180 tys przelatane na polskich olejach |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
Szary
Forumowicz
Auto: Carisma II 1.8 GDI 99r.Comfort
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 52 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 19-03-2012, 12:48
|
|
|
Racja Racja mojemu własnie 170 tys stuknęło.
No nic jak okaże się, że to nie napinacz i nie kolektor wydechowy to i ja się poddaję
Pozdr. |
|
|
|
 |
tomicarisma
Forumowicz

Auto: CARISMA 1,6 '96 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Posty: 192 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 19-03-2012, 14:01
|
|
|
Szary, gdybyś potrzebował tanich części z lubelskiego (20 km od Lublina masz) to daje Ci namiar na mojego kolegę. Ma bardzo tanie części. Mam 2 cari w domu i powiem Ci, że dzięki niemu zaoszczędziłem już kilka tysięcy złotych. Ma bardzo duży asortyment (kilkanaście cari) i posiada praktycznie wszystko do każdej z nich. Ogłasza się na allegro: http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=15261410 i jak pogadasz to da Ci rabat przy większych zakupach. |
|
|
|
 |
Szary
Forumowicz
Auto: Carisma II 1.8 GDI 99r.Comfort
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 52 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 19-03-2012, 14:31
|
|
|
tomicarisma dziękuje Ci bardzo za informację Jak będę kupywał jakieś części napewno skorzystam |
|
|
|
 |
grzesiekryn
Forumowicz Ryniu

Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 53 Skąd: Brzozów
|
|
|
|
 |
Szary
Forumowicz
Auto: Carisma II 1.8 GDI 99r.Comfort
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 52 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 21-03-2012, 12:49
|
|
|
Witam
Właśnie jestem po osłuchaniu samochodu. Odkręciłem osłonę kolektora wydechowego i osłonę rozrządu. Osłuchałem dokładnie kolektor wydechowy i okolice rozrządu. Ten dźwięk nie dochodzi na sto procent z rozrządu. Czyli to nie napinacz.
Na kolektorze wydechowym jest bardzo dobrze słyszalny, im niżej kolektora tym dźwięk mocniejszy. Jednak po osłuchaniu silnika i osprzętu najbardziej ten dźwięk jest słyszalny na pompie wysokiego ciśnienia(wtryskowej) jest tam taki dekielek przykręcony trzeba śrubami w kształcie trójkąta i tam właśnie ten dźwięk jest identyczny z tym słyszanym bez stetoskopu.
I teraz pytania...
1. Czy normalnie jest, ze pompa wtryskowa cyka tak głośno czy ona po prostu tak chodzi cyk cyk cyk cyk cyk?
2. Czy może do wymiany są te filterki, czy może oddać ja do regeneracji?
Dodam, że z samochodem się nic nie dzieje nie dławi się, nie przerywa, jeździ super. Więc pompa chyba wytwarza prawidłowe ciśnienie.
3. I czy to jest normalne, że jeżeli ten dźwięk jest z góry silnika to na kolektorze wydechowym będzie go najgłośniej słychać?
Niestety nie miałem jak osłuchać pompy olejowej bo nie robiłem tego na kanale. Ale pompa olejowa chyba nie stuka??? Jest tam ten zaworek, na forum czytałem, że parę osób już go wymieniło i nie przyniosło to żadnego rezultatu na prace silnika.
Jeszcze jedno
Jeżeli w samochodzie były uszkodzone uszczelniacze i silnik przez jakiś czas chodził na oleju po niżej minimum czy to mogło uszkodzić pompę wtryskową w jakimś stopniu mechanicznie nie wpływając na jej osiągi? A jak już wcześniej pisałem zdarza się, rzadko ale się zdarza, że jak odpalę silnik to przez 25 do 40 sekund chodzi idealnie nic słychać tego a jak wyłączy się ssanie to słychać. |
|
|
|
 |
tomicarisma
Forumowicz

Auto: CARISMA 1,6 '96 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Posty: 192 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 21-03-2012, 13:27
|
|
|
Moim zdaniem to cykanie to domena GDI i ten typ tak ma. W każdym to dsłychać tylko każdy z osobna ma inne poczucie akustyki i część osób pisze, że u niego cisza. Moim zdaniem taka jest specyfika tego silnika. I przy niskim poziomie oleju jeśli Ci kontrolka nie wyskakiwała to nic się tam nie stało. |
|
|
|
 |
Szary
Forumowicz
Auto: Carisma II 1.8 GDI 99r.Comfort
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 52 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 21-03-2012, 14:23
|
|
|
Zapalił się check i już nie zgasł a kontrolka od oleju sie nie zapaliła. Po remoncie nic się nie zapala no chyba, że kontrolka od spryskiwaczy a pod komputer jej nie podłączałem w ogóle. Jakieś tam błędy na pewno są. Czy w moje cari z 1999 r. listopad ale po lifcie można samemu wymrugać błędy? |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21-03-2012, 18:10
|
|
|
tak można |
|
|
|
 |
Szary
Forumowicz
Auto: Carisma II 1.8 GDI 99r.Comfort
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 52 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 29-03-2012, 10:05
|
|
|
Wydaje mi się, że znalazłem przyczynę problemu tak na 90%
Wczoraj jeszcze raz odkręciłem osłonę silnika i wpiołem się miernikiem w pompę wc, po nagrzaniu silnika.
Wyniki 1 pomiaru:
bieg jałowy: 2,8 V i czasem spadało na 2,7 V
2 Pomiar po przejechaniu się:
bieg jałowy: 2,93
przy 2000 obr. 3,06 V
Pierwszy pomiar wskazywał by, że pompa daję za słabe ciśnienie albo jego dolną granicę, a drugi pomiar jest dobry. Czy jest sens wyjmowania pompy i wymiany tych filterków?
Jeszcze zaobserwowałem jedną rzecz to co nazwałem wcześniej "popierdywaniem" przy odpaleniu i wtedy silnik pracuje idealnie bez tego stukania, po tych pomiarach poczekałem aż silnik ostygł. Druga osoba odpaliła samochód a ja patrzyłem na pompę wc, tuz po odpaleniu silnik pracował idealnie a w pompie było słychać takie jak by strzelanie, lekkie chrobotanie bardziej zapowietrzanie się, po czym tak jak by się ciśnienie wyrównało i zaczęło stukać.
Dzwoniłem do japaneze ma te filterki po 20zł i pytałem się o filtr paliwa po podaniu VIN cena 90zł. Czyli chyba nie mam tego w baku? jakiś za tani. Mam trochę dziwnego miśka buda po lliftingu 1999r. a mogę sam błędy wymrugać, czyli mam OBD nie OBD2? |
|
|
|
 |
471
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma II 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2013 Posty: 6 Skąd: Lbn
|
Wysłany: 06-08-2013, 10:46
|
|
|
Szary, co z tym cykaniem, udało się coś z tym zrobić?? |
|
|
|
 |
Szary
Forumowicz
Auto: Carisma II 1.8 GDI 99r.Comfort
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 52 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 06-08-2013, 11:54
|
|
|
No niestety nie, ale kultura pracy silnika w dużej mierze zależy od oleju w silniku. Widzę, że jesteś z Lbn jak coś można się spotkać i osłuchać.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
471
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma II 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2013 Posty: 6 Skąd: Lbn
|
Wysłany: 06-08-2013, 13:46
|
|
|
Zgadza się, to zależy od oleju i paliwa. Przerabiałem kilka olei i tankowania na różnych stacjach. Od dwóch lat omijam orleny, wole zatankować najtańszą 98 na stacji przy leclercu albo przy carrefourze niż tankować na orlenie. Niestety od kiedy shell przejął neste - tamtejsze Pb98 to już nie ta sama benzyna, a na dodatek droższa. |
|
|
|
 |
Szary
Forumowicz
Auto: Carisma II 1.8 GDI 99r.Comfort
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 52 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 06-08-2013, 22:57
|
|
|
O proszę.. tego to nie wiedziałem, że shell przejął neste. Kiedyś zatankowałem na neste 98 i Cari była zamulona strasznie. Na lecleercu nie tankowałem jeszcze ale po tym jak mąż mojej siostry zatankował pod leclerkiem i potem zamarzło mu paliwo to nie zatankuję tam. |
|
|
|
 |
471
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma II 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2013 Posty: 6 Skąd: Lbn
|
Wysłany: 12-08-2013, 00:19
|
|
|
Zapewne był to diesel i w okresie zimowym. Diesla to osobiście bym nie zatankował na stacji przy markecie. Trochę robiłem w paliwach i wiem jaki syf jest sprowadzany z zagranicy. W okresie zimowym przy dużych mrozach to tylko markowe stacje, które mają tzw. paliwo syberyjskie o temperaturze blokowania zimnego filtra poniżej -35 stopni, albo dolanie w garażu diesolu (działa jak zmieszamy z paliwem w temperaturze powyżej zera). Jak jeszcze robiłem w tej branży to praktycznie nikt nie importował ze wschodu Pb98, dlatego jak musiałem tankować na stacjach NN to wybierałem właśnie to paliwo, bo albo produkcja made in Poland, albo import made in old ue. |
|
|
|
 |
|