Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Carisma padła - tylko co ?
Autor Wiadomość
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6990
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 13-11-2006, 23:39   

Dokładnie tak jest, stąd zwarcie do masy sygnału sterującego powoduje otwarcie wtryskiwacza na stałe..... i wystąpienie błędu 41
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 13-11-2006, 23:40   

Bartek napisał/a:
te napięcia nie są zbyt wiarygodne....... hmmmmmmm mierzyłeś na złączkach wtryskiwaczy???????


Sposób pomiaru: odpiąłem kostkę wchodzącą we wtrysk,
wbiłem piny od miernika w odłączoną kostkę, po przekreceniu stacyjki na ON
pokazało sie stałe napiecie, i tak na każdym cylindrze...
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6990
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 13-11-2006, 23:53   

Bardziej interesujące jest napięcie podczas pracy silnika - na złączce masz 2 piny: zasilanie i sterowanie wtryskiem. Zasilanie - wiadomo stałe 14,4 V podczas pracy silnika, a sygnał, to impulsy masy o długości od 1,5 do 15 ms, których czas i obroty składają się na wypełnienie przebiegu, a tym samym na napięcie widziane przez miernik. Na jałowych obrotach IMHO nie powinno przekraczać 2-3 V - na oscyloskopie to naprawdę krótkie szpilki, dopiero przy wyższych obrotach i większym obciążeniu silnika to napięcie może być spore (silniki projektuje się na obciążeie do 80% wydajności wtryskiwacza, czyli do 80% z 14,4V jest realne)

Zrób test na gazie z odłączonym wtryskiem benzyny......
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 14-11-2006, 07:52   

Jak rozmawialiśmy na gadaczce także sugerowałem pomierzenie napięcia lub podpięcie sygnałów podawanych na wtryskiwacze pod oscyloskop by się przekonać czy w trakcie pracy na tym garze one wogóle się zmieniają...
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 652 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24508
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk

Wysłany: 14-11-2006, 10:23   

Ja też zacząłbym od sprawdzenia jak chodzi auto z odłączonym wtryskiem nr 4, wcześniej mierząc kompresję - czyli to, co radzi Bartek.
Następnie posprawdzałbym wszystkie połączenia elektryczne, gdzie instalacja LPI jest wpięta w aucie. Bo z praktyki wiemy, że fabrycznie zamontowany LPI w Holandii czy gdziekolwiek indziej nie pozostaje bez wpływu na benzynę - przekonał się o tym niejeden, a na pewno Piwkotom, któremu Galant V6 z LPI "zdechł" podczas opadów deszczu wkrótce po kupnie. Potem holowania itp., a jak wysechł, to odpalił bez problemów. Na kolejne takie problemy sktukowało odłączenie (reset) LPI przez wyjęcie jego bezpieczników na jakiś czas.
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 14-11-2006, 11:05   

Ehh podczas podłączania się pod wtyk diagnostyczny oderwałem kablek od centralki LPG.
Jakiś magik dał tylko tyle kabla, że w momencie zdejmowania plastyku pod kierownicą juz ten sie naprężał. Muszę isć do salonu GSM - tam będą mieć lutownicę do procezyjnego lutowania i przy okazji choc trochę przedłużę kable. Tymczasowo mam tylko Pb.


Co do LPi to za bardzo nie wiem gdzie bezpiecznik od tego. Przy akumulatorze mam jakieś 4szt nieoryginalne - może to to (wyciągałem po kolei zeby sprawdzic czy sprawne - ale nic sie nie zmieniło)

Odpaliłem dziś na chwile cari, zgasiłem tak aby tłoki były w inny połozeniu w stosunku do poprzedniego pomiaru (nie wiem czy to ma znaczenie), podpiąłem znów miernik pod kostke wtrysku i znów na 4tym pokazywał ponad 12V po przekręceniu kluczyka na ON.
 
 
kochajj 
Mitsumaniak


Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2024
Skąd: z daleka
Wysłany: 14-11-2006, 13:23   

te 4 bezpieczniki to własnie od LPI...
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 15-11-2006, 13:54   

odpiąłem 4ty wtrysk żeby nie waliło benzyny na darmo, przejechałem delikatnie kilka kilometrów do mechanika podpiąłem wtrysk żeby pokazać mu problem i samochód zaczął normalnie palić :?
po chwili jednak silnik zaczął dostawać takich delikatnych szarpnięć...

normalnie nie mam juz sił, zobaczymy co powie jutro mechanior... mam nadzieję, że znajdzie przyczynę i nie będzie chciał mnie za bardzo naciąć.

A i jest jeszcze cos co zauważyłem, wczesniej jak odpaliłem zimny silnik to delikatnie szarpał na niskich obrotach jak był zimny - problem znikał po 2-3 minutach...
2 dni przed awarią to się nasiliło, jednak na ciepłym chodził idealnie do momentu aż zaczęły się konkretne problemy...
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 15-11-2006, 20:44   

Ja ostatecznie jednak przychylał bym się do faktu iz ten wtryskiwacz jest trefny - albo leje albo przytyka. Nie wiem jak tam w 1.6 ale czy aby czasem przepustnicy nie należy czyścić co jakiś czas?
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 17-11-2006, 17:13   

No to pojechałem do mechanika. Ucieszony bo na LPG działa na Pb działa.
Była pełna disgnostyka silnika, regulacja zaworów, wszystko co możliwe. Na oscyloskopie sprawdzilismy też czas otwarcia wtrysków ( ładnie 2,5ms), także spaliny dosłownie wszystko ...
+ lutowanie centralki co było wyzwaniem (wiem bo mi sie nie udało)
Kasowanie błędu wtrysków, czujnika przepsutnicy oraz immobileisera, po skasowaniu błędy juz sie nie pokazały.
Z a wszystko zapłaciłem 200zł :(

Przejechałem 3 kilometry na LPG auto zaczęło szarpać i zgasło. Odpaliłem znów, na benz ok.
Potem znów na LPG ale nawet nie reagowało tylko spadało z obrotów do gaśnięcia.
Auto jak narazie działa OK na benz choc przejechałem ledwo kilka kilometrów...

Czyzby to była wina LPi, że na benz jest ok a na gazie nie chodzi ?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 652 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24508
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk

Wysłany: 17-11-2006, 18:22   

leser napisał/a:
Czyzby to była wina LPi, że na benz jest ok a na gazie nie chodzi ?


Krzyzak napisał/a:
Następnie posprawdzałbym wszystkie połączenia elektryczne, gdzie instalacja LPI jest wpięta w aucie. Bo z praktyki wiemy, że fabrycznie zamontowany LPI w Holandii czy gdziekolwiek indziej nie pozostaje bez wpływu na benzynę - przekonał się o tym niejeden, a na pewno Piwkotom, któremu Galant V6 z LPI "zdechł" podczas opadów deszczu wkrótce po kupnie. Potem holowania itp., a jak wysechł, to odpalił bez problemów. Na kolejne takie problemy sktukowało odłączenie (reset) LPI przez wyjęcie jego bezpieczników na jakiś czas.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 17-11-2006, 18:37   

A co z czyszczeniem przepustnicy? Bo jakoś ten temat omijamy szerokim łukiem w tym przypadku...
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 17-11-2006, 19:06   

saphire napisał/a:
A co z czyszczeniem przepustnicy? Bo jakoś ten temat omijamy szerokim łukiem w tym przypadku...

nie ma sensu szukac dodatkowo dziór w calym, pytałem, mechanior mówił że przepustnica i czujnik funkcjonuja prawidłowo

trzeba bedzie zerknac do lpi, co do kabli to i tak sam niewiele zdziałam, musi to być dobry warsztat od LPG ...

jutro tylko zerknę czy wypięcie 4 bezpieczników przy aku od LPi na raz cos pomoże i czy komp LPi sie zresetuje... i tyle mojego wkładu.
 
 
Grześku 
Mitsumaniak
groźny oboźny


Auto: Outlander Intense+ 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Maj 2005
Posty: 2722
Skąd: Świdnik
Wysłany: 17-11-2006, 19:46   

Tak na marginesie, gdzie robiłeś autko? U Seweryna?
_________________
"nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przeciez trzeba napisac." by Rafal_Szczecin


strony www, druk, grafika reklamowa, fotografia
 
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 17-11-2006, 19:54   

Grześku napisał/a:
Tak na marginesie, gdzie robiłeś autko? U Seweryna?

Nie, na Zemborzyckiej.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.