 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[4G63] Z półsyntetyka na mineralny - zmieniać ?? |
Autor |
Wiadomość |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 03-08-2007, 19:58
|
|
|
conti64 napisał/a: | A jakim Adaho, też 10W-40 |
Dokładnie Valvoline MaxLife 10W40, w czerwonej butelce |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
mitutoyo [Usunięty]
|
Wysłany: 28-11-2007, 11:14
|
|
|
Porusze troche ten temat.Mianowicie rzecz ma sie tak: Mój Miś śmiga na półsyntetycznym Mobilu i pochłania go masakrytyczne ilości,nie jestem w stanie dokładnie sprecyzować ile ale ja jakies 10000 chlipnie okolo 4 litry Te 10000 zrobilem w rok wiec jezdze raczej zadko. Moja zagwózdka polega na tym ze on nie kopci (w zyciu chmurki nie widzialem) cisnienie na garnkach ma 14,14,13.7,14.2 (mierzone dwoma rożnym manometrami z czego jeden fabrycznie nowy),raczej tez nie cieknie bo plamy nie zauwazylem,co prawda silnik u dołu jest mokry.Gdzie ta oliwa sie podziewa? Moze ja magazynuje na zime? Póki co czesto sprawdzam i czesto dolewam bo jak lubi to niech ma ale tak raczej być nie powinno. |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28-11-2007, 11:28
|
|
|
mitutoyo, nasze autka mają natrysk oleju na denka tłoka, i dlatego zużycie oleju jest większe niż w "innych" autach. Książkowo dopuszczalne jest 1l/1000km, i taka jest norma. Jeśli ciśnienie na garach spoko i nie kopci to olać narazie. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
mitutoyo [Usunięty]
|
Wysłany: 28-11-2007, 14:11
|
|
|
He, olać i dolać!! |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29-11-2007, 13:12
|
|
|
mitutoyo napisał/a: | He, olać i dolać!! |
Dokładnie tak !!! |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
ziggi [Usunięty]
|
Wysłany: 29-11-2007, 14:34
|
|
|
Adaho_krak napisał/a: | mitutoyo, nasze autka mają natrysk oleju na denka tłoka, i dlatego zużycie oleju jest większe niż w "innych" autach. Książkowo dopuszczalne jest 1l/1000km, i taka jest norma. Jeśli ciśnienie na garach spoko i nie kopci to olać narazie. |
WOW, ale 1L. na 1000km. to 10L. od wymiany do wymiany! Strasznie duzo.
Jak jeszcze bylem w Polsce i codzien smigalem moim 1G to owszem, musialem pamietac o czestym sprawdzaniu poziomu oleju i dolewkach, ale nie az tyle. Mysle ze wychodzilo tak z 1L. na 4 tys.km. wiec w sumie nie tak strasznie zeby sie oplacalo rozgrzebywac silnik i robic remont. Silnik bardzo ladnie chodzi, nie dymi, wiec jak spala troche oleju to trudno. Olac i dolewac Tylko trzeba pamietac o czestym sprawdzaniu i dolewkach na biezaco, bo jazda na niskim poziomie oleju to zbrodnia na silniku
PS: jezdze na polsyntetyku - Valvoline MaxLife 10W40 |
|
|
|
 |
conti64 [Usunięty]
|
Wysłany: 29-11-2007, 14:35
|
|
|
Adaho_krak napisał/a: | Książkowo dopuszczalne jest 1l/1000km, i taka jest norma. |
No to niezła norma ostatnio wyszło mi 0,2 l/1000km |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29-11-2007, 16:19
|
|
|
ziggi napisał/a: | WOW, ale 1L. na 1000km. to 10L. od wymiany do wymiany! Strasznie duzo. |
Norma jest ustalana przy maxymalnym obciążeniu silnika. Jednostka 4G63, jest silnikiem sportowym i używanym do sportu. W sporcie określenie "biere olej" nie funkcjonuje. Czyli zasada jest prosta im cięższa noga, tym większe zużycie oleju. Problem zaczyna się, gdy Kliper puszcza niebieskie chmurki. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
|
|