Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
sworzeń wahacza
Autor Wiadomość
pawel-krol 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2008
Posty: 209
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 15-05-2008, 10:37   

SIMSONalfa napisał/a:
caly wahacz wymienisz sam :) trzeba aby odkrecic dwie sruby mocujace jedna tuleje i jedna srube mocujaca druga tuleje... nio i sama srube co mocuje sworzen... u mnie w 10 letnim aucie poszlo to w jakies 15 min :D nio ale jak chcesz sam sworzen wymienic... to w sumie i tak musisz wahacz wyjac... ale pozniej zasuwasz pod prase: wybijasz stary sworzen i wprasowujesz nowy... :)

[ Dodano: 15-05-2008, 09:10 ]
aaaa zapomnialem dodac... klucze chyba 19 i 17 :) wiecej o ile pamietam nie trzeba :)

a niewiesz może co warte są te zamienniki co kosztują średnio 150 złoty?
może ktoś takie już zakładał u siebie.
 
 
pawel-krol 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2008
Posty: 209
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 15-05-2008, 10:37   

SIMSONalfa napisał/a:
caly wahacz wymienisz sam :) trzeba aby odkrecic dwie sruby mocujace jedna tuleje i jedna srube mocujaca druga tuleje... nio i sama srube co mocuje sworzen... u mnie w 10 letnim aucie poszlo to w jakies 15 min :D nio ale jak chcesz sam sworzen wymienic... to w sumie i tak musisz wahacz wyjac... ale pozniej zasuwasz pod prase: wybijasz stary sworzen i wprasowujesz nowy... :)

[ Dodano: 15-05-2008, 09:10 ]
aaaa zapomnialem dodac... klucze chyba 19 i 17 :) wiecej o ile pamietam nie trzeba :)

a niewiesz może co warte są te zamienniki co kosztują średnio 150 złoty?
może ktoś takie już zakładał u siebie.
 
 
pawel-krol 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2008
Posty: 209
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 15-05-2008, 10:37   

SIMSONalfa napisał/a:
caly wahacz wymienisz sam :) trzeba aby odkrecic dwie sruby mocujace jedna tuleje i jedna srube mocujaca druga tuleje... nio i sama srube co mocuje sworzen... u mnie w 10 letnim aucie poszlo to w jakies 15 min :D nio ale jak chcesz sam sworzen wymienic... to w sumie i tak musisz wahacz wyjac... ale pozniej zasuwasz pod prase: wybijasz stary sworzen i wprasowujesz nowy... :)

[ Dodano: 15-05-2008, 09:10 ]
aaaa zapomnialem dodac... klucze chyba 19 i 17 :) wiecej o ile pamietam nie trzeba :)

a niewiesz może co warte są te zamienniki co kosztują średnio 150 złoty?
może ktoś takie już zakładał u siebie.
 
 
SIMSONalfa
[Usunięty]

Wysłany: 16-05-2008, 20:02   

hmmm nie mam pojecia... ja robilem to u siebei pierwszy raz... zalozylem jakies 3 tyg temu... na przeglad bede jechal w pazdzierniku... wiec zobaczymy czy wytrzymaja... nio... ale te drozsze co mowisz po 150 zl... moga sie roznic jedynie tym ze dluzej wytrzymaja na drodze... nio bo pojecia nie mam czym innym...
 
 
pawel-krol 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2008
Posty: 209
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 18-05-2008, 00:37   

SIMSONalfa napisał/a:
... ale te drozsze co mowisz po 150 zl... moga sie roznic jedynie tym ze dluzej wytrzymaja na drodze... nio bo pojecia nie mam czym innym...



to ile zaplaciłeś za wachacz ???
wczesniej pisalem o cenach z allegro a wczoraj byłem w sklepie to gosciu miał za 90 złoty ale odradzał go droższy i nawet przyzwoity9najwięcej sprzedanych)147 i jakić extra za 250-ponoć polecany przez mechaników.
 
 
SIMSONalfa
[Usunięty]

Wysłany: 19-05-2008, 18:14   

ja zaplacilem po 55 zl za sam sworzen wachacza... wachaczy nie wymienialem
 
 
pawel-krol 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2008
Posty: 209
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 20-05-2008, 22:24   

SIMSONalfa napisał/a:
ja zaplacilem po 55 zl za sam sworzen wachacza... wachaczy nie wymienialem

i długo juz na tym jezdzisz?
 
 
adipaw
[Usunięty]

Wysłany: 26-11-2008, 11:56   

podłącze się do tematu.

czy ktoś wylmował sam wachacz!!??
chodzi mi o to co trzeba odkręcać bo jak zaglądałem pod auto to wydaje mi się żeby odkręcić śrubę od swożnia to przegub trzeba odpiąć przegób! ?? czy ktoś może powiedzieć co i jak !!??

[ Dodano: 26-11-2008, 15:42 ]
??
 
 
MAłY 
Forumowicz
MAŁY

Auto: carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 240
Skąd: Bierutów
Wysłany: 26-11-2008, 16:31   

adipaw napisał/a:
czy ktoś wylmował sam wachacz!!??
chodzi mi o to co trzeba odkręcać bo jak zaglądałem pod auto to wydaje mi się żeby odkręcić śrubę od swożnia to przegub trzeba odpiąć przegób! ?? czy ktoś może powiedzieć co i jak !!?

nie trzeba wyjmować przegubu. wystarczy wykręcic 3 trzy sruby mocujące wahacz i juz. no i oczywiście nakrętkę ze sworznia
 
 
 
adipaw
[Usunięty]

Wysłany: 26-11-2008, 16:50   

no właśnie o nakrętkę swożnia chodzi bo nad nią jest mało miejsca i wydaje mi się że nie wyjdzie!!
 
 
MAłY 
Forumowicz
MAŁY

Auto: carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 240
Skąd: Bierutów
Wysłany: 26-11-2008, 19:46   

wyjdzie napewno, wiem bo sam wymieniałem wahacz.Jeśli nakrętka dojdzie do przegubu a nie wykręcisz jej całkiem to możesz odkręcić ją na "dwa razy"-odkręć ją na pół długości gwintu sworznia, później wyciśnij sworzeń ze zwrotnicy i wykręcaj dalej.Nie może się nie udać.
 
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 02-06-2014, 18:58   

witam ponownie. jako ze ostatnio pech mnie prześladuje a raczej przesladuje carisme, mam pytanie. wspominałem nie dawno na forum że coś puka mi z przodu. Dzisiaj znalazłem przyczynę, sworzeń ma ok milimetrowy luz góra dół. jest to moja pierwsza przygoda z tą częscią auta od kąd mam prawo jazdy dlatego wole zapytać. wiem że zwlekanie z wymianą jest niebezpieczne, ale niestety musze przejeździć jeszcze tydzień, dopiero na sobote mechanik będzie miał termin, a sam nie jestem pewny czy podołam wymianie.
wiec pytanie: czy bez szaleństw na drodze i bez jazdy po dziurach moge zaryzykować jazde z tym milimetrowym luzem na sworzniu? dziennie robię ok. 30-40 km
_________________

 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 02-06-2014, 20:06   

Nie licz na odpowiedź pozytywną od rozsądnych ludzi, nikt nie jest w stanie przewidzieć czy choćby minimalny luz nie spowoduje gorszych zdarzeń, to Twoja odpowiedzialność
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 02-06-2014, 20:18   

kurde... chyba masz racje. pukanie uslyszalem w zeszlym tygodniu a od wczoraj zaczelo troche glosniej pukac tak jak by sie pogorszylo, moze lepiej nie bede ryzykowal i odstawie auto na jakis czas i skorzystam z uslug PKP.
_________________

 
 
MMP88 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Cze 2016
Posty: 1
Skąd: Zamość
Wysłany: 17-06-2016, 13:18   Carisma 1.6 - Sworzeń

Witam.
Jako laik motoryzacyjny chciałbym zasięgnąć informacji od osób bardziej doświadczonych i ogarniętych niż ja w tych tematach, więc piszę. Mianowicie chodzi o wymianę przedniego, lewego sworznia w mojej Carismie 1.6 (rocznik 98). Czy ten sworzeń, który umieszczam w linku poniżej będzie odpowiedni i czy nie pokusić się o wymianę dodatkowo prawego sworznia?
Przy wymianie tej części i tak trzeba pewnie robić zbieżność, więc może lepiej wymienić od razu lewą i prawą część i raz ustawić zbieżność, niż za jakiś czas wymieniać prawy sworzeń i znowu ustawiać co trzeba. Poza tym, nie wiem czy dobrze rozumuję, ale jeśli od razu wymienię oba sworznie, to części będą równomiernie się zużywać.

Link do katalogu z częścią:
http://e-katalog.intercar...acza-przod.html

Jeżeli znajdziecie coś bardziej odpowiedniego proszę o linki, żebym wiedział co kupić, żeby pasowało. Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.