 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[EAxx] Rozpórka dolna przednia |
Autor |
Wiadomość |
Torp12
Mitsumaniak

Auto: Galant Elegance 2.0 Sedan 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 09 Gru 2010 Posty: 2448 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-04-2012, 19:35
|
|
|
Bartek napisał/a: | tomek84, pewnie chodzi o porównanie masywności sanek i rozpórki, której jedyny zadaniem będzie zwiększenie masy pojazdu a jedyną poprawę prowadzenia uzyskasz dzięki większemu naciskowi na przednią oś..... |
Moim zdaniem mylisz sie i to grubo. Rozporki maja sens jak jest gorna i dolna w przeciwnym razie tylko dociazaja... |
_________________ Mój Rekin
Escort 1.6 1987r 07.2013 -
Galant 2.0 2001r 12.2010 -
Daewoo Espero 1.5 1996r 07.2005-12.2010 sprzedany
 |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: 02-04-2012, 19:37
|
|
|
Bartek napisał/a: | tomek84, pewnie chodzi o porównanie masywności sanek i rozpórki, której jedyny zadaniem będzie zwiększenie masy pojazdu a jedyną poprawę prowadzenia uzyskasz dzięki większemu naciskowi na przednią oś..... |
wiesz Bartku, nie będę polemizował, bo i po co
a co do masy, obciążania, dociążania - to ile może taka rozpórka ważyć??
dajmy na to 10 kg, to równie dobrze, jak przytyje 10kg, to też jest dociążony, albo jak wsiądzie ktoś na przedni fotel, to też dociąży, i takie tam dywagacje
[ Dodano: 02-04-2012, 19:38 ]
poza tym, trochę bajerów musi być |
_________________ 02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )
Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)
|
|
|
|
 |
krzychuzzz
Mitsumaniak

Auto: 500E
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 406 Skąd: Płock
|
Wysłany: 02-04-2012, 20:26
|
|
|
Rozpórka górna od Staffa waży 2.04 kg. Podejżewam że dolna niewiele więcej albo nawet mniej. W moim przypadku nowe opony dały bardzo dużo jeśli chodzi o komfort jazdy. Po dodaniu rozpórki jest jeszcze fajniej. Auto zdecydowanie lepiej prowadzi się w koleinach. Jak będzie dostępna dolna to piszę się od razu |
_________________ 02924/KMM |
|
|
|
 |
nabassu
Forumowicz

Auto: VR-4, Sigma, 106, 600ss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-04-2012, 01:52
|
|
|
Nie istotne ile wazy dolna rozpórka do EA, istotnie jest, że w przeciwieństwie do górnej, w tym akurat modelu auta jest psu na budę.
Polecam odnaleźć we własnym EA takie właśnie sanki ze zdjęcia, wymontować je, umieścić na dystansach nad ziemią a następnie, bo ja wiem, poskakać po nich, przejechać zaprzyjaźnionym L200, a później zastanawiać się nad montowaniem kratki z profili pomalowanej na fantazyjny kolor zaraz pod tym kawałem żelastwa które Pan inżynier umieścił pod zawieszeniem.
Lepiej zainwestować w to:
http://www.ultraracing.co...ender%20bar.JPG
No chyba ze to kwestia "mam za duzo kasy a dawno nie pchalem w auto", czyli najzacnejszy cel ze wszystkich, to moge na szybko zrobic liste w co warto utopic pieniadze.
Na szczycie listy bedzie olej, a zaraz pod nim hamulce i opony.
[ Dodano: 03-04-2012, 01:56 ]
p.s. Tomku, dociazenie przodu bylo raczej ironiczne |
|
|
|
 |
satsun
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2010 Posty: 23 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 03-04-2012, 10:58
|
|
|
Torp12 napisał/a: | satsun napisał/a: | A moim zdaniem gdy górna jeszcze ma sens o czym można się przekonać przy zakładaniu to dolna będzie zbędna.
|
Satsun z Twojej wypowiedzi jasno wynika iż o rozporkach chyba wiesz niewiele... Wlasnie montaz samej gornej to jest tylko pic na wode, poki nie zepniesz z dolu nie bedzie prawdziwego efektu. Moim zdaniem wcale nie musi byc to element ktory bedzie nizej niz np wydech. |
nabassu przecież Torp12 jest specem od rozpórek i skoro twierdzi, że jest sens to jest
A kwestia "mam za duzo kasy a dawno nie pchalem w auto" myślę, że głównie tu wchodzi w grę. Poza tym placebo czyni cuda,
Górną rozpórkę łatwo sprawdzić bo spróbujcie założyć na opuszczonym/podniesionym aucie, teraz może niech ktoś z specjalistów którzy uważają, że montaż dolnej rozpórki sprawia cuda udowodni, że jest sens montażu dolnej.
Jeszcze jest taki fakt,
Cytat: | poza tym, trochę bajerów musi być | |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
nabassu
Forumowicz

Auto: VR-4, Sigma, 106, 600ss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-04-2012, 15:35
|
|
|
Juz tlumacze kolege.
Rozporke gorna montujemy na swobodnie stojacym aucie. Jesli jest "na wymiar", wskoczy na miejsce bez problemu, co nie powinno sie udac, kiedy podniesiemy przod auta.
Komu rozporka wchodzi na podniesionym aucie a nie odwrotnie, powinien sprawdzic geometrie budy.
p.s. ja nie twierdze ze rozporka dolna jest bez sensu... w moim pugu 106... ktory ma miedzy wachaczami miejsce na bagaz. galant zamiast tego miejsca ma kawal metalu ktory spina dol jak, hmm, jak cos co dobrze spina dwa punkty |
|
|
|
 |
Mare
Mitsumaniak Mare

Auto: Red Dragon EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Lis 2010 Posty: 570 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 15-04-2012, 13:30
|
|
|
Weź pręt stalowy, profil pełny, a potem zegnij napierając na dwa przeciwległe końce.
Następnie weź rurkę tej samej średnicy pustą w środku, z duraluminium 6005 albo 7005... spróbuj ją zgiąć tą samą siłą minimalną, jaka była potrzebna do wygięcia stali pełnej.
Teoretycznie stal jest materiałem dużo wytrzymalszym prawda? ..ale konstrukcja i rozkład sił robi swoje.
To samo prawo natury działa w przypadku rozpórek dolnej i górnej. Bez względu na konstrukcję samego auta. Resztę, na pewno już ogarniecie ^^ |
_________________ Capoeira e minha vida...
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=58533
 |
|
|
|
 |
nabassu
Forumowicz

Auto: VR-4, Sigma, 106, 600ss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-04-2012, 10:34
|
|
|
ale sanki sa ze stali ktora jest udwroconym warstwowym U i wymiarach 15x15x15 cm a nie profilem 1x2. |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 16-04-2012, 12:15
|
|
|
w polifcie sanki sa odlewem aluminiowym.
Podsumowujac: na dol rozporka nic nie daje bo sanki sa pancerne i mocno trzymaja |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
nabassu
Forumowicz

Auto: VR-4, Sigma, 106, 600ss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-04-2012, 20:35
|
|
|
w polifcie sanki zjadaja nasadki kluczy w czelusciach swych przetloczen i oddaja przy okazji ich demontowania w stanie zardzewialym do kompletu z woda i kompostem, bo nie maja odplywu w kazdym. |
|
|
|
 |
danino88
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5V6TT & Lancer 1.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sty 2007 Posty: 1315 Skąd: Częstochowa/Wrocław
|
Wysłany: 23-04-2012, 18:28
|
|
|
a ja mam sanki aluminiowe i co ? fakt jest taki że w PL ciężko będzie się jeździło z dolną rozpórką. Wiem, widziałem u Tomka i jest najniżej położonym punktem w aucie |
_________________ Jest :
Evo 8 - 500KM/600NM
Evo X - czerwone, niebieskie,białe
a do jazdy na codzień Outlander I Turbo 288/365
Był :
Galant EA5A VR4 2001r 2,5V6TT 2011- http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67562 |
|
|
|
 |
nabassu
Forumowicz

Auto: VR-4, Sigma, 106, 600ss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-04-2012, 20:35
|
|
|
no przeciez ja tez mam alu.
tez sobie po tym przejedz jakims L200
jak by co mam luzem jedna sztuke, zapraszam z eLżbietą. |
|
|
|
 |
danino88
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5V6TT & Lancer 1.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sty 2007 Posty: 1315 Skąd: Częstochowa/Wrocław
|
Wysłany: 24-04-2012, 10:10
|
|
|
Cytat: | no przeciez ja tez mam alu.
tez sobie po tym przejedz jakims L200
jak by co mam luzem jedna sztuke, zapraszam z eLżbietą. |
nie muszę wiem że sanki są sztywne i przy mocy 160km nie ma sensu uzbrajać galanta w coś takiego |
_________________ Jest :
Evo 8 - 500KM/600NM
Evo X - czerwone, niebieskie,białe
a do jazdy na codzień Outlander I Turbo 288/365
Był :
Galant EA5A VR4 2001r 2,5V6TT 2011- http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67562 |
|
|
|
 |
nabassu
Forumowicz

Auto: VR-4, Sigma, 106, 600ss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-04-2012, 20:06
|
|
|
akurat moc tu ma male znaczenie |
|
|
|
 |
|
|