Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Rozpórka dolna przednia
Autor Wiadomość
Torp12 
Mitsumaniak


Auto: Galant Elegance 2.0 Sedan 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 2448
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-04-2012, 19:35   

Bartek napisał/a:
tomek84, pewnie chodzi o porównanie masywności sanek i rozpórki, której jedyny zadaniem będzie zwiększenie masy pojazdu a jedyną poprawę prowadzenia uzyskasz dzięki większemu naciskowi na przednią oś.....


Moim zdaniem mylisz sie i to grubo. Rozporki maja sens jak jest gorna i dolna w przeciwnym razie tylko dociazaja...
_________________
Mój Rekin

Escort 1.6 1987r 07.2013 -
Galant 2.0 2001r 12.2010 -
Daewoo Espero 1.5 1996r 07.2005-12.2010 sprzedany
 
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 02-04-2012, 19:37   

Bartek napisał/a:
tomek84, pewnie chodzi o porównanie masywności sanek i rozpórki, której jedyny zadaniem będzie zwiększenie masy pojazdu a jedyną poprawę prowadzenia uzyskasz dzięki większemu naciskowi na przednią oś.....


wiesz Bartku, nie będę polemizował, bo i po co
a co do masy, obciążania, dociążania - to ile może taka rozpórka ważyć??
dajmy na to 10 kg, to równie dobrze, jak przytyje 10kg, to też jest dociążony, albo jak wsiądzie ktoś na przedni fotel, to też dociąży, i takie tam dywagacje

[ Dodano: 02-04-2012, 19:38 ]
poza tym, trochę bajerów musi być
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
krzychuzzz 
Mitsumaniak


Auto: 500E
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 406
Skąd: Płock
Wysłany: 02-04-2012, 20:26   

Rozpórka górna od Staffa waży 2.04 kg. Podejżewam że dolna niewiele więcej albo nawet mniej. W moim przypadku nowe opony dały bardzo dużo jeśli chodzi o komfort jazdy. Po dodaniu rozpórki jest jeszcze fajniej. Auto zdecydowanie lepiej prowadzi się w koleinach. Jak będzie dostępna dolna to piszę się od razu
_________________
02924/KMM
 
 
nabassu 
Forumowicz


Auto: VR-4, Sigma, 106, 600ss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-04-2012, 01:52   

Nie istotne ile wazy dolna rozpórka do EA, istotnie jest, że w przeciwieństwie do górnej, w tym akurat modelu auta jest psu na budę.
Polecam odnaleźć we własnym EA takie właśnie sanki ze zdjęcia, wymontować je, umieścić na dystansach nad ziemią a następnie, bo ja wiem, poskakać po nich, przejechać zaprzyjaźnionym L200, a później zastanawiać się nad montowaniem kratki z profili pomalowanej na fantazyjny kolor zaraz pod tym kawałem żelastwa które Pan inżynier umieścił pod zawieszeniem.
Lepiej zainwestować w to:
http://www.ultraracing.co...ender%20bar.JPG

No chyba ze to kwestia "mam za duzo kasy a dawno nie pchalem w auto", czyli najzacnejszy cel ze wszystkich, to moge na szybko zrobic liste w co warto utopic pieniadze.
Na szczycie listy bedzie olej, a zaraz pod nim hamulce i opony.

[ Dodano: 03-04-2012, 01:56 ]
p.s. Tomku, dociazenie przodu bylo raczej ironiczne :wink:
 
 
 
satsun 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 23
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 03-04-2012, 10:58   

Torp12 napisał/a:
satsun napisał/a:
A moim zdaniem gdy górna jeszcze ma sens o czym można się przekonać przy zakładaniu to dolna będzie zbędna.


Satsun z Twojej wypowiedzi jasno wynika iż o rozporkach chyba wiesz niewiele... Wlasnie montaz samej gornej to jest tylko pic na wode, poki nie zepniesz z dolu nie bedzie prawdziwego efektu. Moim zdaniem wcale nie musi byc to element ktory bedzie nizej niz np wydech.

nabassu przecież Torp12 jest specem od rozpórek i skoro twierdzi, że jest sens to jest :lol:
A kwestia "mam za duzo kasy a dawno nie pchalem w auto" myślę, że głównie tu wchodzi w grę. Poza tym placebo czyni cuda,

Górną rozpórkę łatwo sprawdzić bo spróbujcie założyć na opuszczonym/podniesionym aucie, teraz może niech ktoś z specjalistów którzy uważają, że montaż dolnej rozpórki sprawia cuda udowodni, że jest sens montażu dolnej.

Jeszcze jest taki fakt,
Cytat:
poza tym, trochę bajerów musi być
:D
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 03-04-2012, 11:02   

satsun napisał/a:

Górną rozpórkę łatwo sprawdzić bo spróbujcie założyć na opuszczonym/podniesionym aucie, teraz może niech ktoś z specjalistów którzy uważają, że montaż dolnej rozpórki sprawia cuda udowodni, że jest sens montażu dolnej.


ok satsun, a teraz poproszę to samo tylko po polsku
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
nabassu 
Forumowicz


Auto: VR-4, Sigma, 106, 600ss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-04-2012, 15:35   

Juz tlumacze kolege.
Rozporke gorna montujemy na swobodnie stojacym aucie. Jesli jest "na wymiar", wskoczy na miejsce bez problemu, co nie powinno sie udac, kiedy podniesiemy przod auta.
Komu rozporka wchodzi na podniesionym aucie a nie odwrotnie, powinien sprawdzic geometrie budy.

p.s. ja nie twierdze ze rozporka dolna jest bez sensu... w moim pugu 106... ktory ma miedzy wachaczami miejsce na bagaz. galant zamiast tego miejsca ma kawal metalu ktory spina dol jak, hmm, jak cos co dobrze spina dwa punkty :)
 
 
 
Mare 
Mitsumaniak
Mare


Auto: Red Dragon EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 570
Skąd: Gdynia
Wysłany: 15-04-2012, 13:30   

Weź pręt stalowy, profil pełny, a potem zegnij napierając na dwa przeciwległe końce.

Następnie weź rurkę tej samej średnicy pustą w środku, z duraluminium 6005 albo 7005... spróbuj ją zgiąć tą samą siłą minimalną, jaka była potrzebna do wygięcia stali pełnej.

Teoretycznie stal jest materiałem dużo wytrzymalszym prawda? ..ale konstrukcja i rozkład sił robi swoje.

To samo prawo natury działa w przypadku rozpórek dolnej i górnej. Bez względu na konstrukcję samego auta. Resztę, na pewno już ogarniecie ^^
_________________
Capoeira e minha vida...

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=58533
 
 
 
nabassu 
Forumowicz


Auto: VR-4, Sigma, 106, 600ss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-04-2012, 10:34   

ale sanki sa ze stali ktora jest udwroconym warstwowym U i wymiarach 15x15x15 cm a nie profilem 1x2.
 
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 16-04-2012, 12:15   

w polifcie sanki sa odlewem aluminiowym.
Podsumowujac: na dol rozporka nic nie daje bo sanki sa pancerne i mocno trzymaja
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
nabassu 
Forumowicz


Auto: VR-4, Sigma, 106, 600ss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-04-2012, 20:35   

w polifcie sanki zjadaja nasadki kluczy w czelusciach swych przetloczen i oddaja przy okazji ich demontowania w stanie zardzewialym :) do kompletu z woda i kompostem, bo nie maja odplywu w kazdym.
 
 
 
danino88 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5V6TT & Lancer 1.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sty 2007
Posty: 1315
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Wysłany: 23-04-2012, 18:28   

a ja mam sanki aluminiowe i co ? 8) fakt jest taki że w PL ciężko będzie się jeździło z dolną rozpórką. Wiem, widziałem u Tomka i jest najniżej położonym punktem w aucie :)
_________________
Jest :
Evo 8 - 500KM/600NM
Evo X - czerwone, niebieskie,białe
a do jazdy na codzień Outlander I Turbo 288/365

Był :
Galant EA5A VR4 2001r 2,5V6TT 2011- http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67562
 
 
 
nabassu 
Forumowicz


Auto: VR-4, Sigma, 106, 600ss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-04-2012, 20:35   

no przeciez ja tez mam alu.
tez sobie po tym przejedz jakims L200 :)
jak by co mam luzem jedna sztuke, zapraszam z eLżbietą.
 
 
 
danino88 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5V6TT & Lancer 1.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sty 2007
Posty: 1315
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Wysłany: 24-04-2012, 10:10   

Cytat:
no przeciez ja tez mam alu.
tez sobie po tym przejedz jakims L200 :)
jak by co mam luzem jedna sztuke, zapraszam z eLżbietą.


nie muszę ;) wiem że sanki są sztywne i przy mocy 160km nie ma sensu uzbrajać galanta w coś takiego
_________________
Jest :
Evo 8 - 500KM/600NM
Evo X - czerwone, niebieskie,białe
a do jazdy na codzień Outlander I Turbo 288/365

Był :
Galant EA5A VR4 2001r 2,5V6TT 2011- http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67562
 
 
 
nabassu 
Forumowicz


Auto: VR-4, Sigma, 106, 600ss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-04-2012, 20:06   

akurat moc tu ma male znaczenie
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.