Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 19:57 |
[I 2.0] Kiedy pracuje wentylator w O1? |
Autor |
Wiadomość |
Sxizo
Mitsumaniak

Auto: Turboutek
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Sty 2011 Posty: 324 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-11-2014, 14:36
|
|
|
A można go po prostu wyjąć na czas zimy? Nie chce by się włączał podczas mrozu zaraz po odpaleniu, a naprawic go mam zamiar na wiosnę. |
_________________
 |
|
|
|
 |
marcin123
Forumowicz
Auto: outlander 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Wrz 2013 Posty: 73 Skąd: Leśnica
|
Wysłany: 29-11-2014, 15:40
|
|
|
włącza sie gdy włączasz klime, a jeśli sterownik wentylatorów zepsuty to włączają się zaraz po odpaleniu silnika i chodzą jak im pasuje. wątek już poruszany. poszukaj-sterownik wentylatorów |
|
|
|
 |
Sxizo
Mitsumaniak

Auto: Turboutek
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Sty 2011 Posty: 324 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-11-2014, 17:10
|
|
|
marcin123, Mam zepsuty właśnie, chodzą jak chcą i jako że idzie zima nie chcę by silnik był niedogrzany zanim ten sterownik wymienię. Moje pytanie tylko, czy można go tak po prostu odpiąć i jeździć normalnie? |
_________________
 |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 30-11-2014, 20:00
|
|
|
Jak wyjmiesz to wentylatory nie będą w ogóle chodziły. Kiedyś zrobiłem taki test że odłączyłem wentylatory na cały dzień w ciągu lata i przy normalnej jeździe nie udało mi się zagotować wody w chłodnicy. Wskazówka termometru pozostawała tam gdzie zwykle przy rozgrzanym silniku czyli w połowie.
Za to kiedyś mojej żonie udało się zagotować wodę w Mazdzie mojej mamy. Bezpiecznik wentylatora był spalony od kilku lat, nikt nie zwrócił uwagi bo nie było nigdy problemu. Podczas nauki ruszania i jazdy do tyłu, po godzinie czasu katowania silnika, zaczęły się pierwsze wycieki i syczenia. |
|
|
|
 |
RafałMatusik
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Gru 2013 Posty: 6 Skąd: Trygort
|
Wysłany: 07-01-2015, 21:21
|
|
|
Witam mam ten sam problem ale po wlutowaniu gdzie rok temu układu było ok a teraz znowu problem się pojawił, mam pytanie jak działa ten sterownik? co przekazuje najcieńszy przewód jaki sygnał? może to jest tylko załącznik wentylatorów przy klimie? to zrobił bym sobie prosty układ na przekaźnikach z małym termostatem 90 stopni i tyle był by spokój na lata. Bardzo proszę o info czy ktoś dysponuje schematem tego sterownika lub czy ktoś wie co przekazuje ten cienki przewód? |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 08-01-2015, 10:22
|
|
|
Jakbym miał zgadywać to lecą tam cyfrowe dane o prędkości i właczeniu obu wentylatorów. Zwykły termostat ma szanse zadziałać, bo omija ten cały sterownik i sam steruje wentylatorami. |
|
|
|
 |
marcin123
Forumowicz
Auto: outlander 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Wrz 2013 Posty: 73 Skąd: Leśnica
|
Wysłany: 08-01-2015, 19:51
|
|
|
na allegro jest za 300 zł nówka calsonic |
|
|
|
 |
miron
Forumowicz
Auto: 2,4 mivec cvt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 326 Skąd: Świlcza
|
Wysłany: 10-01-2015, 12:56
|
|
|
Mogę podać namiary na nowe. Pisać, dzwonić, tel. 608012667 |
Ostatnio zmieniony przez miron 13-08-2015, 17:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
RafałMatusik
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Gru 2013 Posty: 6 Skąd: Trygort
|
Wysłany: 14-01-2015, 19:31
|
|
|
a testował ktoś od galanta? z wyglądu to różnica jest tylko taka że jeden z wentylatorów jest podłączony na stałe bez wtyczki a reszta taka sama. cena na ale to od35zł
[ Dodano: 14-01-2015, 21:22 ]
elektryk napisał/a: | Jakbym miał zgadywać to lecą tam cyfrowe dane o prędkości i właczeniu obu wentylatorów. Zwykły termostat ma szanse zadziałać, bo omija ten cały sterownik i sam steruje wentylatorami. | Hmm tak na chłopski rozum to po co tam ma być sygnał cyfrowy, skoro sam sterownik ma radiator i czujniki temperatury to on steruje wentylatorami, nie mam samochodu obok siebie dojedzie za 2 dni ale wydaje mi się że dociera tam sygnał tylko z włącznika klimatyzacji, czy ktoś wie coś na temat cienkiego przewodu?? |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 17-01-2015, 13:03
|
|
|
Wydaje mi się że po pierwsze sterownik nie ma kontaktu z chłodnicą żeby mierzyć temperaturę, a po drugie ECU nie zawsze może chcieć wymuszać ochładzanie chłodnicy. W wolnej chwili spróbuję podłączyć oscyloskop pod ten sygnał i popatrzeć co tam lata.
Zgadzam się z opinią kolegi że można by tak zaprojektować sterowanie wentylatorami żeby ten często uszkadzający się sterownik był zbędny. |
|
|
|
 |
RafałMatusik
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Gru 2013 Posty: 6 Skąd: Trygort
|
Wysłany: 17-01-2015, 22:22
|
|
|
kontakt ma z powietrzem które przepływa przez chłodnicę, bo radiator sterownika nie służy do chłodzenia sterownika tylko do odbierania ciepła z chłodnicy przynajmniej tak mi się wydaje bo radiator spory. a kolego jak znajdziesz chwile wolnego czasu to bardzo proszę podłącz oscyloskop bo ciekaw jestem cholernie co tam idzie? |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 18-01-2015, 15:14
|
|
|
Szału w tych przebiegach nie ma, amplituda mała bo chyba od strony sterownika jest jakiś pull-up, a ja mierzyłem przy odłączonym module.
Przy braku sterowania klimą pojawiają się szpilki i wahania, ale przypuszczam że one są wynikiem pływania napięcia zasilającego.
Natomiast przy załączonej klimie pojawiają się ładne impulsy. Przy czym dolna część przebiegu przypomina sygnał piło-kształtny ze schodkami jakby jakiś DAC go generował.
Co do nietypowego radiatora, to hipotetycznie mógłby on mierzyć temperaturę powietrza, ale raczej służy do oddawania ciepła. Elektronika sterownika jest na ceramicznej płytce drukowanej która doskonale oddaje ciepło z tranzystorów mocy do radiatora. |
|
|
|
 |
marcin123
Forumowicz
Auto: outlander 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Wrz 2013 Posty: 73 Skąd: Leśnica
|
Wysłany: 25-01-2015, 19:44
|
|
|
witam! wiecie może gdzie można dorwać taki scalak??? bo to on jest do wymiany na tej płytce. albo skąd wziąć program do wczytania na czysty? |
|
|
|
 |
RafałMatusik
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Gru 2013 Posty: 6 Skąd: Trygort
|
Wysłany: 07-02-2015, 21:27
|
|
|
a stosował ktoś z was od galanta bo z wyglądu różni się tylko tym że nie ma jednego gniazda wentylatora tylko przewód bezpośrednio do wentylatora?? a cena to 20zł
[ Dodano: 15-02-2015, 20:07 ]
no i zaryzykowałem i kupiłem na alle za całe 20zł od GALANT 00' jest troszkę mniejszy ale bez problemu da się go zamontować i działa jak należy, wiąże się tylko z podłączeniem jednego wentylatora na przewodach bo sterownik ma tylko jedno gniazdo wentylatora a drugi wentylator podłączony jest bezpośrednio.
 |
|
|
|
 |
zawi
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.6 113 km 93r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 21 Skąd: Błonie
|
Wysłany: 02-07-2015, 09:14
|
|
|
miron napisał/a: | Za 200pln mozna kupic wystarczy poczytać forum podawałem dane do gościa który wysyła.Jak chcecie namiary piszcie to podam. |
Dzięki za namiary:).....zadzwoniłem do kolesia a ten mi mówi że kiedyś były w takiej cenie ale teraz podnieśli jego cenę i aktualnie kosztuje 1400 złoty ...a to przecież zamiennik gdzie oryginał można dostać za 950....poszukałem na Ebay i dostałem ten zamiennik za niecałe 400 nowy, zamontowałem w Outku kilka dni temu i wszystko działa jak powinno...
Mimo wszystko Miron dzięki za dobre chęci |
_________________ Czysta przyjemność
Outlander 2.0 136km 2005r.
Colt CAO 1.6 113 93r.
 |
|
|
|
 |
|