Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Zawór recyrkulacji spalin (EGR)
Autor Wiadomość
Tomii 
Mitsumaniak

Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 1889
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 24-01-2014, 08:21   

tresorex napisał/a:
Czy zdemontowanie albo zaślepienie EGR wywali jakiś błąd, CE?

W colcie CA można zdemontować cały egr i nie ma to na nic wpływu... czy w EA też?


nie wiem jak w V6 ale w 2.0 nie będzie błędu, w benzyniaku odłączenie lub zatkanie nic nie daje.
 
 
tresorex 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 2066
Skąd: Poznań
Wysłany: 24-01-2014, 10:26   

Kolektor wewnątrz będzie czystszy ;)
_________________


 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 24-01-2014, 11:46   

Bez pewnych zmian w tabelach ecu, zaślepienie egr spowoduje w dłuższym czasie nadpalenie zaworów, lub wypalenie denek tłoków.
W określonych warunkach pracy silnika (przy zbyt wysokim afr), ecu zamiast podlewać paliwem, otwiera zawór egr i spalinami "schładza" mieszankę.

To tak w skrócie.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
tresorex 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 2066
Skąd: Poznań
Wysłany: 26-01-2014, 17:19   

Rozmawiałem z kolegą, który wywalał u siebie EGR. Przestudiował on stronę jakiegoś faceta, który opisywał działanie tego zaworu. Opisywał tam, że zawór otwiera się podciśnieniowo przy wyższych obrotach podczas jednostajnej jazdy np. na autostradzie gdy temperatura spalania jest wysoka.
Głównym celem jest dopalenie cząstek azotu w spalinach, aby były czystsze co wpływa na ekologię. EGR wciąga spaliny do kolektora, przez co wypala się też nagar od benzyny, który gromadzi się np. na zaworach.

Kiedyś nie było EGRów i silniki nadal jeżdżą. Znam też osoby, które mają zaślepione EGRy już 5 lat w dostawczych dieslach i nic się nie dzieje.
_________________


 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 26-01-2014, 17:35   

tresorex napisał/a:
EGR wciąga spaliny do kolektora, przez co wypala się też nagar od benzyny, który gromadzi się np. na zaworach.

W kolektorze tez gromadzi się nagar z EGR, przepustnica i kolektor do częstszego czyszczenia
tresorex napisał/a:
Kiedyś nie było EGRów i silniki nadal jeżdżą. Znam też osoby, które mają zaślepione EGRy już 5 lat w dostawczych dieslach i nic się nie dzieje.

Nic się nie dzieje po za tym że nie trzeba czyścić kolektora
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-01-2014, 21:16   

tresorex napisał/a:
stronę jakiegoś faceta
nie wiem czy nie chodzi o mnie :) - bo kiedyś to wszystko opisywałem
po kilku latach zdemontowałem blokadę EGR (robiłem ze stalitu) bo nie było różnicy - tylko potem trzeba było go oczyścić bo był brud w kanale w kolektorze (nagar się zgromadził).
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 29-01-2014, 16:59   

Wystarczy zaślepić wężyk podciśnieniowy co idzie do zaworu EGR minuta roboty
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 29-01-2014, 22:00   

Nie chce mi się tłumaczyć ani kopać z koniem...
Tu jest wyciąg z "monologu" jaki swego czasu technik Ralliarta zamieścił na MLR:

The sole purpose of the EGR system is to reduce the formation of Oxides of Nitrogen (NOx). These are formed when the temperature in the combustion chamber reaches very high levels. To avoid this situation, the EGR system is used to lower combustion chamber temperatures by admitting small amounts of exhaust gas back into the combustion chamber. As you can imagine, exhaust gas does not burn, and does not help the combustion process. If the EGR system would admit exhaust gas into the combustion chamber at idle, it would cause a rough idle, or stalling. As a result, EGR does not allow exhaust gas into the chamber at idle (nor at wide open throttle, more on that later...). To accomplish this, there has to be some way of controlling EGR flow.

The way this is accomplished is actually quite simple. First of all, there is a round, flying saucer - looking part that mounts on the intake manifold. This is called the EGR valve. There is an opening in the intake manifold from the cylinder head that allows exhaust gas to move up to the valve. When vacuum is applied to the valve, it allows the exhaust gases to pass. To control when the valve receives vacuum, an EGR solenoid is used. It has a vacuum line which supplies ported manifold vacuum, and another vacuum line running to the EGR valve. When the ECU requests EGR to be ON, it sends a signal the the EGR solenoid, which then allows vacuum to be applied to the EGR valve. When the ECU wishes EGR to be off, the solenoid will cease to apply vacuum to the EGR valve.

The ECU will turn on the EGR solenoid by grounding it. It does this via pulse width modulation (PWM). This means that the ECU will turn on and off the solenoid many times a second. Just how many times this occurs will affect the amount of vacuum applied to the EGR valve, and therefore the amount of exhaust gas admitted into the combustion chamber. During the time that EGR is requested by the ECU, fuel output and spark advance are also altered. More timing is added, and the fuel mixture is leaned a bit.

During WOT (wide open throttle), the ECU shuts down EGR. Since EGR will play no role whatsoever under WOT, it will not impede the engine's ability to generate horsepower.

How does the ECU know if there is a problem with the EGR system? The ECU monitors the MAP voltage to determine if an EGR request was successful or not. When EGR is turned on, engine vacuum will lower a little. The ECU will throw a code 32 if it suspects that the EGR request was not successful.

So what would someone gain by disabling EGR? Just about the only thing would be less parts under the hood. Basically, removing EGR gives you more space (although not much). To correctly disable EGR from your vehicle, you MUST at the very least, disable it in the eprom (ECU rom). This is done by setting the minimum temperature to enable EGR to 151 degrees Celsius (maximum allowable temperature), and setting the minimum vehicle speed to enable EGR to 255 mph (maximum allowable speed). Since the engine will never reach either of these conditions, EGR will never be requested by the ECU. Since EGR will never be requested, it does not matter if you leave the EGR system all installed in its original place, or if you remove it from the car. If you decide to remove it, you will need an EGR block off plate to cover the hole in the intake manifold.

If you simply remove the EGR system from the car, but do not disable it in the ECU, you will run into significant problems. You may run into detonation, the engine may run poorly, less power, and will probably run on the hot side as well. In addition, you may get a code 32 as result running very long. If you recall from before, the ECU alters fuel and spark advance when it thinks EGR should be on. If no EGR flow is possible because you removed it, you will have a lean condition which will be further aggravated by advanced timing.


To co pogrubione może w małym stopniu dotyczy Galantów 2.0, bo one i tak nie cierpią na nadmiar mocy, więc różnicy w performansie pewnie nie odczuje się :mrgreen:

[ Dodano: 29-01-2014, 21:02 ]
tresorex napisał/a:
Rozmawiałem z kolegą, który wywalał u siebie EGR. Przestudiował on stronę jakiegoś faceta, który opisywał działanie tego zaworu. Opisywał tam, że zawór otwiera się podciśnieniowo przy wyższych obrotach podczas jednostajnej jazdy np. na autostradzie gdy temperatura spalania jest wysoka.

To jest elektrozawór :wink:
I nie steruje nim Duch Święty a ecu wysyłanym sygnałem.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 29-01-2014, 22:09   

swinks_UK napisał/a:
To jest elektrozawór
jeśli pisał o mojej stronie to tam było do E3x a w E3x nie ma elektrozaworu do EGR, tylko podciśnienia
no jest jeszcze zawór termiczny, który się zamyka przy >50*C i wtedy dopiero zaczyna EGR działać

w EA na pewno jest elektrozawór - tuż nad samym EGR
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 29-01-2014, 23:38   

Krzyzak napisał/a:
w EA na pewno jest elektrozawór - tuż nad samym EGR


Jest elektrozawór, który steruje podciśnieniem dla zaworu podciśnieniowego.
 
 
promatti 
Mitsumaniak
bziuuuuuum


Auto: EA5A '00 / CW7W '10
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2010
Posty: 685
Skąd: Wrocław
Wysłany: 30-01-2014, 09:02   

mnie dotyka problem EGR właśnie, wymieniłem już elektrozawór oraz EGR i ciągle check engin się pali :/ jest jeszcze coś co może mieć wpływ?

ja osobiście nie zaobserwowałem szarpań, co najwyżej na zimnym silniku wyższe obroty ale to raczej związane jest z ssaniem ?
_________________
Mitsubishi Lancer Sportback 1.8 Mivec + LPG '09, 2016.10 - ...
Mitsubishi Pajero II 3.5 V6 '97, 2016.10 - 2017.10
Mitsubishi Colt CJ0 1.3 '03, 2014 - 2016
Mitsubishi Outlander II 2.2 DID '10, 2015 - 16.10.2016
Mitsubishi Galant 2.5 V6 '00 2013 - forever - Galeria
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 30-01-2014, 14:58   

promatti napisał/a:
mnie dotyka problem EGR właśnie, wymieniłem już elektrozawór oraz EGR i ciągle check engin się pali :/ jest jeszcze coś co może mieć wpływ?

Jaki kod :?:
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
promatti 
Mitsumaniak
bziuuuuuum


Auto: EA5A '00 / CW7W '10
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2010
Posty: 685
Skąd: Wrocław
Wysłany: 03-02-2014, 12:45   

sorki za zwłokę ale dzisiaj byłem na z czytaniu błędów. Co dziwne były błędy sondy lambda, ale po sprawdzeniu chodzą jak należy.

a co do EGR, byłem u Bartka w sobotę i wychodzi na to, że jeżdżę jak dziadek :oops: , co powoduje że w zaworze EGR skrapla się paliwo/gaz i wywołuje kontrolkę :P mam nadzieje że dobrze zrozumiałem i nic nie pomyliłem :P
_________________
Mitsubishi Lancer Sportback 1.8 Mivec + LPG '09, 2016.10 - ...
Mitsubishi Pajero II 3.5 V6 '97, 2016.10 - 2017.10
Mitsubishi Colt CJ0 1.3 '03, 2014 - 2016
Mitsubishi Outlander II 2.2 DID '10, 2015 - 16.10.2016
Mitsubishi Galant 2.5 V6 '00 2013 - forever - Galeria
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 03-02-2014, 22:34   

promatti napisał/a:
co powoduje że w zaworze EGR skrapla się paliwo/gaz i wywołuje kontrolkę mam nadzieje że dobrze zrozumiałem i nic nie pomyliłem

:shock: chyba coś pokręciłeś
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
promatti 
Mitsumaniak
bziuuuuuum


Auto: EA5A '00 / CW7W '10
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2010
Posty: 685
Skąd: Wrocław
Wysłany: 03-02-2014, 23:22   

milo napisał/a:
promatti napisał/a:
co powoduje że w zaworze EGR skrapla się paliwo/gaz i wywołuje kontrolkę mam nadzieje że dobrze zrozumiałem i nic nie pomyliłem

:shock: chyba coś pokręciłeś


na pewno masz racje :P skonsultuje z Deejay i poprawie wpis :P
_________________
Mitsubishi Lancer Sportback 1.8 Mivec + LPG '09, 2016.10 - ...
Mitsubishi Pajero II 3.5 V6 '97, 2016.10 - 2017.10
Mitsubishi Colt CJ0 1.3 '03, 2014 - 2016
Mitsubishi Outlander II 2.2 DID '10, 2015 - 16.10.2016
Mitsubishi Galant 2.5 V6 '00 2013 - forever - Galeria
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.