Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
ABS
Autor Wiadomość
michdru1 
Forumowicz

Auto: Pajero 2,8Td, SS,97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 49
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 10-12-2012, 22:33   

Ok. zacznę jutro od mrugania. Zrobię taką kontrolkę i powalczę.
 
 
kdf 
Forumowicz


Auto: Pajero I '89 2.5TDI automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 31
Skąd: Jarocin
Wysłany: 13-12-2012, 19:17   

Swego czasu bawiłem się takimi sprawami przy ciągnikach siodłowych i generalnie sprawdzało się oporność czujników oraz jak wcześniej pisał michdru1 ważnym wskaźnikiem był pomiar napięcia jakie indukuje czujnik podczas obracania się koła. Pomiar trzeba było wykonywać przy zbliżonych obrotach (przy ciężarówkach i naczepach było to ok 100 obr/min)
Zmniejszone napięcie wskazywało na zbyt dużą odległość czujnika od "zębatki".
 
 
profesjonal 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero 95 2,8 long
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2011
Posty: 7
Skąd: tomaszów maz
Wysłany: 15-12-2012, 16:19   

Witam mam dokladnie ten sam problem z abs ,mierzylem czujniki,zmieniłem cały plyn hamulcowy,wyczyscilem wszystkie styki korony i nic nadal to samo a teraz abs by sie przydał jak znajdziesz przyczyne daj znac. Jakim programem mozna sie polaczyc z komputerem mam kabel i kilka programow ale zaden nie gada z miskiem
 
 
michdru1 
Forumowicz

Auto: Pajero 2,8Td, SS,97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 49
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 15-12-2012, 20:50   

Mając dzisiaj trochę czasu i chęci postanowiłem poszukać złącza i sie pobawić. Rozebrałem plastiki i znalazłem kostkę. wyglądem identyczna jak na schematach wcześniej. Nie wiem ile powinno być w niej przewodów ale w mojej było chyba 5. Podłączyłem jak w schemacie i........nic. Dioda nie reagowała :( Spróbowałem do innego i cud. Dioda pokazała wyraźnie...pięć długich i trzy krótkie. Mam nadzieje że mi sie udało.W rozpisce od Tomka wychodzi że to Silnik Relay...co to takiego???
Pozdrawiam
 
 
michdru1 
Forumowicz

Auto: Pajero 2,8Td, SS,97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 49
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 15-12-2012, 23:19   

Co radzisz zrobić?? Od czego zacząć??
 
 
michdru1 
Forumowicz

Auto: Pajero 2,8Td, SS,97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 49
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 16-12-2012, 08:23   

Dodam jeszcze że silnik pompy podłączony na krótko chodzi.
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 17-12-2012, 21:34   

michdru1 napisał/a:
Podłączyłem jak w schemacie i........nic. Dioda nie reagowała Spróbowałem do innego i cud. Dioda pokazała wyraźnie...pięć długich i trzy krótkie.
zacznij od sprawdzenia czy to był błąd ABS czy może jakiś inny układ, bo tego na dobrą sprawę nie wiadomo :p
michdru1, podaj chociaż kolory przewodów na których dioda Ci miga tą sekwencję
 
 
michdru1 
Forumowicz

Auto: Pajero 2,8Td, SS,97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 49
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 18-12-2012, 09:21   

Zrobiłem tak jak Tomasz podał http://codes.rennacs.com/...shi-Engines.php
Masy nie szukałem w kabinie tylko dłuższy kabelek i do aku. W instrukcji podają, że masa i w górnym lewym rogu kostki. Mi tak nie działało i podłączałem do kolejnych. Mruga po pdłączeniu do miejsca po prawej (od tego w górnym lewym rogu) u mnie jest to zółty przewód. Wczoraj żeby sprawdzić czy inne błędy wymruga odłączyłem lewy tylny czujnik abs i........mruga błąd 14 i dalej 53:)
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 19-12-2012, 23:18   

przewód żółty -> sterownik silnika???
 
 
michdru1 
Forumowicz

Auto: Pajero 2,8Td, SS,97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 49
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 20-12-2012, 09:05   

Dokładnie jest to żółty z czerwonym paskiem. Ten przewód +masa mruga mi błędy. Rico podawałeś mi kolory kabelków od czujników przy sterowniku. Tam większośc kolorów też mi nie grała.
Panowie powiedzcie jeszcze jedną rzecz. Chciałbym sprawdzić czy przypadkiem przewody w kostce przy pompie ABS nie sa uszkodzone. Gdzie one idą?? Do sterownika?? Jeżeli tak to które to?
Pozdrawiam
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 21-12-2012, 20:18   

No teraz to już jestem zakręcony jak baranie rogi :mrgreen:
Gdybyś miał błąd 53 - obwód pompy ABS/przekaźnik, to kontrolka ABS paliłaby się cały czas od samego włączenia zapłonu z jedym mignięciem po rozruchu, a nie dopiero podczas jazdy.
Więc jak jest dokładnie z tą kontrolką?
Poza tym:
michdru1 napisał/a:
Rico podawałeś mi kolory kabelków od czujników przy sterowniku. Tam większośc kolorów też mi nie grała
nic nie pisałeś wcześniej - w takim razie nie ma pewności czy czujniki kół przy sterowniku zostały sprawdzone, czy po prostu sprawdziłeś coś innego.
Jeśli weźmiesz pod uwagę odbicie lustrzane i kolejność wtyków to wszystko powinno się zgadzać,
wbrew pozorom dokładne sprawdzenie kolorów przewodów jest bardzo istotne, bo pomyłki bywają kosztowne w skutkach
ten żółto czerwony na diagnozie to jeszcze nie to, ABS tam ma żółto pomarańczowy :p
 
 
michdru1 
Forumowicz

Auto: Pajero 2,8Td, SS,97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 49
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 22-12-2012, 20:39   

Zaraz zaraz...powoli. Czujniki przy sterowniku zostały na pewno dobrze sprawdzone bo wartości były identyczne jak w kostkach przy czujnikach...dodatkowo kręciliśmy kołami dla sprawdzenia które to koło. Jeżeli chodzi o mruganię błędów jeśli chcesz to jutro postaram się nagrać krótki filmik-wtedy zobaczysz jak to wygląda. Wcześniej pisałem że dla sprawdzenia poprawności wypiąłem jeden czujnik(lewy tył) i od razu pojawił sie dodatkowy błąd nr.14.
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 22-12-2012, 21:40   

Zamiast tego filmiku, opisz lepiej dokładne zachowanie kontrolki przy normalnym rozruchu - to podpowie dużo więcej. :p
Poza tym co już sprawdziłeś przy pompie ABS?
 
 
michdru1 
Forumowicz

Auto: Pajero 2,8Td, SS,97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 49
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 22-12-2012, 22:00   

Przy przekręceniu stacyjki kontrolka abs gaśnie. Odpalam samochód zapala sie na chwilke i gaśnie. Zapala sie gdy auto osiągnie ok.7kmh. NIe robiłem jeszcze nic bo nie mam czasu. Na początek chce sprawdzić połączeni z pompy do sterownika. Rico napisz na priv numer tel. Zadzwonie pogadamy.
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 22-12-2012, 22:29   

Smaruj tutaj, będzie dla potomnych :mrgreen: ... i czytaj dokładnie :p
michdru1 napisał/a:
Na początek chce sprawdzić połączeni z pompy do sterownika.
od sterownika do przekaźnika pompy powinno być wszystko ok, bo kontrolka gaśnie.
Sprawdź lepiej sam przekaźnik na obwodzie pompy - cewka w nim działa prawidłowo, ale coś nie gra ze stykiem w przekaźniku, na przewodach od niego do pompy albo sam silnik pompy już się kończy. Sprawdź też masę silnika. To wszystko jest na pompie ABS.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.