CJ4A Sport Edition <<>> Spam |
Autor |
Wiadomość |
Arecki89
Forumowicz
Auto: EA5 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Sty 2013 Posty: 36 Skąd: Pyskowice
|
Wysłany: 01-04-2013, 17:42
|
|
|
opiszę Ci krok po kroku jak to robiłem z tym, że mogę o czymś zapomnieć gdyż nie mam pamięci do wszystkiego.
Zadanie miałem ułatwione bo felga była skręcana, więc mogłem ją rozłożyć i zająć się samymi rantami.
1. ściąganie farby, ranty jak widać miały głębokie wżery więc musiałem najpierw to wyrównać, najpierw piapier 80 ręcznie, potem 120, 240 na oscylacyjnej
2. szlifowanie na sucho - ręcznie na kostce szlifierskiej 240, 400, 600, 800
3. szlifowanie na mokro 1200, 1500, 2000
4. pasta polerska wstępna + szlifierka do polerki z twardym padem
5. pasta ostateczna + szlifierka z miękkim padem
pasty 3m i farecla, a w czasie szlifowania na mokro używałem jeszcze czegoś w rodzaju glinki do polerowania metali co przyniósł mi znajomy na próbę |
|
|
|
 |
SPAM
Forumowicz

Auto: CJ4A SE był, Jest mx5 Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 81 Skąd: Okolice Łodzi
|
Wysłany: 01-04-2013, 18:34
|
|
|
Ok to przy poprawce kupie papiery 1000, 1200, 1500, 2000, i jeden arkusz 2500 na dojechanie minimalne.
muszę jakoś ten problem z filcem rozwiązać bo na wiertarkę czy tam inny sprzęt jak wy nie dam rady. Porysował bym ramie felgi z wejścia.
Odpowiedz mi na pytanie jak możesz jeszcze:
jak robi Ci się ciemny filc to co robisz? Czyścisz go? jedziesz pastą dalej? zmieniasz go? |
_________________ Był colt CJ4A Sport Edition
Jest Turbo Retro Miata
 |
|
|
|
 |
Arecki89
Forumowicz
Auto: EA5 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Sty 2013 Posty: 36 Skąd: Pyskowice
|
Wysłany: 01-04-2013, 18:53
|
|
|
nie korzystam z filcu a z krążków polerskich, polerujesz na mokro więc płuczesz filc w wodzie |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 01-04-2013, 20:32
|
|
|
Arecki89 napisał/a: | pasty 3m i farecla |
Szkoda czasu i kasy...
Zasada pierwsza.
Do poszczególnych czynności chemia dedykowana.
Zabieranie się 3M przeznaczonym do lakieru za aluminium nigdy nie przyniesie dobrego rezultatu… po co sobie utrudniać?
Duragloss #870 Aluminium Polish, Mothers Mag & Aluminum Polish no i oczywiście Autosol.
Zasada druga – cierpliwość.
I efekt gwarantowany.
Filc Ci się będzie brudził, i to natychmiast, ale przy utrzymywaniu odpowiedniej wilgotności nie powinien Ci się „zatykać”.
Ważne, żebyś do pracy przystąpił już na czystym aluminium, bez resztek farb, bądź środków wcześniejszych.
Ja „zużytych” nie wyrzucam tylko zostawiam do jakiś wstępnych lub brudnych czynności.
Przy końcowym wykończeniu zawsze biorę świeży kawałek.
Warto też wydać parę złotych więcej na dobry papier ścierny . |
|
|
|
 |
SPAM
Forumowicz

Auto: CJ4A SE był, Jest mx5 Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 81 Skąd: Okolice Łodzi
|
Wysłany: 21-04-2013, 22:11
|
|
|
Poradziłem sobie przez ten czas wyrobiłem swoją technikę polerki. Zostało tylko pokryć rotor pasti dip-em też czarnym (odpryski) i dodać element z oznaczeniem OZ. Sądzę że zrobię to wszystko w nowym tyg kiedy auto będzie u mariusza na poprawkach lakierniczych.
Nowe gumy założone, może nie jakieś wyczynowe ale są pierwsze nówki w moim życiu.
Wpadł też nowy filtr, taki prezent na urodziny który sam wybrałem
Fotki
 |
_________________ Był colt CJ4A Sport Edition
Jest Turbo Retro Miata
 |
|
|
|
 |
xluki
Mitsumaniak

Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 813 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 21-04-2013, 22:19
|
|
|
Zerwij to "coś" z tylnego zderzaka i będzie miód |
_________________ 02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 21-04-2013, 22:21
|
|
|
SPAM napisał/a: | Poradziłem sobie przez ten czas wyrobiłem swoją technikę polerki. |
I o to chodzi.
Teraz sobie kup coś dobrego do aluminium, bo o niezabezpieczony poler trzeba dbać
Coś bym dodał jeszcze na kapsle. Srebrne logo?
Całość wg. mnie wygląda lepiej niż dobrze
Z resztkami szachownicy myślałeś co zrobić?
Odtworzyć/usunąć? |
|
|
|
 |
SPAM
Forumowicz

Auto: CJ4A SE był, Jest mx5 Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 81 Skąd: Okolice Łodzi
|
Wysłany: 21-04-2013, 22:46
|
|
|
xluki napisał/a: | Zerwij to "coś" z tylnego zderzaka i będzie miód |
Szachownica jest spoko. Na żywo wygląda to o wiele wiele lepiej, jeszcze się nie trafił ktoś kto widział auto i ją skrytykował. Nawet byli tacy co z fotek byli na nie, i się nawrócili
Szachownica zostaje jak jest choć rozważałem usunięcie, był też plan przerobić na czarno i przyciemnić tylne lampy ale wstrzymam się.
Co do felg a dokładnie kapsli, jak pisałem będzie logo OZ
poniżej starsze foto z dołożonym elementem, obecnie wstrzymuje się bo będzie pasti dipem robione na czarny mat. A chemia już kupiona jutro napisze co to jest bo teraz nie pamiętam.
 |
_________________ Był colt CJ4A Sport Edition
Jest Turbo Retro Miata
 |
|
|
|
 |
Marcin-Krak
Mitsumaniak Senior Specialist ;)

Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 11527 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22-04-2013, 08:03
|
|
|
SPAM napisał/a: | i przyciemnić tylne lampy |
Nie Nie wygląda to imho dobrze.
Ostatnio widziałem Colta z szachownicą - przechodziła jeszcze przez bok auta
Nie jest to w moim stylu - ale w sumie faktycznie na żywo wygląda to lepiej niż na foto.
Mogłem w sumie cyknąć zdjęcie - bo Colt prezentował się zacnie - nawet przez moment zastanawiałem się czy to aby nie Twój |
_________________ "Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 |
|
|
|
 |
SPAM
Forumowicz

Auto: CJ4A SE był, Jest mx5 Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 81 Skąd: Okolice Łodzi
|
Wysłany: 22-04-2013, 08:45
|
|
|
zapewne widziałeś pełną oryginalną szachownicę colta SE
Myślę że mogły pojawiać się jeszcze inne wzory jak moj ale to tylko domyślam się po tej fotce.
 |
_________________ Był colt CJ4A Sport Edition
Jest Turbo Retro Miata
 |
|
|
|
 |
SPAM
Forumowicz

Auto: CJ4A SE był, Jest mx5 Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 81 Skąd: Okolice Łodzi
|
Wysłany: 02-05-2013, 08:29
|
|
|
Colt ma już zdrową blachę Mariusz (tak ten Mariusz) podziałał swoje Zderzak też gotowy.
po zdjęciu zderzaka przy którym się mega namęczyłem. Bardzo ciężko szło odkręcanie halogenów od zderzaka straszny brak dostępu. Chyba coś źle się za to zabrałem, ale wywalczyłem w końcu
Ukazało się sporo rudej
tutaj już podczyszczona, ale cała wyglądała rudo jak tutaj od dołu.
Tutaj oczyszczone to co dostępne, na szczęście wszystko wygląda na zdrowe.
Mam Problem z miejscami gdzie przeszkadzają mi chłodnice zwłaszcza ta od klimy. Aby dobrze to wyczyścić musiałbym obie zdemontować. Pytanie czy tą od klimy uda mi się dobrze potem zmontować? Oraz będzie koszt napełniania. Doradźcie coś
Podwozie okazało się ok tylko punktowo coś się dzieje Miałem nakładać Bola pistoletem do baranka. Ale nie będę tego wszystkiego usuwał skoro działa. oczyszczę punktowo i zaimpregnuje "pyndzlem"
Tylko czy jest możliwość wpuszczenia tego badziewia do profili zamkniętych bez tego pistoleta do baranka? Czegoś w formie puszka odrazu z rurką do wpuszczania?
Początki czyszczenia
Test jak wygląda pod zabezpieczeniem chyba fabrycznym??
A tutaj zderzak który był ale go tak naprawdę nie było
 |
_________________ Był colt CJ4A Sport Edition
Jest Turbo Retro Miata
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 02-05-2013, 09:46
|
|
|
SPAM napisał/a: | Miałem nakładać Bola pistoletem do baranka | Nie rób Bollem. On nic nie daje, prócz tego, że rdza jest zakryta przez kilka miesięcy. Później ładnie wyłazi... Kup Noxudol 900 albo 1600 i zrób miejscowo pędzlem: http://allegro.pl/noxudol...3212762752.html a najlepiej jeśli nie masz pistoletu i sprężarki podjedź do kogos kto ma i zróbcie to z pistoletu. Noxudol 1600 dodatkowo działa wygłuszajaco, więc zrób całą podłogę i dodatkowo autko nieco wyciszysz w środku. SPAM napisał/a: | czy jest możliwość wpuszczenia tego badziewia do profili zamkniętych bez tego pistoleta do baranka? | Jak najbardziej: http://allegro.pl/profesj...3075767136.html Minusem tego jest, ze rurka może być za krótka w niektóre miejsca i z tego powodu polecam zrobić tak jak ja, czyli kupić środek do profili zamknietych Boll dla samej długiej rurki ze świetnym rozpylaczem na końcu, która idealnie pasuje na puszkę Noxudola 750 http://allegro.pl/srodek-...3177305615.html Na koniec można tego Bolla wypryskać na Noxudola, będzie dodatkowe, podwójne zabezpieczenie |
|
|
|
 |
SPAM
Forumowicz

Auto: CJ4A SE był, Jest mx5 Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 81 Skąd: Okolice Łodzi
|
Wysłany: 02-05-2013, 15:54
|
|
|
Szkoda że tak późno przeczytałem o tym Noxudol
już mam wszystko kupione i jutro kończę
Obecnie doczyściłem wszystko mega mega porządnie po czym dowaliłem Cortanin F.
Do profili zamkniętych dałem bolla tego co dałeś link
Jutro pokryje tylko Bollem tym do podwozia impregnacji.
Colta zamierzam zostawić na długie długie lata, więc z rdzą pewnie jeszcze powalczę i następnym razem użyje to co piszesz.
Strasznie jara mnie taki widok colta
Jeśli uda mi się dorwać w sob farbę do witraży to na żółto pójdą halogeny.
Następnie umyje auto i mała polerka rantu felg bo zabrudził się od lakiernika i mojej pracy.
W połowie miesiąca colt pójdzie do prania foteli |
_________________ Był colt CJ4A Sport Edition
Jest Turbo Retro Miata
 |
|
|
|
 |
SPAM
Forumowicz

Auto: CJ4A SE był, Jest mx5 Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 81 Skąd: Okolice Łodzi
|
Wysłany: 21-05-2013, 22:39
|
|
|
Auto oczywiście już dawno poskładane.
Przyciemniłem Lampy przód tzw Smoked eyes.
Z całej roboty najgorsze okazało się oczyszczanie z starego kleju/silikonu mozolna drażniąca praca
za to rozklejanie lampy to prościzna. Ale nigdzie wczesniej nie czytałem że w polifcie są śrubki od strony kierunku które trzeba wykręcić! Dobrze że domyśliłem się.
Tutaj po pokryciu 1wszą warstwą lakieru, potem poszła 2ga która pokryła wszystkie niedoskonałości.
Następnie pomalowałem na żółto halogeny przeciwmgłowe.
Na dniach będzie pokrywany rotor felg plastiDipem na czarny mat. Oraz przyciemniane tylne lampy PlastiDip Smoke. Przednie lampy dostaną żółte selektywne H4 |
_________________ Był colt CJ4A Sport Edition
Jest Turbo Retro Miata
 |
|
|
|
 |
xluki
Mitsumaniak

Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 813 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 22-05-2013, 13:14
|
|
|
SPAM napisał/a: | Oraz przyciemniane tylne lampy PlastiDip Smoke | zostaw tak jak jest... nie ma co przesadzać lampki wyszły zacnie |
_________________ 02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 |
|
|
|
 |
|