Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
CJ4A Sport Edition <<>> Spam
Autor Wiadomość
Arecki89 
Forumowicz

Auto: EA5 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 36
Skąd: Pyskowice
Wysłany: 01-04-2013, 17:42   

opiszę Ci krok po kroku jak to robiłem z tym, że mogę o czymś zapomnieć gdyż nie mam pamięci do wszystkiego.

Zadanie miałem ułatwione bo felga była skręcana, więc mogłem ją rozłożyć i zająć się samymi rantami.

1. ściąganie farby, ranty jak widać miały głębokie wżery więc musiałem najpierw to wyrównać, najpierw piapier 80 ręcznie, potem 120, 240 na oscylacyjnej

2. szlifowanie na sucho - ręcznie na kostce szlifierskiej 240, 400, 600, 800

3. szlifowanie na mokro 1200, 1500, 2000

4. pasta polerska wstępna + szlifierka do polerki z twardym padem

5. pasta ostateczna + szlifierka z miękkim padem

pasty 3m i farecla, a w czasie szlifowania na mokro używałem jeszcze czegoś w rodzaju glinki do polerowania metali co przyniósł mi znajomy na próbę
 
 
SPAM 
Forumowicz


Auto: CJ4A SE był, Jest mx5 Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 81
Skąd: Okolice Łodzi
Wysłany: 01-04-2013, 18:34   

Ok to przy poprawce kupie papiery 1000, 1200, 1500, 2000, i jeden arkusz 2500 na dojechanie minimalne.

muszę jakoś ten problem z filcem rozwiązać bo na wiertarkę czy tam inny sprzęt jak wy nie dam rady. Porysował bym ramie felgi z wejścia.

Odpowiedz mi na pytanie jak możesz jeszcze:
jak robi Ci się ciemny filc to co robisz? Czyścisz go? jedziesz pastą dalej? zmieniasz go?
_________________
Był colt CJ4A Sport Edition
Jest Turbo Retro Miata
 
 
Arecki89 
Forumowicz

Auto: EA5 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 36
Skąd: Pyskowice
Wysłany: 01-04-2013, 18:53   

nie korzystam z filcu a z krążków polerskich, polerujesz na mokro więc płuczesz filc w wodzie
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 01-04-2013, 20:32   

Arecki89 napisał/a:
pasty 3m i farecla

Szkoda czasu i kasy...
Zasada pierwsza.
Do poszczególnych czynności chemia dedykowana.
Zabieranie się 3M przeznaczonym do lakieru za aluminium nigdy nie przyniesie dobrego rezultatu… po co sobie utrudniać?
Duragloss #870 Aluminium Polish, Mothers Mag & Aluminum Polish no i oczywiście Autosol.
Zasada druga – cierpliwość.
I efekt gwarantowany.

Filc Ci się będzie brudził, i to natychmiast, ale przy utrzymywaniu odpowiedniej wilgotności nie powinien Ci się „zatykać”.
Ważne, żebyś do pracy przystąpił już na czystym aluminium, bez resztek farb, bądź środków wcześniejszych.
Ja „zużytych” nie wyrzucam tylko zostawiam do jakiś wstępnych lub brudnych czynności.
Przy końcowym wykończeniu zawsze biorę świeży kawałek.
Warto też wydać parę złotych więcej na dobry papier ścierny :wink: .
 
 
SPAM 
Forumowicz


Auto: CJ4A SE był, Jest mx5 Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 81
Skąd: Okolice Łodzi
Wysłany: 21-04-2013, 22:11   

Poradziłem sobie :P przez ten czas wyrobiłem swoją technikę polerki. Zostało tylko pokryć rotor pasti dip-em też czarnym (odpryski) i dodać element z oznaczeniem OZ. Sądzę że zrobię to wszystko w nowym tyg kiedy auto będzie u mariusza na poprawkach lakierniczych.
Nowe gumy założone, może nie jakieś wyczynowe ale są ;) pierwsze nówki w moim życiu.

Wpadł też nowy filtr, taki prezent na urodziny który sam wybrałem :mrgreen:

Fotki

















_________________
Był colt CJ4A Sport Edition
Jest Turbo Retro Miata
 
 
xluki 
Mitsumaniak


Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 813
Skąd: Słupsk
Wysłany: 21-04-2013, 22:19   

Zerwij to "coś" z tylnego zderzaka i będzie miód :D
_________________
02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 21-04-2013, 22:21   

SPAM napisał/a:
Poradziłem sobie :P przez ten czas wyrobiłem swoją technikę polerki.

I o to chodzi. :wink:
Teraz sobie kup coś dobrego do aluminium, bo o niezabezpieczony poler trzeba dbać :wink:
Coś bym dodał jeszcze na kapsle. Srebrne logo?
Całość wg. mnie wygląda lepiej niż dobrze 8)
Z resztkami szachownicy myślałeś co zrobić?
Odtworzyć/usunąć?
 
 
SPAM 
Forumowicz


Auto: CJ4A SE był, Jest mx5 Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 81
Skąd: Okolice Łodzi
Wysłany: 21-04-2013, 22:46   

xluki napisał/a:
Zerwij to "coś" z tylnego zderzaka i będzie miód :D

Szachownica jest spoko. Na żywo wygląda to o wiele wiele lepiej, jeszcze się nie trafił ktoś kto widział auto i ją skrytykował. Nawet byli tacy co z fotek byli na nie, i się nawrócili :P
Szachownica zostaje jak jest :) choć rozważałem usunięcie, był też plan przerobić na czarno i przyciemnić tylne lampy ale wstrzymam się.


Co do felg a dokładnie kapsli, jak pisałem będzie logo OZ
poniżej starsze foto z dołożonym elementem, obecnie wstrzymuje się bo będzie pasti dipem robione na czarny mat. A chemia już kupiona :D jutro napisze co to jest bo teraz nie pamiętam.

_________________
Był colt CJ4A Sport Edition
Jest Turbo Retro Miata
 
 
Marcin-Krak 
Mitsumaniak
Senior Specialist ;)


Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 11527
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-04-2013, 08:03   

SPAM napisał/a:
i przyciemnić tylne lampy

Nie :P Nie wygląda to imho dobrze.

Ostatnio widziałem Colta z szachownicą - przechodziła jeszcze przez bok auta ;)
Nie jest to w moim stylu - ale w sumie faktycznie na żywo wygląda to lepiej niż na foto.
Mogłem w sumie cyknąć zdjęcie - bo Colt prezentował się zacnie - nawet przez moment zastanawiałem się czy to aby nie Twój ;)
_________________
"Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 
 
 
SPAM 
Forumowicz


Auto: CJ4A SE był, Jest mx5 Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 81
Skąd: Okolice Łodzi
Wysłany: 22-04-2013, 08:45   

zapewne widziałeś pełną oryginalną szachownicę colta SE






Myślę że mogły pojawiać się jeszcze inne wzory jak moj ale to tylko domyślam się po tej fotce.

_________________
Był colt CJ4A Sport Edition
Jest Turbo Retro Miata
 
 
SPAM 
Forumowicz


Auto: CJ4A SE był, Jest mx5 Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 81
Skąd: Okolice Łodzi
Wysłany: 02-05-2013, 08:29   

Colt ma już zdrową blachę Mariusz (tak ten Mariusz) podziałał swoje :) Zderzak też gotowy.

po zdjęciu zderzaka przy którym się mega namęczyłem. Bardzo ciężko szło odkręcanie halogenów od zderzaka straszny brak dostępu. Chyba coś źle się za to zabrałem, ale wywalczyłem w końcu :roll:
Ukazało się sporo rudej


tutaj już podczyszczona, ale cała wyglądała rudo jak tutaj od dołu.





Tutaj oczyszczone to co dostępne, na szczęście wszystko wygląda na zdrowe.

Mam Problem z miejscami gdzie przeszkadzają mi chłodnice zwłaszcza ta od klimy. Aby dobrze to wyczyścić musiałbym obie zdemontować. Pytanie czy tą od klimy uda mi się dobrze potem zmontować? Oraz będzie koszt napełniania. Doradźcie coś






Podwozie okazało się ok tylko punktowo coś się dzieje :) Miałem nakładać Bola pistoletem do baranka. Ale nie będę tego wszystkiego usuwał skoro działa. oczyszczę punktowo i zaimpregnuje "pyndzlem"
Tylko czy jest możliwość wpuszczenia tego badziewia do profili zamkniętych bez tego pistoleta do baranka? Czegoś w formie puszka odrazu z rurką do wpuszczania?







Początki czyszczenia



Test jak wygląda pod zabezpieczeniem chyba fabrycznym??



A tutaj zderzak który był ale go tak naprawdę nie było :P





_________________
Był colt CJ4A Sport Edition
Jest Turbo Retro Miata
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 02-05-2013, 09:46   

SPAM napisał/a:
Miałem nakładać Bola pistoletem do baranka
Nie rób Bollem. On nic nie daje, prócz tego, że rdza jest zakryta przez kilka miesięcy. Później ładnie wyłazi... Kup Noxudol 900 albo 1600 i zrób miejscowo pędzlem: http://allegro.pl/noxudol...3212762752.html a najlepiej jeśli nie masz pistoletu i sprężarki podjedź do kogos kto ma i zróbcie to z pistoletu. Noxudol 1600 dodatkowo działa wygłuszajaco, więc zrób całą podłogę i dodatkowo autko nieco wyciszysz w środku.
SPAM napisał/a:
czy jest możliwość wpuszczenia tego badziewia do profili zamkniętych bez tego pistoleta do baranka?
Jak najbardziej: http://allegro.pl/profesj...3075767136.html Minusem tego jest, ze rurka może być za krótka w niektóre miejsca i z tego powodu polecam zrobić tak jak ja, czyli kupić środek do profili zamknietych Boll dla samej długiej rurki ze świetnym rozpylaczem na końcu, która idealnie pasuje na puszkę Noxudola 750 :D http://allegro.pl/srodek-...3177305615.html Na koniec można tego Bolla wypryskać na Noxudola, będzie dodatkowe, podwójne zabezpieczenie :wink:
 
 
SPAM 
Forumowicz


Auto: CJ4A SE był, Jest mx5 Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 81
Skąd: Okolice Łodzi
Wysłany: 02-05-2013, 15:54   

Szkoda że tak późno przeczytałem o tym Noxudol

już mam wszystko kupione i jutro kończę

Obecnie doczyściłem wszystko mega mega porządnie po czym dowaliłem Cortanin F.
Do profili zamkniętych dałem bolla tego co dałeś link

Jutro pokryje tylko Bollem tym do podwozia impregnacji.

Colta zamierzam zostawić na długie długie lata, więc z rdzą pewnie jeszcze powalczę i następnym razem użyje to co piszesz.



Strasznie jara mnie taki widok colta :P

Jeśli uda mi się dorwać w sob farbę do witraży to na żółto pójdą halogeny.

Następnie umyje auto i mała polerka rantu felg bo zabrudził się od lakiernika i mojej pracy.


W połowie miesiąca colt pójdzie do prania foteli :)
_________________
Był colt CJ4A Sport Edition
Jest Turbo Retro Miata
 
 
SPAM 
Forumowicz


Auto: CJ4A SE był, Jest mx5 Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 81
Skąd: Okolice Łodzi
Wysłany: 21-05-2013, 22:39   

Auto oczywiście już dawno poskładane.

Przyciemniłem Lampy przód tzw Smoked eyes.
Z całej roboty najgorsze okazało się oczyszczanie z starego kleju/silikonu mozolna drażniąca praca
za to rozklejanie lampy to prościzna. Ale nigdzie wczesniej nie czytałem że w polifcie są śrubki od strony kierunku które trzeba wykręcić! Dobrze że domyśliłem się.

Tutaj po pokryciu 1wszą warstwą lakieru, potem poszła 2ga która pokryła wszystkie niedoskonałości.







Następnie pomalowałem na żółto halogeny przeciwmgłowe.








Na dniach będzie pokrywany rotor felg plastiDipem na czarny mat. Oraz przyciemniane tylne lampy PlastiDip Smoke. Przednie lampy dostaną żółte selektywne H4
_________________
Był colt CJ4A Sport Edition
Jest Turbo Retro Miata
 
 
xluki 
Mitsumaniak


Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 813
Skąd: Słupsk
Wysłany: 22-05-2013, 13:14   

SPAM napisał/a:
Oraz przyciemniane tylne lampy PlastiDip Smoke
zostaw tak jak jest... nie ma co przesadzać :D lampki wyszły zacnie 8)
_________________
02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.