Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pajero II 2.8 za krotko grzeje swiece
Autor Wiadomość
szofer33 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.8 3D SuperSelect
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Wrz 2017
Posty: 118
Skąd: Bieszczady
Wysłany: 27-11-2019, 11:29   

Panowie mam pytanie, czy grzanie świec w 2.8 TD rano około 6-8 sekund ( bo wtedy odbija przekaźnik) to normalne czy za długo i może powodować przepalanie świec???

Kontrolka gaśnie po około 3 sek. a przekaźnik dalej trzyma jak wyżej pisałem.

Trochę mam problem ze świecami bo co chwilę mi się palą i może to jest ten problem. Teraz założyłem NGK 4 szt. nowe i zobaczę czy długo pobędą.
Pozdrawiam.
 
 
Rander 
Forumowicz

Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 371
Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
Wysłany: 28-11-2019, 13:17   

szofer33 napisał/a:
Panowie mam pytanie, czy grzanie świec w 2.8 TD rano około 6-8 sekund ( bo wtedy odbija przekaźnik) to normalne czy za długo i może powodować przepalanie świec???

Kontrolka gaśnie po około 3 sek. a przekaźnik dalej trzyma jak wyżej pisałem.

Trochę mam problem ze świecami bo co chwilę mi się palą i może to jest ten problem. Teraz założyłem NGK 4 szt. nowe i zobaczę czy długo pobędą.
Pozdrawiam.


W 4M40 tak jest, że przekaźnik fizycznie jeszcze przez pewien czas dogrzewa komorę.

Podobnie miałem we freelanderze TD4, tylko tam było 5 świec. Teraz zagadka: silnik 4-cylindrowy. Po co piąta świeca?

Co to znaczy "co chwilę"?
Ja włożyłem w zeszłym roku DG-643. Poprzednie wytrzymały min. 6 lat (wtedy wymieniałem dwie), a pozostałe dwie miałem od momentu zakupu - czyli ponad 8 lat.
Auto jeżdżone co najmniej 5 dni w tygodniu, po kilka uruchomień silnika dziennie.
_________________
Pozdrawiam.

Adam.
 
 
szofer33 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.8 3D SuperSelect
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Wrz 2017
Posty: 118
Skąd: Bieszczady
Wysłany: 28-11-2019, 15:26   

W ciągu 1 roku, spaliło mi 4 może 5 świec. Fakt że te świece to jak się paliły to wymieniałem tą sztukę i po pewnym czasie okazało się że mam 2 innej firmy a dwie innej. Teraz zmieniłem na wszystkie takie same NGK i zobaczę.
Jak silnik się choć trochę nagrzeje to grzanie się skraca aż do minimum lub braku grzania bo od razu odbija przekaźnik.
Pozdrawiam.
 
 
Rander 
Forumowicz

Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 371
Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
Wysłany: 28-11-2019, 17:58   

szofer33 napisał/a:
W ciągu 1 roku, spaliło mi 4 może 5 świec. Fakt że te świece to jak się paliły to wymieniałem tą sztukę i po pewnym czasie okazało się że mam 2 innej firmy a dwie innej. Teraz zmieniłem na wszystkie takie same NGK i zobaczę.
Jak silnik się choć trochę nagrzeje to grzanie się skraca aż do minimum lub braku grzania bo od razu odbija przekaźnik.


Przynajmniej napisz, jakie świece włożyłeś.
_________________
Pozdrawiam.

Adam.
 
 
szofer33 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.8 3D SuperSelect
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Wrz 2017
Posty: 118
Skąd: Bieszczady
Wysłany: 28-11-2019, 22:21   

NGK cz256. Takie kupiłem.
Wcześniej kupowałem pojedynczo Denso ale paliły sie bardzo. Cena za Denso to ok 125 zl za NGK coś kolo 100 za sztuke.
 
 
U-96 
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 260
Skąd: Świdnik
Wysłany: 15-12-2019, 09:41   

Szofer

Zrób najpierw test żarówką, podłącz bezpośrednio do świec
U mnie świece grzały ponad 2 minuty, nie mogłem namierzyć przyczyny.
Dopiero jak silnik złapał temperaturę przestawały grzać. Ponadto po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu znów grzały ponad minutę. Nie mogłem sobie z tym poradzić. W moim jest 3 czujniki temperatury silnika (nie mam pojęcia po co) w ASO też gość rozłożył ręce jak sprawdzał, bo po VIN powinien być 1 2-pinowy od góry w głowicy. 2 pozostałe są w króćcu wyjścia płyny na chłodnice z głowicy. Być może jest to powiązane z dogrzewaniem świec w czasie jazdy, ma niestety taką opcję i potrafił nawet latem włączyć świece, słychać było klikanie przekaźnika Oczywiście palił mi świece notorycznie.
Lekarstwem jest podłączenie sterowania przekaźnika przez osobny włącznik w kabinie i po sprawie.
Pozdr.
_________________
Artur
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.