Pajero II 2.8 za krotko grzeje swiece |
Autor |
Wiadomość |
szofer33
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.8 3D SuperSelect
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Wrz 2017 Posty: 118 Skąd: Bieszczady
|
Wysłany: 27-11-2019, 11:29
|
|
|
Panowie mam pytanie, czy grzanie świec w 2.8 TD rano około 6-8 sekund ( bo wtedy odbija przekaźnik) to normalne czy za długo i może powodować przepalanie świec???
Kontrolka gaśnie po około 3 sek. a przekaźnik dalej trzyma jak wyżej pisałem.
Trochę mam problem ze świecami bo co chwilę mi się palą i może to jest ten problem. Teraz założyłem NGK 4 szt. nowe i zobaczę czy długo pobędą.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Rander
Forumowicz
Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 371 Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
|
Wysłany: 28-11-2019, 13:17
|
|
|
szofer33 napisał/a: | Panowie mam pytanie, czy grzanie świec w 2.8 TD rano około 6-8 sekund ( bo wtedy odbija przekaźnik) to normalne czy za długo i może powodować przepalanie świec???
Kontrolka gaśnie po około 3 sek. a przekaźnik dalej trzyma jak wyżej pisałem.
Trochę mam problem ze świecami bo co chwilę mi się palą i może to jest ten problem. Teraz założyłem NGK 4 szt. nowe i zobaczę czy długo pobędą.
Pozdrawiam. |
W 4M40 tak jest, że przekaźnik fizycznie jeszcze przez pewien czas dogrzewa komorę.
Podobnie miałem we freelanderze TD4, tylko tam było 5 świec. Teraz zagadka: silnik 4-cylindrowy. Po co piąta świeca?
Co to znaczy "co chwilę"?
Ja włożyłem w zeszłym roku DG-643. Poprzednie wytrzymały min. 6 lat (wtedy wymieniałem dwie), a pozostałe dwie miałem od momentu zakupu - czyli ponad 8 lat.
Auto jeżdżone co najmniej 5 dni w tygodniu, po kilka uruchomień silnika dziennie. |
_________________ Pozdrawiam.
Adam. |
|
|
|
 |
szofer33
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.8 3D SuperSelect
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Wrz 2017 Posty: 118 Skąd: Bieszczady
|
Wysłany: 28-11-2019, 15:26
|
|
|
W ciągu 1 roku, spaliło mi 4 może 5 świec. Fakt że te świece to jak się paliły to wymieniałem tą sztukę i po pewnym czasie okazało się że mam 2 innej firmy a dwie innej. Teraz zmieniłem na wszystkie takie same NGK i zobaczę.
Jak silnik się choć trochę nagrzeje to grzanie się skraca aż do minimum lub braku grzania bo od razu odbija przekaźnik.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Rander
Forumowicz
Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 371 Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
|
Wysłany: 28-11-2019, 17:58
|
|
|
szofer33 napisał/a: | W ciągu 1 roku, spaliło mi 4 może 5 świec. Fakt że te świece to jak się paliły to wymieniałem tą sztukę i po pewnym czasie okazało się że mam 2 innej firmy a dwie innej. Teraz zmieniłem na wszystkie takie same NGK i zobaczę.
Jak silnik się choć trochę nagrzeje to grzanie się skraca aż do minimum lub braku grzania bo od razu odbija przekaźnik. |
Przynajmniej napisz, jakie świece włożyłeś. |
_________________ Pozdrawiam.
Adam. |
|
|
|
 |
szofer33
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.8 3D SuperSelect
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Wrz 2017 Posty: 118 Skąd: Bieszczady
|
Wysłany: 28-11-2019, 22:21
|
|
|
NGK cz256. Takie kupiłem.
Wcześniej kupowałem pojedynczo Denso ale paliły sie bardzo. Cena za Denso to ok 125 zl za NGK coś kolo 100 za sztuke. |
|
|
|
 |
U-96
Forumowicz
Auto: Pajero 2.8 TD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 260 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 15-12-2019, 09:41
|
|
|
Szofer
Zrób najpierw test żarówką, podłącz bezpośrednio do świec
U mnie świece grzały ponad 2 minuty, nie mogłem namierzyć przyczyny.
Dopiero jak silnik złapał temperaturę przestawały grzać. Ponadto po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu znów grzały ponad minutę. Nie mogłem sobie z tym poradzić. W moim jest 3 czujniki temperatury silnika (nie mam pojęcia po co) w ASO też gość rozłożył ręce jak sprawdzał, bo po VIN powinien być 1 2-pinowy od góry w głowicy. 2 pozostałe są w króćcu wyjścia płyny na chłodnice z głowicy. Być może jest to powiązane z dogrzewaniem świec w czasie jazdy, ma niestety taką opcję i potrafił nawet latem włączyć świece, słychać było klikanie przekaźnika Oczywiście palił mi świece notorycznie.
Lekarstwem jest podłączenie sterowania przekaźnika przez osobny włącznik w kabinie i po sprawie.
Pozdr. |
_________________ Artur |
|
|
|
 |
|