Hamulce zamienniki |
Autor |
Wiadomość |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 13-10-2016, 07:42
|
|
|
Niekoniecznie. EBC Greenstuff są po prostu z innej mieszanki niż standardowe i jakoś tarcze mi nie lecą, a pyłu tyle nie ma. Albo go nie widać bo przecież o to chodzi. Mam w obydwu autkach na przodzie założone Greenstuffy. Stosuję je przy zmianie od mniej więcej 6-7 lat. W Superbie przejechałem na nich 60kkm , tarcze są fabryczne i mają przejechane 150kkm i jakoś ani klocki, ani tarcze nie wymagają wymiany. Drugie autko jeździ niemal wyłącznie po mieście i wymiana była po 40kkm. Tarcze będą wymienione przy drugiej wymianie. BTW w tym mam również tarcze EBC. Następnym razem pewnie założę tarcze Zimmermany - są lepiej zabezpieczane antykorozyjnie - dla hamowania to nie ma żadnego znaczenia, ale wizualnie po kilku latach lepiej wyglądają. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
mietka
Forumowicz
Auto: Mitsubish
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2015 Posty: 171 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-10-2016, 15:02
|
|
|
Zdecyduje się jednak na te TRW cena i jakość ogolnie chyba ok. Dzieki Panowie |
|
|
|
 |
Aleksander1965
Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 17 Mar 2012 Posty: 480 Skąd: Strzelce Opolskie
|
Wysłany: 13-10-2016, 19:18
|
|
|
Poprzednie klocki jakie miałem piszczały jakjasny gwint po założeniu TRW cisza od ponad 4000km |
_________________
 |
|
|
|
 |
emil_d
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.0DID Intense+ 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Wrz 2011 Posty: 248 Skąd: Stare Babice
|
Wysłany: 14-10-2016, 08:58
|
|
|
Aleksander1965 napisał/a: | Poprzednie klocki jakie miałem piszczały jakjasny gwint po założeniu TRW cisza od ponad 4000km |
TRW też piszczą ale przy końcu |
_________________
 |
|
|
|
 |
mietka
Forumowicz
Auto: Mitsubish
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2015 Posty: 171 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-10-2016, 15:38
|
|
|
emil_d napisał/a: | TRW też piszczą ale przy końcu |
Jak dają znać że czas na wymianę |
|
|
|
 |
Archi_S
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II DiD 2.0 140km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2016 Posty: 9 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23-11-2016, 10:11
|
|
|
Muszę wymienić moje wyginane tarcze i zastanawiam się nad tymi z Ziemmermana. Chciałbym również założyć jakieś dobre klocki w kolorze. Czy coś polecacie? Z tego co widzę to Zimmermann nie ma kolorowych klocków i tym mi zależy, bo fajnie to wygląda. Jak ma wydawać więcej na hamulce to chciałbym aby nie tylko dobrze hamowało ale i wyglądało |
|
|
|
 |
kubabrzesko
Forumowicz
Auto: outlander III 3.0 GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 161 Skąd: Brzesko
|
Wysłany: 23-11-2016, 11:42
|
|
|
Moje 3 litrowe mitsubishi tez cierpialo na ciagle krzywienie sie tarcz.Przerobilem wiekszosc tarcz dostepnych na polskim rynku wraz z wzmacnianymi tarczami i ceramicznym klockami.Wszystkie po dluzszym ,albo krotszym czasie sie krzywily.W tym momencie zalozylem dedykowane do outlandera 3,0 V6 czyli tarcze o grubosci 26 mm a nie 24 mm jak to do tej pory kupowalem i zrobilem jakies 4 k km i na razie spokoj.Polecam tego sprzedającego z lodzi http://allegro.pl/tarcze-...6612934232.html .Mysle ze powinny bez problemu wejsc do wszystkich outladerow.A najlepiej dzwoncie do bozarto lodz i pytajcie.Sam sie zdziwilem ze do V6 -tek sa grubsze tarcze. |
|
|
|
 |
Aleksander1965
Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 17 Mar 2012 Posty: 480 Skąd: Strzelce Opolskie
|
Wysłany: 23-11-2016, 19:31
|
|
|
Niedawno przerabiałem temat .....Miałem tarcze Textary i klocki ATE. Strasznie bicie ! przetoczyłęm tarcze i to samo.Wymieniłem więc na tarcze ATE i klocki TRW.Wyjazd do Chorwacji i tarcze krzywe! Masakra.Dałęm je do reklamacji a w między czasie zamontowałęm stare ,przetaczane Textary i klocki TRW i o dziwo wszystko cichutko i bezproblemowo do teraz. |
_________________
 |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 24-11-2016, 08:21
|
|
|
sprawdźcie tył - też wymieniałem co chwilę (20kkm) z przodu tarcze i klocki, a głównym winowajcą był zacinający się tył. Oczywiście regularnie "sprawdzany" przez ASO przy przeglądach. Archi_S napisał/a: | Chciałbym również założyć jakieś dobre klocki w kolorze | EBC |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
Aleksander1965
Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 17 Mar 2012 Posty: 480 Skąd: Strzelce Opolskie
|
Wysłany: 24-11-2016, 08:37
|
|
|
rezon napisał/a: | sprawdźcie tył - też wymieniałem co chwilę (20kkm) z przodu tarcze i klocki, a głównym winowajcą był zacinający się tył. Oczywiście regularnie "sprawdzany" przez ASO przy przeglądach. Archi_S napisał/a: | Chciałbym również założyć jakieś dobre klocki w kolorze | EBC |
Faktycznie przed założeniem ponownie przetoczonych tarcz mechanik stwierdził zatarty lekko tylni tłoczek... |
_________________
 |
|
|
|
 |
kubabrzesko
Forumowicz
Auto: outlander III 3.0 GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 161 Skąd: Brzesko
|
Wysłany: 24-11-2016, 09:11
|
|
|
W wiekszosci przypadkow przetoczenie nic nie daje , gdyz metal z ktorego wykonane sa tarcze przy nagrzaniu - znow sie odksztalci i bicie bedzie wystepowalo .U mnie tak bylo ze po przetoczeniu na zimnych tarczach nie bylo bicia ,a po nagrzaniu bicie powracalo.Mowie tu oczywiscie o biciu przy hamowaniu z wiekszych predkosci ( powyzej 100 km/h ).Przy mniejszych jest praktycznie niewyczuwalne |
|
|
|
 |
and
Forumowicz
Auto: Mitsubishi outlander 2.0 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2010 Posty: 95 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 14-12-2016, 23:18
|
|
|
rezon napisał/a: | sprawdźcie tył - też wymieniałem co chwilę (20kkm) z przodu tarcze i klocki, a głównym winowajcą był zacinający się tył. Oczywiście regularnie "sprawdzany" przez ASO przy przeglądach |
Zgadzam się.Auto ma obecnie ok.200 kkm.Mam od nowości,regularnie serwisowane.Pierwsza wymiana tarcz przednich przy przebiegu ok.80 kkm.Następne wymiany 120 kkm., 160 kk i 192 kkm.Przyczyną wymian bicie tarcz przy dobrej grubości.Po ostatnich dwóch wymianach nadal utrzymywało się minimalne bicie ledwie wyczuwalne przeze mnie,może dlatego ,że już byłem wyczulony na zachowanie samochodu przy delikatnym hamowaniu na dojeździe do skrzyżowań.Po ostatniej wymianie (w nowym warsztacie) powiedziano mi żebym zmienił przy najbliższym przeglądzie tarcze z tyłu.I dwa dni temu przy okazji przeglądu po 200 kkm zmieniłem tarcze z tyły,klocki i jeszcze jakiś element został wymieniony.I po wyjeździe z warsztatu zaskoczenie.Nagle zniknęło wyczuwalne jeszcze przed kilkoma dniami bardzo delikatne "bicie" A co do serwisowania to przy każdym przeglądzie jakoby czyszczono hamulce z tyłu.Serwisowałem zarówno w ASO jak i poza.A co najciekawsze nikomu do głowy nie przyszło (poza ostatnim warsztatem) żeby powiązać tak szybko pojawiające się "bicie "tarcz na przodzie z niesprawnością tyłów. Z tego powodu od ponad półtora roku zastanawiałem się czy mam wjątkowego pecha z tarczami,czy jakoś tak jeżdżę,że szybko krzywię tarcze? |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 15-12-2016, 17:55
|
|
|
Outek II, ale i prawie na pewno III ma niezbyt szczęśliwą konstrukcję hamulców z tyłu. Trzeba niestety najlepiej przy każdym przeglądzie wyczyścić, przesmarować i będzie OK. Wtedy przetaczanie tarcz ma sens - nie będą zwichrowane, ale trochę zużyte i kolejny komplet klocków będzie startował jak z nowymi. Jak przód się wichruje często to po za wadami materiałowymi głównym winowajcą w Outku będzie niestaranny serwis tyłu. U mnie od wewnątrz jedna tarcza była pięknie zardzewiała - klocek w ogóle nie pracował na niej. Nie ma siły, aby przód się nie wichrował, jak tylko on zatrzymuje samochód. 200kkm na jednych tarczach się raczej nie zrobi, ale 80kkm będzie w zasięgu. Ja na pierwszych zrobiłem prawie 60kkm, a później co 20kkm wymiana kompletu przód. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
Aleksander1965
Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 17 Mar 2012 Posty: 480 Skąd: Strzelce Opolskie
|
Wysłany: 15-12-2016, 20:21
|
|
|
Ja miałem dokładnie to oczym pisze Rezon.Zakłądałęm markowe tarzce i klocki i była wielka kicha.Wsztsko się gieło.Dopiero u jednego speca dokładnie sprawdzilismy tył.I po wymianie śrub prowadzących ,przesmarowaniu i wymianie tłoczka wszystko śmiga jak trzeba i to na przednich przetaczanych tarczach Textara i klockach TRW. |
_________________
 |
|
|
|
 |
patryk_2212
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2016 Posty: 15 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
|