Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] ,,cykanie'' w silniku
Autor Wiadomość
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-05-2013, 18:21   

Morfi napisał/a:
Na cykanie nie ma rady, będzie cykać i tyle.


A mój cykał, a teraz nie. Magia.
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 06-05-2013, 18:34   

To sie pochwal co zrobiłeś i co rozebrałeś.
Całe kanaliki czyściłeś?
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
DIABEŁ 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer Intense 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2011
Posty: 34
Skąd: Gorzów
Wysłany: 06-05-2013, 18:34   

WITAM Od 2 lat posiadam cari gdi kupiłem ją z olejem10w40,ostatnie 3 wymiany to 5w30.Po pierwszej dolałem 1litr do wymiany ,teraz od wymiany do wymiany bez dolewek Popychacze cykały na jednym i na drugim rodzaju oleju ,kwestia przyzwyczajenia
_________________

 
 
nashkarol 
Forumowicz


Auto: Mitsu Cari 1.8 GDI 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 122
Skąd: NBR
Wysłany: 06-05-2013, 21:26   

Potwierdza sie coraz wiecej mitow zwiazanych z GDI :)
Zasada jest prosta, w Polsce mamy slabej jakosci paliwo (mowa o standardowych stacjach typu Orlen itp). Ten silnik jednak potrzebuje bogatej i czystej mieszanki paliwowej do bezproblemowej eksploatacji ... W wiekszosci tych silnikow, w stosunkowo mlodych autach,cykanie popychaczy nie bierze sie z kosmosu ... Proste silniki jezdza po 20-30 lat i nic w nich nie cyka ;) malo tego, chyba jednak nie ma sie co oszukiwac, ze zmiana oleju znaczaco wplynie na poprawe pracy silnika ... Pewnie trzeba by bylo rozebrac te popychacze i czyscic albo wymienic, a ja z pewnoscia tego nie bede robil. Jak juz pisalem, auto jak sie nagrzeje to nic nie cyka, a remont silnika jest po prostu malo oplacalny.

Taka jest moja ocena, oczywiscie nie fachowa ;)
_________________

 
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 06-05-2013, 21:33   

nashkarol, Ale to juz dawno tutaj napisano, tylko w innych tematach.
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-05-2013, 22:44   

Morfi, wszystko masz w dziale "Nasze Miśki". Nie będę powielał tego w kółko.
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
nashkarol 
Forumowicz


Auto: Mitsu Cari 1.8 GDI 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 122
Skąd: NBR
Wysłany: 07-05-2013, 06:03   

Morfi zgadza sie, sporo juz przekopalem na tym forum. Po zakupie auta troche wlosy sie jezyly, ze ta jednostka jest tak rozbudowana, ale teraz juz mnie nic nie zdziwi i troche sie z tym oswoilem :) zawsze bawia mnie miny znajomych, ktorzy nie wierza ze samochod w sumie za smieszne pieniadze moze byc tak przekombinowany ;)

Zeszlismy troche z tematu, dlatego chyba juz czas go zakonczyc. Lepiej skupic sie na konkretnych sprawach. Pozdrawiam i dzieki za rozmowe.
_________________

 
 
 
Trzoso 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 8
Skąd: Elbląg
Wysłany: 24-06-2016, 12:56   

Witam wszystkich i z góry przepraszam, że poruszam temat wałkowany pewnie milion razy, ale jakoś nie mogę znaleźć odpowiedzi. Dodam, że jestem nowy i to pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość.

Jak w temacie. Chodzi o klekoczące popychacze w Cari GDI z 2000r.
Miałem takie auto już wcześniej ale po 7 latach zajeździłem i trzeba było miśka wyzłomować. Jednak zakochałem się w nim i wczoraj kupiłem kolejne. Popychacze słyszałem jak stukały na ciepłym, ale jak odpaliłem na zimnym to walą jak w starym dizlu.

Pytanie pierwsze: czym to grozi, czy to wymaga interwencji czy tylko dyskomfort słuchowy?
Pytanie drugie: jeżeli jest to groźne dla silnika i trzeba robić to jaki orientacyjny koszt takiej zabawy?

Z góry dziękuję za pomoc :)
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 24-06-2016, 13:38   

Koszt popychacza to pewnie z 30 - 40zł x 16 jeśli wymieniać wszystkie + robocizna. Jak je słychać też na ciepłym silniku to pewnie płukanie silnika nie wystarczy. Jeśli klekoczą to luz jest zbyt duży przez co zawory nie otwierają się na 100% oraz możliwe, że to szkodzi w jakimś stopniu krzywkom wałków. Ale raczej wielkiego wpływu to nie ma. Można na początek spróbować zastosować płukankę silnika oraz olej zmienić na coś rzadszego 5W30.
 
 
Trzoso 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 8
Skąd: Elbląg
Wysłany: 24-06-2016, 13:51   

Dzięki za odpowiedź. Z olejem bym nie ryzykował. W pierwszej GDI na początku jeździłem na tym specyfiku Elfa dedykowanym do GDI. Potem ceny tego oleju skoczyły tak, że dałem na luz i stosowałem Shela 10W30. Wszystko było idealnie.
Teraz auto jest zalane Platinum 10W40, ale ma ponad 250 tys. przebiegu. Boję się że coś rzadszego wypłucze nagary i rozszczelni silnik.
Dobrze myślę?

Jeśli to tylko dźwięk i nie wyrządzi krzywdy silnikowi, to mi nie przeszkadza. I tak większość widząc napis GDI myśli że to dizel :D
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 24-06-2016, 13:59   

Było to wałkowane wiele razy ale powtórzę jeszcze raz że nic się nie stanie a te silniki lubią rzadszy olej i do tego syntetyczny który nie traci tak parametrów jak półsyntetyczny oraz nie syfi tak układu smarowania co jest główną przyczyną klepania zaworów w tych silnikach.
 
 
Trzoso 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 8
Skąd: Elbląg
Wysłany: 24-06-2016, 14:07   

No to mogę być spokojny. Dziękuję za pomoc.
A co myślisz o tym co napisałem o oleju i obawach przed jego zmianą?
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 24-06-2016, 14:22   

Trzoso napisał/a:

A co myślisz o tym co napisałem o oleju i obawach przed jego zmianą?

Przestań słuchać mechaników, którzy wiedzę zdobywali 40 lat temu na 125p i Żukach, i co gorsza zatrzymali się też w tamtych czasach na mentalnym rozwoju. Jakbyś nie zauważył, jest już XXI wiek.
Nagar jest szkodliwy dla silnika, i dobrze, że zostanie wypłukany. I naprawdę, niczego nie uszczelnia.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Trzoso 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 8
Skąd: Elbląg
Wysłany: 24-06-2016, 14:34   

O tym rozszczelnieniu czytałem na tym forum 9 lat temu jak kupiłem pierwsze GDI, stąd moje obawy. Bardziej ufam tutejszym forumowiczom niż mechanikom, nawet tym z ASO.
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 24-06-2016, 14:58   

Ja na Twoim miejscu zastosowałbym płukankę, np.
http://liquimoly.pl/produ...ush-2640-detail
a potem zalałbym silnik jakimś porządnym syntetykiem. Osobiście stosuję (i polecam) LM 5W40
http://liquimoly.pl/produ...-40-1856-detail
ale można wlać również 5W30
http://liquimoly.pl/produ...-30-8977-detail
Oczywiście, nie tylko Liqui Moly jest na tym świecie, z tym, że LM są to dobre i sprawdzone oleje i inne produkty.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.