Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A/W 2.0] Problem z odpaleniem, check engine
Autor Wiadomość
WreX 
Mitsumaniak
Igrający ze śmiercią


Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 1896
Skąd: Wieluń
Wysłany: 22-07-2014, 16:28   

badmdfk napisał/a:
pierwszy jakiś na wałku rozrządu


Może czujnik położenia wału się skończył ?
_________________
Moja Żona...
ma PRAWIE 8 sekund do setki... a Twoja ?
Takie tam zdjęcia chcesz pooglądać Gość ? :)
 
 
 
badmdfk 
Mitsumaniak
dnb forever


Auto: A4/B6 1.8t s-line,Colt CZ3 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 175
Skąd: Zabrze
Wysłany: 22-07-2014, 17:53   

WreX napisał/a:
badmdfk napisał/a:
pierwszy jakiś na wałku rozrządu


Może czujnik położenia wału się skończył ?


Jest jakiś sposób na sprawdzenie tego czujnika i czy chodzi o czujnik położenia wałka rozrządu. No i gdzie w razie czego to się znajduje, może da się to jakoś przeczyścić i będzie działać?
_________________
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=53593
 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 22-07-2014, 19:18   

Tutaj masz pokazane umiejscowienie nr.14846.
http://www.mitsubishi-mot...D410%26page%3D1
Jak go spróbować naprawić masz w tym temacie carismy, w EA powinien być podobny:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=73583
Sprawdzenie to najlepiej podmienić od kogoś :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 22-07-2014, 21:01   

Nastepnym razem trzeba sobie zanotować kody błedów, bo zaś będzie celowanie na ślepo.
Czujnik wałka rozrządu znajduje się na wystepie głowicy naprzeciw puszki filtra powietrza
Tutaj opis mozliwej regeneracji http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=73583
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
badmdfk 
Mitsumaniak
dnb forever


Auto: A4/B6 1.8t s-line,Colt CZ3 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 175
Skąd: Zabrze
Wysłany: 23-07-2014, 16:42   

Witam. Ponownie dziś byłem, żeby sprawdzić kod błędu i wyszło coś takiego:

P0340 błąd czujnika położenia wałka rorządu.

Czyli rozumie, że jest to ten czujnik, o którym mowa powyżej. Jeżeli tak to spróbuję go reanimować.
_________________
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=53593
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 23-07-2014, 17:38   

Tak jak wyżej
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
badmdfk 
Mitsumaniak
dnb forever


Auto: A4/B6 1.8t s-line,Colt CZ3 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 175
Skąd: Zabrze
Wysłany: 25-07-2014, 12:07   

A więc tak. Zakupiłem nowy czujnik, bo stwierdziłem, że 100 zł to niedużo i po założeniu działał jeszcze gorzej, a raczej w ogóle nie działał. Stary na razie działa, ale nie wiadomo jak długo. Boję się trochę go rozbierać bo nie wiem czy czegoś nie zepsuje, a dzwoniłem do serwisu mitsibishi i za oryginał życzą sobie 900 zł :D . Chyba jednak nie będzie innego wyjścia jak regeneracja.
_________________
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=53593
 
 
 
majko 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sie 2013
Posty: 95
Skąd: Katowice
Wysłany: 21-02-2015, 10:12   

Mam ten sam problem z odpalaniem - z tym, że nie zdarza się on zawsze, ale losowo - do tej pory zdarzył mi się z w ciągu ostatnich 2 tygodni. Nigdy na zimnym silniku, zawsze na ciepłym. Wygląda to tak - odpalam, chodzi z 2 sekundy, samochód zaczyna się dusić, zapala się Check Engine i gaśnie. Wcześniej nie miałem tego problemu.
Jak dołożę porządnie gazu - tak na 6 tysięcy, to coś tam parsknie z wydechu itp. i nie gaśnie, czasem Check Engine przestaje się palić, czasem zostaje ale samochód chodzi chyba normalnie.

Druga rzecz - zapalanie się Check Engine podczas jazdy, przeważnie jak dołożę do pieca to się zapala. Czasem gaśnie po chwili, czasem świeci się cały czas. Z tym, że jak się świeci, to nie odczuwam braku mocy. Raz tylko miałem tak, że dołożyłem do pieca, jestem na 5 tysiącach i nagle Check się zapalił i auto straciło moc całkiem, po kilku sekundach wszystko w normie :)

Próbowałem wymrugać błędy, ale chyba coś źle robię.
Wsadziłem końce spinacza biurowego do otworów zaznaczonych kółeczkiem na obrazku:
http://zapodaj.net/56163fc87258c.jpg.html

Włączam zapłon i nic się nie dzieje :) Nie wiem czy to ma znaczenie ale mam takie zabezpieczenie, że jak włączam zapłon, to muszę wcisnąć ukryty guziczek tu i tam, wtedy zapala się Check Engine i mogę dopiero odpalić.

badmdfk, zrobiłeś to u siebie? Bo widzę, że z Zabrza jesteś. Gdzie serwisujesz fure? Bo ja z Katowic :P
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 21-02-2015, 19:05   

majko, jaki rocznik :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
majko 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sie 2013
Posty: 95
Skąd: Katowice
Wysłany: 28-02-2015, 17:19   

robertdg, głowy sobie nie dam uciąć, bo z karty pojazdu wynika że 98, ze sprawdzarek VIN wynika że 98, a jak kiedyś właściciel żaby mi sprawdzał przez VIN jakie sprzęgło ma być to wyszło że końcówka 96 :) Więc ciężko powiedzieć ale w tym przedziale.

Co do sedna sprawy - wymiana czujnika położenia wałka rozrządu rozwiązała problem. Już wszystko jest OK.
 
 
horhe9 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant VI 2.0 136km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 2
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 14-07-2015, 19:26   

Witam

Troszkę odświeżę temat. Problem podobny jak koledzy powyżej, jeśli nie identyczny. Tylko teraz ciekawi mnie najbardziej jedna kwestia. Podjechałem do sklepu, bo wyskakiwał kod ECU 23, czyli wspomniany wyżej błąd czujnika wałka rozrządu. Zakupiłem tani zamiennik w granicach 98zł i tak jak kolega wspomniał wyżej jest jeszcze gorzej niż na starym.
Czy to tylko kwestia taniego zamiennika, czy coś innego można brać pod uwagę??
Pytam, bo nie chcę się wykosztować na kolejny.
Wiem, że pewnie polecicie regenerację, co też postaram się jutro uczynić :) ale mimo to trapi mnie owe zagadnienie :)


Pozdrawiam
 
 
szwagierr 
Forumowicz

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Gru 2014
Posty: 97
Skąd: Kielce
Wysłany: 14-07-2015, 19:52   

Sprawdzałeś jak silnik działa z całkiem odpiętym czujnikiem? Bo jeśli tak jak z zamiennikiem, to masz odpowiedź.
 
 
horhe9 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant VI 2.0 136km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 2
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 14-07-2015, 20:33   

Działa identycznie, więc tak jak mówisz, sprawa powinna być, lub jest oczywista. Po prostu zdziwił mnie fakt, że nowy czujnik mimo że tani, nie działa.
 
 
asec69 
Forumowicz

Auto: GALANT V6 2,5, 1998 E95/LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Paź 2011
Posty: 198
Skąd: Z dużego pokoju
Wysłany: 09-10-2016, 11:47   

Nie chccą powielać wątków podpinam się pod ten.

Moje auto nie odpala, dławi się i w ogóle nie kręci. Ostatnio diagnozowałem lewe powietrze, które łapał silnik i czasami włączał się check engine.

Dodałem gazu do 5 tysięcy, szukając dokładnie miejsca lewego powietrza spreyem i nagle silnik zaczął gasnąć, i stanął. Sprawdziłem błędy i nic Check nie wymruguje żadnych, za to ABS sygnalizuje tylko 21/22/23/24/, czyli zwara kół wg opisu kodów. I jestem w kropce!

Sprawdziłem wczoraj pompę paliwa i działa, a silnik sprawia wrażenie jakby chciał odpalić, ale z miejsca gaśnie zabrakło paliwa.
Może ktoś miał podobną przygodę z silnikiem i odpalaniem?

Sprawdzę jeszcze filtr paliwa, bo przy tym lewym powietrzy może zwiększony pobór paliwa wciągną syf i zatkał filtr?

Biorę jeszcze pod uwagę zwarcie na wtryskiwaczach spowodowane sprayem.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 09-10-2016, 12:15   

asec69, objawy wskazują na padający aparat zapłonowy. Przy próbie odpalenia, jak gaśnie to strzela/kicha w dolot? Sprawdź jaki kolor ma iskra na świecy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.